Czy powinieneś rozpocząć członkostwo w kanale YouTube lub witrynę z subskrypcją wideo?
Nigdy nie było lepszego momentu na zarabianie na treściach wideo niż teraz.
Przy mnóstwie dostępnych opcji zarabiania jedną z głównych obaw twórców wideo jest to, którą wybrać.
Właśnie dlatego porównamy dwa z najbardziej znanych w tym przewodniku.
Aby być precyzyjnym, wyjaśnimy i pokażemy przykłady:
- Co to jest wspieranie kanału YouTube
- Co to jest witryna z subskrypcjami wideo
Ponadto szczegółowo omówimy, jak członkostwo w kanale YouTube ma się do witryn z subskrypcjami wideo.
Wejdźmy w to.
Co to jest wspieranie kanału YouTube?
A Członkostwo w kanale YouTube umożliwia widzom dołączenie do kanału poprzez comiesięczne płatności i uzyskanie dodatkowych korzyści, takich jak odznaki i dostęp do ekskluzywnych treści.
Innymi słowy, jest to narzędzie dla najwierniejszych fanów twórcy wideo, aby pokazać swoje wsparcie i sposób na zarabianie pieniędzy na YouTube.
Biorąc pod uwagę, że jest to dobra sytuacja dla wszystkich stron — widzów, twórców i YouTube — nic dziwnego, że platforma uruchomiła tę funkcję w 2018 roku.
Na poniższym zrzucie ekranu możesz zobaczyć, jak łatwo widz może dołączyć do wspierania kanału, wybierając Dołączyć i tym samym uzyskać dostęp do przywilejów.
Co to jest witryna z subskrypcjami wideo?
A witryna subskrypcji wideo to platforma internetowa, na której widzowie mogą płacić abonament za strumieniowe przesyłanie treści wideo online.
Chociaż zazwyczaj nie oferują widzom dodatkowych korzyści, takich jak odznaki, pozwalają im uzyskać dostęp do nieograniczonej ilości treści za standardową opłatą.
Popularne witryny z subskrypcjami wideo to Netflix i Hulu, a ich zawartość waha się od filmów po filmy dokumentalne.
Nadszedł czas, aby dokładniej przyjrzeć się ich porównaniu, abyś mógł zdecydować, który z nich jest dla Ciebie odpowiedni.
Punkt porównawczy nr 1: opcje zarabiania
Pierwsza część naszej sekcji porównawczej dotyczy wszystkiego opcje monetyzacji.
Innymi słowy, jak dokładnie twórca wideo może zarabiać na YouTube, a także na platformach subskrypcji wideo?
Dowiedzmy Się.
Członkostwo w kanale YouTube
YouTube umożliwia twórcom wideo zarabiać na swoim kanale wybierając do sześciu poziomów członkostwa.
Mówiąc najprościej, mogą ustawić do sześciu kategorii korzyścikażdy w innej cenie.
Korzyści te obejmują:
- Filmy tylko dla wspierających: Ustaw niektóre filmy do oglądania tylko dla wspierających.
- Transmisje na żywo tylko dla wspierających: udostępniaj ekskluzywne transmisje na żywo członkom.
- Cha na żywo tylko dla wspierającycht: Ogranicz czat na żywo w publicznych filmach wideo tylko do członków.
- Posty na Społeczności tylko dla wspierających: Udostępniaj ekskluzywne posty społeczności członkom kanału.
- Czaty dotyczące kamieni milowych członków: Widzowie wysyłają co miesiąc jedną wiadomość na czacie na żywo, aby uczcić, jak długo są członkami.
- Półka rozpoznawania członków: wyświetlaj awatary członków u góry strony głównej kanału.
- Niestandardowe plakietki kanałów: członkowie otrzymują ekskluzywne odznaki, które pojawiają się obok ich komentarzy.
- Niestandardowe emotikony: Członkowie otrzymują ekskluzywne emotikony do wykorzystania w komentarzach wideo i czatach na żywo.
Jak możesz sobie wyobrazić, im wyższa cena, tym więcej korzyści będzie miał abonent.
Ma sens, prawda?
Chociaż YouTube sugeruje oferowanie trzech poziomów (niski, średni i wysoki), możesz wybrać mniej lub więcej w zależności od liczby oferowanych korzyści.
