10 porad dotyczących tworzenia wirusowych treści na TikTok 448 facebook blog templates

10 porad dotyczących tworzenia wirusowych treści na TikTok

Nawigowanie po TikTok może być mylące dla nowych marek lub twórców.

To co może być trendy na innych platformach social media może nie odnieść sukcesu na TikTok.

Ale jeśli chcesz mieć szansę na zdobycie serc Gen Z (i nie tylko), warto rozszyfrować algorytm TikTok.

Wiedza o tym, jak sprawić, by wideo stało się wirusowe na TikTok, jest poszukiwaną umiejętnością dla wielu organizacji – może zwiększyć rozpoznawalność marki i sprzedaż.

W tym artykule przeprowadzimy Cię przez proces tworzenia wirusowych treści na TikTok krok po kroku.

Porady jak tworzyć wirusowe treści na TikTok

  1. Jaki typ treści idzie wirusowo na TikTok?

  2. 10 wskazówek jak tworzyć wirusowe treści na TikTok
    2.1. Wyróżniaj prawdziwych ludzi w swoich treściach na TikTok
    2.2. Wybierz pionowy temat dla swoich treści TikTok
    2.3. Podziel swoją treść TikTok na więcej części
    2.4. Trzymaj swoje treści TikTok krótko
    2.5. Skacz na trendy TikTok
    2.6. Dodawaj do swoich treści TikTok audycje z trendami
    2.7. Współpracuj z influencerami, aby tworzyć wirusowe treści na TikTok
    2.8. Wchodź w interakcje z twórcami treści na TikTok i followersami
    2.9. Nie usuwaj swoich starszych treści: nadal mogą stać się wirusowe na TikTok
    2.10. Używaj właściwych hashtagów TikTok

  3. Ile czasu potrzeba, aby treści na TikTok stały się wirusowe?

  4. Tworzenie treści wirusowych na TikTok: mierzenie wydajności

1. Jaki typ treści idzie wirusowo na TikTok?

Zrozumienie, w jaki sposób algorytm TikTok ocenia i dystrybuuje treści, jest niezbędne do nauczenia się, jak przejść wirusowo na TikTok.

Kiedy już będziesz świadomy kluczowych elementów, które algorytm TikTok wykorzystuje do mierzenia wartości, jaką przynosisz swoim potencjalnym zwolennikom, będziesz o krok bliżej do stworzenia filmu TikTok, który ludzie będą chcieli oglądać na swojej stronie For You .

W tym przypadku czas oglądania i współczynnik ukończenia są głównymi metrykami TikTok, które aplikacja śledzi.

Już po 3 sekundach oglądania algorytm oznaczy Twoje wideo jako ekscytujące lub nieistotne dla konkretnej grupy odbiorców.

Jednak, aby przejść wirusowo na TikTok, menedżer mediów społecznościowych powinien najpierw zdecydować, co chce osiągnąć film.

Czy będzie to tutorial how-to, czy może jawnie reklamować produkt?

Tak czy inaczej, oryginalność jest kluczem do tworzenia treści, które trafiają na TikTok.

W większości przypadków, jesteś na dobrej drodze do stania się sławnym na TikTok, jeśli masz poczucie humoru, wciągającą historię do opowiedzenia, proste wskazówki do podzielenia się z branży, lub może przekonać twórców treści mediów społecznościowych do podążania za swoim wyzwaniem.

Niezależnie od niszy, którą wybierzesz, aby ustanowić swój autorytet, pamiętaj, że twoje wideo musi prezentować osobowość twojej marki, będąc jednocześnie zabawnym, informacyjnym lub relatywnym.

2. 10 wskazówek do tworzenia wirusowych treści na TikTok

Niezależnie od tego, czy jesteś twórcą, czy marką chcącą wykorzystać TikTok do marketingu B2B, jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby zoptymalizować swoje szanse na wirusowy przekaz.

Aby znaleźć się na stronie TikTok’s For You, możesz chcieć przeczytać poniższe wskazówki.

2.1 Wykorzystaj prawdziwych ludzi w swoich treściach na TikTok

TikTok jest platformą bardzo obciążoną osobami.

Nie tylko ktoś będzie musiał tworzyć filmy dla Twojej marki, ale także prawdopodobnie będzie w nich występował.

Pozwól nam wyjaśnić więcej.

