Farbpsychologie: Wie beeinflussen Farben die Stimmung und das Verhalten im Marketing?  (Teil 1)

Farbpsychologie: Wie beeinflussen Farben die Stimmung und das Verhalten im Marketing? (Teil 1)

Kolor odgrywa ogromną rolę w naszym życiu na jawie. Pomyśl o naszym życiu jako o ciągłym kolorowym filmie ze wspomnieniami, traumami, odrębnymi postaciami i incydentami. Zauważysz, że wszystkie nasze interakcje z ludźmi i naszym środowiskiem można powiązać z kolorem. Dodatkowo pomaga nam rejestrować wydarzenia, zapamiętywać i działać zarówno świadomie, jak i podświadomie. Kolor ma również zdolność wpływania na nasz nastrój, nasze wybory i wywoływać emocje. Nic dziwnego, że jest to dziś ogromna część marketingu i brandingu. Przyjrzyjmy się więc głębiej, aby zrozumieć, czym jest psychologia kolorów, jak kolory wpływają na nastrój i jak można ją wykorzystać, aby stworzyć unikalną tożsamość marki.

Uproszczony fakt: Kolory zwiększają świadomość marki o 80%

Powiązany: Farbpsychologie: Wie beeinflussen Farben die Stimmung und das Verhalten im Marketing? (Teil 1)

Czym jest psychologia kolorów?

Psychologia koloru jest zasadniczo nauką o jak kolory wpływają na nastrój i zachowanie. W marketingu i brandingu psychologia kolorów koncentruje się na tym, jak różne kolory wpływają na konsumentów w celu interakcji z marką w celu zwiększenia sprzedaży. Dlatego ważne jest, aby używać kolorów w sposób znaczący podczas tworzenia tożsamości marki i marketingu produktu.

Top 5 AI Copywriting-Tools für Freiberufler

Top 5 AI Copywriting-Tools für Freiberufler

Sztuczna inteligencja przeszła długą drogę w ciągu ostatnich kilku lat. Teraz narzędzia do pisania oparte…

Siehe

„Ludzie podejmują decyzję w ciągu 90 sekund od pierwszej interakcji z ludźmi lub produktami. Około 62-90 procent oceny opiera się na samych kolorach”. – Singh, S. o „Wpływie koloru na marketing”

Psychologia stojąca za niektórymi z najczęstszych kolorów używanych w brandingu i marketingu

1. Czerwony

Czerwień to mocny i dynamiczny kolor, który jest nie tylko urzekający, ale także niezaprzeczalnie trudny do przeoczenia. Odzwierciedla potrzeby fizyczne i ma poczucie pilności i przyciągania. Ponadto emocjonalnie oznacza miłość, gniew, pasję i niebezpieczeństwo. Psychologia kolorów mówi dalej, że czerwień jest kolorem oznaczającym energię, szybkość, śmiałość i podekscytowanie. W połączeniu z żółtym, czerwony również wywołuje uczucie głodu, dlatego wiele marek spożywczych, takich jak McDonalds, używa tego koloru.

Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Red color psychology 734x1024

Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Color psychology behind red 819x1024

Gdzie często używany jest kolor czerwony?

  1. Aby zwrócić na siebie uwagę: znaki sprzedaży, znaki stopu, aby wskazać ostrożność!
  2. Oznaczać miłość
  3. Filmy akcji i horrory
  4. Energetyczne i młodzieńcze marki

Uproszczony fakt: Żółty i czerwony razem powodują głód.

Znane marki, które wykorzystują kolor czerwony w brandingu

  1. Coco Cola
  2. Kanon
  3. Netflixa
  4. KFC
  5. CNN
Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Soda can red 683x1024

Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Coca cola can red 1 683x1024

2. Żółty

Żółty jest uważany za najszczęśliwszy kolor w spektrum. Dlatego jest ucieleśnieniem życzliwości, a ponadto uosabia radość, optymizm i ciepło. W rzeczywistości, z punktu widzenia psychologii kolorów, żółty stymuluje ośrodek logiczny w mózgu, aby promować entuzjazm i budzić pewność siebie.

Beziehung zwischen Design und Marketing

Beziehung zwischen Design und Marketing

Głównym celem zarówno projektowania, jak i marketingu, tjS opowiadać historię w najbardziej przekonujący sposób*.* A…

Siehe

Jednak nadużywanie tego koloru może wywołać drażliwość, frustrację, zwątpienie i agresję.

Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Yellow color psychology 683x1024

Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Yellow color psychology 819x1024

Gdzie często używany jest kolor żółty?

  1. Skrzyżowania i znaki ostrzegawcze, takie jak niesławny znak radioaktywny.
  2. Emotikony
  3. Wyświetlacze okienne
  4. Firmy oferujące przyjemne, szybkie i dostępne produkty/usługi

Uproszczony fakt: Wśród oceanu kolorów żółty jest kolorem najłatwiejszym do rozpoznania wizualnie.

Znane marki, które używają koloru żółtego w brandingu

  1. McDonald's
  2. Najlepsza oferta
  3. Powłoka
  4. Ferrari
  5. DHL

Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Colour psychology behind fast food restaurants 1024x683

Powiązany: Dlaczego logo restauracji używa koloru czerwonego i żółtego?

3. Zielony

Zielony jest uosobieniem spokoju, dobrego samopoczucia i relaksu. Dlatego pozwala nam rozróżnić nasze wybory i promuje jasne poczucie logiki. Z punktu widzenia psychologii kolorów zielony oznacza również życie, ponieważ jest tak blisko związany z naturą i wzrostem. Podczas gdy zielony jest również związany z emocjami, takimi jak zazdrość, pozytywne aspekty i logiczne rozumowanie z nim związane przeważają nad negatywnymi.

Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Green colour psychology 683x1024
Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Color psychology green 683x1024

Często używane miejsca na zieleń

  1. Dla znaków, które wyrażają polecenia, takie jak prawo, gotowe i gotowe
  2. Natura i wzrost
  3. Pieniądze
  4. Marki i sklepy związane ze zdrowiem
  5. Restauracje

Znane marki, które wykorzystują kolor zielony w brandingu

  1. Starbucks
  2. Planeta zwierząt
  3. Całej żywności
  4. Wakacyjny Zajazd
  5. Spotify
Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Green colour psychology 683x1024
Psychologia kolorów: jak kolory wpływają na nastrój i zachowania w marketingu?  (Część 1) Colour psychology green 683x1024

To wszystko na dziś, ale szykujemy więcej! W naszym następnym blogu porozmawiamy o psychologia kolorów niebieskim, pomarańczowym, czarnym i białym.

Przewodnik właściciela startupu dotyczący zatrudniania projektantów graficznych

Przewodnik właściciela startupu dotyczący zatrudniania projektantów graficznych

Bez względu na branżę, może nadejść czas, kiedy będziesz musiał rozważyć zatrudnienie grafików. Projektowanie jest…

Siehe

Uwielbiasz projektować? Uzyskaj wcześniejszy dostęp do uproszczonej, prostej aplikacji spełniającej wszystkie Twoje potrzeby w zakresie projektowania!

Ähnliche Beiträge