Pamiętaj, że w ramach każdego poziomu możesz ustawić od jednego do pięciu przywilejów. Każdy poziom musi mieć takie same korzyści jak poprzedni, w tym coś dodatkowego, co będzie działać jako zachęta dla użytkowników do zakupu wyższego poziomu.
Jak widać, wspieranie kanału YouTube może być całkiem satysfakcjonujące dla widzów i twórców.
Witryna subskrypcji wideo
Wspaniałe w witrynach z subskrypcjami wideo jest to, że oferują szeroki zakres opcji zarabiania, dając widzom i twórcom elastyczność.
Po pierwsze, twórcy wideo mogą wybrać, czy chcą pobierać tygodniową, miesięczną, kwartalną, a nawet roczną opłatę (w zależności od platformy) w zamian za określone korzyści.
Co więcej, podobnie jak w YouTube, mogą oferować wiele poziomów, każdy z własną ceną opartą na ilości korzyści. Daje to twórcom pełną kontrolę nad tym, co oferują i ile za to pobierają.
Nie trzeba dodawać, że treści wideo można łączyć z różnymi pakietami, takimi jak kursy online i wyłączny dostęp do transmisji na żywo.
Ogólnie rzecz biorąc, obie opcje oferują sposoby zarabiania na treściach, a wybór jednej z nich sprowadza się do indywidualnych potrzeb twórcy.
Punkt porównania nr 2: Regulamin (znany również jako Regulamin Platformy)
W tej części naszego przewodnika zobaczymy, jak członkostwo w YouTube i witryny z subskrypcjami wideo porównują się ze sobą, jeśli chodzi o ich zasady.
Członkostwo w kanale YouTube
Nie jest tajemnicą, że YouTube ma różne warunki przystąpienia do programu wspierania kanału.
Aby być dokładnym, oto jak kwalifikujesz się do wspierania kanału YouTube:
- Musisz mieć co najmniej 1000 subskrybentów na swoim kanale.
- Musisz należeć do programu partnerskiego YouTube (YPP).
- Musisz mieć ukończone 18 lat.
- Musisz mieszkać w kwalifikujący się kraj.
- Twoje treści nie mogą być przeznaczone wyłącznie dla dzieci.
- Twój kanał musi mieć kartę Społeczność.
Ponadto Twój kanał nie powinien zawierać dużej ilości niekwalifikujących się treści, w przeciwnym razie istnieje ryzyko, że platforma pozbawi Cię możliwości zarabiania pieniędzy.
Jeśli zastosujesz się do powyższych zasad, będziesz mógł dołączyć do programu członkostwa i oferować swoje treści wideo za opłatą!
Witryna subskrypcji wideo
Większość witryn z subskrypcjami wideo nie mają tak wielu warunkówale nadal musisz być świadomy zasad, które każdy z nich ustalił.
Chociaż różnią się one w zależności od platformy, niektóre z nich to:
- Ograniczenia wiekowe (18+)
- Ograniczenia geograficzne
- Nie oferowanie nieodpowiednich lub brutalnych treści
- Nie angażowanie się w mowę nienawiści
- Nie oferowanie oszukańczych lub wątpliwych programów biznesowych
- Nie naruszając praw autorskich osób trzecich
Bez względu na to, jakim jesteś twórcą wideo lub jaką witrynę subskrypcyjną wybierzesz, powinieneś znać warunki korzystania z usługi.
Punkt porównawczy nr 3: Możliwości budowania społeczności
Budynek społeczność jest ważną zaletą dla każdego rodzaju twórcy.
Innymi słowy, angażowanie odbiorców pozwala budować silne relacje i powiększać grono fanów.
Członkostwo w kanale YouTube
YouTube doskonale daje twórcom możliwość zaangażowania się w działania na rzecz budowania społeczności. Wykorzystuje odznaki społeczności, zaangażowanie na czacie na żywo i nie tylko, aby wspierać relacje między twórcą a widzem.
Jednak YouTube ma niewielką wadę, ponieważ twórca nie jest właścicielem swoich odbiorców. Widzą liczbę subskrybentów, którzy oglądają ich treści, ale możliwości interakcji i interakcji z nimi są ograniczone. Z biegiem czasu twórcy stają się zbyt uzależnieni od platformy YouTube.
