20 przykładów promocji sprzedaży, które pomogą Ci sprzedawać więcej
Ludzie kochają dobrą ofertę. Chęć oszczędzania leży w ludzkiej naturze, a firmy wykorzystują to od lat. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż i przenieść więcej zapasów, możesz rozważyć przeprowadzenie promocji.
Aby Ci pomóc, przygotowaliśmy listę 20 różnych rodzajów promocji sprzedaży, z których może skorzystać każda firma. Od zniżek, przez bezpłatną wysyłkę, po jedną ofertę, oto podsumowanie 20 najskuteczniejszych pomysłów na promocję sprzedaży.
20 przykładów promocji sprzedaży dla każdej firmy
Promocje sprzedaży mają różne kształty i rozmiary, dlatego ważne jest, aby wybrać taką, która będzie pasować do Twojego produktu lub usługi i Twoich klientów. Przyjrzyj się tym 20 przykładom promocji sprzedaży, aby zobaczyć, co jest dla Ciebie odpowiednie.
1. Bezpłatna wysyłka
Darmowa wysyłka jest numerem jeden na liście, ponieważ zachęca klientów do zakupu. Dzięki tej promocji klient może kupić więcej produktów bez dodatkowych kosztów do swojego zamówienia. Darmowa wysyłka sprzyja również zakupom hurtowym!
2. Kup jeden, zdobądź jeden (BOGO)
Kup jedną, zdobądź jedną promocję może łatwo przyciągnąć uwagę klienta, co czyni ją jednym z najlepszych przykładów promocji sprzedaży.
3. Wyprzedaż
Wyprzedaż to kolejny sposób na promocję produktu i jednoczesne usuwanie nadmiaru zapasów. To oferta typu „dwa w jednym” dla firm, ponieważ ta promocja może zwiększyć ruch i pomóc w nadwyżkach zapasów.
4. Kupony i Kupony
Vouchery i kupony to inne przykłady skutecznych promocji sprzedaży. Możesz oferować tę promocję za pośrednictwem poczty elektronicznej, strony internetowej, a nawet samych produktów. Za pomocą bonów i kuponów zachęcasz klientów do dalszych zakupów w Twoim sklepie.
5. Zniżki za polecenie
Bardziej subtelnym sposobem pozyskiwania nowych klientów są rabaty za polecenie. Kiedy obecni klienci polecają Twoją firmę znajomemu lub rodzinie, oferowanie rabatów to świetny sposób na zatrzymanie klientów przy Twojej marce.
6. Program lojalnościowy lub promocje nagród za członkostwo
Posiadanie programu lojalnościowego lub członkowskiego dla Twojej marki to bardzo skuteczna strategia promocji sprzedaży. Może to być motywacją dla klientów do dalszych zakupów w Twojej firmie. Możesz oferować punkty lojalnościowe, karty lojalnościowe, a nawet oferty tylko dla członków, aby jeszcze bardziej zachęcić klientów.
7. Kampanie zwrotne
Zaproś swoich klientów do wypełnienia ankiet, profili lub pozostawienia recenzji, aby skorzystać ze specjalnego rabatu lub kuponu.
8. Oferta ograniczona czasowo
Ograniczona czasowo oferta zachęca klientów do zakupu produktu ze zniżką, która jest dostępna tylko w tym konkretnym okresie.
9. Błyskawiczna wyprzedaż
Podobnie jak oferta ograniczona czasowo, wyprzedaż błyskawiczna oferuje zniżkę tylko przez ograniczony, krótki okres czasu. Od swojej nazwy wyprzedaż błyskawiczna wywołuje wśród klientów poczucie pilności, więc szybko podejmują decyzję o zakupie. Ponadto możesz ogłosić swoją błyskawiczną wyprzedaż za pomocą jasnego komunikatu wezwanie do działania.
10. Tajemnicze pudełko
Posiadanie tajemniczej promocji może zainteresować klientów. Z łatwością przyciąga uwagę, buduje oczekiwanie i zwiększa liczbę potencjalnych klientów do Twojej witryny. To, co sprawia, że tajemnicze pudełko jest kuszące, to sposób, w jaki jest komunikowany klientom, więc upewnij się, że dobrze zaprojektujesz treść.
Wypróbuj wiele gotowych do użycia szablonów projektów Simplified, aby wyróżnić swoje treści.
