8 sposobow na przyciagniecie widzow w ciagu pierwszych 8 sekund

8 sposobów na przyciągnięcie widzów w ciągu pierwszych 8 sekund

Najważniejszą częścią filmu na YouTube jest pierwsze osiem sekund — czyli innymi słowy wstęp. W tym krótkim czasie jest wiele do zrobienia, aby utrzymać uwagę widza i zwalczyć nudę. Powinieneś zapewnić im jakąś formę rozrywki, wzbudzić ich zainteresowanie i pokazać wartość obiecaną w tytule filmu.

Ale tworzenie wstępu do każdego filmu w YouTube to bardziej sztuka niż nauka. To nie jest tak proste, jak powiedzenie: „Jeden mem + jeden żart = zadowoleni widzowie”.

Jeśli chcesz spersonalizować swoje wprowadzenie do YouTube, potrzebujesz więcej informacji. Co sprawia, że ​​Twoi widzowie się uśmiechają, śmieją lub płaczą? Jak wywołać te emocje na początku każdego filmu?

Jedynym sposobem, aby się dowiedzieć, jest przez testowanie różnych wprowadzeń. Specjalnie dla Ciebie udostępniamy osiem sposobów na zaangażowanie widzów YouTube od samego początku.

1. Drażnij bardziej soczyste części swojego filmu

Zamiast przedstawiać tematy w zwykły sposób, pokaż najbardziej zabawną scenę ze swojego filmu w YouTube. Będziesz chciał wybrać klip, który wywoła u odbiorców silne emocje — coś, co sprawi, że będą wzdychać, śmiać się lub marszczyć brwi.

Ten moment też nie jest trudny do znalezienia. Zwykle jest to punkt kulminacyjny twojej historii, w którym fabuła staje się szalenie wciągająca. Może to być moment, w którym żart się nie powiedzie, chwila, w której ujawnisz sekret lub „nieudana” czynność, która wywoła rozdzierający wnętrzności śmiech.

Te momenty przyciągają uwagę widzów pokazując im, czego mogą się spodziewać. Wiedzą, co nadchodzi, więc mają powód, by zostać i zobaczyć, jak to wszystko się potoczy!

2. Zaproponuj rozwiązanie problemu

Z jakimi wyzwaniami mierzą się twoi widzowie? Czy mają problemy z dostaniem się na studia, znalezieniem pracy, którą kochają, lub szkoleniem swoich zwierząt? Czy chcą spłacić zadłużenie na karcie kredytowej bez poczucia przytłoczenia?

Jeśli wiesz, co ich niepokoi, opisz to w swoim wprowadzeniu i obiecaj prawdziwe rozwiązanie. Ta prosta czynność sprawi, że widzowie poczują się zauważeni i zrozumiani, tak jakby oglądanie Twojego filmu mogło potencjalnie zmienić ich życie.

3. Zadaj powiązane pytanie

Pytania świetnie nadają się na początek rozmowy, ale są też skuteczne we wstępach YouTube. Ta strategia działa, ponieważ widz musi się zatrzymać i pomyśleć o tym, o co go zapytałeś. A kiedy zmagają się z odpowiedzią, nie mają czasu myśleć o opuszczeniu filmu — w każdym razie jeszcze nie teraz.

Oczywiście, to jest dokładnie to, co chcesz, aby się stało. Twoim głównym celem jest sprawienie, by ludzie przestali przewijać, zwrócili uwagę i zaangażowali się w oglądanie filmu.

Kiedy więc zadajesz pytanie we wstępie, upewnij się, że:

  • Istotne dla życia widzów
  • Ciekawa rzecz do rozważenia
  • Łatwy do zrozumienia
  • Zostanie omówione w filmie

4. Podziel się ciekawym faktem

Czasami rzeczywistość jest bardziej szokująca niż fikcja. Na przykład, czy wiesz, że typowa chmura waży ponad 1 milion funtów? Albo że więcej ludzi mieszka w maleńkim Bangladeszu (164 mln) niż w rozległej Rosji (144 mln)?

Możesz łatwo zrobić fajne wprowadzenie do swojego filmu na YouTube, podając jeden z tych niesamowitych faktów. Widzowie będą tak zachwyceni, że oni Posiadać zostać i dowiedzieć się więcej.

5. Zaangażuj zmysły

Tworząc intro, staraj się zaangażować jak najwięcej ludzkich zmysłów. Daj ludziom coś fascynującego do oglądania, nawet jeśli oznacza to jedynie zmianę kąta kamery. Pozwól im usłyszeć różne dźwięki i dodaj tekst, aby przełamać monotonię słuchania tylko twoich słów.

