17 wskazówek dla małych twórców
Czy YouTube promuje nowe kanały, czy tylko uwiarygodnia te duże, o ugruntowanej pozycji?
Mali twórcy zawsze zadają to pytanie — i nie bez powodu. Jeśli zaliczasz się do tych liczb, z przyjemnością dowiesz się, że w rzeczywistości YouTube promuje małe kanały! Może się to zdarzyć na początku za pomocą tytułów i słów kluczowych zamiast rekomendacji filmów, ale to się zdarza.
Niezależnie od tego, nie pozwól, aby YouTube wykonał całą pracę. Istnieją dobre sposoby na promowanie swojego kanału YouTube, od optymalizacji filmów, przez współpracę z innymi osobami, aż po nawiązywanie kontaktów poprzez komentarze w YouTube.
Najlepsze sposoby promowania małego kanału YouTube
Czy jesteś gotowy, aby zacząć promować się w YouTube? Jako minimum powinieneś mieć już omówione dwie rzeczy:
- Zrozumienie swojej niszy/odbiorców w YouTube
- Znajomość słów kluczowych YouTube, na które chcesz kierować reklamy
Jeśli jesteś dobry w obu tych dziedzinach, oto jak bezpłatnie promować swój kanał YouTube!
1. Napisz dobry opis swojego kanału
Jednym z najłatwiejszych sposobów promowania kanału jest po prostu opisanie go. Opisz swoją niszę w YouTube, rodzaj tworzonych filmów i, co najważniejsze, co widzowie zyskują dzięki subskrypcji. Pomaga również posypać niektórymi słowami kluczowymi, dzięki czemu Twój kanał zajmuje wyższą pozycję na stronach wyszukiwania w YouTube.
Brać Rix Flix, Na przykład. Ten kanał parku rozrywki zawiera w opisie słowa kluczowe, takie jak „Universal Studios” i „Floryda”. Ponadto dokładnie opisują cel kanału.
Kiedy wpiszemy „Universal Studios Florida” w pasku wyszukiwania i przefiltrujemy według kanału, Rix Flix jest blisko szczytu! Oto promocja w YouTube w najlepszym wydaniu.
2. Napisz fascynujące tytuły wideo
Jeśli chcesz, aby ludzie zwracali uwagę na Twój kanał, pisz angażujące tytuły, których nie będą mogli zignorować. Zazwyczaj najlepsze tytuły odwołują się do naszych najsilniejszych emocji, takich jak strach, pożądanie i ciekawość.
Oto kilka przykładów:
- Strach: „Ciemna strona giełdy (chroń swoje pieniądze teraz)”
- Pragnienie: „Co robisz źle na scenie randkowej”
- Ciekawość: „Jak odrzucenie przez Harvard zmieniło moje życie”
Intryga emocjonalna to pierwsza rzecz, z którą należy się zmierzyć podczas pisania tytułów. Następnie spróbuj dodać trafne słowa kluczowe na początku frazy. Pomaga to algorytmowi YouTube zrozumieć Twoje treści i promować je wśród właściwych odbiorców!
3. Napisz dokładne opisy wideo
Tak jak Twój kanał potrzebuje opisu, tak samo każdy film w YouTube. Im lepiej opiszesz swoje treści widzom (i algorytmowi), tym większe prawdopodobieństwo, że uzyskasz kliknięcia, wyświetlenia i wydłużysz czas oglądania.
Ale napisanie dobrego opisu jest formą sztuki. Na pewno chcesz używać właściwych słów kluczowych i sprawić, by Twoje treści brzmiały intrygująco. Ale poza tym chcesz uzyskać odpowiednią długość — nie za dużo słów i nie za mało.
Ogólną zasadą jest umieszczanie najlepszych słów kluczowych i deskryptorów w pierwszych 100 znakach, aby widzowie otrzymali najlepsze informacje z góry.
Ponadto znajdziesz tutaj kompletny przewodnik dotyczący pisania opisów filmów.
4. Dodaj hashtagi do swoich filmów
Hashtagi YouTube pomagają ludziom odkrywać Twoje filmy, co sprawia, że z czasem więcej osób zauważa Twoje treści. To niedoceniany sposób na uzyskanie większej liczby wyświetleń i zdecydowanie działa, gdy kierujesz reklamy na odpowiednie tematy.
Więc, jak to wszystko się łączy? Kiedy widzowie klikają hashtag, przechodzą do urzędnika strona z hashtagami na konkretny temat. Na przykład, #piosenki dla dzieci ma dziesiątki filmów z rymowanekami dla małych dzieci.
Pojawienie się na stronie z hashtagiem oferuje ogromny ekspozycję, zwłaszcza jeśli Twoje treści pojawiają się u góry. Wszystko, co musisz zrobić, to dodać odpowiednie hashtagi do tytułu i opisu!
5. Zaprojektuj piękne miniatury YouTube
Siły miniatur nie można przecenić w YouTube. Im bardziej są intrygujące, tym więcej osób chce w nie kliknąć z czystej ciekawości.