Zwykle to się zmienia, jeśli chodzi o strony z subskrypcjami; Spójrzmy.
Witryna subskrypcji wideo
Mimo że każda witryna ma inne funkcje, zwykle jesteś właścicielem swoich odbiorców i masz całkowitą kontrolę nad tym, do kogo docierasz.
Innymi słowy, nie jesteś zależny od platformy, która stawia Cię przed subskrybentami. Wszystko jest w twoich rękach.
Co więcej, tworząc paywall, tylko ci wewnątrz będą mogli konsumować Twoje treści. Możesz także dodać elementy społecznościowe, recenzje lub forum w swojej społeczności online, aby jeszcze bardziej wzmocnić więź.
Zarówno YouTube, jak i witryny z subskrypcjami mogą być świetnym sposobem na zbudowanie silnej społeczności, chociaż każda z nich ma inne zalety.
Punkt porównania nr 4: Zaangażowanie twórców
Ten element naszego przewodnika porównawczego dotyczy wszystkiego zaangażowanie twórcy; innymi słowy, jak bardzo zaangażowany musi być twórca, aby osiągnąć maksymalne wyniki.
Członkostwo w kanale YouTube
Ponieważ YouTube oferuje twórcom szeroką gamę narzędzi, nie muszą oni posiadać specjalistycznej wiedzy ani poświęcać dużo czasu na tworzenie swojego programu członkostwa.
Dzieje się tak, ponieważ tak długo, jak ustalają poziomy i wybierają ceny i korzyści, wszystko, co muszą zrobić, to skupić się na tworzeniu treści.
Ponadto duża część odbiorców twórcy może pochodzić organicznie, więc nie muszą oni aktywnie kontaktować się z nimi, aby zostać członkami.
Witryna subskrypcji wideo
Witryny z subskrypcjami wideo różnią się od YouTube na wiele sposobów.
Ze względu na to, że są zwykle bardziej skomplikowane w konfiguracji, wymagają więcej czasu na tworzenie i promowanie programów.
Twórca powinien mieć pewne doświadczenie i być chętnym do zainwestowania poważnego wysiłku i czasu, aby jego treści odniosły jak największy sukces.
Chociaż dotyczy to również YouTube, różnica polega na tym, że twórca nie musi oferować maksymalnego zaangażowania (ze względu na automatyzację platformy, łatwą konfigurację i bezpłatne wyniki wyszukiwania). W tym samym czasie, jakość i spójność są niezbędne, aby pomóc widzom w odkrywaniu witryn z subskrypcjami.
Punkt porównawczy nr 5: Koszt
Ostatnia część naszego poradnika dotyczy kosztbiorąc pod uwagę, że jest to integralna część programu członkostwa i coś, co każdy twórca chce wiedzieć.
Członkostwo w kanale YouTube
Koszt wspierania kanału w YouTube jest dość prosty.
Platforma utrzymuje 30% prowizji na każdą subskrypcję, pozostawiając twórcom 70% przychodów bez podatków.
Na przykład, jeśli członkostwo kosztuje 4,99 USD miesięcznie, twórcy pozostanie z 3,49 USD.
Warto wspomnieć, że YouTube pokrywa wszystkie wydatki związane z transakcjami, więc marża zysku twórcy nie jest dalej obniżana.
Witryna subskrypcji wideo
W przeciwieństwie do YouTube trudno jest podać dokładny koszt, jaki pobiera witryna, ponieważ jest on inny dla każdej z nich.
Niezależnie od tego, czy strona pobiera 20% czy 30%, jest prawie pewne, że jako twórca będziesz w stanie utrzymać większość dochodów.
W końcu ma to sens, prawda?
Niektóre platformy mogą pobierać stałą opłatę miesięczną plus dodatkową prowizję za każdą subskrypcję.
Ogólnie strony z subskrypcjami mają różne plany cenowe.
Końcowe przemyślenia
Więc masz to.
To był nasz pełny przewodnik porównawczy Wspieranie kanałów YouTube I witryny z subskrypcjami wideo.
Prawda jest taka, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, który z nich jest lepszy, ponieważ potrzeby każdego twórcy są inne. Ale mamy nadzieję, że pomogliśmy Ci zdecydować, który z nich jest odpowiedni dla Ciebie!