7 porad jak zwiększyć liczbę followersów na TikTok
Media społecznościowe zostały stworzone po to, by utrzymywać kontakt z rodziną i przyjaciółmi. TikTok to coś więcej.
Tylko 22% entuzjastów TikTok w całych Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii wskazało, że używa aplikacji do łączenia się ze znajomymi i wymiany szczegółów dotyczących ich życia. Co to oznacza? I jak można zwiększyć liczbę swoich followersów z TikTok?
Prawdopodobnie powinieneś dowiedzieć się dlaczego TikTok jest używany w pierwszej kolejności. Będziesz w stanie wskazać swoje mocne strony i zmaksymalizować szanse na bycie odkrytym.
Według GlobalWebIndex, 60% miłośników TikTok używa platformy dla rozrywki i wypełnienia wolnego czasu, podczas gdy 24% twierdzi, że używa jej dla inspiracji i nauki nowych rzeczy. Więc wszystko co musisz zrobić to wrzucać śmieszne zdjęcia swoich kotów.
Niezupełnie.
Porady jak organicznie zwiększyć liczbę followersów TikTok
-
Czy na TikTok powinny być marki
-
Zrozumienie algorytmu TikTok
-
Jak zdobyć więcej followersów TikTok w zaledwie siedmiu krokach
3.1 Znajdź swoją niszę
3.2. Trzymaj się krótko
3.3. Angażuj się w działania innych kont
3.4. Wykorzystaj trendy TikTok i dołącz do wyzwań
3.5. Wypróbuj najnowsze i najbardziej popularne
piosenki. Bądź relatywny i autentyczny
3.7. Bądź cierpliwy -
Jak zwiększyć liczbę użytkowników TikTok: bonusowe wskazówki dla menedżerów mediów społecznościowych
4.1. Użyj narzędzia analitycznego, aby zmierzyć swoją wydajność
4.2. Miej oko na swoją konkurencję
4.3. Reklamy TikTokto świetna inwestycja.
1. TikTok: Czy marki powinny być wymienione?
Powiedzmy to sobie wprost.
Nie musisz być na TikTok, żeby to zobaczyć.
Zadaj sobie pytanie, czy marketing TikTok pomoże Ci zwiększyć sprzedaż lub poszerzyć zasięg. Czy TikTok jest istotny dla Twojej grupy docelowej? Zacznij od oceny tożsamości swojej marki i zastanów się nad swoją grupą docelową.
Według badań, prawie 50% globalnych użytkowników jest poniżej 30 roku życia. A jeśli chodzi o demografię płci, prawie 60% globalnych użytkowników to kobiety.
Jeśli te liczby pasują do Twoich celów marketingowych i docelowej demografii, jesteś prawie gotowy do działania.
Musisz również określić, czy Twoja marka może być wizualnie dostosowana do typów treści TikTok. Chociaż branża FMCG jest bardziej adeptem tworzenia treści wokół swoich marek niż inne branże, nie oznacza to, że jest to niemożliwe.
Weźmy na przykład Ryanair.
Ryanair jest przykładem marki lotniczej, która zdołała osiągnąć prawie dwa miliony followersów na Instagramie i uzyskać miliony wyświetleń dzięki temu, że była istotna dla swoich docelowych odbiorców i była dziwaczna!
2. Zrozumienie algorytmu TikTok
Są dobre i złe wiadomości.
Zła wiadomość jest taka, że nie ma magicznej formuły na rosnących followersów.
Dobra wiadomość jest taka, że zrozumienie algorytmu TikTok może pomóc Ci pracować z nim i zwiększyć swoje szanse na sukces.
Algorytm TikTok określa, które filmy będą wyświetlane na Twojej stronie For You.
Filmy, które widzisz, mogą się zmieniać w zależności od tego, jak je oglądasz, jakie mają interakcje, a nawet od Twojego nastroju.
Jeśli jesteś nowy na platformie, ten kompleksowy przewodnik po korzystaniu z TikTok może pomóc Ci lepiej zrozumieć i korzystać z aplikacji.
3. Jak zwiększyć liczbę followersów TikTok w siedmiu prostych krokach
Zobaczmy, jak marki mogą objąć swoje zabawne i kreatywne strony, aby dopasować się do krótkiego formatu wideo TikTok i zdobyć więcej zwolenników:
3.1 Znajdź swoją niszę
Na TikTok twórcy są ekspertami w konkretnym temacie. Tematy te obejmują rozrywkę, muzykę, poradnictwo w zakresie zdrowia psychicznego i tarota.
