Aktualizacja zarabiania w YouTube: często zadawane pytania dla twórców Aktualizacja zarabiania w youtube czesto zadawane pytania dla tworcow

Aktualizacja zarabiania w YouTube: często zadawane pytania dla twórców

Aktualizacja zarabiania w YouTube: często zadawane pytania dla twórców Aktualizacja zarabiania w youtube czesto zadawane pytania dla tworcow

YouTube udostępnił niedawno aktualizację, która zaskoczyła wielu twórców. Od 18 listopada 2020 r. platforma zamieszcza reklamy filmy, które nie zarabiają i zbierze 100% przychodów.

Oznacza to, że nawet jeśli nie należysz do programu partnerskiego YouTube, YouTube może zarabiać na Twoich treściach — przynajmniej do czasu, gdy kwalifikujesz się do udziału w przychodach z reklam.

Ale uzyskanie tych uprawnień jest jedną z najtrudniejszych części podróży. Osiągnięcie wymaganych kamieni milowych, czyli 1000 subskrybentów i 4000 godzin czasu oglądania kanału, może zająć lata, aby zostać przyjętym do YPP i zarabiać na filmach dzięki reklamom.

Czytaj więcej: Jak zarabiać na swoim kanale YouTube — przewodnik dla początkujących

Zasady te obowiązują od trzech lat, więc nowa aktualizacja YouTube dodaje ciekawy zwrot do ekosystemu. W tej chwili twórcy niewątpliwie mają pytania dotyczące przyszłości monetyzacji wideo.

Aby rzucić trochę światła, nagraliśmy często zadawane pytania odpowiadające na najważniejsze obawy twórców. W poniższym filmie poznasz szczegóły aktualizacji dotyczącej zarabiania w YouTube, a także wskazówki dotyczące dywersyfikacji dochodów poza przychody z reklam.

Ale w przypadku tak dużej aktualizacji czasami trzeba czytać informacje i wchłaniać szczegóły, aż nabiorą sensu. Oto nasze pisemne najczęściej zadawane pytania, które powinny pomóc Ci poruszać się po jednej z największych zmian w YouTube.

Pytanie — Jeśli YouTube zarabia na Twoich treściach, czy oznacza to, że automatycznie dołączasz do programu partnerskiego YouTube? Lub odwrotnie, czy akceptacja staje się trudniejsza?

Odpowiedź na oba te pytania brzmi: nie. Wymagania się nie zmieniły, więc nadal potrzebujesz 1000 subskrybentów i 4000 czasu oglądania, aby zgłosić się do YPP.

Największą zmianą jest to, że zanim spełnisz te wymagania, YouTube ma prawo umieszczać reklamy w Twoich filmach, ponieważ wyraziłeś na to zgodę nowe warunki świadczenia usług. Nie oznacza to jednak, że dołączenie do YPP będzie łatwiejsze lub trudniejsze dla twórców.

Pytanie – W ilu filmach, które nie generują przychodu, YouTube będzie umieszczał reklamy?

To tylko przypuszczenie, ale prawdopodobnie niewiele. Uważamy, że YouTube ani jego reklamodawcy nie chcą ryzykować umieszczania reklam w filmach z tak małą liczbą wyświetleń. Kanały, które nie należą do YPP, nie mają dużej oglądalności, więc wydaje się, że nie warto podejmować takiego ryzyka.

Ponadto YouTube oświadczył, że będzie powoli umieszczał reklamy w ograniczonej liczbie filmów. Aby to potwierdzić, Rob Wilson, nasz rezydent w YouTube, zapytał twórców, czy widzieli reklamy na kanałach, o których wiedzieli, że nie należą do YPP. Niewielu to robi, więc być może tylko niewielka liczba filmów, które nie zarabiają, otrzymuje reklamy.

Pytanie – Czy YouTube zacznie zarabiać na filmach, które zostały wyłączone?

Jeśli YouTube chce zarabiać na treściach, których mniejsi twórcy nie mogą, następnym logicznym krokiem jest zarabianie na swoich filmach, które zostały pozbawione funduszy, prawda?

Nie, to tak nie działa. Demonetyzowane filmy mają ten status z jakiegoś powodu, a jednym z nich jest naruszenie wytycznych YouTube na temat tworzenia filmów odpowiednich do wyświetlania reklam. Gdyby YouTube chciał zarabiać na treściach, na których nie ma środków, musiałby przy tym złamać własne zasady.

Pytanie – Kiedy twórcy dołączą do programu partnerskiego YouTube, czy platforma będzie zwracać płatności za filmy, na których przedwcześnie zarabiała?