Kluczowy punkt sprzedaży TikTok jest zbudowany wokół jego twórców.

Zintegrowane funkcje nagrywania i edycji aplikacji ułatwiają twórcom treści szybkie nagrywanie, edytowanie i udostępnianie treści wideo z TikTok – a gdy jest to dobrze zrobione, staje się wirusowe.

Mając to na uwadze, ma sens, że większość wirusowych filmów przedstawia prawdziwych ludzi.

Screenshot 2022 10 05 at 12.50.54 1

Jasne, jest wiele pomysłów na TikTok, które można zrealizować bez pokazywania swojej twarzy, ale zarówno twórcy, jak i marki muszą ustalić swoją tożsamość i uczłowieczyć swoje marki, aby odnieść sukces w aplikacji.

Pokazywanie prawdziwych ludzi w swoich TikTokach i kultywowanie osobowości i wartości marki może pomóc w nawiązaniu znaczących połączeń z publicznością.

2.2 Wybierz pionowy temat dla swoich treści na TikTok

TikTok osiąga najlepsze wyniki, gdy używa segmentowanej treści.

Kiedy już wybierzesz niszę treści TikTok, najlepiej jest się jej trzymać. W ten sposób wyrobisz sobie autorytet w tym konkretnym pionie.

Screenshot 2022 10 05 at 12.52.56 1

Nieprzewidywalne treści bez zdefiniowanego tematu będą miały negatywny wpływ na algorytm i uniemożliwią wypchnięcie Twoich treści do grupy docelowej.

Eksperymentowanie z filmami, które pasują do różnych kategorii jest jak zaczynanie wszystkiego od nowa.

2.3 Podziel swoją treść TikTok na więcej części

Mantra TikTok mówi, że im więcej treści dostarczasz, tym większe są Twoje szanse na bycie zauważonym.

Rozbijanie dłuższych treści na odrębne segmenty na Twoim profilu TikTok jest świetnym sposobem na utrzymanie zainteresowania odbiorców i wysokiej oglądalności.

Więcej treści na ten sam temat oznacza większą szansę, że jeden z Twoich klipów może stać się wirusem i wzbudzić zainteresowanie ludzi, którzy chcą dowiedzieć się więcej, a tym samym powrócić na Twój profil.

Dodatkowo, możesz również użyć funkcji Listy odtwarzania TikTok, aby pogrupować swoje klipy w kolekcje tematyczne.

List Comparison Table Infographic Instagram Post 5 1

Nowa funkcja pozwala na tworzenie określonych kolekcji TikToków, które są następnie wyświetlane na Twoim profilu. Na nazwę każdej playlisty masz do 15 znaków.

2.4 Zachowaj krótką zawartość TikTok

Wyjaśniliśmy, że współczynnik ukończenia jest dużą częścią algorytmu TikTok.

I mając to na uwadze, sensowne jest tworzenie TikToków, które ludzie będą chętnie oglądać, a nie pomijać.

Naturalnie, łatwiejszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest utrzymywanie krótszych filmów. Jest mniej prawdopodobne, że większa publiczność będzie miała cierpliwość, aby przetrawić długie informacje.

Jednakże, nie neguje to wymogu wysokiej jakości treści; Twoje wideo nadal musi być wystarczająco długie, aby przekazać informacje, które chcesz.

TikTok jest miejscem narodzin wielu trendów w mediach społecznościowych.

Będąc jedną z najbardziej napędzanych trendami platform mediów społecznościowych, nadążanie za najnowszymi trendami TikTok jest niezbędne, jeśli chcesz zrozumieć, jak stać się wirusowym na tej platformie.

Na szczęście odkrycie, co jest trendy na TikTok jest całkiem proste.

Odwiedź sekcję For You w aplikacji lub przejrzyj wirusowe wyzwania i hashtagi na stronie Discover, aby uzyskać mnóstwo sugestii.

List Comparison Table Infographic Instagram Post 6 1

Pamiętaj, że algorytm TikTok starannie wybiera dla Ciebie spersonalizowane treści na podstawie Twojej lokalizacji.

Kiedy już zauważysz trendy, zastanów się, czy mogą one okazać się istotne dla Twojej niszy, a jeśli tak, wykorzystaj okazję do stworzenia swojej własnej wersji wirusowego trendu TikTok.

