Jak używać TikTok SEO do zwiększania swojej publiczności
Co łączy TikTok, Google i innych? Oba są firmami o wartości miliarda dolarów. Obie są potężnymi wyszukiwarkami. Cóż, obie są potężnymi wyszukiwarkami.
Nikt nie wyobraża sobie świata, w którym Google nie jest najpopularniejszą wyszukiwarką. TikTok nadrabia zaległości.
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, dlaczego TikTok jest wyszukiwarką. Możesz również stworzyć strategię TikTok SEO, która zapewni Twojej marce widoczność, na którą zasługuje.
Tworzenie potężnej strategii SEO TikTok
- Czy TikTok to silnik do wyszukiwania?
- Na czym polega TikTok SEO?
- Na czym powinieneś się skupić w swojej strategii TikTok SEO?
- Własne czynniki rankingowe TikTok SEO
- Bądź na szczycie TikTok SEO z Socialinsider
1. Czy TikTok jest narzędziem do wyszukiwania?
Biorąc pod uwagę szybki wzrost TikTok w ciągu ostatnich lat, można bezpiecznie założyć, że jego dni jako popularnej wyszukiwarki nie są odległe.
Google przyznało, że TikTok szybko rośnie w rankingach i staje się silnym konkurentem, zwłaszcza dla publiczności Gen Z.
Ich raporty pokazały, że 40% młodych użytkowników (w wieku od 18 do 24 lat) preferuje TikTok lub Instagram zamiast Google Maps do odkrywania nowych miejsc, takich jak nowe ulubione miejsce na lunch. To nie Google to mówi. Mówią to również zwykli użytkownicy. W czerwcu 2022 roku Claude Lukyamuzi po prostu tweetował: „I don’t Google anymore I TikTok”.
Jego tweet szybko stał się wirusowy, ku jego zaskoczeniu. Rezonował z wieloma użytkownikami TikTok, którzy już używali zaawansowanych funkcji wyszukiwania, aby znaleźć nowe marki, miejsca i ludzi.
I don’t Google anymore I TikTok
— LUKKZ (@ClaudeLukkz) June 8, 2022
Miłosny romans pomiędzy Gen Z i TikTok to nie żart. Istnieje więcej dowodów niż powyższy tweet, że Gen Z używa TikTok mniej niż Google Dlaczego? Najczęstsze powody to niezadowolenie dotyczące wyników Google, preferowanie treści wizualnych i krótki czas uwagi.
TikTok spełnia wszystkie te kryteria, dostarczając treści w krótkiej formie, które są wizualnie atrakcyjne, informacyjne i na temat. Jest to idealna platforma dla Gen Z (i innych pokoleń).
Podczas gdy głównym celem TikTok nie jest stanie się następnym Google dla swoich użytkowników, warto zauważyć, że platforma mediów społecznościowych ma wiele cech, które sprawiają, że jest łatwa w użyciu jako wyszukiwarka. Jedną z tych funkcji są sugerowane słowa kluczowe.
Pro tip: Używanie tej funkcji do wyszukiwania słów kluczowych TikTok może być ratunkiem, gdy robisz TikTok keyword research. TikTok zasugeruje podobne frazy do tego, co wpisujesz.
Innym jest niedawno rozwinięta funkcja wyszukiwania komentarzy, która pojawia się głównie w sekcji komentarzy TikTok. Słowa kluczowe są hiperlinkowane do lupy obok nich.
Klikając na linkowane słowo kluczowe, użytkownicy są przenoszeni na stronę, która zawiera filmy o tym słowie kluczowym.
„Dla twórców, marek i firm, możemy założyć, że nowa funkcja wyszukiwania zbiera kontekst dla filmów ze słów kluczowych w komentarzach, hashtagów w podpisach i rzeczywistej zawartości wideo (tekst na ekranie i głos). Dla TikTok sensowne byłoby zoptymalizowanie filmów z powiązanymi słowami kluczowymi w przyszłości, aby pomóc hiperłączom pojawić się w komentarzach, w nagłówkach sekcji komentarzy i pomóc filmom pokazać się w odpowiednich zapytaniach. – HubSpot
Gdzie jest wyszukiwarka, tam musi być optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. TikTok to nie Google, więc nie wszystkie zasady SEO będą miały zastosowanie.
Nawet jeśli jesteś ekspertem od rankingów w Google, musisz się jeszcze nauczyć kilku rzeczy, zanim opanujesz SEO dla TikTok.
2. Na czym polega SEO dla TikTok?
TikTok to praktyka optymalizacji treści, aby dotarła do docelowej grupy odbiorców. Menedżerowie mediów społecznościowych mogą korzystać z tradycyjnych (Google) taktyk SEO (wraz z kilkoma nowymi sztuczkami), aby zapewnić, że treści ich marki są gotowe do rozwoju i trafiają przed właściwe osoby.
