Uproszczona lista kontrolna marketingu w erze post-covidowej! Uproszczona lista kontrolna marketingu w erze post covidowej

Uproszczona lista kontrolna marketingu w erze post-covidowej!

W tym roku w wyniku pandemii COVID-19 nastąpiło wiele zmian w naszym codziennym życiu. Mając na uwadze te zmiany, ważne jest, aby zarówno właściciele firm, marketerzy, jak i menedżerowie marek odpowiednio zareagowali na te zmiany i wymyślili nowe, innowacyjne sposoby rozwiązywania problemów, które mogą pomóc im iść naprzód w tych niespotykanych czasach.

Pandemia pozostawiła nas z dużą niepewnością. Wpływ ten zaowocował bardzo nieprzewidywalną gospodarką, która najprawdopodobniej pozostanie w erze po COVID-19. Jednak te wyjątkowe wyzwania i przeszkody dają prezesom firm i przedsiębiorcom możliwość udoskonalenia strategii marketingowych. Czytaj dalej, aby wyświetlić listę kontrolną rzeczy, które pomogą Ci być o krok przed konkurencją!

Powiązany: COVID-19 i zakupy online: dlaczego projektowanie graficzne ma znaczenie w nowej erze

Wizja i strategia marki oparta na wglądach w czasie rzeczywistym.

Marketing w czasie rzeczywistym polega na angażowaniu klienta w dowolnym miejscu i czasie na ścieżce zakupowej. Maksymalizacja danych o klientach za pomocą analiz w celu lepszego zrozumienia, kim są Twoi klienci (i czego chcą), może pomóc w tworzeniu lepszych doświadczeń klientów w czasie rzeczywistym. Te informacje o klientach w czasie rzeczywistym mogą pomóc we wzmocnieniu strategii marketingowej marki po COVID-19.

Uproszczona lista kontrolna marketingu w erze post-covidowej! Marketing analytics 768x1024

Udany marketing w czasie rzeczywistym to umiejętność inteligentnego zawężenia prawdopodobnych opcji oferowanych klientowi na podstawie tego, co już wiesz o nim lub o klientach podobnych do nich.

60% liderów biznesu korporacyjnego twierdzi, że analityka klienta jest dziś niezwykle ważna, a do 2020 r. odsetek ten wzrośnie do 79%, przy czym kluczowym czynnikiem będzie personalizacja na dużą skalę. Przedsiębiorstwa, które z powodzeniem wdrażają dziś analitykę klienta, koncentrują się na celu, jakim jest zapewnienie personalizacji na dużą skalę poprzez ciągłe dostrajanie każdego aspektu marketingu mix dla każdej grupy odbiorców lub osoby w czasie rzeczywistym. Przedsiębiorstwa osiągające najlepsze wyniki opracowały algorytmy uczenia maszynowego, które uczą się, kiedy i jak oferować dodatkowe usługi i rekomendacje dotyczące produktów, dostosowywać ceny w oparciu o popyt oraz konkurencyjne strategie cenowe.

– Forbes, Jak poprawić doświadczenia klientów dzięki analityce w czasie rzeczywistym

Treść oparta na analizie.

Wartość danych w kontekście content marketingu jest nie do przecenienia. Jak więc marketerzy mogą najlepiej uwzględniać dane w swoich strategiach dotyczących treści? Oprócz śledzenia sukcesu działań związanych z treścią, dane mogą pomóc marketerom w przeprowadzeniu samego procesu twórczego.

Innymi słowy, musisz nie tylko rozważyć, w jaki sposób dane pomogą Ci określić, czy i w jakim stopniu Twoje treści łączą się z odbiorcami, ale także w jaki sposób dane mogą pomóc w kierowaniu procesem tworzenia treści na początkowych etapach.

Uproszczona lista kontrolna marketingu w erze post-covidowej! Checklist to marketing in the post covid era 1024x625

Dlaczego jest to ważne dla marketingu w świecie post-covidowym?

Oparte na danych podejście do strategii dotyczącej treści może pomóc markom uniknąć marnowania zasobów na niewłaściwych odbiorców. Dane mogą pomóc zidentyfikować docelowych odbiorców i ich popularne tematyspecyficzne dla kanału preferencje potencjalnych klientów oraz osoby mające największy wpływ na te grupy.

