Czym jest analityka mediów społecznościowych? Dlaczego jest to ważne?
Dopasuj metryki do celów
Poza nadrzędnym celem, który kieruje strategią, dla której wykorzystywane są metryki danych, istnieje potrzeba zrozumienia, jak metryki danych mogą być dopasowane do celów, które się pod nimi kryją.
Oto nasze spojrzenie na to, jak to wygląda:
1. Świadomość marki
Zasięg – odnosi się do ilości osób, które widzą Twoje treści. Ważne jest, aby marki wiedziały, ile z ich zasięgu stanowią osoby, które już je śledziły, a ile te, które dopiero będą śledzić. Może to świadczyć o tym, że algorytm faworyzuje treści, które docierają do osób spoza sieci followersów.
Impressions – obudowuje liczbę wyświetleń treści na ekranie. Ta metryka jest często ważniejsza niż zasięg, ponieważ ta sama osoba może oglądać Twoje treści wielokrotnie.
Audience growth rate – mierzy tempo, w jakim marki zdobywają nowych zwolenników w mediach społecznościowych w okresie sprawozdawczym. Aby obliczyć wskaźnik wzrostu oglądalności, podziel całkowitą liczbę followersów przez liczbę nowych followersów i pomnóż to przez 100….
New Followers Total Followers 100 =Audience Growth Rate
2. Wyniki według zaangażowania odbiorców
Zaangażowania – dotyczą komentarzy pod postem, udziałów, polubień i reakcji. Pokazuje, jak chętnie odbiorcy sięgają po daną treść.
Engagement rate – mierzy liczbę zaangażowań, które otrzymujesz w stosunku do wielkości odbiorców. Aby obliczyć wskaźnik zaangażowania, podziel swoje całkowite zaangażowanie przez całkowitą liczbę followersów i pomnóż tę liczbę przez 100….
Total engagements Total followers 100 =Audience Engagement Rate
Odsłony wideo – pokazują ile osób obejrzało wideo (czy to najprostsza metryka w historii?). Należy pamiętać, że każda platforma społecznościowa w inny sposób definiuje to, co liczy się jako widok. Niektóre platformy liczą jako obejrzenie tylko kilka sekund.
Video completion rate – mierzy stosunek osób, które oglądają wideo aż do końca (kolejna prosta metryka – yay!). Może to być dobry wskaźnik tego, czy dana treść jest popularna. Aby określić, czy Twoje treści są spychane przez algorytm, ważne jest, aby mieć wysoki współczynnik ukończenia filmów.
3. ROI
Click-through-rate (CTR) – mierzy częstotliwość, w jakiej użytkownicy klikają link w Twoim poście, aby przejść do zewnętrznej treści (np. bloga, asortymentu, sklepu, strony z naszymi usługami itp.) Metryka ta jest kluczowa do analizy w celu określenia skuteczności działań marketingowych. Ile osób zobaczyło Twój post i się zainspirowało? Aby obliczyć CTR, podziel ile wyświetleń otrzymał post przez ile kliknięć. Następnie pomnóż przez .
Liczba kliknięć w posty Liczba wyświetleń postów 100 =CTR
Współczynnik konwersji – mierzy, jak skuteczne są Twoje treści społecznościowe w przenoszeniu użytkowników przez cyfrowy lejek sprzedażowy. Odnosi się to do zdolności treści do motywowania użytkowników do podjęcia działania, które prowadzi do konwersji (np. rezerwacji konsultacji, subskrypcji, liczby pobrań, sprzedaży itp.) Aby obliczyć współczynnik konwersji, podziel całkowitą liczbę kliknięć przez liczbę konwersji, a następnie pomnóż 100…
Liczba konwersji Całkowita liczba kliknięć 100 =Współczynnik konwersji
Cost-per-click (CPC) – odnosi się do kwoty, którą płacisz za każdym razem, gdy osoba kliknie na reklamę społecznościową. Metrykę tę należy porównać ze współczynnikiem konwersji, aby określić, czy koszt początkowy przyczynia się do ogólnego zysku.
ROI jest miarą tego, ile pieniędzy firma zarabia na danej inicjatywie po odjęciu kosztów związanych z jej wytworzeniem. Metryka ta służy do określenia, czy kampania generuje wzrost biznesu czy drenuje zasoby firmy.
One Comment
Comments are closed.