5 sposobów, w jakie Instagram może przyspieszyć Twoją karierę jako autora
Bez wsparcia marketingowego wydawcy niezależni autorzy muszą radzić sobie sami, promując siebie i swoje książki. To nie jest prosta praca, ale media społecznościowe mogą ją ułatwić i uprzyjemnić.
Instagram to świetna platforma do rozwijania kariery autora, ponieważ możesz udostępniać plakaty, zwiastuny książek, wiadomości i nie tylko. Zobaczmy, czego autor może oczekiwać na Instagramie.
1. Promuj swoje książki
Brak wydawcy wiąże się z korzyściami, takimi jak pełna kontrola nad książką — w tym nad jej kampanią marketingową. Aby jak najlepiej wykorzystać sytuację, Twój plan i treść muszą być praktyczne i użyteczne.
Prawie każde narzędzie na Instagramie jest dla Ciebie przydatne, od Reels i hashtagów po funkcję Sklep. Oto kilka przykładów, jak najlepiej wykorzystać różne funkcje Insta.
Opublikuj zdjęcia promocyjne
Możesz tworzyć plakaty za pomocą aplikacji mobilnych lub stron internetowych, takich jak Visme do ogłaszania nadchodzących wydań lub wydarzeń. Po zebraniu wystarczającej liczby recenzji możesz również umieścić najlepsze fragmenty na obrazie. Osiągnięcie kamienia milowego w sprzedaży jest również dobrą wymówką.
Te treści marketingowe mogą następnie trafić na Instagram, aby promować Twoją książkę i pokazać światu, jak dobrze sobie radzi. Podczas tworzenia zdjęć pamiętaj o idealnych rozmiarach zdjęć i filmów na Instagramie.
Publikuj filmy, rolki i historie o swojej książce
2 Obrazy
Istnieje wiele sposobów, aby tchnąć życie w swój profil na Instagramie, ale nagrane treści są najlepsze, o ile zachowujesz przyjazne, ale profesjonalne podejście.
Powszechnym narzędziem marketingowym dla autorów są zwiastuny książek, które możesz udostępniać na Instagramie, aby skuteczniej przyciągać wzrok ludzi. Animowane treści są świetne, ale nie wahaj się wykazać kreatywnością, na przykład rekrutując żywych aktorów i ekipę filmową.
Relacje i historie nadają się do nadania osobistego charakteru Twojej strategii marketingowej, ale nie rób z nich zbyt swobodnych ani zagmatwanych. Proste nagranie fana, a nawet zwierzaka trzymającego twoją książkę, jest bardziej atrakcyjne niż błaganie czytelników o jej kupienie.
Transmituj duże aktualizacje na żywo
Jeśli dostaniesz wywiad lub chcesz porozmawiać z fanami o swojej książce, transmisja na żywo jest ciekawsza niż nagrany film. Jednak, jak wszystko inne, wymaga planowania, aby wszystko było dobrze.
Dowiedz się, jak korzystać z transmisji na żywo na Instagramie, aby uzyskać maksymalny efekt, i spróbuj zarezerwować tę funkcję dla specjalnych treści marketingowych. Jeśli cały czas nadajesz, może to być męczące.
2. Podziel się swoją podróżą jako autor
Korzystając ze wszystkich powyższych funkcji, możesz łączyć się z ludźmi na bardziej osobistym poziomie. W końcu promujesz nie tylko swoją książkę, ale siebie jako artystę.
Ważne jest, aby regularnie publikować posty na Instagramie, aby utrzymać zainteresowanie odbiorców. Poza tym upewnij się, że Twoje treści są znaczące i dobre dla Twojego publicznego wizerunku.
Na przykład możesz podzielić się swoimi doświadczeniami w zakresie kreatywnego pisania i publikowania. Jeśli tworzysz lub zamawiasz sztukę książki, Instagram jest najlepszym miejscem do jej opublikowania. Samo obserwowanie, jak twój rękopis przekształca się z kilku stron w drukowaną książkę, może zafascynować ludzi.
Nie bój się włączać swoich obserwujących w podejmowanie decyzji, takich jak wybór między usługami projektowania okładek e-booków lub wariantami tej samej okładki. Może sprawić, że ostateczna książka okaże się o wiele bardziej ekscytująca.
3. Zbuduj sieć i bazę fanów
2 Obrazy
Publikowanie świetnych treści na Instagramie prowadzi do większej liczby obserwujących, którym podoba się Twoja sztuka i obecność. Wśród nich mogą być inni twórcy lub wydawcy, którzy mogą być nieocenieni dla Twojej sieci.