Ustalenie niszy ułatwia Ci dostarczanie treści, które wspierają Twoją dziedzinę wiedzy i spełniają potrzeby docelowych odbiorców.
Ludzie, którzy dzielą pasję i są ze sobą połączeni, mogą zwiększyć zaangażowanie i przyprowadzić potencjalnych zwolenników na Twoją stronę. Ludzie będą bardziej skłonni do podążania za Tobą, jeśli będą wiedzieli, czego się spodziewać.
3.2 Keep it short
TikTok szybko stał się popularnym sposobem dla ludzi, aby wyrazić siebie i mieć wysokiej jakości filmy. Tak, możesz teraz tworzyć minutowe klipy za pośrednictwem platformy. Ale nie, nie oznacza to, że musisz wykorzystać całe 60 sekund na swoje filmy.
Długość uwagi przeciętnego człowieka kurczy się. Ludzie będą zwracać większą uwagę na Twoje TikToki, jeśli będą krótsze.
Zaangażowanie w inne konta
3.3 Zaangażowanie w inne konta
Stitch i TikTok Duets to jedne z najgorętszych trendów TikTok, których marketerzy powinni być świadomi w 2022 roku.
Podczas gdy TikTok Stitch pozwala użytkownikom wziąć urywek z innych filmów i połączyć go ze swoim, TikTok Duet pozwala na zamieszczenie swojego filmu obok oryginału, przy czym oba są odtwarzane jednocześnie. Te funkcje pozwalają na interakcję z innymi twórcami i zwiększają szanse na bycie zauważonym.
3.4 Wykorzystanie trendów TikTok i dołączenie do wyzwań
Z czasem TikTok szybko zdobył serca cyfrowych tubylców i stał się najszybciej rozwijającą się platformą społecznościową.
TikTok stał się popularnym źródłem projektów DIY i muzyki.
Na platformie zawsze jest coś trendy, od wyzwań po filmy taneczne.
Użytkownicy TikTok chętniej znajdą Twoje filmy, jeśli weźmiesz udział w wyzwaniach wirusowych.
Dzięki algorytmowi TikTok możesz zyskać tysiące na jednym wirusowym wideo. Pamiętaj, aby śledzić najpopularniejsze trendy w swojej okolicy i używać odpowiednich hashtagów, aby zmaksymalizować swoje wyniki.
3.5 Eksperymentuj z polecanymi i trendowymi utworami
Oto funkcja, którą powinieneś wykorzystać w pełni trending tracks .
Prawie 90% użytkowników TikTok podzieliło się opinią, że dźwięk jest kluczem do doświadczenia TikTok. Według BusinessInsider powszechne jest, że marketerzy muzyczni i muzycy płacą ekspertom TikTok za promowanie utworów.
Chociaż może się wydawać, że jest to prosty sposób dla producentów aplikacji na monetyzację swoich użytkowników, TikTok został zbudowany w celu promowania filmów z udziałem trendowych utworów.
Wystarczy w tym celu sprawdzić topowe tygodniowe listy przebojów muzycznych. Wiele z tych piosenek jest trendy na TikTok.
Aby zidentyfikować modne piosenki, hashtagi i twórców, odwiedź stronę trends.tiktok.com.
3.6 Bądź relatywny i autentyczny
Na TikTok nie ma miejsca dla fałszerzy. Jeśli szukasz wskazówek, jak zwiększyć liczbę swoich followersów na TikTok (w tym twórców marek), to ważne jest, aby zrozumieć znaczenie i wagę autentyczności.
To właśnie szczerość twórców sprawiła, że TikTok stał się tak popularny wśród Gen Z i millenialsów.
Użytkownicy TikTok są wyjątkowi i pokazują swoje mocne i słabe strony.
Kluczowy wniosek, który może pomóc Ci zwiększyć liczbę followersów TikTok, byłby następujący: bądź oryginalny w swoim podejściu. Nie kopiuj treści tylko dlatego, że jest to modne. Wykorzystaj osobiste doświadczenie.
3.7 Be patient
Mimo że TikTok jest szybki i nowe wyzwania mogą powstawać w ciągu kilku tygodni, ważne jest, aby być cierpliwym i konsekwentnym w swojej strategii.
Zamiast usuwać treści, które nie przynoszą dobrych wyników, promuj je lub twórz dodatkowe treści, aby zwiększyć ekspozycję.
