Instagram Reels w 2023: Przewodnik dla Przedsiębiorców
Jeśli chcesz zwiększyć swoją liczbę obserwujących na Instagramie, korzystanie z funkcji Reels może być kluczowe.
Krótkie, angażujące filmy to skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi użytkowników i zwiększenie zaangażowania wokół Twojej marki. Instagram Reels to jedna z najszybciej rozwijających się funkcji na platformie od czasu swojego debiutu 2 lata temu.
Dzięki popularnym twórcom takim jak Justin Bieber i Lizzo, funkcja ta zyskała na znaczeniu i stała się pełnoprawnym konkurentem dla TikTok.
Przewodnik ten pomoże Ci dowiedzieć się, jak skorzystać z tego narzędzia, aby dotrzeć do nowych ludzi, zdobyć zwolenników i rozpowszechnić informacje o swoich produktach lub usługach, w tym, jak stworzyć Reel i kiedy go opublikować.
Czym są Instagram Reels?
Instagram Reels to pełnoekranowe pionowe filmy, które mogą mieć długość do 90 sekund. Możesz je edytować za pomocą unikalnych narzędzi, a także masz dostęp do obszernej biblioteki ścieżek dźwiękowych. Obejmują one wszystko, od popularnych piosenek po fragmenty treści wirusowych od innych użytkowników. Rolki mogą również zawierać wiele klipów wideo i podpisów, a także naklejki, interaktywne tła, napisy, naklejki i filtry.
Reels to coś innego niż Instagram Stories. W przeciwieństwie do Stories nie znikają one po 24 godzinach. Po zamieszczeniu Reela jest on dostępny na Instagramie, dopóki go nie usuniesz.
Najlepsza część? Algorytm Instagrama faworyzuje rolki nad postami z feedu. To ogromna wiadomość dla marketerów społecznościowych
Użytkownicy mogą również znaleźć Reels w sekcji aplikacji Instagram. Przewijany feed trendów Reels (a.k.a. Instagramowa wersja strony TikTok For You) jest dostępny poprzez ikonę Reels na dole strony głównej aplikacji Instagram.
Wszystkie Reelsy użytkownika mogą być przeglądane w osobnej zakładce, do której dostęp można uzyskać z Feeda konta.
Reels są mocno wyeksponowane w zakładce Explore. Sprawdź nasz poradnik, jak dostać się na stronę Instagram Explore z Reels.
Jak zrobić Reel na Instagramie w 5 krokach
Jeśli jesteś zaznajomiony z Instagramem lub TikTok, tworzenie Reels jest proste.
Czy jesteś osobą uczącą się wzrokowo. Ten film pokaże Ci jak stworzyć Instagram reel w mniej niż 7 minut
Proszę również postępować zgodnie z poniższymi instrukcjami krok po kroku.
Krok 1: Dotknij ikony plusa na górze strony i wybierz Reel
Aby uzyskać dostęp do Reels, otwórz aplikację Instagram i przejdź do strony swojego profilu. Kliknij przycisk ze znakiem plusa w prawym górnym rogu ekranu i wybierz Reel.
Możesz również uzyskać dostęp do edytora Reels, przesuwając palcem w lewo do kamery Instagrama i wybierając Reel z dolnych opcji.
Krok 2: Nagraj lub prześlij swój klip wideo
Instagram Reels oferuje dwie opcje tworzenia rolki:
- Naciśnij i przytrzymaj przycisk nagrywania, aby zarejestrować materiał filmowy.
- Prześlij materiał wideo z rolki aparatu.
Rolki mogą być nagrywane w wielu klipach lub wszystkie naraz.
Jeśli ustawisz timer z wyprzedzeniem, odliczanie rozpocznie się przed rozpoczęciem nagrywania w trybie głośnomówiącym.
Aby zakończyć klip lub rozpocząć nowy, dotknij przycisku nagrywania.
Następnie pojawi się przycisk Align, który pozwoli Ci ustawić w jednej linii obiekty z poprzedniego klipu przed nagraniem kolejnego. Pozwala to na tworzenie płynnych przejść dla takich momentów jak zmiana stroju, dodanie muzyki czy dodanie znajomych do swojej rolki.