Jeśli chciałbyś zobaczyć prawdziwe przykłady marek, które generują i podążają za trendami wokół swoich person marki, Duolingo i Ryanair to dwa doskonałe przykłady, które musisz sprawdzić.

TikTok ma wyjątkową zdolność wpływania na trendy muzyczne.

Wcześniej znany jako Musicall.ly, TikTok rozpoczął działalność jako platforma do synchronizacji muzyki.

Nie jest rzadkością, że TikTok ma umowy z głównymi wytwórniami płytowymi, pozwalając im na zamieszczanie krótkich fragmentów muzyki na platformie. W niektórych przypadkach segment piosenki zostanie ujawniony na TikTok, nawet zanim zostanie w pełni wydany oficjalnie.

Na szczęście istnieje wiele opcji dostępnych do wyboru największej trendowej melodii do wykorzystania z Twoim wideo TikTok.

Możesz przewijać stronę For You, użyć paska wyszukiwania TikTok, aby szukać wirusowych dźwięków, lub przeglądać bibliotekę dźwięków TikTok.

Dodatkowo, możesz sprawdzić modne playlisty Spotify i zwrócić uwagę na listę przebojów Billboard Hot 100. Wiele najgorętszych piosenek na tych listach odtwarzania to w rzeczywistości popularne audycje TikTok.

Screenshot 2022 10 05 at 13.33.27 1

Nie zapomnij dodać ich do ulubionych, gdy tylko znajdziesz popularny dźwięk lub piosenkę TikTok, która Ci się podoba. W ten sposób unikniesz konieczności ponownego ich wyszukiwania, gdy będziesz chciał ich użyć.

2.7 Współpracuj z influencerami, aby tworzyć wirusowe treści na TikTok

Jeśli chcesz zwiększyć skuteczność swoich cyfrowych kampanii marketingowych i poszerzyć grono odbiorców, współpraca z influencerami to świetna strategia.

Podczas gdy marki mogą używać sponsorowanych reklam TikTok, aby zwiększyć ekspozycję i sprzedaż, treści generowane przez influencerów zwykle skutkują bardziej znaczącym zaangażowaniem.

Screenshot 2022 10 05 at 13.43.25 1

Influencerzy na TikTok znają trendy wirusowe i mogą dać Ci cenny wgląd w to, co faktycznie ma znaczenie dla Twojej grupy docelowej.

Możesz rozwijać treści natywne, angażując kluczowych liderów opinii w swój plan marketingowy TikTok, poprawiając w ten sposób doświadczenie użytkownika.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o pracy z kluczowymi liderami opinii w celu zwiększenia świadomości marki, możesz sprawdzić nasz artykuł-How to Build a Successful TikTok Influencer Marketing Campaign in Just 5 Steps.

2.8 Interakcja z twórcami treści TikTok i followersami

Zrozumienie znaczenia zaangażowania na TikTok jest niezbędne, aby nauczyć się, jak iść wirusowo.

Ponieważ algorytm TikTok faworyzuje interakcję, odpowiadanie na komentarze do Twoich filmów może wzmocnić poczucie wspólnoty i zwiększyć prawdopodobieństwo, że Twój materiał będzie wirusowy.

List Comparison Table Infographic Instagram Post 5 copy 2

Wezwanie do działania w Twoich filmach może również pomóc zwiększyć liczbę wyświetleń na TikTok.

Możesz na przykład zaprosić swoich widzów do pozostawienia komentarza na końcu każdego filmu, udostępnienia go w mediach społecznościowych, zasubskrybowania Twojego kanału lub nawet odpowiedzenia własnym filmem za pomocą funkcji Duet lub Stitch.

Jeśli jednak wciąż jesteś na wczesnym etapie i nie miałeś okazji zdobyć więcej zwolenników, warto zacząć od interakcji z innymi popularnymi filmami na TikTok.

2.9 Nie usuwaj swoich starszych treści: wciąż mogą stać się wirusowe na TikTok

Główną różnicą między TikTok a innymi platformami mediów społecznościowych jest to, że na TikTok Twoje filmy mogą stać się wirusowe w każdej chwili – tak, nawet te starsze.

Opóźniona eksplozja jest powodem, dla którego powinieneś starannie rozważyć wyeliminowanie nieaktualnych informacji, niezależnie od tego, jak dobrze lub słabo radziły sobie wcześniej.

