Algorytm LinkedIn – jak go opanować
Kiedy zdecydujesz się założyć stronę na LinkedIn dla swojej firmy, na początku pomyślisz, że jest wiele do nauczenia się o tym, jak działa ta platforma.
Z doświadczeniem zobaczysz, że cały czas jest wiele do nauczenia się, jeśli chodzi o posiadanie udanej strategii marketingowej na LinkedIn.
Opanowanie algorytmu LinkedIn nie jest łatwe dla marketera, który jest nowy w branży. Wymaga to dużo czasu, zasobów i cierpliwości. Wynik na pewno będzie satysfakcjonujący, jeśli wymyślisz plan i będziesz się go trzymać.
Dziś zaczniemy od położenia fundamentów tego, czym jest strategia marketingowa LinkedIn na najwyższym poziomie, poprzez poznanie nitty-gritty algorytmu LinkedIn.
Gotowy? Let’s jump in!
LinkedIn Algorithm – Tips & Tricks On How To Master It
1. Czym jest algorytm LinkedIn
2. Jak działa algorytm LinkedIn
3. Jakie typy postów są preferowane przez algorytm LinkedIn
4. Czym są sygnały rankingowe LinkedIn
5. Jak opanować algorytm LinkedIn przy tworzeniu strategii marketingowej
1. Czym jest algorytm LinkedIn
LinkedIn jest jedną z największych platform społecznościowych, z ponad 875 milionami użytkowników na całym świecie.
Jest to sieć mediów społecznościowych, na której najwięksi profesjonaliści promują swoje produkty i usługi, łączą się z rówieśnikami ze swoich branż, omawiają swoje projekty i rekrutują nowych pracowników.
Ponieważ LinkedIn stale się rozwija, nadszedł Twój czas, aby być zamożnym i pracować nad tą nową możliwością rozwijania świadomości marki.
Jak każda inna platforma mediów społecznościowych, LinkedIn działa z pomocą algorytmu.
Algorytm Linkedin jest opracowany w celu inicjowania i wyszukiwania najbardziej odpowiednich treści, aby pokazać swoich członków.
Kiedy użytkownik LinkedIn przewija swój feed, algorytm LinkedIn oferuje mu wyniki oparte na jego preferencjach, wcześniejszych komentarzach, dyskusjach, udziałach i followersach.
W zaledwie ułamku sekundy algorytm LinkedIn jest w stanie wyświetlić na górze strony posty, które są istotne dla użytkownika.
Dlatego w oparciu o algorytm LinkedIn, w ten sposób Twoje posty docierają do większej liczby osób, zgodnie z użytymi słowami kluczowymi i wytycznymi SEO.
2. Jak działa algorytm LinkedIn
Teraz, gdy zdefiniowaliśmy, czym jest algorytm LinkedIn, zobaczmy, jak działa, aby móc go wykorzystać.
Algorytm LinkedIn to mechanizm, który decyduje o tym, jakie treści są priorytetowo traktowane w feedzie użytkowników i jak duży zasięg otrzymują Twoje posty od obserwujących.
Generalnie, konta, które mają największe zaangażowanie i liczne interakcje, otrzymują największy zasięg.
Twój feed LinkedIn zostaje posortowany w oparciu o Top Updates, które pojawiają się na podstawie Twojej aktywności i interakcji z innymi kontami i użytkownikami.
Algorytm LinkedIn dokona wyraźnego rozróżnienia między sensownymi rozmowami a postami promocyjnymi, faworyzując bardziej ten pierwszy typ postów.
To, co musisz wiedzieć, to fakt, że algorytm LinkedIn nie będzie wpychał do feedu użytkowników określonego typu treści.
Dla algorytmu nie ma znaczenia, czy zdecydujesz się na post tekstowy, obrazkowy czy wideo. Ważniejsze jest to, co chcesz przekazać poprzez ten post.
Innym kluczowym spostrzeżeniem, które może pomóc Ci zwiększyć zasięg organiczny, jest to, że powinieneś zamieszczać treści, które wzbudzają konwersację wśród użytkowników.
Jeśli po prostu znajdujesz linki i naciskasz przycisk „Post”, powinieneś wiedzieć, że ta praktyka jest odrzucana przez algorytm.
3. Jakie typy postów są preferowane przez algorytm LinkedIn
Zorientowanie się, jak działa algorytm LinkedIn, jest naprawdę wnikliwe, ponieważ może pomóc ci dostosować strategię marketingową do preferencji systemu.
Nadszedł czas, aby dowiedzieć się, jakie typy postów są faworyzowane przez algorytm LinkedIn, aby upewnić się, że twoja strategia marketingowa LinkedIn działa zgodnie z planem.