Ponieważ algorytm TikTok’a jest mistrzem odkrywania, zaledwie kilka zmian w Twojej treści może sprawić, że świat się zmieni i zwiększy Twoją ekspozycję.
3. Na czym powinieneś się skupić w swoim planie SEO TikTok?
Optymalizacja wyszukiwarek TikTok to stosunkowo nowy obszar dla wielu marketerów społecznościowych. Oznacza to, że jest to świetny czas, aby ustanowić przyczółek w serwisie i wyprzedzić swoich konkurentów dzięki zastosowaniu odpowiednich strategii SEO.
Jakie są najważniejsze aspekty do rozważenia podczas robienia SEO na TikTok Cieszymy się, że zapytałeś.
Incorporate keywords
Założę się, że nie spodziewałeś się tego. Słowa kluczowe są sercem każdej udanej strategii SEO, niezależnie od wyszukiwarki. To ma sens, że słowa kluczowe byłyby również ważne na TikTok.
Po zidentyfikowaniu właściwych słów kluczowych TikTok, które są istotne dla Twojej marki, nadszedł czas na stworzenie treści wokół nich.
Kluczem jest tworzenie treści, które są zoptymalizowane pod kątem algorytmu wyszukiwania TikTok i prawdopodobnie będą wyszukiwane przez Twoich docelowych odbiorców (i miejmy nadzieję, że zostaną znalezione).
Chcesz wiedzieć jak dodać słowa kluczowe do TikTok Easy!
Zacznij od włączenia słów kluczowych do swojej:
- Captions
- On-screen text (whether that is closed captions or your own custom text)
- Voiceover
Pro tip: Eksperci sugerują, że najlepiej zwerbalizować swoje słowo kluczowe w pierwszych kilku sekundach swojego wideo, aby przyciągnąć uwagę TikTok.
Używanie odpowiednich słów kluczowych dla Twojej marki nie tylko pomoże Ci zyskać większą widoczność na TikTok. Dzięki temu będziesz częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google.
Odkąd Google zaczął indeksować więcej treści wideo (głównie z Instagrama i TikTok), TikTok odnotował 133% wzrost widoczności, według Search Engine Journal.
Use hashtags
Słowa kluczowe są synonimem hashtagów. Są one świetnymi narzędziami do odkrywania treści, podobnie jak wiele innych sieci mediów społecznościowych.
Oznacza to, że możesz zwiększyć swoje szanse na dotarcie ze swoją treścią do większej liczby osób i, co ważniejsze, do właściwych osób, jeśli będziesz ich poprawnie używać.
W swoich podpisach używaj zarówno wyszukiwalnych hashtagów, jak i odpowiednich słów kluczowych. Słowa kluczowe często podwajają się jako hashtagi.
Klucz do znalezienia właściwej równowagi pomiędzy niszowymi i ogólnymi hashtagami jest taki sam jak w przypadku słów kluczowych.
Wysoki wolumen, popularne hashtagi mogą brzmieć szalenie atrakcyjnie, ale są bardzo konkurencyjne i ranking dla nich zajmie dużo czasu i wysiłku. Istnieje również ryzyko, że zgubisz się wśród morza treści.
Niszowe hashtagi, z drugiej strony, są mniej „zatłoczone” i pozwalają mówić do konkretnej grupy ludzi.
I nie martw się, TikTok ma niszę na każdy temat.
Potrzebujesz więcej pomocy?
Dane analityczne Socialinsider dla TikTok mogą pomóc Ci zidentyfikować najlepsze hashtagi (dla Twojej marki lub dla Twoich konkurentów) i uszeregować je według liczby lub zaangażowania.
W zależności od przypadku, dane te mogą pomóc Ci zorientować się, czy jesteś na dobrej drodze z wyborem hashtagów lub zainspirować się najbardziej angażującymi hashtagami konkurencji:
Add trending sounds
Dodawanie popularnych piosenek do swoich filmów to mniej popularna taktyka, ale świetnie sprawdza się na TikTok. Trendy muzyczne są integralną częścią doświadczenia TikTok.
Dlaczego? Ponieważ jest wciągająca, inspirująca i porywająca. Dzięki niej Twoje treści łatwiej trafiają do szerszego grona odbiorców.
Według naszego ostatniego badania benchmarków TikTok, popularne piosenki mają znaczący wpływ na oglądalność Twoich filmów. Oryginalne dźwięki mają tendencję do obniżania współczynnika oglądalności.
Jak można określić, które dźwięki są teraz najpopularniejsze.
Aby szybko sprawdzić, co jest gorące, kliknij przycisk plusa podczas tworzenia nowego wideo. Następnie kliknij „Dodaj dźwięk”, aby dodać dźwięk. Możesz wybrać z listy odtwarzania „TikTok Viral” lub przejrzeć dźwięki wymienione w sekcji „Nowe”.
Alternatywnie, możesz użyć paska wyszukiwania na górze ekranu, aby wpisać „wirusowy dźwięk” i przejść do zakładki „Dźwięki”.