TikTok będzie okresowo ukrywał datę publikacji treści na FYP i zacznie ponownie oceniać Twoje starsze treści, aby przepchnąć je do pożądanej publiczności.

2.10 Używaj właściwych hashtagów TikTok

Niektórzy użytkownicy mogą wierzyć, że używanie hashtagów #fyp lub #ForYou sprawi, że ich treści będą szeroko udostępniane.

Jednak ta plotka nigdy nie została potwierdzona przez TikTok, a używanie tych hashtagów nie gwarantuje, że Twoje wideo stanie się popularne.

Wręcz przeciwnie, używanie tych hashtagów może uniemożliwić Ci wykorzystanie słów kluczowych odpowiednich dla Twojej treści i niszy.

Aby jak najlepiej wykorzystać hashtagi, powinieneś wybrać niewielką liczbę odpowiednich hashtagów, które są popularne w Twojej niszy i połączyć hashtagi będące w trendzie z mniej popularnymi.

3. Ile czasu zajmuje treściom z TikTok przejście w wiral?

Czas potrzebny na zrobienie czegoś zależy od Ciebie i Twoich zasobów.

Żadna marka, ekspert czy twórca nie jest w stanie dokładnie powiedzieć, ile czasu potrzeba, aby treść stała się wirusowa.

Zazwyczaj Twoje wideo uznaje się za nieco wirusowe, jeśli otrzyma milion wyświetleń. Jednak formalnie staniesz się gwiazdą TikTok, jeśli Twoje wideo otrzyma pięć milionów wyświetleń w ciągu trzech do siedmiu dni.

Ale uzyskanie trendu na TikTok wymaga eksperymentowania i wytrwałości – nie wspominając o odrobinie szczęścia.

Pierwszym krokiem jest poświęcenie czasu na stworzenie i zaangażowanie swojej społeczności w modny, aktualny materiał.

Niestety, nie ma konkretnej formy treści, która zawsze będzie wirusowa.

Jednak jeśli chcesz zwiększyć swoje szanse na wirusowość, bycie humorystycznym i relatywnym w swoich postach niewątpliwie pomoże.

4. Tworzenie treści wirusowych na TikTok: mierzenie wydajności

Audyty TikTok są istotnym zasobem dla marketerów i twórców próbujących dokonać zmian na tej platformie mediów społecznościowych.

Z pomocą zintegrowanego TikTok Analytics każdy użytkownik może teraz bez wysiłku śledzić informacje związane ze swoimi kontami TikTok.

TikTok Analytics zapewnia wgląd w liczbę followersów zdobytych w określonym okresie, przegląd profilu i inne analityki wideo.

Aby śledzić bardziej zaawansowane metryki, marki mogą jednak zdecydować się na korzystanie z dedykowanych narzędzi analitycznych TikTok.

Socialinsider, na przykład, oferuje dostęp do wielu analityk TikTok, takich jak zaangażowanie w post, wskaźnik zaangażowania, optymalny czas udostępniania treści na TikTok, łączna liczba wyświetleń, hashtagi, a nawet muzyka.

Screenshot 2022 10 05 at 12.38.20 1

Możesz również użyć aplikacji do wykonania konkurencyjnych benchmarków TikTok i uzyskać dogłębny wgląd w kampanie konkurencji.

Dodatkowo, dzięki Socialinsider, możesz łatwo zarządzać analityką influencerów, aby śledzić i mierzyć swoją sieć influencerów.

W ten sposób łatwiej będzie Ci planować z wyprzedzeniem, jeśli będziesz miał jasną wizualną reprezentację typu treści TikTok, która jest udana lub nie.

Ostatnie myśli

Istnieje kilka teorii na temat najlepszych sposobów tworzenia treści TikTok, które idą wirusowo.

Jednak nie ma zbyt wielu dowodów na ich poparcie.

Eksperci mogą jedynie spekulować, co najbardziej zwiększa szanse na to, że ich filmy trafią do wirusa i pojawią się na stronie For You.

Wynika to przede wszystkim z ciągłej niechęci TikTok do ujawniania mechaniki swojego algorytmu.

Ogólnie rzecz biorąc, powinieneś pamiętać, że TikTok uznał tylko dwie rzeczy wpływające na prawdopodobieństwo zawirusowania Twojego wideo na zakładce Dla Ciebie: co ktoś lubi i kogo śledzi.

Polecane dla Ciebie:

Podobne wpisy