Zobaczmy, jakie są typy postów LinkedIn, które głoszą najlepsze praktyki sieci, aby zbudować zdrową reputację marki.
Jeśli formułujesz posty, które zawierają pytania, jest to doskonały sposób na zwiększenie zaangażowania i zasięgu.
Pytania zachęcają innych użytkowników do udziału w dyskusji. Najczęściej członkowie LinkedIn używają postów z pytaniami, aby przyciągnąć uwagę użytkowników, zachęcając ich do przeczytania dłuższego postu.
Jeśli pytanie, które stawiają w swoim poście, jest popularne wśród większej liczby użytkowników, prawdopodobnie uderzą oni w przycisk „Czytaj dalej”, aby poznać rozwiązanie.
- Bieżące wiadomości i duże wydarzenia branżowe
Aby udowodnić zwolennikom, że zawsze jesteś świadomy najnowszych trendów w swojej branży, będąc gotowym do podzielenia się swoimi przemyśleniami na temat jakiejś łamiącej się wiadomości, musisz nieustannie robić badania.
Jeśli zamieścisz post o tym, co jest trendy, użytkownicy będą wiedzieć, że jesteś świadomy najnowszych badań, faktów i wszystkiego pomiędzy, jeśli chodzi o dany temat.
Obrazy to najprostszy sposób przekazywania danych, nie tylko na LinkedIn, ale na każdej innej platformie social media. Algorytm LinkedIn faworyzuje ten typ treści, ponieważ zwiększa on zaangażowanie.
Wizualizacje, takie jak zdjęcia, infografiki i statystyki, są przydatne, ponieważ pomagają użytkownikom przetrawić dużą porcję danych w prosty sposób.
Niektórzy marketerzy używają wizualizacji cytatów, aby wzbudzić konwersację i przyciągnąć ludzi swoimi zaletami i wadami.
Jedno z naszych ostatnich badań na LinkedIn wykazało, że dokumenty natywne otrzymują największą liczbę polubień, podczas gdy posty z obrazami generują większe zaangażowanie.
Innym typem treści faworyzowanym przez algorytm LinkedIn są treści skoncentrowane na pracownikach. Zamieszczając tego typu treści, każda marka udowadnia, że ma ludzką stronę.
Twoi pracownicy są nie tylko tymi, którzy pomagają Ci rozwijać Twoją markę, ale są czymś więcej.
Są Twoimi filarami i dowodem na to, że wszystko działa, nawet w dni, kiedy nic innego nie wydaje się iść w porządku.
Możesz podzielić się zdjęciami swojego zespołu, dzięki którym Twoje marzenie stało się możliwe, zdjęciami z konkursów, na które pojechaliście razem, a nawet kilkoma zdjęciami z ostatniego teambuildingu.
Twoi pracownicy są lustrem Twojej marki i powinieneś to pokazać, będąc z nich dumnym. Tego typu posty zwiększą Twoje zaangażowanie na LinkedIn.
Nauczyliśmy się z innych platform mediów społecznościowych, takich jak TikTok i Instagram, że filmy są jednym z najbardziej angażujących typów treści.
Lepiej jest, jeśli przesyłasz natywne filmy zamiast udostępniać tylko linki do YouTube. Natywne filmy bardziej przyczyniają się do wzrostu zaangażowania.
Filmy na LinkedIn nie muszą oznaczać nagrywania pełnych reklam. Ważne jest tylko to, aby mieć tę iskrę kreatywności, a następnie nacisnąć przycisk „REC”.
Jeśli produkujesz przyjazne dla oka, informacyjne filmy, będziesz w stanie przyciągnąć więcej zwolenników.
Innym sposobem na efektywne wykorzystanie treści wideo, które są preferowane przez algorytm LikedIn, jest przejście na żywo. LinkedIn Live pozwala na nawiązanie owocnego kontaktu z Twoją społecznością.
Podczas transmisji na żywo możesz prowadzić Q&A na temat swoich produktów i usług z zainteresowanymi.
Po zbudowaniu społeczności na LinkedIn, która jest zawsze zainteresowana aktualizacjami, które zamieszczasz, powinieneś również dzielić się swoimi osiągnięciami, a nie tylko zmaganiami.
Pokazując użytkownikom, jak Twoja marka prosperuje, udowadniasz, jak bardzo jesteś dumny ze swojego zespołu i wspólnych wysiłków.
Posty o zdobytych nagrodach i osiągnięciach przyciągają użytkowników, którzy chcą Ci pogratulować.
