The Best Time to Use Instagram in 2023 [Complete Guide]


Najlepszy czas na korzystanie z Instagrama w 2023 roku [Kompletny przewodnik]

Kiedy najlepiej wrzucać na Instagram, aby mieć pewność, że post zostanie zauważony?

Sekrety LinkedIn – Jak Wykorzystac Potencjal Swojego Profilu 1

Sekrety LinkedIn – Jak Zbudować Markę Osobistą

Poznaj strategie, które przekształcą Twój profil w potężne narzędzie networkingowe na LinkedIn.

A co z najlepszym dniem na zdobycie największej ilości polubień w danym tygodniu? Najwięcej komentarzy

Sprawdziliśmy liczby, aby określić najlepsze czasy na publikację na Instagramie. Rozumiemy, że każda firma i publiczność jest inna, więc pomożemy Ci określić najlepsze czasy do zamieszczania postów dla Twojej marki.

Kiedy najlepiej wrzucać posty na Instagram?

Każda marka na Instagramie trafia do innej grupy odbiorców o unikalnych wzorcach zachowań. Dlatego warto sprawdzić, kiedy Twoi followersi są online i publikować wtedy posty, ponieważ algorytm Instagrama stawia na pierwszym miejscu recency. To oznacza, że post, który jest nowszy, pojawi się wyżej w newsfeedzie niż poprzedni.

Dlaczego recency jest ważne? To jedno z najszybszych i najłatwiejszych zwycięstw, jeśli chodzi o optymalizację postu do sukcesu. Jeśli chcesz poznać więcej sposobów na uzyskanie darmowych Instagram likes, znajdziesz je w sieci.

Ale poza tym ważne jest również, aby jasno określić swoje cele dla swojej strategii marketingowej na Instagramie. Czy masz jasne cele dla swojej strategii marketingowej? Jak wygląda dla Ciebie sukces? Kiedy w przeszłości Twoje posty odniosły sukces? Twoje dotychczasowe zwycięstwa mogą być wskazówką, o czym powinieneś pisać posty.

Czy jest lepszy czas na zamieszczanie postów na Instagramie?

Każda marka ma swoją własną niszę na Instagramie. Dzieje się tak dlatego, że każda marka na Instagramie trafia do innej grupy odbiorców o unikalnych wzorcach zachowań

Ale nie trać serca! Aby osiągnąć wspaniałe rezultaty, marketerzy mediów społecznościowych powinni przestrzegać pewnych najlepszych praktyk.

Algorytm Instagrama stawia na pierwszym miejscu recency, więc zamieszczanie postów, gdy Twoi followersi są online, jest kluczowe. Jeśli wszystko inne jest równe, post, który jest nowszy, pojawi się wyżej w newsfeedzie niż poprzedni.

Recency jest szczerze jednym z najszybszych, najłatwiejszych zwycięstw, jeśli chodzi o optymalizację postu do sukcesu. (Chociaż mamy mnóstwo więcej wskazówek na uzyskanie darmowych Instagram likes, jeśli jesteś zainteresowany).

Ale poza tym ważne jest również, aby jasno określić swoje cele dla swojej strategii marketingowej Instagram. Czy masz jasne cele dla swojej strategii marketingowej na Instagramie ? Jak wygląda dla Ciebie sukces? Kiedy w przeszłości Twoje posty odniosły sukces? Twoje dotychczasowe zwycięstwa mogą być wskazówką, o czym powinieneś pisać posty

Najlepszy czas na publikowanie postów na Instagramie

Aby znaleźć najlepszy czas na publikowanie postów, warto przeanalizować dane z ponad 30 000 postów na Instagramie od firm różnej wielkości. Według badań najlepszy czas na post na Instagramie to 11 rano w środy.

Dlaczego akurat w środy? To dzień tygodnia, w którym ludzie zaczynają planować weekend, ale jeszcze nie są skupieni na weekendowych aktywnościach. Z drugiej strony, jeśli Twoja marka skupia się na branży restauracyjnej, warto publikować posty w godzinach lunchowych lub wieczornych.

Uniwersalny najlepszy czas na post na Instagramie to 11 rano w środy.

Chart: Best times to post on Instagram 2022

Stwierdziliśmy, że użytkownicy Instagrama najchętniej wchodzą w interakcje z treściami w godzinach pracy w połowie dnia i w środku tygodnia. To ma sens, to świetny czas na scrollowanie i odpoczynek od szkoły czy pracy (i lubienia. komentowania. )

Weekendy są zazwyczaj najgorszymi dniami do zamieszczania postów i nie mają tendencji do dużego zaangażowania. Wierzymy, że jest to spowodowane tym, że ludzie są bardziej na zewnątrz i w pobliżu niż przewijają Instagram.