Jeśli chcesz obejrzeć, przyciąć lub usunąć poprzedni nagrany klip, możesz dotknąć Edit Clips. Aby uzyskać więcej wskazówek dotyczących edycji, sprawdź nasz tutorial Instagram Reels
Krok 3: Edytuj swoją rolkę
Po zakończeniu nagrywania, możesz dodać naklejki i rysunki do swojej rolki, używając ikon na górze edytora.
Edytor Reels ma wbudowane narzędzia kreatywne, które pozwalają na przeprowadzenie całej edycji z jednego interfejsu.
Oto cechy:
- Audio (1) pozwala wybrać dźwięk z biblioteki muzycznej Instagrama lub zaimportować go z urządzenia i dodać do filmu. Można też wybrać opcję dodania tylko ulubionej części
- Długość (2) pozwala zmienić długość filmu. Możesz wybrać, aby Twój filmik trwał 15, 30, 60 lub 90 sekund
- Prędkość (3) pozwala zmienić prędkość filmu. Można go spowolnić wybierając .3x lub .5x. Można też przyspieszyć, wybierając 2x, 3x lub 4x
- Układ (4) pozwala dostosować układ i dodać do ramki więcej niż jedno nagranie.
- Timer (5) pozwala ustawić timer, który wyłączy się przed rozpoczęciem nagrywania i ustawić limit czasu dla następnego klipu. Jest to przydatne, jeśli celem jest nagrywanie bez użycia rąk.
- Dual (6) umożliwia nagrywanie filmów przy użyciu przedniej i tylnej kamery jednocześnie.
- Align (7) pojawia się po nagraniu pierwszego klipu. Pozwala na ustawienie w linii obiektów z poprzedniego klipu.
Po wyrównaniu klipów stuknij ikonę muzyki , aby uzyskać trendy dźwięki lub muzykę albo nagrać podkład głosowy.
Możesz również dotknąć pobierz ikonę, aby pobrać Instagram Reels na swoje urządzenie w celu późniejszego wyświetlenia lub edycji.
Sprawdź nasz tutorial Instagram Reels, aby dowiedzieć się więcej o edycji
Krok 4: Dostosuj ustawienia Reels
Kiedy będziesz gotowy, dotknij Dalej w prawym dolnym rogu. Będziesz mógł:
- Edytuj swoją okładkę Reel. Możesz wybrać jedną z ramek wideo lub przesłać zdjęcie z rolki aparatu.
- Dodaj napis
- Oznaczaj ludzi w swoim Reelu.
- Dodaj lokalizację
- Enable Facebook recommendations. Wybierz tę opcję, aby Twój Reel był pokazywany użytkownikom Facebooka, którzy najprawdopodobniej polubią Twoje treści, zgodnie z algorytmami Mety. Funkcja ta jest dostępna dla każdego bez konta na Facebooku.
- Zmień nazwę dźwięku. Możesz dodać swój własny dźwięk (np. nagranie głosu) do swojej rolki, możesz nadać mu alias, który pojawi się w rolkach innych użytkowników, jeśli zdecydują się oni użyć tego dźwięku.
- Włączanie lub wyłączanie automatycznie generowanych napisów.
- Zdecyduj, czy chcesz, aby Twój Reel został opublikowany w Twoim Instagram Feed (a nie tylko w zakładce Reels na Twoim koncie).
Krok 5: Zamieść swoją rolkę
Po dostosowaniu ustawień dotknij przycisku Share u dołu ekranu.
Gratulacje! Gratulacje! Właśnie zamieściłeś swój pierwszy Reels. Przejdźmy teraz do kilku strategii, które pomogą Ci sprawić, że ten format będzie działał na korzyść Twojej marki.
Masz swój Reel gotowy do pracy, ale może 11: 30 pm na wtorek nie jest najlepszy czas, aby uzyskać maksymalną ekspozycję. Może warto zaplanować swój Reel, aby zamieszczać posty w optymalnym czasie
Do niedawna ta funkcja była dostępna tylko za pośrednictwem Meta’s Creator Studio, lub za pomocą narzędzia innej firmy, jak, zgadłeś, Hootsuite!
