Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Psychologia kolorow jak kolory wplywaja na nastroj i zachowania w

Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu? (Część 1)

Kolor odgrywa ogromną rolę w naszym życiu na jawie. Pomyśl o naszym życiu jako o ciągłym kolorowym filmie ze wspomnieniami, traumami, odrębnymi postaciami i incydentami. Zauważysz, że wszystkie nasze interakcje z ludźmi i naszym środowiskiem można powiązać z kolorem. Dodatkowo pomaga nam rejestrować wydarzenia, zapamiętywać i działać zarówno świadomie, jak i podświadomie. Kolor ma również zdolność wpływania na nasz nastrój, nasze wybory i wywoływać emocje. Nic dziwnego, że jest to dziś ogromna część marketingu i brandingu. Przyjrzyjmy się więc głębiej, aby zrozumieć, czym jest psychologia kolorów, jak kolory wpływają na nastrój i jak można ją wykorzystać, aby stworzyć unikalną tożsamość marki.

Uproszczony fakt: Kolory zwiększają świadomość marki o 80%

Powiązany: Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu? (Część 2)

Czym jest psychologia kolorów?

Psychologia koloru jest zasadniczo nauką o jak kolory wpływają na nastrój i zachowanie. W marketingu i brandingu psychologia kolorów koncentruje się na tym, jak różne kolory wpływają na konsumentów w celu interakcji z marką w celu zwiększenia sprzedaży. Dlatego ważne jest, aby używać kolorów w sposób znaczący podczas tworzenia tożsamości marki i marketingu produktu.

„Ludzie podejmują decyzję w ciągu 90 sekund od pierwszej interakcji z ludźmi lub produktami. Około 62-90 procent oceny opiera się na samych kolorach”. – Singh, S. o „Wpływie koloru na marketing”

Psychologia stojąca za niektórymi z najczęstszych kolorów używanych w brandingu i marketingu

1. Czerwony

Czerwień to mocny i dynamiczny kolor, który jest nie tylko urzekający, ale także niezaprzeczalnie trudny do przeoczenia. Odzwierciedla potrzeby fizyczne i ma poczucie pilności i przyciągania. Ponadto emocjonalnie oznacza miłość, gniew, pasję i niebezpieczeństwo. Psychologia kolorów mówi dalej, że czerwień jest kolorem oznaczającym energię, szybkość, śmiałość i podekscytowanie. W połączeniu z żółtym, czerwony również wywołuje uczucie głodu, dlatego wiele marek spożywczych, takich jak McDonalds, używa tego koloru.

Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Red color psychology 734x1024

Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Color psychology behind red 819x1024

Gdzie często używany jest kolor czerwony?

  1. Aby zwrócić na siebie uwagę: znaki sprzedaży, znaki stopu, aby wskazać ostrożność!
  2. Oznaczać miłość
  3. Filmy akcji i horrory
  4. Energetyczne i młodzieńcze marki

Uproszczony fakt: Żółty i czerwony razem powodują głód.

Znane marki, które wykorzystują kolor czerwony w brandingu

  1. Coco Cola
  2. Kanon
  3. Netflixa
  4. KFC
  5. CNN
Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Soda can red 683x1024

Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Coca cola can red 1 683x1024

2. Żółty

Żółty jest uważany za najszczęśliwszy kolor w spektrum. Dlatego jest ucieleśnieniem życzliwości, a ponadto uosabia radość, optymizm i ciepło. W rzeczywistości, z punktu widzenia psychologii kolorów, żółty stymuluje ośrodek logiczny w mózgu, aby promować entuzjazm i budzić pewność siebie.

Jednak nadużywanie tego koloru może wywołać drażliwość, frustrację, zwątpienie i agresję.

Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Yellow color psychology 683x1024

Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Yellow color psychology 819x1024

Gdzie często używany jest kolor żółty?

  1. Skrzyżowania i znaki ostrzegawcze, takie jak niesławny znak radioaktywny.
  2. Emotikony
  3. Wyświetlacze okienne
  4. Firmy oferujące przyjemne, szybkie i dostępne produkty/usługi

Uproszczony fakt: Wśród oceanu kolorów żółty jest kolorem najłatwiejszym do rozpoznania wizualnie.

Znane marki, które używają koloru żółtego w brandingu

  1. McDonald’s
  2. Najlepsza oferta
  3. Powłoka
  4. Ferrari
  5. DHL

Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Colour psychology behind fast food restaurants 1024x683

Powiązany: Dlaczego logo restauracji używa koloru czerwonego i żółtego?

3. Zielony

Zielony jest uosobieniem spokoju, dobrego samopoczucia i relaksu. Dlatego pozwala nam rozróżnić nasze wybory i promuje jasne poczucie logiki. Z punktu widzenia psychologii kolorów zielony oznacza również życie, ponieważ jest tak blisko związany z naturą i wzrostem. Podczas gdy zielony jest również związany z emocjami, takimi jak zazdrość, pozytywne aspekty i logiczne rozumowanie z nim związane przeważają nad negatywnymi.

Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Green colour psychology 683x1024
Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Color psychology green 683x1024

Często używane miejsca na zieleń

  1. Dla znaków, które wyrażają polecenia, takie jak prawo, gotowe i gotowe
  2. Natura i wzrost
  3. Pieniądze
  4. Marki i sklepy związane ze zdrowiem
  5. Restauracje

Znane marki, które wykorzystują kolor zielony w brandingu

  1. Starbucks
  2. Planeta zwierząt
  3. Całej żywności
  4. Wakacyjny Zajazd
  5. Spotify
Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Green colour psychology 683x1024
Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Colour psychology green 683x1024

To wszystko na dziś, ale szykujemy więcej! W naszym następnym blogu porozmawiamy o psychologia kolorów niebieskim, pomarańczowym, czarnym i białym.

Uwielbiasz projektować? Uzyskaj wcześniejszy dostęp do uproszczonej, prostej aplikacji spełniającej wszystkie Twoje potrzeby w zakresie projektowania!

Ähnliche Beiträge