Leitfaden zu TikTok Analytics: Die Daten verstehen
W ciągu ostatnich kilku miesięcy TikTok zyskał na popularności i zachęcił więcej firm do założenia konta na tej platformie mediów społecznościowych.
W 2022 roku marketerzy stali się odważniejsi, jeśli chodzi o treści wideo i przejęli TikTok. Widzimy, że TikTok jest obiecującą platformą mediów społecznościowych dla wszystkich, którzy chcą sprzedawać swoje produkty i usługi za jej pośrednictwem.
Ale sama obecność na tej platformie nie wystarczy. Ważne jest, aby zrozumieć wszystko o platformie, w tym analitykę TikTok.
Dzięki temu będziesz dokładnie wiedział, co zrobić dalej, aby poprawić swoją strategię treści. Czy jesteś gotowy, aby dowiedzieć się więcej? Do dzieła!
TikTok Analytics
- Czym jest TikTok analytics? Dlaczego go potrzebujesz
- Jak uzyskać dostęp do TikTok Analytics
- Profil TikTok Analytics
- TikTok Analytics Followingers Data
- TikTok Analytics Data
- Używanie TikTok Analytics z narzędziem do raportowania mediów społecznościowych
- Wykorzystanie Tiktok analytics do przeprowadzenia analizy konkurencji
1. Czym jest TikTok analytics?
Dlaczego go potrzebujesz
Wiesz już, co oznacza TikTok, więc oczywiste jest, że TikTok analytics to dane, które mogą pomóc Ci w budowaniu analizy konta. Możesz wyświetlić spostrzeżenia i metryki dotyczące swoich TikTok-Inhalt, wybierając okres czasu.
Dzięki temu będziesz mógł zobaczyć postępy swojej kampanii marketingowej. Analityka TikTok służy przede wszystkim do pomiaru zaangażowania Twojego konta.
Każdy może uzyskać dostęp do TikTok analytics bezpośrednio z aplikacji, o ile ma Geschäftskonto.
Jednak spostrzeżenia w aplikacji nie oferują tak wielu szczegółów, jak oczekują marketerzy. Zaleca się korzystanie z narzędzia analitycznego TikTok strony trzeciej, aby uzyskać bardziej kompleksowy widok ogólnego obrazu.
TikTok analytics może pomóc w ulepszeniu strategii marketingowych poprzez dostarczenie metryk.
Śledzenie TikTok analytics pomoże Ci lepiej zrozumieć swoich odbiorców. Szybko odkryjesz, czego chce i potrzebuje Twoja publiczność. Dzięki temu będziesz mógł dostosować swoje treści do ich potrzeb.
Odkrycie, jak działa Twoja treść, determinuje Cię do wprowadzenia zmian w Twojej strategii treści.
2. Jak uzyskać dostęp do TikTok analytics
Aby zobaczyć swoje TikTok analytics musisz przejść na konto biznesowe.
Hier sind die Schritte:
- Przejdź do swojego profilu.
- Przejdź do Ustawień i prywatności
- Kliknij opcję Konto
- Wybierz opcję Przełącz na konto biznesowe.
- Wybierz kategorię dla swojego konta: osoba publiczna, muzyka/taniec, blog osobisty, edukacja, media, rozrywka, sport, itp.
- Dodaj swój adres e-mail i gotowe
Po skonfigurowaniu konta biznesowego przejdź do Ustawień i kliknij „Analytics.”
UWAGA! Analityka TikTok zacznie rejestrować dane po przejściu na konto pro. Nie będziesz mógł zobaczyć danych z przeszłości.
Jak uzyskać dostęp do TikTok analytics z aplikacji natywnej na urządzeniach mobilnych
- Przejdź do swojego profilu
- Dotknij 3 linii w prawym rogu
- Przejdź do Narzędzi twórcy
- Wybierz Analytics
- Teraz możesz zobaczyć dane dla Przeglądu, Treści i Śledzących
Jak uzyskać dostęp do analityki TikTok z pulpitu
- Przejdź do www.tiktok.com
- Zaloguj się do swojego profilu
- Przejdź do „Zobacz analytics”
UWAGA!
Z pulpitu możesz pobrać plik CSV ze swoimi metrykami. (za ostatnie 7 dni)
Teraz, gdy wiesz jak działa analityka TikTok, zobaczmy jakie dane TikTok powinniśmy analizować, aby zwiększyć zaangażowanie.
3. Przegląd profilu TikTok Analytics
Zakładka Przegląd profilu pozwala zobaczyć, jak radzi sobie Twój profil TikTok. Tutaj możesz zobaczyć swoje łączne odsłony wideo, odsłony profilu i liczbę followersów.
Kiedy przejdziesz do zakładki „Naśladowcy”, możesz sprawdzić swoją całkowitą liczbę naśladowców w okresie 7 lub 28 dni. Jest to przydatny KPI TikTok, ponieważ możesz zobaczyć, jak wysokiej jakości treści mogą zwiększyć liczbę twoich zwolenników.