Maksymalne wykorzystanie narzędzi Instagrama zapewnia różne sposoby przyciągania i łączenia się z odpowiednimi osobami. Musisz być po prostu bardziej aktywny na platformie.
Na początek, zamiast ślepo używać hashtagów, sprawdź, w jaki sposób popularni autorzy i wydawcy oznaczają swoje treści i jakich książek używają najczęściej.
Następnie odpowiednio oznacz swoje zdjęcia i filmy, aby uzyskać maksymalną widoczność, co jest szczególnie ważne w przypadku krótkich postów, takich jak historie, których nie zamierzasz podkreślać.
Jednocześnie poznaj innych literatów na Instagramie, niezależnie od tego, czy Cię obserwują, czy nie. Celuj w każdego, od pisarzy beletrystyki po grafików i bibliotekarzy.
Jeśli kochasz ich pracę, wesprzyj ją. Jeśli macie wspólne zainteresowania, oznaczcie je w stosownych przypadkach. Co więcej, znajdź sposoby na współpracę, oznaczanie się nawzajem i rozwijanie swoich karier.
4. Zarabiaj na swoim koncie na Instagramie
window.arrayOfEmbeds(„mnAlI8h6ZhA”) = {’youtube’ : '"<iframe allow=\"accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture\" allowfullscreen=\"\" frameborder=\"0\" height=\"315\" src=\"https:\/\/www.youtube.com\/embed\/mnAlI8h6ZhA\" width=\"560\"><\/iframe>"’}; window.arrayOfEmbedScripts(„youtube”) = „null”;
Ponieważ Facebook i Instagram wprowadzają nowe sposoby zarabiania pieniędzy, warto dowiedzieć się, jak potencjalnie zarabiać na zawartości konta firmowego w późniejszym czasie.
Platforma oferuje już kilka opcji dla uznanych marek, co oznacza również, że Twoje konto musi być niezawodne i popularne, aby kwalifikować się do zarabiania na Instagramie.
Tak więc, poznając narzędzia Instagrama, przeczytaj zasoby takie jak Zasady zarabiania na treści na Instagramie.
Oto najlepsze sposoby zarabiania pieniędzy na Instagramie przez autorów z kontami biznesowymi:
- Zarabiaj bonusy z popularnych bębnów.
- Współpracuj z firmami i twórz markowe treści.
- Załóż sklep na Instagramie i sprzedawaj książki, towary i nie tylko.
- Utwórz program partnerski za pośrednictwem swojego sklepu na Instagramie.
- Skonfiguruj subskrypcje na Instagramie dla swoich użytkowników ze specjalnymi bonusami książkowymi.
Nawet jeśli nie zmienisz konta autora na firmę na Instagramie, możesz zarabiać na swojej pracy, na przykład umieszczając link do swojej witryny, na której można kupić książki, produkty i usługi.
5. Baw się dobrze jako autor Instagrama
Nie ma powodu, dla którego nie powinieneś cieszyć się marketingiem swojej marki, a Instagram to dobre miejsce, aby się tego nauczyć. Zagłębiając się we wszystkie przydatne funkcje sieci społecznościowej, takie jak ulepszenia bębnów na Instagramie, możesz angażować się w ludzi i własną pracę w bardzo satysfakcjonujący sposób.
Upewnij się, że publikujesz regularnie, a Twoja aktywność jest zróżnicowana, aby Twoi odbiorcy pozostali zaangażowani, a Ty pozostałeś zmotywowany.
Oprócz aktualizacji postępów w wydawaniu książek możesz oferować wskazówki, przewodniki, konkursy, ankiety, rozrywkę online i nie tylko. Pomyśl o tym, co podnieciłoby Twoich fanów i przekaż to tak skutecznie, jak to możliwe.
Zdobądź pomysły marketingowe od innych marek na Instagramie
Literatura to temat niszowy, ale też bardzo popularny i wieloaspektowy. Tak więc nie ma ograniczeń co do tego, jak możesz promować swoje książki i siebie jako autora. Na szczęście zestaw narzędzi Instagrama jest idealny dla kreatywnych pisarzy, aby zwiększyć ich widoczność i karierę.
Jeśli nie masz pewności, od czego zacząć, przyjrzyj się, co robią inni autorzy, a także profesjonaliści z różnych dziedzin, takich jak fotografia, podcasty czy dziennikarstwo. Zastanów się, jakich czytelników chcesz przyciągnąć, i odkryj najlepsze źródła inspiracji.