In-app Reel scheduling nadchodzi zarówno do kont biznesowych, jak i twórców, przy czym Meta potwierdza, że oni „testują możliwość planowania treści z procentem naszej globalnej społeczności.”
Chociaż w tej chwili dostępna jest tylko dla szczęśliwych użytkowników Androida (sprawdź swoją aplikację, być może już ją masz!), funkcja planowania zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom bardzo szybko.
W tej chwili regularne posty, Reels i Stories mogą być zaplanowane w aplikacji. Nie są jednak dostępne Historie, a dla użytkowników komputerów stacjonarnych nie jest dostępna opcja planowania.
Instagram Reels to świetny sposób na to, aby Twoja firma została dostrzeżona przez odpowiednią publiczność. Ta funkcja może pomóc Ci zwiększyć liczbę zwolenników i zwiększyć wskaźniki zaangażowania. To nie dzieje się samo z siebie. Aby Instagram Reels stał się wirusowy, musisz umieć zidentyfikować hacki
1. Poznaj działanie algorytmu Instagram Reels
Sekretnym sosem stojącym za magią Instagrama jest algorytm. Jest to algorytm, którego Instagram używa, aby zdecydować, które Reels pokaże poszczególnym użytkownikom. Zrozumienie, jak działa algorytm Reels, pomoże Ci uzyskać więcej wyświetleń na stronie Explore lub w zakładce Reels
Użycie odpowiednich hashtagów i sprawienie, że Twoje Reels będą wizualnie atrakcyjne dla algorytmu są świetnymi sposobami na powiedzenie „Hej! Zwróć uwagę !”
2. Baw się dobrze z trendami audio
Jeśli regularnie przeglądasz Instagram Reels i TikTok, zobaczysz, że wielu twórców używa dokładnie tych samych dźwięków do zwieńczenia swoich filmów. Z Home Depot Beat i typing audio skorzystały tysiące osób. To nie jest przypadek
Instagram Sounds to krótkie klipy dźwiękowe lub piosenki z filmów innych twórców. Jeśli dodasz je do swoich Reels, pomogą Ci one uzyskać więcej wyświetleń, ponieważ stają się bardziej popularne. Ponieważ użytkownicy wyszukują po dźwiękach, a wspomniany algorytm zdaje się to lubić, to dlatego
Najlepszym sposobem na znalezienie najpopularniejszych audio na Instagramie jest korzystanie z platformy i zwracanie uwagi na to, które dźwięki wyskakują częściej niż inne.
Kiedy przewijasz Reels, zauważ wszystkie dźwięki ze strzałką obok nazwy dźwięku. Jeśli są w trendzie, to strzałka oznacza, że są. Odnalezienie dźwięków po uruchomieniu alarmu może być trudne
Ostatnia wskazówka! Upewnij się, że wybierasz mądrze i używasz ich tylko oszczędnie. Wszyscy wiemy, co dzieje się z modnymi dźwiękami, gdy są nadużywane (o nie, o nie, o nie, o nie, o nie, o nie nie)
3. Nie bądź zbyt sprzedajny
Pomimo tego, że możesz chcieć sprzedawać produkty, użytkownicy nie używają aplikacji mediów społecznościowych do oglądania reklam. Używają Instagrama, aby połączyć się z innymi, zbadać pomysły i uzyskać szybki zastrzyk rozrywki podczas swoich przerw. Musisz się upewnić, że twoje reels im w tym pomogą.
Pamiętaj, aby tworzyć treści (yup, to obejmuje Reels), które są rzeczywiście rozrywka dla odbiorców docelowych. Powinieneś dążyć do tego, by bawić, informować i zachwycać użytkowników, a nie sprzedawać im
Zobacz slapstickowe podejście Away do treści podróżniczych, sprytne wykorzystanie trendowych dźwięków przez Barkboxa i genialną próbę grywalizacji Reels przez Deltę
Nie oznacza to, że nie powinieneś robić ze swoich Reelsów reklam. Aby uzyskać większą widoczność, zwiększ te wysokowydajne (ale nie nastawione na sprzedaż!) Reels
4. Publikuj konsekwentnie i nie poddawaj się
Możesz użyć tych samych strategii, aby odnieść sukces z Reels, jak używałeś do zwiększenia treści w Instagram Stories lub oryginalnym Feed. Możesz poprawić swoje wyniki na Instagramie poprzez konsekwentne publikowanie postów, co jest jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić.