Przeczytaj więcej: Przewodnik po miniaturach YouTube – 9 sposobów na zwiększenie współczynnika klikalności
Oto kilka najlepszych praktyk dotyczących miniatur:
- Użyj obrazów związanych z tematem filmu.
- Stwórz projekt, który jest prosty i łatwy do zrozumienia.
- Dodaj tekst objaśniający film.
- Stwórz harmonię między miniaturą a tytułem wideo.
- Użyj stylu miniatury, który pasuje do Twojej niszy.
Ta ostatnia rada jest krytyczna. Chwila MrBestia może mieć kolorową, pełną akcji miniaturę (ponieważ tworzy filmy z wyzwaniami)…
…jak kanał Wilcza herbata wykorzystuje spokojne, minimalistyczne miniatury, aby przyciągnąć miłośników herbaty.
6. Promuj krzyżowo swój kanał YouTube
Czy wiesz, że możesz wykorzystać jeden film do promocji dodatkowy treść? Nazywa się to wzajemną promocją, a najlepszym sposobem na to jest użycie kart YouTube i ekranów końcowych.
Karty YouTube’a może pojawić się w dowolnym momencie filmu. Służą do polecania innych filmów, a treści te są zwykle związane z danym tematem. Jeśli twórca mówi o zarabianiu w YouTube, może użyć karty, aby skierować widzów do filmu na ten temat.
Ekrany końcowe to interaktywne zakończenia, które pojawiają się w ciągu ostatnich 5–20 sekund filmu. Możesz dodać wiele rzeczy do ekranu końcowego (przycisk subskrypcji, link do strony internetowej itp.), ale najlepszą opcją jest polecenie jeszcze jednego filmu do obejrzenia. W ten sposób widzowie bez zastanowienia klikają następny film.
7. Twórz listy odtwarzania YouTube
Możesz pomyśleć, że playlisty są przydatne tylko wtedy, gdy ktoś przegląda Twój kanał, ale odgrywają one znacznie większą rolę. Większość wartości faktycznie pochodzi z wyszukiwania w YouTube!
Spójrz na typową stronę wyszukiwania w YouTube. Zauważysz, że możesz filtrować wyniki według czterech typów treści: filmów, kanałów, filmów i list odtwarzania.
Jeśli więc chcesz, aby więcej osób odkryło Twój kanał, zacznij tworzyć playlisty!
8. Prowadź transmisje na żywo z YouTube
Czy wiesz, że transmisje na żywo są wysoko promowane w YouTube? Istnieje cała sekcja poświęcona transmisjom wideo na żywo, a znalezienie się w niej może nie być tak skomplikowane, jak myślisz. W końcu w sekcji gier pojawiła się ostatnio transmisja na żywo z 5000 widzów.
Twoje transmisje na żywo też nie muszą być idealne. Możesz zbudować publiczność, będąc przyjaznym, wciągającym i zabawnym.
9. Współpracuj z innymi twórcami
Jeśli masz przyzwoitą liczbę subskrybentów, nigdy nie jest za wcześnie na współpracę z YouTube. To najlepsza forma promocji, ponieważ możesz współpracować z twórcą, który zgodzi się pokazać Cię w swoich filmach.
Ale nie wyrośniesz z żadnej starej współpracy. Oto kilka wskazówek, dzięki którym uzyskasz to, czego potrzebujesz:
- Znajdź twórców na swoim poziomie (pod względem liczby subskrybentów).
- Współpracuj z ludźmi w swojej niszy.
- Zanim wyślesz e-maile dotyczące współpracy, przeanalizuj pomysły wideo.
- Wybierz styl współpracy wideo (osobiście, zdalnie itp.).
- Ustaw realistyczną datę opublikowania współpracy.
- Promuj każdą współpracę w YouTube.
10. Angażuj się na karcie Społeczność YouTube
Dzięki karcie Społeczność nie musisz opuszczać YouTube, aby promować swój kanał. Ta sieć społecznościowa pozwala w ekscytujący sposób nawiązywać kontakt zarówno z widzami, jak i osobami niebędącymi widzami. Możesz tworzyć ankiety, udostępniać pliki GIF i rozpoczynać rozmowy, które są naprawdę ważne dla odbiorców.
Przeczytaj więcej: 4 wskazówki, jak promować swój kanał na karcie Społeczność YouTube
Nazywamy to taktyką promocyjną, ponieważ ankiety mogą stać się wirusowe dzięki dziesiątkom tysięcy głosów. Jak wspomnieliśmy wcześniej, YouTube wyświetla posty społeczności także osobom, które nie oglądają.
W niedawnej ankiecie 29% osób stwierdziło, że nie ogląda naszych filmów, a YouTube zasugerował im naszą ankietę!
11. Komentuj inne filmy na YouTube
Pozostawianie komentarzy to świetny sposób na promowanie się i zainteresowanie ludzi, aby odwiedzili Twój kanał. pomyślą, Kim jest ta osoba, która komentuje każdy film mojego ulubionego twórcy? Pozwól mi je sprawdzić.