Jeśli chodzi o posty tekstowe, treści przypominające porady, w których nie ma nic sprzedażowego, są preferowane przez algorytm LinkedIn.
Kawałki porad, które są regularnie udostępniane, mogą pomóc Ci zwiększyć liczbę odbiorców w oparciu o wspólne zainteresowania.
4. Czym są sygnały rankingowe LinkedIn
Oprócz tego, że większość marketerów martwi się o algorytm LinkedIn, powinieneś wiedzieć, że działa on w oparciu o sygnały rankingowe LinkedIn.
Sygnały rankingowe ustalają, co powinno być wyświetlane jako pierwsze na feedzie użytkowników w zależności od ich zainteresowań i ustalają kolejność treści.
Ten system rankingowy działa w oparciu o trzy czynniki rankingowe: połączenia osobiste, trafność zainteresowań i prawdopodobieństwo zaangażowania.
Kiedy łączysz się z ludźmi na LinkedIn, zobaczysz, że algorytm LinkedIn klasyfikuje twoje połączenia w oparciu o twoje zainteresowania i to, co jest dla ciebie bardziej istotne.
Twoje połączenia są podzielone na cztery stopnie, a pierwszy zawiera listę osób, z którymi wchodzisz w większą interakcję.
Oczywistym jest, że częściej będziesz widział treści tych połączeń, z którymi więcej rozmawiasz.
Kolejnym ważnym aspektem, o którym należy pamiętać jest to, że wartość zasięgu Twojego konta jest silnie związana z liczbą połączeń, które masz na LinkedIn. Im większa liczba połączeń, tym większy zasięg.
Algorytm LinkedIn liczy również Twoje interakcje, patrząc na to, z kim wymieniasz komentarze i reakcje.
LinkedIn pokaże też Twoje posty osobom, z którymi masz wspólne zainteresowania.
Algorytm LinkedIn domyśla się, jakie są Twoje zainteresowania na podstawie stron, kont i grup, które śledzisz, rozwijanych treści i hashtagów, których używasz.
Nadzoruje również osoby, z którymi najbardziej się zaangażowałeś, oferując Ci możliwość ujawnienia znaczących treści.
LinkedIn wyświetla Twoje posty poza Twoją siecią, jeśli wspominasz o innych firmach i używasz odpowiednich hashtagów do swoich postów.
Jeśli chodzi o LinkedIn, zaangażowanie polega na tym, jak prawdopodobne jest, że użytkownik zaangażuje się w Twój post i jak duże zaangażowanie może otrzymać dany post.
Aby użytkownik zaangażował się w Twój post, zależy to od jego wcześniejszego zachowania, związanego z resztą postów, z którymi ostatnio się zaangażował.
Gdy post ma zwiększone zaangażowanie, oznacza to, że LinkedIn będzie postrzegał go jako istotny dla użytkowników i wyświetli go większej liczbie osób.
5. Jak opanować algorytm LinkedIn podczas opracowywania strategii marketingowej
Opracowanie strategii marketingowej LinkedIn może stać się ciężarem, gdy dowiesz się, że musisz wziąć pod uwagę tak wiele systemów i algorytm LinkedIn.
Oto kilka wskazówek, jak opanować algorytm LinkedIn i zwiększyć świadomość marki.
Zamieszczaj istotne i oryginalne treści
Nawet jeśli może to brzmieć jak niedopowiedzenie, to naprawdę ważne jest, aby zamieszczać treści, które są istotne dla Twoich zwolenników.
Oryginalna treść, która oferuje nowe dane dla użytkowników jest błogostan. Jest to typ treści, który będzie determinował użytkowników do komentowania, reagowania i angażowania się w posty.
Upewnij się, że nie publikujesz czegoś tylko po to, aby nie przegapić dnia postu. Jest to bardziej wartościowe, jeśli zamieszczasz znaczące treści, które nie są skategoryzowane jako prosty szum tła.
Chciałbyś, aby twoje posty oferowały czytelnikom moment „aha”. Poznaj najpierw swoją publiczność, a następnie dostosuj swoje treści do jej upodobań.
Pamiętaj o tym, że filmy mają najwyższy współczynnik zaangażowania, zwłaszcza jeśli chodzi o filmy natywne.
Posty obrazkowe angażują lepiej niż tekstowe, ale jeśli wolisz posty tekstowe, powinieneś wiedzieć, że krótkie posty tekstowe są preferowane w stosunku do długich postów tekstowych, zawierających informacje, a jednocześnie oferujących konkretne porady.
