Jaka jest różnica między SEO a SEM w 2022 roku?
Co to jest SEM?
„SEM” to skrót od Search Engine Marketing. Termin ten często odnosi się do wszystkiego, co Twoja firma robi w wyszukiwarkach takich jak Google, Bing itp. Może to obejmować reklamy w kampaniach płatnego wyszukiwania. Jednakże, nadrzędna definicja „SEM” może również obejmować SEO i inne organiczne przedsięwzięcia związane z wyszukiwaniem. Jednak najczęściej w 2022 roku termin „SEM” odnosi się bardziej do Twoich płatnych działań w marketingu w wyszukiwarkach.
Czym jest SEO
„SEO” to skrót od Search Engine Optimization. Jest to proces poprawy widoczności lub rankingu witryny w wyszukiwarkach. SEO obejmuje badanie słów kluczowych, targetowanie, optymalizację na stronie i optymalizację mobilną, a także content marketing i link-building.
Jaka jest różnica między SEO a SEM?
W szerokim ujęciu SEM odnosi się do strategii marketingowej. SEO natomiast to technika, którą możesz wykorzystać do realizacji tej strategii. Marketing w wyszukiwarkach (SEM), to termin parasolowy, który obejmuje wszystko, co robisz, aby sprzedać swoją stronę internetową za pośrednictwem wyszukiwarek. Podczas gdy search engine optimization (SEO), jest jedną z rzeczy, które robisz. Terminy te są często używane przez marketerów na różne sposoby, co omówimy w kolejnych pytaniach.
Czy SEM wpływa na SEO?
To raczej SEO wpływa na SEM. SEO jest niezbędne, jeśli marketing treści jest częścią Twojej strategii wyszukiwania. Nawet jeśli z jakiegoś powodu jesteś zainteresowany tylko prowadzeniem reklam Bing, będziesz musiał zoptymalizować swoją stronę internetową, aby upewnić się, że strony docelowe i kopia reklamy są zarówno odpowiednie dla słów kluczowych, których szukają Twoi klienci.
Czy płatne wyszukiwanie jest częścią SEO czy SEM?
Płatne wyszukiwanie jest częścią SEM. Wielu marketerów uważa, że SEM to tylko płatne wyszukiwanie, ale oryginalna definicja SEM to cały marketing wyszukiwania (co można stwierdzić po nazwie!). Usłyszysz również płatne wyszukiwanie, lub pay-per click marketing lub reklama, o których mowa często. To kontrastuje z organicznym marketingiem wyszukiwania, który jest wszystkimi strategiami używanymi do zwiększenia ruchu na stronie i rankingu bez wydawania pieniędzy na reklamę.
Spójrz na ten diagram:
Czy SEO jest płatne?
Nie. Podczas gdy możesz zatrudnić kogoś do zrobienia swojego SEO, organiczne SEO polega na optymalizacji widoczności i rankingu Twojej strony w wyszukiwarkach. SEO i płatne wyszukiwanie mogą działać razem – jak wyjaśnia nasz przewodnik organic vs paid search – ale praktyki SEO są stosowane w celu zwiększenia organicznych rankingów wyszukiwarki – zasadniczo, aby Twoja strona była najbardziej odpowiednim wynikiem.
Jeśli jesteś bardziej zainteresowany płatnymi taktykami SEO, mamy przewodnik po płatnym wyszukiwaniu.
Do czego przydaje się SEM?
Marketing poprzez wyszukiwarki to świetny sposób na uzyskanie większego ruchu na stronie internetowej, co skutkuje większą świadomością rynku dla Twojej firmy, a także większą ilością leadów lub klientów dla Ciebie! Wyszukiwarki napędzają 300% więcej ruchu na stronach internetowych niż sieci mediów społecznościowych. Reklamy wyszukiwania mogą zwiększyć świadomość firmy na rynku o do 80%. Kiedy ludzie szukają i znajdują lokalne firmy, 88% wyszukiwaczydzwoni lub odwiedza tę firmę w ciągu 24 godzin.
Jeśli zamierzasz zaangażować się w rynek wyszukiwarek, dobrym pomysłem jest zarówno płatne reklamy (kupowanie miejsca na pierwszej stronie), jak i organiczne taktyki wyszukiwania, takie jak SEO, aby osiągnąć długoterminowe trwałe rezultaty (zarabianie na miejsce na pierwszej stronie z czasem).
Do czego przydaje się SEO
Posiadanie wysokiego rankingu organicznego dla swojej strony opłaca się, a SEO jest jak dostać ten ranking na pierwszej stronie. Databox przeprowadził badanie wśród doświadczonych marketerów. Odkryli, że bycie znalezionym poprzez organiczne wyszukiwanie skutkowało wyższymi współczynnikami klikalności, dłuższym czasem spędzonym na odpowiednich stronach i większą sprzedażą.
Eye-tracking badania wykazały, że nawet 80% osób często ignoruje płatne wyniki na górze strony wyszukiwarki. Coraz więcej osób korzysta również z blokerów reklam (30-40%).Hubspot stwierdził, że spośród wszystkich linków, w które klikają wyszukiwacze, 70% to linki organiczne.
Nie możesz pozwolić, aby Twoja strona miała organiczny ranking i oczekiwać, że ludzie będą na nią klikać. Mało kto przechodzi obok pierwszej strony wyników. 75% ludzi nigdy nie przechodzi obok pierwszej strony, a tylko 6% kliknięć na stronie pochodzi z wyników z drugiej strony.
Istnieje tak wiele firm tam za pomocą SEO w celu poprawy ich widoczności strony internetowej, że stało się wymogiem bycia konkurencyjnym na rynku.
Czy można samemu nauczyć się (i robić) SEO?
Absolutely. Chociaż istnieje wielu specjalistów SEO i agencji z dużym doświadczeniem, nadal można nauczyć się SEO. Oto podstawy:
- optymalizuj swoje tagi tytułowe i meta opisy
- optymalizacja szybkości ładowania strony dla dobrego doświadczenia użytkownika
- pisz dużo postów na blogu wokół swoich najlepszych słów kluczowych i docelowych odbiorców
- poproś o/zdobądź backlinki (inne strony linkujące do Ciebie) z wysokiej jakości treścią
W 2022 roku istnieją również naprawdę świetne narzędzia, takie jak Digivizer, które pozwalają na śledzenie swoich najlepszych stron i zapytań do wyszukiwarki, aby rozpocząć swoją podróż SEO.