5 wskazówek, jak zabezpieczyć transmisję na żywo na Instagramie
Przejęcie transmisji na żywo na Instagramie przez cyberprzestępców lub narażenie się na zagrożenia nie jest przyjemnym doświadczeniem. Aby tego uniknąć, musisz celowo go zabezpieczyć. Czytaj dalej, ponieważ omawiamy skuteczne sposoby na zwiększenie bezpieczeństwa transmisji na żywo.
1. Sprawdź swoje ustawienia bezpieczeństwa na Instagramie
Czy wiesz, że Twoje konto na Instagramie może zostać zhakowane podczas sesji na żywo? Jest to możliwe, gdy hakerzy zidentyfikują lukę, którą mogą przebić. Przed rozpoczęciem transmisji na żywo na Instagramie sprawdź, czy Twoje zabezpieczenia są nienaruszone. Możesz skonfigurować uwierzytelnianie dwuskładnikowe za pomocą swojego numeru telefonu komórkowego, aby utrudnić hakerom.
Możesz przejść do sekcji Ustawienia, klikając swoje zdjęcie profilowe w prawym dolnym rogu strony na Instagramie. Gdy to zrobisz, kliknij na trzy kropkowane linie w prawym górnym rogu ekranu i stuknij w Ustawienia.
2. Zidentyfikuj swoich odbiorców na Instagramie
Narażanie się na kontakt z niewłaściwym tłumem może mieć pewne konsekwencje dla bezpieczeństwa w Internecie. Ważne jest, aby przed rozpoczęciem transmisji określić, do kogo będziesz transmitować swoją sesję.
Podczas gdy większość Twoich odbiorców może być Twoimi obserwującymi, osoby nieobserwujące mogą również należeć do odbiorców. Poinformuj swoich widzów, o czym jest transmisja na żywo, a zainteresowani pozostaną, aby Cię oglądać i wchodzić z Tobą w interakcje.
3. Nie ujawniaj prywatnych informacji
Jest kilka szczegółów, których nie powinieneś udostępniać podczas transmisji na żywo na Instagramie. Na przykład może być w porządku, jeśli podzielisz się szczegółami dotyczącymi rozpoczęcia swojej kariery lub firmy. Powinieneś jednak zataić prywatne informacje, w tym adres, zarobki i plan podróży.
Pamiętaj, że widzowie mogą zadawać Ci osobiste pytania, ale to Ty decydujesz, na które pytania odpowiedzieć.
4. Unikaj obraźliwych lub nieodpowiednich treści
Podczas transmisji na żywo na IG znajdziesz ludzi o różnych etykach i wartościach. Aby uniknąć niezadowolenia widzów, upewnij się, że Twoje treści są odpowiednie dla zróżnicowanej grupy odbiorców. Unikaj obraźliwych i nieodpowiednich słów oraz działań, ponieważ może to zniechęcić widzów.
Publikowanie odpowiednich treści wymaga celowego wysiłku. Jeśli wskoczyłeś na transmisję na Instagramie bez planowania, możesz powiedzieć lub zrobić rzeczy, które niektóre osoby mogą uznać za obraźliwe. Dlatego zaplanuj swoją mowę i odpowiedzi na ewentualne pytania, które możesz zadać z wyprzedzeniem, aby uniknąć zaskoczenia.
5. Ogranicz wichrzycieli
Chociaż powinieneś starać się zabawiać swoich widzów, musisz też uważać na niektórych. Uważaj na trolle internetowe, ponieważ mogą one zrujnować Twoją sesję na żywo. Możesz wyciszyć ich komentarze, co pomoże Ci zachować bezpieczną przestrzeń dla innych widzów.
Do transmisji na żywo na Instagramie możesz dodać moderatorów, którzy pomogą Ci koordynować sesję. Dodatkowo możesz ograniczyć obraźliwe komentarze widzów. Oto jak to zrobić:
Iść do Ustawienia > Prywatność > Ukryte słowa i użyj przełącznika, aby włączyć Ukryj komentarze. Możesz także utworzyć listę obraźliwych słów, których nie chcesz, aby pojawiały się w Twojej sesji na żywo.
Masz trzy opcje na koniec każdej sesji na żywo. Możesz przesłać swój film na IGTV (Instagram Video), pobrać go lub usunąć. Dwie pierwsze opcje dają obserwującym szansę ponownego obejrzenia, jeśli przegapili sesję na żywo.
Wdrażanie proaktywnych zabezpieczeń na Instagramie na żywo
IG Live to skuteczne narzędzie do promowania lepszego połączenia z odbiorcami i klientami. Oprócz angażowania się w dyskusje z widzami w czasie rzeczywistym, prowadzenie transmisji na żywo na Instagramie daje im również wgląd w Twoje życie.
Nie musisz się martwić, jeśli wszystko nie idzie zgodnie z Twoim planem. Nie bez powodu nazywa się to IG Live. Nie można tego porównywać z wcześniej nagraną zawartością. Jeśli więc napotkasz usterkę, przeproś widzów, napraw ją i kontynuuj.
Tylko tyle możesz zrobić, aby chronić się online. Bycie proaktywnym zapewnia dodatkową warstwę bezpieczeństwa podczas interakcji z odbiorcami.