Dzieje się tak dlatego, że zwiększa to Twoje szanse na wejście w wiralność. Algorytm jest prawie jak Twój największy fan, uwielbia nowe treści! Bogowie Instagrama mają tendencję do faworyzowania najnowszych filmów nad starymi, więc utrzymuj je w świeżości
Częste publikowanie postów pomaga zebrać wiele przydatnych spostrzeżeń, które pomogą ci, gdy będziesz próbował dowiedzieć się, co działa, a co nie. Dzięki częstszemu zamieszczaniu postów dowiesz się więcej o swojej grupie docelowej. To pomoże Ci zrozumieć, co lubią, jak przewijają i wiele więcej
5. Współpraca z innymi twórcami
Insta dodał Collabs w zeszłym roku. Pozwala to na dzielenie kredytu z innym twórcą, i pozwala im dzielić się Reel na swojej stronie, jak gdyby były one ich własne.
Collab to game-changer dla influencerów i partnerów marki. Pozwala to dotrzeć do całej ich publiczności, co może skutkować tonami polubień, udziałów i zaangażowania
Jak korzystać z Collabs:
- Kiedy będziesz gotowy do opublikowania swojego Reela, wybierz Tag people.
- Tap Invite collaborator.
- Wybierz użytkownika, którego przedstawisz lub wspomnisz w swoim filmie.
Gdy użytkownik zaakceptuje Twoje zaproszenie do kolaboracji, Reel pojawi się w zakładce Reels na jego koncie.
Instagram Reels cheat sheet
Potrzebujesz szybkich odpowiedzi na swoje pytania dotyczące palących się Reelsów. Zapoznaj się z naszym cheat sheet i zachowaj go na później
Jak zaplanować Instagram Reels
Planowanie postów w mediach społecznościowych jest niezbędne, jeśli chcesz nadążyć za grą i nie musisz pracować w nadgodzinach. Hootsuite ułatwia planowanie Instagram Reels.
Hootsuite pozwala na zaplanowanie Reels do auto publikacji w dowolnym przyszłym czasie.
Aby stworzyć i zaplanować rolkę za pomocą Hootsuite wykonaj następujące kroki:
- Nagraj swój film i edytuj go (dodając dźwięki, filtry i efekty AR) w aplikacji Instagram.
- Zapisz Reel w swoim urządzeniu.
- W Hootsuite dotknij ikony Utwórz na samej górze lewego menu, aby otworzyć Kompozytor.
- Wybierz konto Instagram Business, na którym chcesz opublikować swój Reel
- W sekcji Content wybierz Reels.
Rozpocznij bezpłatny 30-dniowy okres próbny. Możesz zrezygnować w każdej chwili
- Prześlij zapisany Reel do swojego urządzenia. Filmy muszą mieć długość od 5 sekund do 90 sekund i proporcje 9: 16.
- Dodaj napis. Do podpisu można dodać emojis lub hashtagi i oznaczyć inne konta.
- Dostosuj dodatkowe ustawienia. Możesz włączyć lub wyłączyć komentarze i zszywanie dla każdego pojedynczego postu.
- Wyświetl podgląd swojej rolki i kliknij Opublikuj teraz, aby opublikować ją natychmiast, lub…
- …kliknij Zaplanuj na później, aby opublikować swojego Reela w innym czasie. Możesz ręcznie wybrać datę publikacji lub wybrać jeden z trzech zalecanych niestandardowych najlepszych czasów, aby opublikować dla maksymalnego zaangażowania .