To są kluczowe składniki udanej kampanii TikTok SEO. Co jeszcze możesz zrobić, aby Twoja strategia TikTok SEO była jak najbardziej udana?
Poznajmy jeszcze dwie istotne taktyki:
Poznaj swoich odbiorców
TikTok to platforma społecznościowa skoncentrowana na użytkownikach. Może pochwalić się złożonym algorytmem, który promuje personalizację i odkrywczość. Wszystko zależy od użytkownika.
Dlaczego to ma znaczenie? Ponieważ możesz uczyć się od TikTok i sprawić, by Twoje treści były zorientowane na użytkownika.
Oznacza to poznanie swojej grupy docelowej. Co lubią? Czego szukają?
Aby ograniczyć zgadywanie, świetną opcją jest natywna funkcja analityczna TikTok. Można ją znaleźć wewnątrz aplikacji. Aby uzyskać więcej spostrzeżeń na temat swoich zwolenników, możesz użyć narzędzia do analizy mediów społecznościowych, takiego jak Socialinsider.
Alternatywnie możesz wyszukać swoje pożądane słowa kluczowe, zbadać wyniki, które otrzymujesz dla każdego z nich i zobaczyć, czy są jakieś luki, które możesz wypełnić. Jeśli czujesz się pewnie, że możesz stworzyć treść, która pasuje do intencji wyszukiwania twoich odbiorców, to śmiało.
Do your keyword research
TikTok jest najnowszym dzieckiem na bloku w SEO. Nie ma wielu dostępnych narzędzi, które mogą pomóc Ci nauczyć się najlepszych praktyk TikTok SEO. Jednak nie wszystko jest stracone.
Tradycyjne narzędzia SEO, takie jak Ahrefs, Semrush lub Google Ads Keyword Planner, mogą być nadal używane, aby uzyskać pomysł na to, czego ludzie szukają w Twojej branży lub niszy.
Gdy masz już małą listę, możesz ją rozszerzyć wskakując z powrotem na TikTok i używając jego magicznej wyszukiwarki.
Jak już wspomnieliśmy, gdy zaczniesz wpisywać słowa kluczowe i frazy, platforma zasugeruje Ci kolejne słowa kluczowe, które mógłbyś dodać do swojej listy.
Pod koniec tego procesu, powinieneś mieć solidną listę słów kluczowych i hashtagów do wdrożenia w swojej strategii SEO TikTok.
4.
Czynniki rankingu SEO TikTok
Ważną rzeczą do zapamiętania, gdy robisz SEO dla TikTok, jest to, że każda aplikacja ma swoje własne czynniki rankingowe. Czynniki te zasilają algorytm. Są to:
- Interakcje użytkownika – obejmuje to po prostu wszystko, co użytkownik robi, aby wejść w interakcję z udostępnianą treścią, jak oglądanie przez całą drogę lub pomijanie, lubienie, ukrywanie lub dodawanie do ulubionych.
- Video info – obejmuje wiele elementów, które omówiliśmy powyżej, takich jak hashtagi, słowa kluczowe, efekty dźwiękowe i muzyka.
- Account details – tutaj mamy lokalizację geograficzną, typ urządzenia mobilnego i OS, a także kategorie zainteresowań (które użytkownicy wybierają przy zakładaniu konta).
Na koniec dnia połączenie taktyki Google SEO z taktyką TikTok SEO jest drogą do celu.
Nikt nie wie na pewno dokładnie, ile każda metryka waży w wielkim planie rankingu TikTok SEO, ale jedno jest pewne: wszystkie są ważne i powinny być rozumiane i wdrażane strategicznie, aby uzyskać najlepsze wyniki.
5. Bądź na szczycie TikTok SEO z Socialinsider
Powtórzymy to głośniej tym, którzy są za nami: Każda udana strategia mediów społecznościowych zaczyna się od dokładnych, świeżych danych.
Optymalizacja wyszukiwarek TikTok jest wciąż stosunkowo nowa, podobnie jak rola TikTok. Nie oznacza to jednak, że menedżerowie mediów społecznościowych są niezdolni do opracowania strategii, aby uplasować się na tej platformie.
Istnieje wiele narzędzi, które można wykorzystać do śledzenia wszystkich danych analitycznych TikTok, takich jak Socialinsider. Możesz zobaczyć wszystkie swoje dane analityczne TikTok jednocześnie na swojej stronie: kluczowe metryki, informacje o postach, zwolennikach, zaangażowaniu i inne.
Jeśli jesteś już aktywny na TikTok dla marki lub małej firmy, nasze dane mogą dostarczyć cennych spostrzeżeń na temat tego, jak twoje treści działają i gdzie mogą się poprawić.
Jeśli dopiero zaczynasz z TikTok, dane mogą pomóc Ci szpiegować konkurencję i nadać kierunek Twojej strategii marketingowej TikTok.
Więc, mając to wszystko na uwadze, którą taktykę SEO TikTok ty zajmiesz się najpierw?