11. Potykacz
Traktowany jako jedna z bardziej powszechnych strategii promocji sprzedaży, tripwire oferuje niedrogi produkt na poziomie podstawowym, który umożliwia przekształcenie potencjalnych klientów w klientów. Ta promocja sprzedaży pomaga budować zaufanie wśród klientów, dzięki czemu w przyszłości będziesz mógł oferować droższe produkty.
12. Promocje świąteczne
Dla wielu osób wakacje to generalnie pracowity sezon, a dla właścicieli firm to czas na zwiększenie sprzedaży. Możesz wprowadzać nowe produkty, wyróżniać produkty związane z wakacjami lub oferować świąteczne rabaty, aby zachęcić konsumentów.
13. Konkursy i prezenty
Posiadanie czegoś interaktywnego dla klientów to kolejny przykład promocji sprzedaży. Od gier po konkursy i prezenty — możesz promować produkty i wchodzić w interakcje ze starymi i nowymi konsumentami. Zwiększa to ekspozycję marki i dodatkowo buduje Twoją obecność w mediach społecznościowych.
14. Darmowy prezent przy zakupie
Dzieje się tak, gdy klient po prostu osiąga określoną kwotę zakupu i otrzymuje prezent jako formę wdzięczności. To częsta promocja sprzedaży w marketingu, która sprawia, że klient wydaje nieco więcej, ale w zamian otrzymuje cenny prezent.
15. Wyprzedaż na koniec sezonu
Podobnie jak wyprzedaż, koniec sezonu pomaga Twojej firmie zwolnić miejsce na nową partię produktów. Możesz oferować wyjątkowe rabaty, a nawet rozpowszechniać informacje za pomocą reklam, wiadomości tekstowych, e-maili i nie tylko.
16. Wyprzedaż urodzinowa
Wyprzedaż urodzinowa lub rocznicowa to zabawny sposób na świętowanie Twojej marki lub firmy. Dzięki zniżkom i ekskluzywnym ofertom to jak spędzenie tego wyjątkowego dnia z lojalnymi klientami. Daje to również konsumentom coś, na co mogą czekać każdego roku.
17. Rabat pierwszego zamówienia
Gdy użytkownik po raz pierwszy znajdzie Twoją witrynę, jednym ze sposobów zwabienia go jest zaoferowanie rabatu na pierwsze zamówienie. Posiadanie zniżki lub ekskluzywnej oferty to jeden z najskuteczniejszych przykładów promocji sprzedaży, jakie może przeprowadzić każda firma.
18. Kampanie influencerów
Celebryta lub influencer korzystający z Twojej marki może zwiększyć Twoją sprzedaż. Możesz ustawić kod promocyjny dla każdej gwiazdy, który daje klientom zniżkę, gdy go użyją.
19. Zestawy markowe
Posiadanie markowych zestawów jest podobne do bezpłatnych prezentów przy zakupie i ofert BOGO, ale tym razem masz możliwość współpracy z innymi markami i oferowania pakietów. Dzięki temu możesz rozszerzyć promocję swojego produktu także na innych potencjalnych klientów.
20. Darmowe próbki
Skuteczną i niedrogą promocją sprzedaży w marketingu są darmowe próbki. Gdy masz nowy produkt, pozwól użytkownikom wypróbować go przez ograniczony czas, aby mogli go poczuć.
Jakie są najlepsze strategie promocji sprzedaży dla Twojej firmy?
Pamiętaj, że najlepsze strategie promocji sprzedaży dla Twojej firmy będą się różnić w zależności od Twoich produktów, usług i rynku docelowego. Ważne jest, aby dowiedzieć się, co będzie najlepsze dla Twojej firmy i Twoich klientów. Ten przewodnik zawiera kilka pomysłów na początek i kilka porady dotyczące sprzedaży.
A jeśli szukasz narzędzia, które pomoże Ci stworzyć skuteczną kampanię marketingową, skorzystaj z Uproszczonych. To wszechstronne narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi, w którym można tworzyć, planować, planować i publikować treści w jednym obszarze roboczym. Dzięki narzędziu AI Copywriting możesz tworzyć treści tekstowe na potrzeby wydarzeń i promocji produktów. Dodatkowo, przy okazji opracuj wersję demonstracyjną sprzedaży. Co więcej, edytowanie filmów jest prostsze dzięki gotowym szablonom. O co więcej możesz prosić?