I to jest to! Twój Reel pojawi się w Planerze wraz ze wszystkimi innymi zaplanowanymi przez Ciebie postami w mediach społecznościowych. Możesz stamtąd edytować, usuwać, powielać lub przenosić swoją Reel do wersji roboczych
Rozpocznij bezpłatny 30-dniowy okres próbny. Możesz zrezygnować w każdej chwili
Gdy opublikujesz swój reels, pojawi się on zarówno w feedzie, jak i w zakładce Reels na Twoim koncie.
Uwaga: Obecnie możesz tworzyć i planować Reels tylko na desktopie (ale będziesz mógł zobaczyć swoje zaplanowane Reels w Planerze w aplikacji mobilnej Hootsuite).
Uwaga: W chwili pisania tego tekstu ta funkcja jest w ograniczonej fazie testów, ale oczekuje się, że wkrótce zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom Instagrama.
-
- Nagraj swój film i edytuj go jak zwykle w aplikacji Instagram.
- Przejdź do Advanced Settings i kliknij Schedule this post.
- Wybierz datę i godzinę, o której chcesz, aby post lub Reel został opublikowany i kliknij Gotowe.
- Możesz dostosować swój harmonogram publikowania, przechodząc do nowej sekcji Zaplanowana zawartość w Ustawieniach.
Jak pobrać Instagram Reels
Niezależnie od tego, czy jesteś twórcą, czy konsumentem Instagram Reels, jest to przydatne narzędzie, które warto mieć po swojej stronie
Podczas tworzenia umożliwia zapisywanie szkiców na urządzeniu i udostępnianie ich innym osobom, zanim zostaną upublicznione. Jeśli planujesz udostępnić swoje Reelsy na innej platformie, będziesz musiał również pobrać stworzone przez siebie Reelsy
Podczas przewijania można pobrać filmy od innych twórców na stałe, nawet jeśli zostały one usunięte przez twórcę. Możesz mieć do nich dostęp także w trybie offline
Istnieje wiele sposobów na pobranie Instagram Reels
Jeśli posiadasz rolkę, możesz go pobrać korzystając z opcji Download na stronach edycji rolek. Reel będzie można pobrać po jego opublikowaniu. Kliknij trzy kropki w prawym dolnym rogu rolki i wybierz Save To Camera Roll.
Aby pobrać rolkę innej osoby, należy przechwycić jej ekran lub użyć aplikacji takiej jak InstDown i InSaver.
Dowiedz się więcej w naszym przewodniku po pobieraniu Instagram Reels.
Najlepszy czas na zamieszczanie Reelsów na Instagramie
Wiedza o tym, kiedy zamieszczać posty na Instagramie Reels pozwalają targetować użytkowników, gdy są najbardziej aktywni, to świetny sposób. Możesz uzyskać większe zaangażowanie, przechwytując je w trakcie przewijania.
Idealny czas na zamieszczenie posta jest dla każdego inny. Hootsuite zaleca zamieszczanie postów na Instagramie między godziną 9 a południem od poniedziałku do czwartku. Twoja publiczność może jednak przewijać się później lub wcześniej w weekendy
Nie martw się. Istnieje prosty sposób na określenie czasu zamieszczania postów. Funkcja Analytics w Hootsuite pozwala zobaczyć najlepszy czas publikacji treści na Instagramie. Aby zobaczyć, kiedy twoi użytkownicy najprawdopodobniej zaangażują się w post, kliknij „Najlepszy czas na publikację”. Mapa ciepła może być wykorzystana do wizualizacji najlepszych czasów
Rozpocznij bezpłatny 30-dniowy okres próbny. Możesz zrezygnować w każdej chwili
Innym sposobem na określenie najlepszego czasu na zamieszczenie rolek jest przegląd tego, co pracowało dla Ciebie w przeszłości. Aby przejrzeć wydajność, swoich dotychczasowych head to Analytics w dashboardzie Hootsuite. Znajdziesz tu szczegółowe statystyki takie jak
- Reach
- Plays
- Likes
- Comments
- Shares
- Saves
- Engagement rate
Instagram Reels wymiary
Właściwe dobranie rozmiaru może również pomóc rolce na Instagramie w osiągnięciu sukcesu.