Usuwaj stare filmy tylko wtedy, gdy nie są już istotne dla Twojego biznesu.
Nie jest niczym niezwykłym, że wcześniej nieudany filmik, który jest często udostępniany na stronie FYP, staje się viralem.
Niestety udostępnianie świetnych treści nie wystarczy, aby osiągnąć swoje cele w mediach społecznościowych. Potrzebujesz jasnej strategii marketingu w mediach społecznościowych.
Jako menedżer mediów społecznościowych ważne jest, aby śledzić swoje metryki TikTok, a także ogólne KPI mediów społecznościowych.
Więc oto, co musisz zrobić, jeśli chcesz przejść dodatkową milę:
4.1 Użyj narzędzia analitycznego, aby zmierzyć swoją wydajność
Aby określić, czy jesteś na dobrej drodze do osiągnięcia swoich celów biznesowych, będziesz musiał przeprowadzić Audyt TikTok. Audyt TikTok pomoże Ci przeanalizować aktywność i analitykę Twojej firmy. TikTok Analytics można wykorzystać do podejmowania decyzji reklamowych, oceny wpływu strategii marketingu społecznościowego i poprawy działań marketingowych. Ale, jeśli szukasz bardziej potężnych usług analitycznych, możesz rozważyć te 9 narzędzi TikTok, które pomogą Ci stworzyć strategię mediów społecznościowych, która odniesie sukces.
4.2 Miej oko na swoją konkurencję
Dlaczego klienci decydują się kupować od Ciebie zamiast od Twojej konkurencji?
Jak inne firmy promują produkty i jak ludzie wchodzą w interakcje z ich treściami?
Aby osiągnąć optymalne wyniki, marki muszą zidentyfikować mocne strony i luki na rynkach swoich konkurentów. Jest to ważny krok, który należy podjąć, jeśli chcesz mieć więcej użytkowników i popularności TikTok.
Badanie konkurencji może pomóc Ci zakiełkować nowymi pomysłami i opracować własną strategię marketingową.
4.3 Spróbuj zainwestować w reklamy TikTok
Ostatecznie, reklamy TikTok to kolejny sposób na wyprzedzenie konkurencji przy jednoczesnym zwiększeniu liczby swoich followersów.
Mieliśmy na myśli reklamy, a nie aplikacje!
W końcu to jest TikTok: prawdziwi użytkownicy , a także prawdziwe zaangażowanie … Nie trać czasu na próby zwiększenia liczby użytkowników TikTok za pomocą botów. To nie będzie działać w dłuższej perspektywie.
Jednak to rozwiązanie jest możliwe tylko wtedy, gdy masz większy budżet, ponieważ reklamy TikTok mogą stać się dość drogie.
Reklamy TikTok są wciąż stosunkowo nowe. Oznacza to, że jest dużo miejsca na kreatywność i zauważenie przez odpowiednie osoby. TikTok Business pozwala markom tworzyć samodzielne reklamy za pośrednictwem platformy. Dzięki temu mogą dotrzeć do globalnej publiczności i oferują wiele narzędzi zarządzania, takich jak targetowanie, tworzenie reklam czy raporty insight.
Wrap up
Dzięki temu, że jedna trzecia TikTokerów śledzi marki w aplikacji w USA i Wielkiej Brytanii, platforma ma szansę zwiększyć swój potencjał komercyjny.
Zrozumienie, jak działa algorytm TikTok i wykorzystanie wskazówek zawartych w tym artykule może pomóc Ci dopracować swoją technikę i zwiększyć szanse na bycie zauważonym.
Zdobycie większej liczby followersów TikTok nie jest łatwym zadaniem, ponieważ wymaga wielu badań i ciężkiej pracy podczas procesu twórczego. Z odpowiednim podejściem staje się łatwiejsze.
Znalezienie swojej niszy, dostosowanie swoich materiałów do formatu platformy, angażowanie się z innymi kontami, dołączanie do wyzwań i trendów oraz włączanie odpowiednich hashtagów i dźwięków do swoich TikToków pomoże Ci zbudować społeczność podobnie myślących ludzi.
Bądź konsekwentny w swoich treściach. Nie przestawaj publikować. Twoja praca stanie się bardziej spójna. Rozwiniesz też rutynę i dowiesz się, co Twoi odbiorcy mogą otrzymać z Twoich treści.
Kontynuuj eksplorację, aby odkryć, co działa najlepiej dla Twoich potrzeb.
Marki mogą odnieść sukces na TikTok będąc autentycznym!