Planujesz pisać posty częściej niż raz w tygodniu? Oto zestawienie najlepszych godzin do zamieszczania postów na Instagramie na każdy dzień tygodnia

( Aha, i nie zapomnijcie, że poniższe czasy są według czasu pacyficznego USA )

Day of the Week Time
Monday 12: 00 PM
Tuesday 9: 00 AM
Wednesday 11: 00 AM
Thursday 11: 00 AM
Friday 2: 00 PM
Saturday 9: 00 AM
Sunday 7: 00 PM

Jeśli jesteś nowy na Instagramie i nie masz zbyt wielu danych lub insightów dotyczących publiczności, publikuj posty w tych szczytowych godzinach

W miarę rozwoju konta zalecamy dostosowanie harmonogramu postów do wzorców aktywności odbiorców.

Najlepszy czas na publikację postów na Instagramie w poniedziałek

Najlepszy czas, aby opublikować na Instagramie w poniedziałek jest 12: 00 PM. Większość Instagramerów lubi mocno zacząć dzień w pracy. Do pory obiadowej zaglądają na swoje kanały na Instagramie w poszukiwaniu inspiracji.

Najlepszy czas na publikację postów na Instagramie we wtorek

Najlepszy czas, aby opublikować na Instagramie w wtorek jest 9: 00 AM. Zaangażowanie jest również silne wcześniej rano, między 8-10 AM, ale szczyt około 9: 00 AM.

Najlepszy czas na publikację postów na Instagramie w środę

Najlepszy czas, aby opublikować na Instagramie w środę jest 11: 00 AM. Środa to także czas, kiedy konta zyskują największe zaangażowanie.

Najlepszy czas na publikację postów na Instagramie w czwartek

Najlepszy czas, aby opublikować na Instagramie w czwartek jest 12: 00 PM. Ogólnie rzecz biorąc, odcinek 11: 00 AM do 2: 00 PM jest dobry dla wysokiego zaangażowania w każdy dzień tygodnia

Najlepszy czas na publikację postów na Instagramie w piątek

2: 00 PM to najlepszy czas na zamieszczenie postu na Instagramie w piątek. Piątkowe zaangażowanie jest spójne przez cały poranek i godzinę lunchu, od 7 AM do 2: 00 PM.

Najlepszy czas na publikację postów na Instagramie w sobotę

9: 00 AM to najlepszy czas na zamieszczanie postów na Instagramie w sobotę. Chwyćcie za gałki oczne już teraz, zanim wszyscy inni wpadną w swoje offline’owe plany weekendowe.

Najlepszy czas na publikację postów na Instagramie w niedzielę

Najlepszy czas na publikację na Instagramie w niedzielę to 7: 00 PM. Niedzielne zaangażowanie jest w miarę spójne przez całe popołudnia i wieczory. Utrzymuje się na stałym poziomie od 12:00 PM do 8:00 PM.

Najlepszy czas na zamieszczanie Reeli na Instagramie

Jeśli szukasz wzrostu liczby swoich Instagramowych followersów i zaangażowania, zamieszczanie Reelsów o każdej porze dnia to no-brainer. Nasze dane pokazują, że Reels mogą uzyskać nawet 300% więcej zaangażowania niż zwykłe filmy na Instagramie.

W Hootsuite, od ponad dwóch lat publikujemy Reels do naszej grupy 170k followersów na Instagramie. Przez ten czas nauczyliśmy się, że najlepszym czasem na umieszczanie szpilek jest 9 rano i 12 wieczorem, od poniedziałku do czwartku.

Jak znaleźliśmy najlepsze pory do umieszczania postów na Instagramie dla naszego konta

Oto nasze wskazówki, jak znaleźć idealne czasy postów na Instagramie dzięki Hootsuite.

(Psstt – Jeśli nie masz ochoty na pisanie, możesz obejrzeć nasz filmik, aby poznać rozwiązanie i wskazówki! )

Brayden Cohen, Social Marketing and Employee Advocacy Strategyt w Hootsuite, powiedział nam:

” Lubimy zamieszczać posty rano i w połowie popołudnia na Instagramie. W przypadku Instagrama oznacza to, że staramy się zamieszczać posty o każdej porze między 8 AM – 12 PM PST lub 4-5 PM PST w dni powszednie.”

Posty na Instagramie dla północnoamerykańskich odbiorców biznesowych Hootsuite są najbardziej skuteczne, gdy są publikowane rano lub po południu dla odbiorców ze strefy czasowej Pacyfiku, a w godzinach siadania lub wylogowywania dla odbiorców ze strefy czasowej Wschodu.

(Pamiętaj, że to tylko to, co działa dla ciebie. Prime time dla firm działających w różnych branżach i strefach czasowych może być bardzo różny. )

Korzystając z heatmapy aktywności w Hootsuite Analytics łatwo jest Ci sprawdzić, kiedy publiczność Hootsuite na Instagramie jest online.

Hootsuite Analytics followers online activity heatmap

Source: Hootsuite Analytics

Cohen i zespół społeczny korzystają również z narzędzi w Hootsuite Impact do przeglądu wydajności postów. „Dane tam zawarte mówią nam, czy powinniśmy nadal skupiać się na tej samej strategii, czy też pivotować cokolwiek idąc do przodu.”

