8 wskazówek dotyczących pisania tekstów, które konwertują jak szalone (+ BONUSowa wskazówka i bezpłatne narzędzie w środku)
Ile razy słyszałeś zdanie – „content is king”?
I to prawda. Ale nie mówią ci, że nie wszystkie treści są sobie równe. Istnieje duża różnica między treściami, które spadają, a treściami, które sprzedają się jak szalone. Ten pierwszy jest grzeczny i nie do zapomnienia; ta ostatnia jest przekonująca i niemożliwa do zignorowania. Tak czy inaczej, prawdopodobnie chcesz napisać tekst, który faktycznie przekształci czytelników w klientów lub subskrybentów. Dobrą wiadomością jest to, że dzięki kilku prostym wskazówkom dotyczącym copywritingu możesz przekształcić swoje pisanie z „meh” w masywne. W tym poście na blogu pokażemy Ci 9 wskazówek dotyczących copywritingu, które pomogą Ci napisać tekst, który konwertuje. Zaczynajmy!
Co to jest copywriting?
Copywriting to sztuka i nauka tworzenia atrakcyjnych, skutecznych i przekonujących treści pisemnych. Jest to kluczowa umiejętność dla każdego marketera, właściciela firmy lub twórcy treści.
Copywriting polega na zrozumieniu, jak tworzyć słowa i frazy, które wpłyną na działania docelowych odbiorców. Dobrze wykonany copywriting nie powinien bombardować ludzi. Nie musi być pełen pogrubionej czcionki i wielkich liter. Przekaz powinien być jasny, bez używania zbytniego języka sprzedaży i fantazyjnego designu. Czytaj dalej, aby uzyskać wskazówki, jak pisać teksty, które konwertują!
Powiązane: Jak nauczyć się copywritingu: 10 wskazówek dotyczących nauki od podstaw
Jak pisać teksty, które konwertują jak szalone
Jeśli chodzi o pisanie tekstów, które się sprzedają, nie ma uniwersalnego podejścia. Każdy produkt i każdy odbiorca jest inny. Istnieją jednak pewne ogólne zasady, których możesz przestrzegać, aby napisać tekst, który z większym prawdopodobieństwem doprowadzi do konwersji.
# 1 Pisz tak, jakbyś prowadził rozmowę
Pamiętaj, że próbujesz łączyć z prawdziwymi ludźmi.
Utrzymanie uwagi czytelnika jest jeszcze ważniejsze, gdy piszesz do sieci, ponieważ jedno kliknięcie dzieli Cię od wielu elementów rozpraszających uwagę. Ludzie wolą konwersacje od wykładów, ponieważ podczas wykładów czują się, jakby ktoś ich poniżał. Kiedy piszesz swoją kopię, spróbuj wyobrazić sobie osobę, do której piszesz, i pisz tak, jakbyś rozmawiał z nią twarzą w twarz.
# 2 Bądź jasny i zwięzły
Po co wpychać żargon i pomieszane słowa, skoro można wyrazić się w prostszy sposób?
Tak wygląda The Whole Truth Foods
Aby napisać skuteczną kopię, ważne jest, aby była jasna i zwięzła. Oznacza to używanie języka, który jest łatwy do zrozumienia i przejście od razu do sedna. Dobry tekst jest również dobrze zorganizowany, tak aby informacje były prezentowane w logiczny sposób. Pisząc tekst, pamiętaj o odbiorcach i dostosuj do nich język. Na przykład, jeśli piszesz do czasopisma medycznego, używaj terminologii medycznej; jeśli piszesz do publikacji o charakterze ogólnym, używaj bardziej powszechnego języka. Ostatecznie celem jest jak najskuteczniejsze przekazanie wiadomości.
#3 Podkreśl zalety, a nie funkcje
Najlepszy sposób na lepszą kopię? Nie sprzedawaj kołdry obciążeniowej, która utrzymuje ciepło 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – sprzedaj uczucie przytulności w mroźny zimowy poranek.
Te e-maile od Disneya i Vacasy przedkładają emocje nad funkcje!
Jak powie ci każdy dobry copywriter, korzyści są zawsze najlepszym sposobem na rozpoczęcie pisania tekstu. Chociaż lista funkcji jest ważna – zawiera wszystkie ważne szczegóły, których ludzie potrzebują do dokonania zakupu – to korzyści są tym, co naprawdę skutkuje konwersjami. Korzyści zwykle przekonują ludzi do zakupu, ponieważ mogą sobie wyobrazić, w jaki sposób produkt lub usługa poprawiłyby ich życie.
# 4 Nie pisz więcej niż to konieczne
Co brzmi lepiej – „To piękny dzień!” lub „Cóż za wspaniały, pogodny dziś dzień!”?