Złotą zasadą tej strategii jest komentowanie w swojej niszy. Jeśli więc prowadzisz kanał o tematyce ogrodniczej, zacznij nawiązywać kontakty z innymi twórcami z tej społeczności. Komentuj ich filmy, aby powiedzieć, co Ci się podobało lub z czym się zgadzasz, aby podobnie myślący widzowie wiedzieli, że istniejesz!
12. Promuj swój kanał w mediach społecznościowych
Niektóre z najlepszych miejsc do promowania swojego kanału YouTube znajdują się poza samą platformą. Niektóre z tych aplikacji i stron internetowych to:
- Grupy na Facebooku
- Historie na Instagramie
- Społeczności Reddita
- Serwery Discord
- TIK Tok
To najlepsze aplikacje do promowania kanału YouTube, ale warto poznać smak każdej społeczności. Jakiego rodzaju dyskusje tam prowadzą, a jeszcze lepiej, w jaki sposób rozmowy nabierają kształtu? Kiedy już to wiesz, możesz tworzyć treści w najlepszym stylu dla tych użytkowników.
Poza tym jaka jest kultura? Czy ludzie opowiadają dowcipy, rozmawiają o polityce, dzielą się memami lub hackami po życiu? Wszystko to decyduje o tym, czy platforma nadaje się do promowania Twoich filmów.
13. Osadzaj filmy w swojej witrynie
Masz bloga lub stronę firmową? Jeśli tak, spróbuj umieścić kilka filmów z YouTube na różnych stronach swojej witryny.
Decydując, które filmy umieścić na stronie, zwróć uwagę na ogólny temat strony. Twój film powinien dodawać kontekst w sposób, który pomoże czytelnikom zrozumieć, o czym jest strona.
Na przykład możesz osadzić następujące elementy:
- Samouczek wyjaśniający, jak coś działa
- Film dokumentalny o Twoich przygodach (podróże, przyroda, ogrodnictwo itp.)
- Film testujący produkt, który wspiera pisemną recenzję produktu
- Pytania i odpowiedzi wideo
14. Przyciągnij uwagę do swojego kanału za pomocą YouTube Shorts
Dzięki aktualizacji algorytmu YouTube Shorts może pomóc Ci uzyskać wyświetlenia dłuższych filmów. Ale jak to działa?
Załóżmy, że ktoś ogląda Twój krótki film, który do tej pory ma 100 000 wyświetleń. Ponieważ jest tak popularny, sugeruje YouTube dłuższy filmik z Twojego kanału do tego samego widza. To, czy klikną, czy nie, zależy od wielu czynników, takich jak tytuł i miniatura filmu. Ogólnie rzecz biorąc, masz możliwość przeniesienia widzów z jednego miejsca (odtwarzacz YouTube Shorts) do innego (długie filmy na Twoim kanale).
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, zacznij zwiększać liczbę wyświetleń dzięki YouTube Shorts.
15. Weź udział w trendach i wyzwaniach YouTube
Wielu twórców korzysta z trendów w YouTube, gdy chcą szybko rozwinąć swój kanał. To jeden z najlepszych sposobów na odkrycie w 2023 roku, zwłaszcza gdy nikt nie wie, kim jesteś jako mały twórca.
Kluczową rzeczą do zapamiętania jest to, że nie wszystkie trendy są warte podążania. Niektóre z nich będą daleko poza Twoją niszą, co utrudnia przekształcenie tych przypadkowych widzów w prawdziwą publiczność. Niektóre wyzwania będą niebezpieczne, a inne nie będą zgodne z twoimi osobistymi przekonaniami.
Zanim zaczniesz, upewnij się, że trend jest korzystny dla Twojego kanału. Możesz także przeczytać ten artykuł, aby znaleźć popularne tematy dla swoich filmów.
16. Konsekwentnie publikuj filmy
Trzymanie się harmonogramu publikowania nie jest łatwe, ale jest niezawodnym sposobem na pozostanie w sercach i umysłach widzów. Im częściej oglądają Twoje filmy, tym więcej myślą o Twoim kanale. Im więcej myślą o Twoim kanale, tym częściej oglądają Twoje filmy i angażują się w Twoje treści.
Czasami więc pojawienie się jest najlepszym planem promocji, jaki możesz mieć!
17. Poproś widzów o promowanie Twojego kanału
Na koniec poproś odbiorców, aby promowali Twój kanał w Twoim imieniu. Poproszenie widzów o polubienie, zasubskrybowanie i udostępnienie Twoich filmów zajmuje mniej niż 10 sekund, więc wysiłek jest tego wart! Te wezwania do działania przypominają ludziom, że potrzebujesz ich wsparcia.
Promocja kanału: masz MNÓSTWO opcji
Kanał można reklamować na wiele sposobów, zarówno w YouTube, jak i poza nim. Niezależnie od tego, czy skorzystasz z 10 z tych wskazówek, czy ze wszystkich 17, bądź pewny: Twoi odbiorcy będzie rosnąć!
Teraz, gdy znasz już najlepsze sposoby promowania kanału YouTube, oto jak błyskawicznie zwiększyć liczbę wyświetleń w 2023 roku.