Ogólnie rzecz biorąc, Cohen mówi, że podejmowanie decyzji o tym, kiedy opublikować post na Instagramie, przebiega mniej więcej tak:

„Używamy przeszłych wyników jako gwiazdy przewodniej, a następnie przeglądamy, gdy publiczność jest online jako druga opinia. Jeśli nasze treści nie osiągają po tym czasie dobrych wyników, będziemy testować różne godziny, aby sprawdzić, czy to zmienia wydajność postów.”

W końcu kalendarz treści na Instagramie powinien być tak samo oparty na danych, jak reszta Twojej strategii marketingowej.

A ponieważ duży obraz jest ważny, zbyt, oto kilka kluczowych statystyk Instagram i benchmarków, aby pomóc Ci strategicznie:

Porady dotyczące znalezienia najlepszego czasu na publikację postów na Instagramie dzisiaj

Najpierw zastanów się, jakiego typu wyników oczekujesz: świadomości marki czy zaangażowania. Twoje cele będą miały wpływ na to, jak podejdziesz do planowania postów na Instagramie

W przeszłości, które posty uzyskały wysoką liczbę wyświetleń? Kiedy zostały umieszczone? Czy te posty różnią się od tych, które dostają polubienia? Co liczby mogą nam powiedzieć o Twoich najbardziej przekonujących treściach

Twój Instagram insights i analytics są tutaj najlepszym źródłem prawdy. Jednak nie wszystkie narzędzia analityczne są stworzone na równi. Niektóre narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi pomogą Ci uniknąć ciężkiego chrupania danych.

Sprawdź, kiedy Twoja publiczność jest najbardziej aktywna online

Następnie spójrz na swoje analizy, aby określić, kiedy Twoi zwolennicy przewijają swój feed.

Jako marketerzy musimy znać naszych odbiorców. Jeśli celujesz w fanów sportu na Instagramie, to ich korzystanie z mediów społecznościowych może być zupełnie inne niż w przypadku szefów firm technologicznych, którzy budzą się o 4 rano.

Zastanów się, kiedy Twoi konkurenci zamieszczają posty

W zależności od branży, Twoi konkurenci mogą przeprowadzać niektóre z tych samych obliczeń i eksperymentów, co Ty. Nasłuch społeczny (lub nawet pełna społeczna analiza konkurencji) może pomóc Ci mieć oko na to, co działa u innych.

Postaw na strefę czasową swoich odbiorców

Jeśli masz globalną publiczność lub jesteś poza „zwykłymi” strefami czasowymi, twój najlepszy czas na pisanie postów może okazać się o 3 nad ranem.

Zamiast ustawiać jakieś naprawdę okrutne alarmy, możemy zasugerować zautomatyzowanie swoich postów na Instagramie? Instagram scheduler może pomóc Ci upewnić się, że Twoje posty wychodzą w odpowiednim czasie, dzień w dzień.

Oto szybki przegląd tego, jak zaplanować posty za pomocą funkcji planowania Instagramu w Hootsuite:

Monitoruj i dostosuj

Tak. Optymalizacja postów na Instagramie pod kątem sukcesu wymaga sporo pracy. To coś więcej niż wybór odpowiedniego filtra

Ale poświęcenie czasu na spojrzenie na liczby jest jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie zasięgu. To łatwiejsze niż doskonalenie umiejętności pisania czy wideografii. Niemniej jednak, polecamy! )

Według Braydena Cohena, konto Hootsuite na Instagramie: „Przeglądamy nasze najlepiej działające posty co tydzień, aby sprawdzić, czy możemy znaleźć jakieś spostrzeżenia, które pomogą nam w przepracowaniu naszej strategii mediów społecznościowych i kadencji postów” Generalnie zmieniamy godziny zamieszczania postów tylko raz na kwartał

Cohen zauważył, że na przykład w związku z wpływem pandemii na harmonogramy pracy w 2020 roku, wiele osób spędzało mniej czasu na dojazdach do pracy lub korzystało z tradycyjnej przerwy na lunch. Widzowie B2B zaczęli spędzać więcej czasu na swoich smartfonach, a korzystanie z Instagrama zaczęło się rozchodzić w ciągu dnia.

Świat się zmienia i zmieniają się również przyzwyczajenia widzów. Możesz ustawić przypomnienie w kalendarzu, aby regularnie przeglądać swoje wyniki i wprowadzać poprawki

Pokaż się konsekwentnie w dłuższym okresie czasu

Ważne jest, abyś był systematyczny w swoich postach, aby czerpać korzyści ze wszystkich informacji o swojej grupie docelowej. Możesz nie zobaczyć ogromny wzrost ruchu, jeśli post kilka godzin wcześniej niż normalnie co jakiś czas. Ale jak pokazują nasze dane, czas twoich postów na Instagramie robi znaczenie, a konsekwentne planowanie przesunie igłę w czasie.

Kiedy Twoi odbiorcy są przyzwyczajeni do oglądania Twojej marki na swoich feedach, są bardziej skłonni do angażowania się w Twoje treści. Obecność na Instagramie pomaga Ci budować zaufanie i wiarygodność wśród odbiorców

Algorytm Instagrama zauważy, jeśli masz autentyczny związek ze swoimi odbiorcami.

Podobne wpisy