Jak długie powinny być Twoje filmy na Instagramie?
Niezależnie od tego, czy publikujesz posty na Instagramie dla zabawy, czy jako strategię rozwoju swojej marki, chcesz, aby Twoje filmy przyciągały jak najwięcej osób. Nie ma sensu spędzać godzin na tworzeniu filmów, których nikt nigdy nie zobaczy.
Chociaż istnieje wiele czynników, które wpływają na zaangażowanie Twoich filmów na Instagramie, długość Twoich filmów ma do odegrania pewną rolę. Jaka jest odpowiednia długość filmu do opublikowania na Instagramie?
Dlaczego długość wideo na Instagramie jest ważna
Do 2016 roku Instagram był głównie chronologicznym źródłem kwadratowych zdjęć i filmów. W rezultacie elementy postów były pokazywane użytkownikom w kolejności, w jakiej zostały utworzone, zasadniczo na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy”. Chociaż sprawa była prostsza, korzystanie z kanału chronologicznego oznaczało, że użytkownicy widzieli głównie najnowsze elementy, podczas gdy starsze, czasem bardziej wartościowe, rzadko były zauważane.
Podobnie jak większość głównych sieci społecznościowych, Instagram wprowadził algorytmy sugestii treści, aby lepiej oceniać i dostosowywać treści do zainteresowań każdego użytkownika. W rezultacie elementy wideo nie były już wyświetlane wyłącznie na podstawie czasu ich utworzenia, ale w oparciu o algorytmiczne przewidywanie zainteresowania użytkownika. Aby obliczyć to zainteresowanie, długość wideo jest ważona zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio przez algorytmy Instagrama.
Innymi słowy, długość Twoich filmów wpływa na widoczność Twoich treści. Ponieważ Instagram ma różne algorytmy dla filmów Reels, Stories i Feed, w zależności od rodzaju treści wideo, długość Twojego filmu będzie miała różny wpływ na to, ile osób go zobaczy.
Chociaż Instagram nadal domyślnie pokazuje użytkownikom posty niechronologiczne, od 2022 roku daje im teraz możliwość przeglądania postów w porządku chronologicznym.
Jaka jest najlepsza długość filmów na Instagramie?
Instagram został zaprojektowany tak, aby zaspokoić krótszy okres uwagi. Oznacza to, że krótka seria zabawnych, wartościowych treści wideo jest idealnym formatem wideo dla Instagrama.
Zwykle Instagram Stories ma maksymalny limit 15 sekund, podczas gdy filmy in-feed są ustalone na 60 minut. Podobnie, Instagram Reels są ustawione na 90 sekund długości wideo. Jednak nawet biorąc pod uwagę ten limit, najlepiej byłoby, gdyby Twoje filmy były jak najkrótsze.
Na Instagrama Kołowrotki, algorytm jest w dużym stopniu uzależniony od społecznego dowodu słuszności i zaangażowania. Waży wskaźniki ukończenia wideo i liczbę powtórnych obejrzeń wideo. 25-sekundowa rolka ma znacznie większe szanse na ukończenie i ponowne obejrzenie niż 90-sekundowa rolka. Każde ukończenie i ponowne obejrzenie przez każdego użytkownika, który wchodzi w interakcję z Twoimi Reels, liczy się do szerszej widoczności tego filmu.
Zastanawiałeś się, dlaczego na Instagramie widzisz głównie krótkie Reels? Nie dlatego, że ludzie nie tworzą dłuższych. To dlatego, że krótsze zwykle przewyższają te dłuższe. Częściowo dlatego długie treści wideo IGTV nie zadziałały.
Dla Karmić filmów, algorytm bierze pod uwagę nieco inne sygnały, aby ulepszyć Twoje filmy. Jednak długość wideo nadal odgrywa rolę. Nie ma magicznej długości, na przykład 35 lub 45 sekund, która załatwia sprawę. Jednak, jak prawie wszędzie na Instagramie, krótsze jest zwykle lepsze.
Właśnie dlatego tak wielu tak zwanych ekspertów Instagrama poleca 26-sekundowy film. 26 sekund czasami działa nie dlatego, że 26 jest magiczną liczbą, ale dlatego, że jest wystarczająco krótkie, aby skupić uwagę, a jednocześnie wystarczająco długie, aby przekazać kompletny pomysł. Dlatego 27, 28, 30 lub 35 sekund może również działać.
Chociaż twój Instagram Historie mogą być sugerowane osobom, które Cię nie obserwują, długość nie jest obecnie istotnym czynnikiem decydującym. Długość filmu ma znacznie mniejszy wpływ na widoczność filmów w relacji niż na rolkach i filmach In-Feed.
Naucz się zachowywać równowagę
Aby zwiększyć zasięg swoich filmów, sama długość nie decyduje o atrakcyjności programu. Przedkładaj wartość nad długość, ale staraj się, aby rzeczy były jak najbardziej skompresowane.
Ostatecznie koncepcja społecznego dowodu słuszności (ile osób wchodzi w interakcję z Twoimi treściami iw jaki sposób) zadecyduje, czy Twój film jest wartościowy dla szerszej społeczności Instagrama. Jeśli zostanie uznany za godny, krótsza długość zawsze pomoże mu zdobyć publiczność, na jaką zasługuje.