Te elementy sprawiają, że film jest zabawny, a różnicę można odczuć, gdy ich tam nie ma. Tempo jest wolniejsze, sceny są zbyt ciche i zanim się zorientujesz, opuszczasz wideo z czystej nudy.

Ale dodanie tych elementów sprawi, że widzowie nie będą klikać:

  • Efekty dźwiękowe
  • Zmiany w muzyce
  • Różne style tekstu
  • Ruch wideo: przeskoki, przesuwanie kamery, powiększanie, pomniejszanie
  • A jeśli chcesz poeksperymentować, wypróbuj animowane intra

6. Korzystaj z odniesień do popkultury

Sztuczka polegająca na wykorzystaniu odniesień do popkultury w intro polega na wykorzystaniu ich obu na czasie i zabawnie.

Użyj wirusowych memów, aby urozmaicić. Zmień przeznaczenie popularnego dźwięku z TikTok. Wskocz na najnowsze taneczne szaleństwo, by przyciągnąć uwagę widzów.

Ale zanim to zrobisz, zadaj sobie pytanie, co jest teraz popularne. Możesz sprawdzić sekcję trendów w aplikacjach społecznościowych — Facebook, Twitter, Reddit i nie tylko — aby zobaczyć, o czym ludzie mówią.

Przeczytaj więcej: 6 miejsc, w których można znaleźć popularne tematy dotyczące filmów z YouTube

7. Zacznij od inspirującego cytatu

Jeśli Twoi widzowie lubią być zachęcani, dlaczego nie otworzyć filmu inspirującym cytatem? Ta prosta czynność przygotuje widzów na bardziej podnoszące na duchu treści, dzięki czemu przejdą przez wprowadzenie i przejdą do innych scen.

Co najlepsze, słynne cytaty są wszędzie. Możesz je zdobyć od ekspertów branżowych, książek, programów telewizyjnych, filmów; i tak dalej. Pamiętaj tylko o podaniu oryginalnego autora, gdy odwołujesz się do cytatu.

8. Opowiedz dowcip

Opowiadanie dowcipu może zostać uznane za banalne lub banalne, ale nadal jest to doskonały sposób na otwarcie filmu.

Niezależnie od tego, czy żart się powiedzie, czy nie, całkowicie rozbroisz widza i zaskoczysz go. Albo pomyślą, To było bardzo złe Lub To było tak zabawne, że ledwo oddycham! Tak czy inaczej, będziesz miał ich pełną uwagę.

Ale nie musisz powiedzieć żart, sam w sobie. Czasami możesz pokazać zabawną scenę, w której odgrywasz żart, zamiast mówić go przed kamerą.

Jak długie powinno być wprowadzenie wideo na YouTube?

Średnio intro do filmu na YouTube powinno trwać maksymalnie 10 sekund. Mówimy o 10 sekundach, ponieważ YouTube kładzie nacisk na pierwsze 30 sekund, pokazując utrzymanie uwagi odbiorców w YouTube Studio. Większość widzów klika po 30 sekundach, więc chcesz jak najszybciej przykuć ich uwagę.

Wykres utrzymania uwagi odbiorców pokazujący dokładną sygnaturę czasową, w której użytkownicy klikają reklamy.

Na wszelki wypadek możesz nawet kręcić przez osiem sekund i spróbować przyciągnąć widzów, zanim minie 10 sekund. W ten sposób byłbyś szybciej dojść do celu.

Stamtąd możesz wskoczyć do sedna swojego filmu w ciągu 11-20 sekund, na długo przed 30-sekundowym znakiem. Możesz nawet ustawić sobie zarabianie więcej czasu oglądania, gdy ludzie zostają w pobliżu.

Zawsze spraw, by Twoi widzowie coś poczuli

Twoim głównym celem jako twórcy YouTube jest dzielenie się swoją pasją z ludźmi o podobnych poglądach. Niech ta energia przeleje się na Twoje intro YouTube!

Zrób coś śmiesznego, aby publiczność się uśmiechnęła. Zrób coś szokującego, żeby zachłysnęli się powietrzem. Postaraj się być punktem kulminacyjnym ich dnia, a odwdzięczą się, oglądając więcej filmów.

Jeśli potrzebujesz więcej wskazówek, obejrzyj ten film o tworzeniu zaawansowanych wstępów do YouTube:

A teraz, gdy już udało Ci się przyciągnąć widzów, dowiedz się, jak tworzyć wyjątkowe zakończenia, korzystając z ekranów końcowych YouTube.

data-trpgettextoriginal=Similar Posts