Kampanie w mediach społecznościowych z okazji Black Friday
W ciągu roku jest kilka świąt, które sprawiają, że ludzie są szczęśliwi.
Mamy sentymentalne święta jak Walentynki i święta, które łączą rodziny jak Boże Narodzenie. Czarny piątek to najbardziej pracowity dzień w roku dla marketerów.
Więc menedżerowie mediów społecznościowych, nadszedł czas, abyś stał się kreatywny ze swoimi kampaniami Black Friday i wypróbował różne strategie marketingowe Black Friday.
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o najbardziej udanych strategiach marketingowych Black Friday i kilku przykładach postów społecznościowych Black Friday, które mogą być inspiracją.
Poprawmy naszą strategię marketingową na Czarny Piątek!
- BlackFriday pomysły na media społecznościowe dla marek
- Przykłady od marek wykorzystujących media społecznościowe do marketingu Black Friday
BlackFriday polega na byciu odważnym i kreatywnym. Celem jest przyciągnięcie uwagi konsumenta.
Marki muszą mieć unikalny pomysł na każdą kampanię social-media z okazji Black Friday. To nie jest łatwe zadanie, które można wykonać w pojedynkę. Wymaga wysiłku zespołu i przygotowania.
Niektóre kampanie marketingu społecznościowego Black Friday odniosą sukces i napędzą tony sprzedaży, podczas gdy inne nie. To jest w porządku Aby zwiększyć swoje szanse na sukces, skompilowaliśmy najlepsze strategie mediów społecznościowych Black Friday, które powinieneś wypróbować w tym roku.
-
Przedłuż swoją sprzedaż z Czarnego Piątku do Cyber Poniedziałku
Skuteczną strategią marketingową Black Friday, która w ostatnich latach cieszy się dużą popularnością, jest zwiększenie sprzedaży.
W przeszłości Black Friday był jednodniowym rodzajem transakcji, ale teraz oferty są kontynuowane aż do następnego poniedziałku, który jest znany jako Cyber Monday.
To w zasadzie daje sprzedawcom przewagę w postaci czterech dni sprzedaży. Daje to detalistom możliwość zwiększenia sprzedaży i zdobycia większej liczby klientów.
Na przykład, Target zamieścił obraz na Facebooku specjalnie wspominając, że przedłużają swoje oferty do Cyber Monday.
Jeśli masz biznes online, który ma szerszą publiczność, możesz skorzystać z tego pomysłu kampanii Black Friday, aby dotrzeć do wielu klientów.
Ludzie uwielbiają grać w gry. Możesz umożliwić zmianę godzin, w których Twoje produkty są w sprzedaży lub sprawić, że niektóre przedmioty będą niedostępne do określonego czasu.
To potencjalnie zwiększy Twoją sprzedaż i sprawi, że Twoi klienci będą ciągle wracać. Nie zapomnij dodać baneru każdej godziny, w której masz ofertę!
Space NK, brytyjski detalista produktów do pielęgnacji ciała i urody, zaoferował PS25 off każdy PS100. Dali również konsumentom limit czasowy, aby umożliwić im zakup większej ilości.
-
Oferowanie nagród za minimalne wydatki
Nie jest tajemnicą, że ludzie kochają darmowe rzeczy. Ta taktyka marketingowa Black Friday działa za każdym razem. Chociaż nie jest nowa, nie jest trudna do znalezienia.
Koncepcja za nim jest rozdawać darmowe rzeczy z każdym zakupem. Klienci będą bardziej skłonni do zakupu twoich produktów, a może nawet przekonasz niezdecydowanych klientów do zakupu.
Upewnij się, że ta oferta jest widoczna na Twojej stronie głównej. Możesz też ustawić wymóg zamówienia na otrzymanie prezentu, np. „z każdymi wydanymi 100$ dostaniesz prezent. „
Ta strategia marketingowa Black Friday jest jedną z tych, które wszyscy widzieliśmy przez lata. Działa, jeśli jest wykonana poprawnie.
Dzięki tej taktyce marketingowej, można przekonać ludzi do zakupu więcej niż planowali początkowo.
I można grać wokół wszystkich rodzajów odmian, takich jak oferowanie 50% off wszystko na północy, a następnie kupić jeden, dostać jeden 50% off w ciągu reszty dnia.
Poniższy obrazek pokazuje, jak Urban Outfitters zaadoptował ten pomysł kampanii z okazji Czarnego Piątku. Marka podkreśliła wielką wyprzedaż za pomocą krzykliwych kolorów i odważnych czcionek, mówiąc w kopii postu na Facebooku, że jeśli kupisz jeden produkt, dostaniesz 50% zniżki.