W zależności od wirusowości Twoich postów, treść przyciągnie więcej followersów, jeśli będą oni empatyzować z wartościami i ideami Twojej marki. Kiedy filmy TikTok, które zamieszczasz, są wystarczająco angażujące, aby przyciągnąć uwagę użytkowników, mogą zwiększyć liczbę swoich zwolenników, co jest metryką, która znajduje odzwierciedlenie w analityce TikTok.
Jeśli chcesz zobaczyć, ile razy Twój profil TikTok był oglądany w ciągu ostatnich 7 lub 28 dni, ta metryka zaoferuje Ci niezbędny wgląd.
Jeśli używasz TikTok dla świadomości marki, odsłony wideo powinny być jedną z twoich pierwszych metryk TikTok.
Całkowita liczba wyświetleń Twoich filmów pokazuje, że Twoja strategia działa i że ludzie angażują się w Twoje treści na TikTok.
Z tego miejsca możesz zobaczyć swoje odsłony wideo z ostatnich 7 lub 28 dni. Dane są podzielone według dni.
4. TikTok Analytics Followers
Używanie TikTok do śledzenia swoich zwolenników może pomóc Ci zrozumieć sukces Twojej kampanii marketingowej. Jeśli twoi zwolennicy rosną, wykonujesz świetną pracę.
Oznacza to, że Twoje treści są istotne dla potrzeb użytkowników i trafiają prosto do ich serc.
Jest to bardzo przydatna informacja, ponieważ pozwala zobaczyć, kiedy Twoi odbiorcy są aktywni na TikTok, a kiedy są najmniej zaangażowani. Możesz również zobaczyć podział na płeć i analizę procentową w oparciu o to, gdzie znajduje się Twoja publiczność.
Ten rodzaj analityki TikTok może być niezwykle przydatny, ponieważ pokazuje częstotliwość, z jaką Twoi odbiorcy są online na TikTok. Możesz również uzyskać wgląd w konkretne godziny i daty, w których są online.
In app TikTok analytics zapewnia również wgląd w płeć Twoich odbiorców. Jest to niezwykle przydatne, ponieważ możesz tworzyć różne typy treści w zależności od tego, kto Cię śledzi (mężczyzna lub kobieta).
Kolejną przydatną informacją, którą możesz sprawdzić za pomocą TikTok analytics, są topowe terytoria. Pokazuje on rozkład Twoich użytkowników TikTok według terytoriów.
-
Filmy, które obejrzeli Twoi zwolennicy
Tutaj możesz zobaczyć najbardziej popularne filmy wśród swoich followersów. Jest to najważniejszy KPI TikTok. Możesz zobaczyć, co lubią Twoi followersi, a następnie tworzyć własne treści dopasowane do Twojej marki.
-
Dźwięki, których słuchali Twoi followersi
Ta metryka TikTok daje Ci więcej informacji na temat Twoich odbiorców i ich preferencji.
Ta metryka TikTok może być wykorzystana, aby pomóc Ci stworzyć najlepszą strategię TikTok. Wiesz już, co Twoi followersi lubią oglądać, jakie mają zainteresowania i jakie są ich ulubione piosenki. Teraz wystarczy, że chwycisz za smartfon i zaczniesz nagrywać filmiki z dużą szansą na wirusowy sukces.
UWAGA!
Upewnij się, że zapisałeś te piosenki w ”Ulubionych”, abyś mógł z nich później skorzystać. Stuknij w utwór, aby otworzyć ikonę zakładki.
5. Dane dotyczące treści TikTok Analytics
Ta sekcja analizy TikTok pozwala Ci uzyskać szczegółowe dane na temat Twoich treści. Pomoże Ci to określić, czy Twoja strategia treści jest skuteczna.
Da Ci to wgląd w oczekiwania Twoich odbiorców i pomoże Ci dostosować strategię.
Z tego miejsca możesz zanurkować głębiej w analizę wydajności Twoich treści TikTok, patrząc na następujące TikTok KPI.
Ta metryka TikTok wyświetla Twoje najpopularniejsze posty z największym wzrostem oglądalności w ciągu ostatnich siedmiu dni.
-
Metryka dla konkretnego postu
Kiedy chcesz zobaczyć metryki dla postów indywidualnie, dotknij miniaturki wideo, aby otworzyć jego unikalny dashboard
Tutaj zobaczysz:
- Total like count of post
- Total number of comments
- The total shares on your video
Uzyskanie komentarzy jest jak uzyskanie walidacji tego, co robisz. Pozytywne komentarze są dobrym znakiem, że wykonujesz dobrą pracę. Negatywne komentarze są przydatne, ponieważ mogą zwiększyć zaangażowanie i dać Ci możliwość poprawy swoich umiejętności. Jednym z Twoich celów powinno być zainteresowanie odbiorców Twoją marką i zachęcenie ich do powrotu po więcej.
