5 największych błędów SEO które prawdopodobnie popełniasz (i jak je naprawić)
5 największych błędów SEO, które prawdopodobnie popełniasz (i jak je naprawić)
Optymalizacja wyszukiwarek (SEO) ma kluczowe znaczenie dla sukcesu każdej firmy lub witryny internetowej. Jednak nie wszyscy rozumieją, jak ważne jest SEO i jak to działa. Istnieje wiele typowych błędów, które ludzie popełniają, jeśli chodzi o SEO, które mogą negatywnie wpłynąć na ich rankingi w wyszukiwarkach. W tym artykule omówimy 5 największych błędów SEO, które prawdopodobnie popełniasz i jak je naprawić.
Błąd #1: Niezapoznanie się z alatami SEO
Nieuzyskanie dostępu do narzędzi SEO to jeden z największych błędów, które można popełnić. Te narzędzia są niezbędne dla Twojej strony internetowej, aby pozostała już na pierwszej stronie Google i przyciągnęła większą ruch. Istnieje wiele bezpłatnych narzędzi SEO, takich jak Google Analytics, Google Search Console, Semrush, Moz, ahrefs itd., które pomogą Ci poznać lepiej swoją witrynę i przyciągnąć większy ruch.
Błąd #2: Niedostosowanie stron internetowych do urządzeń mobilnych
Wiele osób nadal nie dostosowuje swoich stron internetowych dla użytkowników mobilnych, co oznacza, że strony wyglądają tak samo niezależnie od tego, czy są przeglądane z komputera, tabletu czy smartfona. Jeśli Twoja strona nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, jest to duży błąd SEO, który może negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie Twojej strony w wyszukiwarkach. Twoja strona musi pasować do rozmiaru ekranu i zapewniać łatwą nawigację użytkownikom, którzy są poza domem.
Błąd #3: Powtarzanie tych samych słów kluczowych
Powtarzanie tych samych słów kluczowych (keyword stuffing) jest sztuczką SEO, której należy unikać w 2021 roku. Wniektórzy ludzie wciąż uważają, że umieszczanie takiego słowa kluczowego w każdym zdaniu na stronie internetowej lub artykule będzie zwracało większą uwagę algorytmów Google, które zwracają uwagę na słowa kluczowe. Taka praktyka to całkowita bzdura i może przynieść tylko negatywną reakcję Google, która zareaguje na takie sztuczki zmieniając pozycje Twojej strony na gorsze.
Błąd #4: Brak wewnętrznych linków do Twojej strony internetowej
Wewnętrzne linkowanie to przekierowanie powinno odbywać się między stronami w ramach tej samej strony internetowej. Ta praktyka jest ważna, ponieważ zwiększa satysfakcję i trzymanuchętnienie internautów, którzy przechodzą do kolejnych sekcji witryny. Dodanie wewnętrznych linków na Twojej stronie internetowej zwiększa nie tylko wewnątrzstronowej użyteczności dla użytkowników, ale także pozytywnie wpływa na pozycjonowanie informacji przez Google
Błąd #5: Brak regularnych aktualizacji witryny
Nieaktualizowanie witryny internetowej to błąd SEO, który jest powtarzany przez wiele osób. Ważne jest, aby stale publikować nowe treści. Zaaktualizuj blog, zaktualizuj informacje o produkcie lub usłudze, dodaj nowe projekty lub referencje. Brak aktualizacji swojej strony internetowej może zablokować jej rozwój. Google lubi świeże treści i nowe informacje, jeśli nie będziesz publikował często nowych treści na swojej witrynie, twoja strona nie będzie miała wpływu na pozycjonowanie jej informacji przez algorytmy Google.
Podsumowanie
Popełnienie błędów SEO jest jednym z najczęstszych powodów, dla których strony internetowe nie osiągają sukcesu. Jeśli nie udało Ci się osiągnąć zakładanej pozycji w Google, być może popełniłeś jedno lub kilka z tych błędów. Teraz, kiedy znasz już 5 największych błędów SEO, które popełniasz (i jak je naprawić), czas na to, aby zacząć działać i naprawić swoje błędy.
Często zadawane pytania
Q1: Czy to prawda, że stosowanie kilku słów kluczowych jest szkodliwe dla SEO?
Odpowiedź: Stosowanie kilku słów kluczowych na tej samej stronie może nieznacznie pomóc w pozycjonowaniu, jednak nadmierne stosowanie ikrotność różnych słów kluczowych do jednej strony internetowej, niekorzystnie wpłynie na pozycjonowanie.
Q2: Ile razy powinniśmy stosować słowa kluczowe na jednej podstronie?
Odpowiedź: Zawsze należy układać tekst w taki sposób, aby był on czytelny i spójny z danymi oddziałującymi na SEO, ale na jednej podstronie nie powinno sie powtarzać słów kluczowych więcej niż 2-3 razy.
Q3: Czym jest linkowanie wewnętrzne?
Odpowiedź: Linkowanie wewnętrzne jest to przekierowanie powinno odbywać się między stronami w ramach tej samej strony internetowej. Ta praktyka jest ważna, ponieważ zwiększa satysfakcję i trzymanuchętnienie internautów, którzy przechodzą do kolejnych sekcji witryny.
Q4: Jak działają narzędzia do SEO?
Odpowiedź: Narzędzia SEO służą do sprawdzenia stanu Twojej strony internetowej lub Twojej konkurencji w wyszukiwarce Google. Pomagają one w analizie słów kluczowych, hooków, wartości atrybutów pozycjonowania, Tagów H1 … H6 itd.