Bądź osobisty
Niektórzy marketerzy powiedzieliby, że budowanie marki nie musi być trudne. To, co jest jeszcze trudniejsze, to zbudowanie własnego głosu i tożsamości, tak aby ludzie rozpoznawali Cię po Twoich ideałach i celach.
Kiedy użytkownicy odkryją Twoją ludzką stronę, nawiążą silniejsze więzi z Twoją marką, będą bardziej skłonni do interakcji z nią, prosząc o pomoc, więcej szczegółów lub poradę.
Zachęcaj do tego typu zachowań swoich followersów, aby móc rozwijać własną społeczność. Pisz o swoich pracownikach, daj znać, gdy masz nowego członka zespołu i staraj się nadać swoim postom osobisty charakter.
Rozwiń swoją sieć
Aby upewnić się, że Twoja marka naprawdę odnosi sukces w świecie marketingu, nie chciałbyś wiedzieć, że masz tylko kilku zwolenników.
Zamiast tego postaraj się zbudować solidną i lojalną społeczność, która będzie u Twojego boku nawet w najciemniejszych chwilach.
Promuj swoje treści na LinkedIn
Promowanie swoich organicznych treści na LinkedIn pomoże Ci zwiększyć rozpoznawalność marki i Twoje ogólne zaangażowanie. Istnieje kilka przydatnych strategii, które mogą Ci pomóc.
Włącz wezwanie do działania w swoim poście, odpowiednie hashtagi, a także rozważ oznaczenie swoich pracowników lub firm, o których mówisz.
W ten sposób Twoje treści dotrą do większej liczby osób, trafiając do feedu większej liczby użytkowników LinkedIn.
Zachęcaj do zaangażowania
Ważne jest, aby nie zamieszczać treści tylko po to, aby upewnić się, że możesz sprawdzić to zadanie ze swojej listy.
Wysokiej jakości treść jest tym, co sprawi, że świat (marketingu) będzie się kręcił. I to właśnie chcesz uzyskać na stronie swojej marki.
Trzymaj się z dala od prostych repostów. Nie przyniosą Ci one zaangażowania, do którego dążysz. Lepiej jest, gdy zamiast relacji zamieszczasz krótkie teksty.
Rozważ zadawanie swoim zwolennikom pytań na popularny temat, który Cię interesuje i zaoferuj wartościowe spostrzeżenia.
Unikaj używania linków wychodzących
Ta platforma social media nie lubi, gdy w swoich postach używasz linków wychodzących. Algorytm LinkedIn nie faworyzuje postów z linkami zewnętrznymi, ponieważ nie lubi, gdy opuszczasz sieć.
To główny powód, dla którego algorytm nie będzie nadawał priorytetów i pokazywał tego typu postów Twoim followersom.
Jeśli jednak naprawdę chcesz podzielić się linkiem z innej platformy social media, rozważ umieszczenie go w pierwszym komentarzu swojego postu.
Użyj analityki LinkedIn, aby zoptymalizować swoją strategię
Aby upewnić się, że Twoja strategia marketingowa na LinkedIn rozwija się zgodnie z planem, najlepiej użyć LinkedIn analytics, aby sprawdzić swoją wydajność.
Narzędzie innej firmy, takie jak Socialinsider, może pomóc Ci dowiedzieć się, jaki jest rozwój Twojej kampanii i zobaczyć, jakie wysiłki musisz podjąć, aby pozostać na właściwej drodze.
Dzięki Socialinsider, nie tylko możesz śledzić swoją wydajność, ale możesz również porównać ją z rozwojem konkurencji.
W świecie, w którym rzeczy ciągle zmieniają się w szybkim tempie, ważne jest, aby mieć oko na konkurencję, jak również.
Poprzez analizę tego, co robią, oferuje nowe perspektywy, które mogą pomóc dostosować swoją strategię na lepsze.
Końcowe myśli
Aby rozwijać swoją markę, wskazane jest, aby użyć algorytmu LinkedIn na swoją korzyść, dzięki czemu SEO działa cuda dla Ciebie.
W szybkim świecie cyfrowym, acing LinkedIn posty jest naprawdę ważne. To pomoże Ci zbudować zdrową i funkcjonującą strategię marketingową, aby rozwijać swoją markę.
Aby upewnić się, że algorytm LinkedIn faworyzuje Twoje posty, Twoje treści powinny skupiać się na najnowszych trendach w Twojej branży.
Miejmy nadzieję, że te wskazówki i triki dotyczące algorytmu LinkedIn pomogą Ci uzyskać lepsze wyniki na tej platformie mediów społecznościowych. W przypadku pojawienia się jakichkolwiek pytań, jesteśmy tylko kilka kliknięć dalej i chętnie pomogę.