Udziały mogą być również znakiem, że ludzie są zainteresowani Twoją treścią, ponieważ może ona dotrzeć do większej liczby osób i być widziana przez szerszą publiczność.
Liczba polubień i komentarzy na wideo da Ci jasny obraz tego, jak Twoje treści rezonują z użytkownikami.
Całkowity czas odtwarzania TikTok pokazuje, ile osób obejrzało Twoje filmy w czasie. Ten TikTok KPI daje wskazówkę, jak bardzo użytkownicy TikTok stali się zaangażowani w Twoją markę.
Ta metryka TikTok mierzy, ile razy post był oglądany przez użytkowników. Ten wgląd może pomóc Ci lepiej zrozumieć treści, które preferują Twoi odbiorcy.
Średni czas oglądania TikTok pokazuje, jak długo ludzie spędzają średnio oglądając Twoje filmy. Może to być dobry wskaźnik dla twojego sukcesu w chwytaniu zainteresowania odbiorców.
Jak sama nazwa wskazuje, ta strona pozwala zobaczyć, skąd pochodzi Twój ruch i jak ludzie skończyli czytać Twoje posty.
Korzystając z tej metryki TikTok możesz zobaczyć czołowe miejsca postów Twoich widzów.
Chociaż natywne narzędzie analityczne TikTok może zbierać dane dla Twojego konta TikTok, nie zapewni ono wglądu w inne profile.
Narzędzie analityczne TikTok specjalizujące się w tym obszarze daje dostęp do większej liczby metryk, które oferuje natywna aplikacja.
In-app TikTok analytics może pokazać tylko dane z ostatnich siedmiu dni. Socialinsider pozwala spojrzeć wstecz na kilka miesięcy, a nawet lat i uzyskać cenny wgląd w swoje kampanie.
Możesz również wyszukiwać według hashtagów, aby zweryfikować skuteczność starszych kampanii marketingowych. To jest niesamowite!
Dzięki Socialinsider’s TikTok analytics możesz analizować swoje wyniki w ciągu ponad siedmiu dni i wybrać okres, którego potrzebujesz.
Oto lista ze wszystkimi danymi TikTok, które możesz śledzić za pomocą Socialinsider:
- Wzrost liczby followersów
- Łączne posty
- Łączne zaangażowanie
- Średni wskaźnik zaangażowania na post
- Średni wskaźnik zaangażowania na profil
- Die 3 wichtigsten Posten
- Top hashtagi
- Posty według opublikowanej godziny
- Średnie zaangażowanie według opublikowanych godzin
- Posty według opublikowanego dnia
- Średnie zaangażowanie według opublikowanego dnia
- Ewolucja zaangażowania
- Dystrybucja polubień, komentarzy i udziałów
- Ewolucja polubień
Jeśli chcesz lepiej zrozumieć te KPI, oto kompletny przewodnik z metrykami i definicjami TikTok.
7. TikTok analytics for competitive analysi
TikTok analytics pozwala nie tylko na ocenę skuteczności kampanii marketingowych, ale także daje możliwość poznania swoich odbiorców.
Jeśli jednak zdecydujesz się na wykorzystanie narzędzia do analityki TikTok firmy zewnętrznej, takiego jak Socialinsider, uzyskasz jeszcze więcej korzyści. Możesz stworzyć analizę konkurencji TikTok. Możesz odkryć nowe sposoby na ulepszenie swojej strategii marketingowej, regularnie sprawdzając, co twoi konkurenci robią w mediach społecznościowych.
Let’s take our example below. Postanowiłem porównać dwie marki kosmetyczne i dodałem ich konta TikTok w sekcji Benchmarks w Socialinsider. Tutaj możecie zobaczyć porównanie ich follower count i engagement.
Posiadanie możliwości analizy kampanii konkurencji i uzyskanie dostępu do ich metryk jest ogromną zaletą. Te spostrzeżenia mogą być wykorzystane tylko do poprawy Twojej strategii marketingowej.
Możesz również zauważyć, że są one pozycjonowane poniżej Twojej i mogą mieć niezadowolonych klientów.
To właśnie tam wkraczasz i oferujesz pomoc ich rozczarowanym klientom.
Abschließende Überlegungen
Jeśli nadal uważamy TikTok za objawienie w świecie soziale Medien, to TikTok analytics jest jednorożcem dla większości marketerów, którzy właśnie założyli konto swojej marki. Nie jest to jednak tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać. TikTok analytics może być na początku mylący, ale kiedy już się do niego przyzwyczaisz, znajdziesz właściwy sposób na przeglądanie wszystkich metryk.
Po pewnym czasie przekonasz się, że to świetny zasób i wielka pomoc. Możesz zbudować lepszą strategię dla swojej marki i uczynić ją lepszym miejscem do życia.
Mamy nadzieję, że nasze wyjaśnienia były wystarczające, aby przekonać, że sprawdzasz TikTok KPIs, aby wykorzystać dane na swoją korzyść.