Wskaźniki marketingu w mediach społecznościowych, które musisz śledzić w 2023 r Wskazniki marketingu w mediach spolecznosciowych ktore musisz sledzic w 2023

Wskaźniki marketingu w mediach społecznościowych, które musisz śledzić w 2023 r

Niezależnie od tego, czy jesteś influencerem na Instagramie, specjalistą od mediów społecznościowych, czy właścicielem firmy z różnymi stronami w mediach społecznościowych, jeśli chcesz rozwijać swoją markę, będziesz musiał przyjrzeć się różnym rodzajom wskaźników marketingowych w mediach społecznościowych.

Oczywiście nie wszystkie rodzaje wskaźników marketingowych w mediach społecznościowych są istotne. W rzeczywistości większość z nas grzęźnie w wskaźnikach próżności, które mogą naprawdę spowolnić nasze postępy.

Metryki marketingowe w mediach społecznościowych i wskaźniki KPI marketingu w mediach społecznościowych pokażą Ci dokładne dane wpływające na Twoją firmę. Umożliwi to podwojenie tych obszarów, co pozwoli podejmować mądrzejsze decyzje i osiągnąć wyższy zwrot z inwestycji w media społecznościowe.

Jakie są więc wskaźniki marketingu w mediach społecznościowych, na które powinieneś patrzeć? I jak dokładnie masz śledzić te kluczowe wskaźniki dla marketingu w mediach społecznościowych? Czytaj dalej, aby się dowiedzieć!

Powiązany: Przewodnik dla małych firm, jak rozpocząć sprzedaż na Instagramie

Czym są wskaźniki marketingu w mediach społecznościowych?

Wskaźniki marketingu w mediach społecznościowych, które musisz śledzić w 2023 r Image 95
przez: Uproszczony

Krótko mówiąc, wskaźniki mediów społecznościowych mogą pomóc w śledzeniu celów w mediach społecznościowych. Mogą dodatkowo pomóc w mierzeniu sukcesu kampanii, treści i wielu innych.

Na przykład, jeśli chcesz założyć nową firmę i budować świadomość marki, Twoim celem w mediach społecznościowych powinno być zwiększenie widoczności Twojej marki. Najczęstsze wskaźniki marketingowe w mediach społecznościowych dotyczące świadomości to

  • zasięg postu,
  • wrażenia,
  • tempo wzrostu oglądalności i
  • społeczny udział głosu.

Teraz śledzenie każdego z nich to inna historia. Będziesz musiał postępować zgodnie z określonymi metodami gromadzenia danych. A analityka zaplecza platformy mediów społecznościowych prawdopodobnie nie będzie śledzić niektórych z tych wskaźników KPI marketingu w mediach społecznościowych, takich jak wskaźnik odpowiedzi klientów i konwersje. Jednak te analizy mogą śledzić wyświetlenia, interakcje z treścią, takie jak polubienia, komentarze i inne.

Dlaczego więc warto śledzić te kluczowe wskaźniki marketingu w mediach społecznościowych?

Cóż, śledząc te wskaźniki, możesz określić, czy Twoje kampanie działają. Ponadto śledzenie tych punktów danych może pomóc w poprawieniu kursu, jeśli nie osiągasz swoich celów.

Nie tylko może pomóc Ci zmierzyć i przejąć kontrolę nad prostą kampanią, ale może również pomóc w podejmowaniu ważnych decyzji biznesowych, takich jak przydział budżetu. Co więcej, śledzenie wskaźników marketingowych w mediach społecznościowych i ROI w mediach społecznościowych może pomóc w ocenie wyników na tle konkurencji. Dodatkowo może dać pewien wgląd w wskaźniki konkurencji.

Powiązany: 6 korzyści z kreatywności w kampanii marketingowej

Jakie są najważniejsze wskaźniki marketingu w mediach społecznościowych?

1. Wrażenia

W mediach społecznościowych wyświetlenia odnoszą się do liczby osób, które zetknęły się z Twoim postem od momentu jego opublikowania. Wyświetlenia odnoszą się tylko do osób, które widziały Twój post. Ta metryka nie śledzi tych, którzy ją kliknęli lub weszli z nią w interakcję.

Na przykład wyświetlenie jest liczone, gdy dana osoba zobaczy Twój post, niezależnie od tego, czy znajduje się on na jego kanale, pod hashtagiem, czy udostępniony przez kogoś innego.

Dobrze wykorzystany może drastycznie zwiększyć świadomość marki. Na przykład publikowanie treści, gdy Twoi potencjalni odbiorcy są online, może sprawić, że Twoja marka pojawi się przed znacznie większą liczbą gałek ocznych. Ogólnie rzecz biorąc, ten wskaźnik jest świetny, jeśli chcesz budować świadomość.

Jak więc śledzić wyświetlenia?

Podczas gdy większość analiz zaplecza daje dane o wyświetleniach, możesz obliczyć procent wyświetleń, dzieląc dane dotyczące zasięgu postów przez całkowitą liczbę obserwujących i mnożąc to przez 100, aby uzyskać procent po zasięgu. Oczywiście nie jest to absolutne. Zwłaszcza, że ​​hashtagi mogą umieszczać Twój post przed użytkownikami, którzy mogą nie być Twoimi obserwatorami.

Powiązany: Dlaczego marketing wideo to przyszłość marketingu treści

2. Konwersje

Konwersje mogą być dowolne, w zależności od celu. Nie musi to być zakup samego produktu. Może to być nawet tak proste, jak zapisanie się do newslettera. Jest to jednak dość ważny czynnik dla firmy, ponieważ może potencjalnie oznaczać większe przychody.