Załóżmy na przykład, że YouTube zaczyna zarabiać na Twoich treściach, ale Ty nadal pracujesz nad zarabianiem. Do lutego 2021 r. w końcu spełnisz niezbędne wymagania i złożysz wniosek o program YPP. Czy po zaakceptowaniu otrzymasz trzymiesięczną zaległą wypłatę z przychodów zebranych przez YouTube podczas zarabiania na Twoich treściach?

Prosta i niefortunna odpowiedź brzmi: nie. YouTube przejmie 100% przychodów, a Ty nie zarobisz żadnych pieniędzy, dopóki nie dołączysz do programu YPP. Kiedy to nastąpi, przychody są dzielone między Ciebie i YouTube (55% dla Ciebie, 45% dla YouTube).

Pytanie – W jaki sposób aktualizacja Warunków korzystania z usługi YouTube wpłynie na kanały, na których zarabiasz?

Realistycznie rzecz biorąc, zarabianie w YouTube na treściach, na których nie zarabiano w przeszłości, nie ma większego wpływu na mniejszych twórców. I tak nie zarabiali pieniędzy i mają szansę to zmienić, dołączając do YPP.

Ale czy aktualizacja YouTube wpłynie negatywnie na kanały, na których zarabiasz? Odpowiedź sprowadza się do podaży i popytu.

Jeśli reklamodawcy mają więcej zasobów reklamowych (filmów), w których mogą umieszczać reklamy, mają większą swobodę wyboru. Zamiast wybierać kanał, na którym zarabia, mogą reklamować się na kanale, na którym nie zarabia. W takim przypadku YouTube otrzymuje cały zysk, a oba kanały tracą możliwość zarobienia pieniędzy.

Ale czy tak się stanie? W tej chwili nie można powiedzieć tak lub nie.

Pytanie – Czy twórcy będą mogli wybrać, kiedy i gdzie reklamy będą wyświetlane w filmie?

Jeśli masz kanał, który nie zarabia, co się stanie, jeśli YouTube umieści reklamy w trakcie filmu w Twoim filmie? Czy zniszczy to wrażenia podczas oglądania Twoich treści, zwłaszcza jeśli publikujesz filmy ASMR, muzykę lub cokolwiek innego, co najlepiej jest konsumować bez przerw?

Jest to możliwe, ale mało prawdopodobne.

W jednym z przykładów rozmawialiśmy z twórcą, który otrzymał roszczenie dotyczące praw autorskich do jednego ze swoich filmów. Oznacza to, że część treści w filmie należała do innego twórcy i aby zrekompensować utracone przychody, system identyfikacji treści YouTube umieścił w filmie reklamę, aby pomóc zapłacić oryginalnemu twórcy. Gdy YouTube wybrał określone miejsce docelowe/rodzaj reklamy, nie była to reklama w trakcie filmu, która przerywała większość filmu.

Trzeba przyznać, że jest to przykładowy rozmiar jednego filmu. Ale jeśli YouTube umieszcza reklamy w Twoim imieniu, czy uniknie umieszczania reklam w środku filmu? Być może, ale aby mieć pewność, potrzebujemy wyjaśnień od YouTube.

Jeśli masz kanał, na którym zarabiasz, nie musisz się o to martwić. Każdy członek YPP ma pełną kontrolę nad tym, na jakich filmach zarabia, jakie reklamy się pojawiają i gdzie przechodzi na osi czasu filmu.

Pytanie – Jak twórcy mogą dywersyfikować swoje źródła dochodów?

Prawdopodobnie już zdajesz sobie sprawę, jak nieprzewidywalne stają się przychody z reklam. YouTube i jego reklamodawcy kontrolują 99% tego mechanizmu, w tym ilość pieniędzy, które możesz zarobić.

Dla jasności aktualizacja dotycząca zarabiania w YouTube nie powinna mieć wpływu na przychody uzyskiwane przez twórców z reklam. Ale jednocześnie nigdy nie chcesz stawiać na jeden strumień dochodów, który będzie cię wspierał na zawsze.

Tutaj musisz założyć biznesowy kapelusz i skorzystać z dodatkowych sposobów zarabiania na YouTube, takich jak:

Te strumienie przychodów dają Ci większą kontrolę nad Twoją finansową przyszłością. Dlatego w Twoim najlepszym interesie jest przyciągnięcie większej liczby subskrybentów, wydłużenie czasu oglądania na kanale i dołączenie do YPP.

To pierwszy krok do odblokowania dodatkowych narzędzi YouTube do zarabiania i jeden z wielu kroków do budowania kariery na platformie.

Podobne wpisy