Psychologia kolorow jak kolory wplywaja na nastroj i zachowania w

Psicología del color: ¿cómo afectan los colores al estado de ánimo y al comportamiento en marketing? (Parte 1)

Kolor odgrywa ogromną rolę w naszym życiu na jawie. Pomyśl o naszym życiu jako o ciągłym kolorowym filmie ze wspomnieniami, traumami, odrębnymi postaciami i incydentami. Zauważysz, że wszystkie nasze interakcje z ludźmi i naszym środowiskiem można powiązać z kolorem. Dodatkowo pomaga nam rejestrować wydarzenia, zapamiętywać i działać zarówno świadomie, jak i podświadomie. Kolor ma również zdolność wpływania na nasz nastrój, nasze wybory i wywoływać emocje. Nic dziwnego, że jest to dziś ogromna część marketingu i brandingu. Przyjrzyjmy się więc głębiej, aby zrozumieć, czym jest psychologia kolorów, jak kolory wpływają na nastrój i jak można ją wykorzystać, aby stworzyć unikalną tożsamość marki.

Secretos de LinkedIn: cómo aprovechar el potencial de tu perfil 1

Los secretos de LinkedIn - Cómo crear una marca personal

Descubra las estrategias que transformarán su perfil en una potente herramienta de networking en LinkedIn.

Uproszczony fakt: Kolory zwiększają świadomość marki o 80%

Relacionado: Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu? (Część 2)

Czym jest psychologia kolorów?

Psychologia koloru jest zasadniczo nauką o jak kolory wpływają na nastrój i zachowanie. W marketingu i brandingu psychologia kolorów koncentruje się na tym, jak różne kolory wpływają na konsumentów w celu interakcji z marką w celu zwiększenia sprzedaży. Dlatego ważne jest, aby używać kolorów w sposób znaczący podczas tworzenia tożsamości marki i marketingu produktu.

„Ludzie podejmują decyzję w ciągu 90 sekund od pierwszej interakcji z ludźmi lub produktami. Około 62-90 procent oceny opiera się na samych kolorach”. – Singh, S. o „Wpływie koloru na marketing”

Psychologia stojąca za niektórymi z najczęstszych kolorów używanych w brandingu i marketingu

1. Czerwony

Czerwień to mocny i dynamiczny kolor, który jest nie tylko urzekający, ale także niezaprzeczalnie trudny do przeoczenia. Odzwierciedla potrzeby fizyczne i ma poczucie pilności i przyciągania. Ponadto emocjonalnie oznacza miłość, gniew, pasję i niebezpieczeństwo. Psychologia kolorów mówi dalej, że czerwień jest kolorem oznaczającym energię, szybkość, śmiałość i podekscytowanie. W połączeniu z żółtym, czerwony również wywołuje uczucie głodu, dlatego wiele marek spożywczych, takich jak McDonalds, używa tego koloru.

czerwone tło

czerwony kolor

Gdzie często używany jest kolor czerwony?

  1. Aby zwrócić na siebie uwagę: znaki sprzedaży, znaki stopu, aby wskazać ostrożność!
  2. Oznaczać miłość
  3. Filmy akcji i horrory
  4. Energetyczne i młodzieńcze marki

Uproszczony fakt: Żółty i czerwony razem powodują głód.

Znane marki, które wykorzystują kolor czerwony w brandingu

  1. Coco Cola
  2. Kanon
  3. Netflixa
  4. KFC
  5. CNN
podziel się koksem

puszka coli flatlay

2. Żółty

Żółty jest uważany za najszczęśliwszy kolor w spektrum. Dlatego jest ucieleśnieniem życzliwości, a ponadto uosabia radość, optymizm i ciepło. W rzeczywistości, z punktu widzenia psychologii kolorów, żółty stymuluje ośrodek logiczny w mózgu, aby promować entuzjazm i budzić pewność siebie.

Jednak nadużywanie tego koloru może wywołać drażliwość, frustrację, zwątpienie i agresję.

Żółta ściana z kwiatami

żółte lego

Gdzie często używany jest kolor żółty?

  1. Skrzyżowania i znaki ostrzegawcze, takie jak niesławny znak radioaktywny.
  2. Emotikony
  3. Wyświetlacze okienne
  4. Firmy oferujące przyjemne, szybkie i dostępne produkty/usługi

Uproszczony fakt: Wśród oceanu kolorów żółty jest kolorem najłatwiejszym do rozpoznania wizualnie.

Znane marki, które używają koloru żółtego w brandingu

  1. McDonald's
  2. Najlepsza oferta
  3. Powłoka
  4. Ferrari
  5. DHL

logo McDonaldsa

Relacionado: Dlaczego logo restauracji używa koloru czerwonego i żółtego?

3. Zielony

Zielony jest uosobieniem spokoju, dobrego samopoczucia i relaksu. Dlatego pozwala nam rozróżnić nasze wybory i promuje jasne poczucie logiki. Z punktu widzenia psychologii kolorów zielony oznacza również życie, ponieważ jest tak blisko związany z naturą i wzrostem. Podczas gdy zielony jest również związany z emocjami, takimi jak zazdrość, pozytywne aspekty i logiczne rozumowanie z nim związane przeważają nad negatywnymi.

piękny zielony liść
zielona meduza

Często używane miejsca na zieleń

  1. Dla znaków, które wyrażają polecenia, takie jak prawo, gotowe i gotowe
  2. Natura i wzrost
  3. Pieniądze
  4. Marki i sklepy związane ze zdrowiem
  5. Restauracje

Znane marki, które wykorzystują kolor zielony w brandingu

  1. Starbucks
  2. Planeta zwierząt
  3. Całej żywności
  4. Wakacyjny Zajazd
  5. Spotify
Starbucks Coffee
tablica z szyldem starbucks

To wszystko na dziś, ale szykujemy więcej! W naszym następnym blogu porozmawiamy o psychologia kolorów niebieskim, pomarańczowym, czarnym i białym.

Uwielbiasz projektować? Uzyskaj wcześniejszy dostęp do uproszczonej, prostej aplikacji spełniającej wszystkie Twoje potrzeby w zakresie projektowania!

Publicaciones Similares