Konwersje są zazwyczaj równoznaczne z treścią. W końcu to właśnie treść przekonuje grupę docelową do podjęcia działań nastawionych na konwersję. Tak więc poprawa ilości i jakości treści może skutkować wyższym współczynnikiem konwersji.

Ale jak śledzić konwersje?

Możesz śledzić konwersje za pomocą łącza UTM lub modułu śledzenia Urchin. UTM to zasadniczo prosty kod, który można dołączyć do adresu URL, a następnie śledzić wszystkie kliknięcia. Możesz to śledzić za pomocą Google Analytics. Po uzyskaniu danych dotyczących kliknięć możesz obliczyć współczynnik konwersji.

Wszystko, co musisz zrobić, to podzielić konwersje przez łączną liczbę kliknięć i pomnożyć przez 100, aby uzyskać współczynnik konwersji.

Powiązany: Parametry UTM: czym są i jak ich używać do śledzenia marketingu online

3. Zaręczyny: Polubienia, komentarze i udostępnienia

Zaangażowanie różni się od wskaźników zorientowanych na sprzedaż bezpośrednią, takich jak konwersje i świadomość. Wskaźniki zaangażowania są prekursorem godnej zaufania marki, ponieważ zasadniczo są to ludzie wchodzący w bezpośrednią interakcję z Twoją marką poprzez polubienia i komentarze.

Więcej polubień i komentarzy może pomóc w stworzeniu efektu kuli śnieżnej, który może skutkować znacznie większą liczbą wyświetleń. Dodatkowo algorytm mediów społecznościowych może wynagrodzić Cię, umieszczając Twoje treści przed większą liczbą oczu.

Z drugiej strony udostępnianie to efektowne działanie podejmowane przez odbiorców w celu udostępniania treści swoim obserwatorom. Jeśli użyjesz go właściwie, Twoi odbiorcy mogą zająć się marketingiem za Ciebie.

A jeśli chcesz po prostu więcej interakcji w kampanii, możesz skupić się na poprawie polubień i komentarzy. Jak więc śledzić wskaźniki zaangażowania?

Na szczęście śledzenie tych wskaźników jest łatwe, ponieważ analityka zaplecza platformy wykonuje to za Ciebie.

Powiązane: Jak obliczyć wskaźnik zaangażowania na Instagramie, aby uzyskać najlepsze wyniki

4. Szybkość odpowiedzi i czas

Czasami chodzi bardziej o klienta i jego doświadczenia z Twoją marką. Jeśli chcesz stałych klientów lub rekomendacji, musisz skupić się na poprawie wskaźników zorientowanych na klienta, takich jak czas odpowiedzi i wskaźnik.

Szybkość odpowiedzi i czas odnoszą się do własnych działań firmy w zakresie odpowiadania na zapytania lub jakąkolwiek odpowiednią komunikację. W końcu im bardziej bezproblemowa jest ta transakcja, tym lepiej dla doświadczenia klienta.

Jak więc śledzić szybkość i czas odpowiedzi?

Aby obliczyć wskaźnik odpowiedzi, wystarczy podzielić liczbę odpowiedzi biznesowych przez liczbę osób, które zadały Ci pytania lub zaangażowały się w Twoją markę, i wszystko, co musisz zrobić, to pomnożyć tę liczbę przez 100.

Jeśli jest to jedno konto w mediach społecznościowych, możesz zobaczyć, kiedy komentarz lub wiadomość zostały opublikowane. Po prostu odejmujesz to od czasu odpowiedzi, aby uzyskać czas trwania.

Śledź ponad 10 wskaźników marketingowych w mediach społecznościowych z uproszczonym

Wskaźniki marketingu w mediach społecznościowych, które musisz śledzić w 2023 r Image 92
przez: Uproszczony

Chociaż istnieje mnóstwo wskaźników, wybraliśmy najważniejsze wskaźniki marketingu w mediach społecznościowych dla początkujących firm i dużych przedsiębiorstw. Śledzenie wszystkich metryk wymienionych powyżej i nie tylko dzięki Uproszczonym. Jego funkcja analityczna w kalendarzu treści to narzędzie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć postępy w mediach społecznościowych. Dzięki temu narzędziu opartemu na sztucznej inteligencji uzyskaj dostęp do wskaźników dla wszystkich swoich kanałów społecznościowych, takich jak –

  • Kliknięcia
  • Uwagi
  • Zaręczyny
  • Wrażenia
  • Lubi
  • Reakcje
  • Zasięg
  • Akcje

Uproszczona sztuczna inteligencja to pierwsza platforma projektowa oparta na sztucznej inteligencji, stworzona przez ludzi, którzy chcą, aby marketing był dostępny i łatwy. Utwórz swój miesięczny kalendarz treści w 5 minut. Co więcej? Możesz pisać blogi, reklamy na Facebooku, kopie stron internetowych i więcej w kilka sekund! Uproszczony wykonuje całą ciężką pracę i zapewnia wszystkie narzędzia potrzebne do odniesienia sukcesu. Śledź, które posty osiągają dobre wyniki i jakie treści cieszą się największym zainteresowaniem dzięki Uproszczonemu.

Przenieś swoją grę w mediach społecznościowych na wyższy poziom!

Rozpocznij za darmo

Podobne wpisy