Twój uproszczony przewodnik po marketingu e-commerce Twoj uproszczony przewodnik po marketingu e commerce

Twój uproszczony przewodnik po marketingu e-commerce

Każdy właściciel firmy wie, jak dobra sprzedaż zależy od ugruntowanej obecności na rynku. Podobnie jak w przypadku każdego sklepu stacjonarnego, witryny e-commerce wymagają niezawodnej strategii marketingowej, która przyciągnie potencjalnych nabywców, którzy dopasują się do niszy Twojej marki.

W oparciu o model AIDA możesz opracować strategię marketingową e-commerce które pomogą Ci pozyskać lojalną i autentyczną grupę odbiorców dla wszystkich Twoich kampanii! Ponadto będzie to również bardzo przydatne, gdy po prostu musisz przekazać słowo, zapewniając jednocześnie rzeczywiste zainteresowanie odbiorców.

Ale co to dokładnie jest i jak mogę to wykorzystać w mojej witrynie e-commerce?

W tym uproszczonym przewodniku odpowiemy dokładnie na to pytanie, dzieląc cztery elementy modelu: Świadomość, Odsetki, PragnienieI Działanie. -trzeszczenie kostek- Zaczynajmy!

A – Świadomość (szerzenie słowa)

Twój uproszczony przewodnik po marketingu e-commerce Guide to e commerce marketing

(Źródło: smartinsights.com) Zbadany psychologicznie, ten model będzie wykorzystywał etapy poznawcze kupujących

Choć wymyślone przez rybaków, wyrażenie „Zarzuć szerszą sieć” odnosi się do każdego, kto buduje bazę odbiorców dla swojej strategii marketingowej e-commerce. Dopóki nie wypowiesz słowa, jesteś zależny wyłącznie od szczęścia lub szansy, że ludzie znajdą Twoje produkty.

Jest to podobne do tego, jak utworzenie konta w mediach społecznościowych dla Twojej firmy nie pomoże ludziom odkryć, co masz do zaoferowania!

„Prawie połowa (48 procent) kupujących online po prostu kieruje się bezpośrednio do dużego rynku e-commerce. – Oberlo

  • Prowadzenie reklam
  • kampanie PR
  • Marketing bloga SEO
  • Hashtagi do zaangażowania
  • Promocje influencerów

To tylko niektóre z wielu rzeczy, które witryny e-commerce uwzględniają w swoich strategiach marketingowych w celu szerzenia świadomości.

I – Zainteresowanie (budowanie poprzez produkty)

Twój uproszczony przewodnik po marketingu e-commerce E com marketing

(Źródło: Darren Maen) Zaprojektowanie interaktywnego i minimalistycznego projektu może pomóc odbiorcom znaleźć przedmioty, które naprawdę im się podobają!

Gdy już się wypowiesz, następnym krokiem w marketingu jest udowodnienie odbiorcom, że jesteś dobrze przygotowany do ich potrzeb produktowych.

To jest właśnie idea zainteresowania modelem AIDA – zatrzymujesz klientów, zapewniając im źródło zaufania.

Dobrym sposobem na to jest:

  • Prezenty
  • Biuletyny e-mailowe
  • Plany próbne
  • Bezpłatne próbki i dostawa
  • Udostępnianie ocen i opinii klientów

Uproszczona wskazówka: Zapraszamy do zapoznania się z naszą kolekcją szablonów do projektowania zasobów marketingowych. Posty, HistorieLub Reklamy – mamy je wszystkie gotowe na Twoim miejscu pracy!

D – Pragnienie (obrót tak jak do chcieć)

Twój uproszczony przewodnik po marketingu e-commerce E commerce marketing 1024x689

(Źródło: Happy Socks) Wiadomości w Twojej witrynie e-commerce zaczynające się od „Bądź pierwszy…” mogą stanowić wartość dodaną i zachętę dla klientów

Do tej pory wiemy, że ludzie, których zgromadziłeś w swoim lejku marketingowym e-commerce, są tymi, którzy są zainteresowani Twoimi produktami. ’Etap Desire idzie o krok do przodu i pomaga przekazać tej publiczności tożsamość i osobowość Twojej marki.

  • Udowodnij swoją wartość: Po pierwsze, pokaż ludziom, że Twój głos doskonale pokrywa się z tym, czego szukają.
  • Angażować się: Komunikuj się z nimi na każdym etapie sprzedaży. Może to obejmować pola czatu na stronie internetowej, informacje zwrotne, komentarze w mediach społecznościowych I DM marketing.
  • wyróżniać się: Sprawianie, by ludzie czuli się wyjątkowo w kwestii swojej wiedzy na temat Twojej platformy, zachęca do retencji. Zrobić użytek z wydarzenia tylko dla zaproszonych, nagrody lojalnościowe, polecenia itp.

I wreszcie A – Akcja

Twój uproszczony przewodnik po marketingu e-commerce Marketing hacks 1024x662

(Źródło: Nadia Beyaeva) Spróbuj zaprosić potencjalnych klientów do grona odbiorców poczty e-mail, oferując zniżkę na pierwszy zakup!

CTA (wezwanie do działania), na przykład: „Specjalna wyprzedaż teraz!“, “Spieszyć się!” Lub „Oferta ograniczona czasowo” to jedne z najczęstszych przykładów linków, które kierują użytkowników do wybranych przez Ciebie stron docelowych.

Dlatego w pełni wykorzystaj swoje platformy, nawet jeśli jest to biuletyn e-mailowy lub post w mediach społecznościowych. Pomagają one użytkownikom znaleźć drogę do lokowania produktu w witrynie e-commerce.

To wszystko na teraz, ludzie. Możesz sprawdzić nasze Uproszczone szablony które pomogą Ci rozpocząć opracowywanie najlepszej strategii marketingowej dla Twojego sklepu internetowego w kilka minut!

Podobne wpisy