Użycie niewłaściwych wymiarów może sprawić, że twój post będzie wyglądał—— nie będziemy tego słodzić – wręcz brzydko. Użytkownicy będą błyskawicznie machać w górę. Algorytm nie lubi rolek, które wyglądają na rozciągnięte lub zniekształcone. Nie dziwimy się jej
Jaki jest dla Ciebie idealny rozmiar Instagram Reel? Zrób swoje ramki Reel i pokryj 1080 pikseli na 1920 pikseli. Jeśli zdecydujesz się, aby Twój Reel pokazywał się na zwykłym Siatce (prawdopodobnie dobry pomysł, przy okazji), upewnij się, że Twoja miniaturka pasuje do idealnego rozmiaru 1080 pikseli na 1080 pikseli.
Co z proporcjami Instagram Reels. Użytkownicy będą mieli najlepsze doświadczenie oglądając Reels w trybie pełnoekranowym, który charakteryzuje się stosunkiem 9: 16. Instagram pokazuje Reels w swoim głównym feedzie, ale przycina je do proporcji 4:5
Prosimy nie umieszczać żadnych ważnych informacji w pobliżu krawędzi ramki, ponieważ mogą one zostać odcięte.
Przeczytaj nasz kompletny przewodnik po rozmiarach Instagram Reels
Jak długie są Instagram Reels?
Instagram Reels mogą mieć długość nawet 90 sekund
Kiedy Instagram po raz pierwszy zadebiutował funkcją Reels w 2019 roku, użytkownicy mogli publikować Reels tylko o długości do 15 sekund. W 2022 roku użytkownicy mają do wyboru cztery rolki Instagrama o długości do 90 sekund każda. Oznacza to, że masz pełną minutę na zadziwienie swojej publiczności
Ale czy faktycznie powinieneś wykorzystać całe 90 sekund? Nie zawsze się to udaje. Wszystko zależy od Reels. Decydując o tym, jak długo powinien trwać Instagram Reel, powinieneś celować w przyjazność dla użytkownika.
Dłuższe Instagram Reels są świetne dla dłuższych historii, jak do przewodników, wycieczek i innych zadań.
Nie chcesz, żeby sprawy się przeciągały. Reels mają za zadanie dostarczyć małe kawałki zachwycającej treści. Niech to będzie krótkie i słodkie
Bonusowa wskazówka: O ile nie szukasz szybkiego sposobu na oburzenie swoich odbiorców, nigdy nie powinieneś zamieszczać wieloczęściowych filmów, gdy mógłbyś to zrobić w jednym. Od tego są 90-sekundowe filmy!
Jak wyszukiwać rolki na Instagramie
Jedną z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić jako wytrawny twórca Reel, jest spojrzenie na to, co inni robią na Instagramie. Możesz szukać inspiracji, aby uzyskać kreatywne pomysły na Instagram Reels
Ogólny pasek wyszukiwania w górnej części aplikacji jest szybkim sposobem na znalezienie reels. Wprowadź wyszukiwane hasło, aby poznać powiązane z nim treści, użytkowników, hashtagi.
Podczas gdy standardowa funkcja wyszukiwania Instagrama jest pomocna, nie tylko pokazuje Reels. Klikanie na hashtagi z innych Reelsów jest świetnym sposobem na przeszukiwanie tylko Reelsów. Spowoduje to ograniczenie wyników wyszukiwania do szpul i filtrowania obrazów
Aby zobaczyć więcej Reeliantów z uroczymi psami, kliknij na tag #dogsofinstagram z tytułu Reelianta
Łatwo zaplanować i zarządzać Reels obok wszystkich innych treści z super prostego pulpitu nawigacyjnego Hootsuite. Zaplanuj, że rolki będą się pojawiać, kiedy nie jesteś w OOO, opublikuj je w najlepszym czasie (nawet jeśli jest to czas snu) i śledź swój zasięg, polubienia i udziały.
Wypróbuj za darmo
Oszczędzaj czas i mniej się stresuj dzięki łatwemu planowaniu Reels i monitorowaniu wydajności z Hootsuite. To proste, zaufaj nam.
Ein Kommentar
Kommentare sind geschlossen.