Spersonalizowane doświadczenie klienta!

Dzisiejsi klienci oczekują wysoce spersonalizowanych doświadczeń podczas interakcji z marką za pośrednictwem wszystkich jej kanałów. Dotyczy to również obsługi klienta i raczej się to nie zmieni. Raport firmy Epsilon wykazał, że 80% klientów jest bardziej skłonnych do zakupu, gdy marki zapewniają spersonalizowane wrażenia.

Uproszczona lista kontrolna marketingu w erze post-covidowej! Checklist to marketing 1024x683

Klienci, podobnie jak wszyscy inni, zostali mocno dotknięci pandemią. Chociaż klienci rozumieją, że wpływa to również na marki, nadal oczekują od nich empatii w stosunku do ich potrzeb i pragnień. To luka, którą Twoja marka może wypełnić skutecznym marketingiem w erze post covid.

Jednym z najprostszych sposobów na to jest wykorzystanie chatbotów AI.

A Przegląd technologii MIT 2020 ankieta przeprowadzona wśród 1004 liderów biznesu wykazała, że ​​chatboty obsługi klienta są obecnie wiodącą aplikacją sztucznej inteligencji. Chatboty AI są dziś wykorzystywane do usprawnienia obsługi klienta. Osiąga się to poprzez przekazanie danych klientów w ręce pracowników, kiedy mogą oni wywrzeć największy wpływ.

Ale jest jedna rzecz, o której firmy muszą pamiętać, zanim wprowadzą chatboty AI na swojej stronie internetowej. Chatboty nie eliminują potrzeby ludzkich agentów obsługi klienta. Muszą być zrównoważone ze zdolnością zrozumienia, kiedy skierować klienta do agenta obsługi klienta, gdy pojawią się bardziej skomplikowane problemy. Chatboty mogą udzielać spersonalizowanych odpowiedzi na podstawowe zapytania, pozostawiając personelowi obsługi klienta zajęcie się poważniejszymi zapytaniami.

Zaktualizowane ceny produktów z aktualnymi innowacjami.

Jednym z najlepszych sposobów, w jaki firma może okazać troskę swoim klientom, jest elastyczne ustalanie cen. Aby to osiągnąć, wiele firm uciekło się również do bardziej kreatywnych dróg. Na przykład wiele marek internetowych obniża koszty obsługi, zmniejszając szybkość lub częstotliwość dostaw lub realizując zamówienia za pośrednictwem alternatywnych kanałów.

Uproszczona lista kontrolna marketingu w erze post-covidowej! Checklist marketing in the post covid era 1024x680

Niektórzy wybrali również drogę „tymczasowych rabatów”. Na przykład wiele firm odruchowo obniża ceny katalogowe w okresie pogorszenia koniunktury. Elastyczne rabaty przy jednoczesnym utrzymywaniu cen katalogowych na stałym poziomie często lepiej stymulują popyt.

Powiązany: Lifebuoy, Zomato i Amul wśród marek podnoszących świadomość COVID w Indiach

Uproszczona wskazówka W okresie spowolnienia gospodarczego firmy powinny częściej przeglądać swoją politykę cenową i dostosowywać ją do zmieniających się warunków. Bez tej dodatkowej uwagi i szybkiego działania każdy krok w transakcji może zniszczyć zyski.

Obecny kryzys może nas również wiele nauczyć o naszej najnowszej historii. Wiele firm ma ograniczoną wizję tego, co oznacza efektywność. Koncentrują się one przede wszystkim na krótkoterminowej redukcji kosztów na poziomie mikro. Niewiele lub wcale nie zwraca się uwagi na czynniki produkcji wykorzystywane w ich procesach operacyjnych. Podsumowując, ta era oferuje marketerom wiele okazji do zademonstrowania swojej wartości dla firm, które albo ucierpiały z powodu COVID-19, albo radzą sobie wyjątkowo dobrze, wdrażając nowe strategie marketingowe, które działają na rzecz wczucia się w wyzwania swoich klientów, a także skutecznego zaspokajania ich potrzeb. w czasie pandemii.


Ähnliche Beiträge