Podczas tworzenia kopii do materiałów marketingowych lub innych celów może być kusząca chęć pisania jak najwięcej. Jednak ważne jest, aby pamiętać, że mniej często znaczy więcej, jeśli chodzi o pisanie. Często pisanie za dużo może faktycznie umniejszyć ogólną wiadomość, którą próbujesz przekazać. Dlatego ważne jest, aby pisać tylko tyle, ile jest konieczne, aby jasno i zwięźle przedstawić swój punkt widzenia. Dzięki temu Twoi odbiorcy pozostaną zaangażowani i nie zgubią się w morzu niepotrzebnych słów.
#5 Poznaj swoją platformę
Różne platformy mają różnych odbiorców i wymagają różnej komunikacji!
Zastanawiając się, jak napisać tekst, który się sprzedaje, pamiętaj, że ton i styl powinny różnić się w zależności od nośnika, na którym zostanie umieszczona reklama. Docelowi odbiorcy oglądający reklamę również będą mieli wpływ na wykorzystaną kopię. Różne media wymagają różnych egzemplarzy, aby przekonać określoną publiczność do działania. Poza tradycyjnymi reklamami istnieją inne możliwości promocji firmy. Pamiętaj, aby wykorzystać każdą możliwą okazję do przekazania klientom swojego przekazu marketingowego.
Powiązane: Zebraliśmy 8,5 miliona dolarów w ramach finansowania początkowego
# 6 Spraw, aby czytelnik poczuł się widziany
Wiesz o czym mówię, prawda?
Oto zrzut ekranu ze strony „Informacje” Harry’ego, który możemy zobaczyć jako przykład.
Kluczowe jest, aby kopia pióra przemawiała do docelowych odbiorców, a nie o Tobie. Dlatego lwia część twojej kopii w dowolnej reklamie lub elemencie marketingowym powinna być napisana w drugiej osobie. Pomaga to odbiorcom dopasować punkty w Twojej kopii do ich własnego życia i pozwala im dostosować reklamę lub element marketingowy. W ten sposób reklama zostaje powiązana z indywidualnym życiem klienta. Pisząc tekst z myślą o kliencie, może on dostosować reklamę i sprzedawany produkt do swoich potrzeb i podjąć odpowiednie działania.
#7 Nudny temat? Napisz to ciekawie
Musisz wiedzieć, jak napisać tekst, który podejmuje najnudniejszy temat i sprawia, że dla czytelnika brzmi to jak marzenie.
Możesz być kreatywny, nawet jeśli temat jest nudny. Dobry tekst może zaangażować czytelnika i utrzymać jego uwagę, nawet jeśli temat nie jest szczególnie ekscytujący. Twoja kreatywność jest kluczem do napisania dobrej kopii. Zaangażuj czytelników, urozmaicając swoje pisanie interesującymi doborami słów, anegdotami i metaforami. Aby uczynić nudny temat bardziej interesującym, spróbuj znaleźć unikalny kąt, aby podejść do niego. Kiedy wszystko inne zawiedzie, włączenie własnej osobowości do pisania może znacznie przyczynić się do uczynienia go bardziej wciągającym.
# 8 Na koniec napisz kopię, którą chciałbyś przeczytać
Spójrz na swój egzemplarz tak, jakbyś był tym, któremu jest sprzedawany. Czy przekonuje Cię to do działania?
Zamiast martwić się o zasady i przepisy dotyczące pisania, skup się na tym, jak skuteczne jest twoje pisanie z perspektywy czytelnika. Doskonale napisana kopia nie ma sensu, jeśli jest zbyt sucha i nudna, aby przykuć uwagę czytelnika. Napisz kopię, którą sam uznasz za łatwą do odczytania, jeśli natkniesz się na nią jako użytkownik. Zastanów się, jakiego rodzaju kopie są męczące w czytaniu, a jakie pisanie jest proste.
Użyj uproszczonego, aby zawsze pisać lepszą kopię (darmowe narzędzie)
Obecnie dostępnych jest wiele narzędzi do pisania tekstów opartych na sztucznej inteligencji i wszystkie są bardzo popularne wśród współczesnych copywriterów. Może być trudno wiedzieć, od czego zacząć, gdy piszesz list motywacyjny lub e-mail do klienta. I tu pojawia się Uproszczony.
Sztuczna inteligencja Copywriter firmy Simplified pomaga w pisaniu doskonałych tekstów w ciągu kilku sekund. Zawiera szablony i przykłady, które pomogą Ci zacząć. Inteligentne narzędzie generuje wyniki z jasnymi wezwaniami do działania, które są kreatywne i przekonujące oraz pomagają konwertować jak szaleni. Najlepsza część? To jest całkowicie bezpłatne.