Inwestowanie w budowanie relacji z influencerami okazało się świetnym sposobem na zwiększenie sprzedaży dla wielu marek.
Polecamy zwrócić uwagę na influencerów z Instagrama lub TikTok, ponieważ te dwie platformy są obecnie najbardziej popularne.
Najważniejszą rzeczą przy podejmowaniu decyzji o partnerstwie z influencerami jest wybór tych, którzy uzupełniają Twoją markę. Możesz promować oferty z okazji Black Friday za pośrednictwem Instagram Story lub organizować sesje na żywo.
-
Zaoferuj zniżkę VIP early-bird
Kto nie chce być wyjątkowy? Twoja lista mailowa, klub VIP, program lojalnościowy mogą być wykorzystane do zaoferowania zniżek z okazji Black Friday swoim najbardziej lojalnym klientom.
Ponieważ są to Twoi najbardziej lojalni klienci, prawdopodobnie kupią więcej od Twojej marki i powtórzą zakup w ciągu roku.
Możesz wysłać preferencyjne maile, stworzyć wydarzenie na Facebooku lub landing page informujący Twoich najbliższych klientów o możliwości dostępu do wczesnych ofert specjalnych z okazji Black Friday.
New Skills Academy zaoferowała swoim członkom VIP Early Bird Access na dwa tygodnie przed Black Friday.
Po wykonaniu całej pracy, prawdziwa inspiracja pochodzi z najbardziej udanych kampanii w mediach społecznościowych największych marek.
Jak wygląda strategia Black Friday w mediach społecznościowych u kilku najbardziej znanych marek? Znajdźmy odpowiedź na to pytanie!
Walmart to amerykańska międzynarodowa firma handlowa znana ze swoich zniżek. W tegorocznej strategii marketingowej na Black Friday wykorzystano ulubiony przez wielu typ treści – wideo.
Kampania marketingowa marki na Czarny Piątek w 2022 roku zintegrowała serię krótkich form i zabawnych filmów zamieszczonych na TikTok i Instagramie, wiodących na świecie platformach pod względem zaangażowania.
@walmart Shop NOW! Zdobądź te #BlackFridayDeals już teraz! Kliknij link w naszym bio. #DealsForDays oryginalny dźwięk – Walmart
Dla swoich postów w mediach społecznościowych z okazji Czarnego Piątku, zazwyczaj Walmart przyjmuje pewien motyw chromatyczny – tworząc bardzo markowe wizualizacje, poprzez włączenie kolorów marki i odważnych, przyciągających uwagę czcionek.
Z żywymi kolorami i zabawnym klimatem, do którego marka już nas przyzwyczaiła do tej pory, dla swojej strategii marketingowej na Czarny Piątek Asos poszedł na całość z doorbuster deal, oferując zniżkę w wysokości 80%.
Asos jest podobny do Walmartu w tym, że rozumie znaczenie włączania trendów do swoich kampanii w mediach społecznościowych i dostosowywania się do preferencji i wzorców nawigacyjnych użytkowników. To dlatego w tym roku posty społecznościowe marki z okazji Black Friday w większości stanowiły materiały wideo.
A ponieważ nie mogłam zapomnieć o mojej ulubionej firmie kosmetycznej, która zawsze robi na mnie wrażenie, jeśli chodzi o obecność w mediach społecznościowych, przyjrzyjmy się kampanii marketingowej Benefit na Black Friday w 2022 roku.
Benefit wyglądał uroczo w różu i zorganizował kilka wyprzedaży z jaskrawymi kodami promocyjnymi.
Ich konto na Instagramie było pełne kuszących kodów promocyjnych na ich najbardziej kochane produkty, co sprawiło, że wszyscy byli szczęśliwi. Oferowali również znaczne zniżki i darmową wysyłkę podczas kampanii Black Friday.
Final thoughts
Każdy marketer internetowy chce mieć wiele sposobów na promowanie swojej marki w miarę zbliżania się sezonu wakacyjnego.
Chociaż prawdopodobnie nie wdrożysz wszystkich pomysłów marketingowych na Czarny Piątek wymienionych w tym artykule, miejmy nadzieję, że ten przewodnik da ci wgląd w to, jakie podejście do mediów społecznościowych powinieneś wybrać w 2022 roku.
Teraz nadszedł czas, abyś zaczął planować swoją strategię marketingową na Czarny Piątek.