Jak dobre opowiadanie historii prowadzi do dłuższego czasu oglądania w YouTube 1681196785 jak dobre opowiadanie historii prowadzi do dluzszego czasu ogladania w

How good storytelling leads to longer viewing time on YouTube

Jeśli chcesz, aby ludzie słuchali, opowiedz im historię. To zawsze było jasne, od początków hieroglifów po powstanie książek, filmów i telewizji.

Dziś wydaje się, że YouTube to najlepsze miejsce do dzielenia się tymi prawdziwymi, autentycznymi historiami — i nie bez powodu. Widzowie YouTube czuwają A billion hours of video każdego dnia. Aby sprostać temu zapotrzebowaniu, twórcy publikują ponad 500 godzin treści na minutę.

Innymi słowy, konkurencja się rozkręca! Przy tak wielu gawędziarzach w YouTube potrzeba czegoś więcej niż wymyślnego sprzętu, właściwych słów kluczowych i atrakcyjnego tytułu, aby wydłużyć czas oglądania. W tym celu musisz host YouTube story.

Learning to pay attention

Czy wiesz, że większość ludzi przestaje oglądać film na YouTube po 30 sekundach? Jeśli spojrzysz na wykres utrzymania uwagi odbiorców dla tej treści, zobaczysz coś takiego:

Jak dobre opowiadanie historii prowadzi do dłuższego czasu oglądania w YouTube Jak dobre opowiadanie historii prowadzi do dluzszego czasu ogladania w

Co więc trzeba zrobić, aby utrzymać zaangażowanie widzów?

According to University of Chicago studiujesz, wszystko opiera się na emocjach. Widzowie zwracają uwagę, gdy sprawiasz, że coś czują lub zmieniają ich stan emocjonalny, zwłaszcza podczas oglądania filmów. Ich mózgi „rozświetlają się”, ponieważ są pochłonięci tym, co się dzieje, niezależnie od tego, czy jest to smutna, szczęśliwa, czy szokująca scena.

Jeśli chcesz to zrobić w YouTube, zapoznaj się z filmami i programami telewizyjnymi, które przykuwają Twoją uwagę. Przyjrzyj się strukturze tych historii, aby móc używać tego samego formatu w YouTube.

Format opowiadania historii, który wydłuża czas oglądania

Teraz, gdy wiesz, że emocjonalne treści sprawiają, że ludzie słuchają, jak umieszczasz te momenty w swoich filmach?

Jednym z rozwiązań jest użycie tzw podróż bohatera, wspólne urządzenie fabularne w Harry Potter, Star Warsi setki innych filmów. Koncentruje się na pojedynczym bohaterze, przygodzie, którą podejmują i czego uczą się po drodze.

Oto jak wygląda podróż bohatera:

  • Zwykły świat: Poznajemy bohatera i widzimy ich normalne, prozaiczne życie.
  • The Seed of Adventure: Bohater czuje się „wezwany” do wyruszenia na misję lub przygodę.
  • Refusal to call: Fear or discomfort holds the hero back.
  • Meeting with Mentor: Wzór do naśladowania daje bohaterowi rady i mądrość.
  • Crossing the first threshold: The hero sets out on a quest.
  • Tests, allies and enemies: Bohater wkracza do nowego świata, stawia czoła wyzwaniom i spotyka wrogów.
  • Podejście do najgłębszej jaskini: Podczas gdy stawka rośnie, pojawiają się niepowodzenia.
  • Próba: Bohater staje przed największą jak dotąd próbą.
  • Prize: Bohater zbiera nagrody za zwycięstwo (umiejętność, wiedza itp.).
  • The way back: Bohater wraca do domu, ale jest jeszcze więcej wrogów do pokonania.
  • Resurrection: Punktem kulminacyjnym opowieści staje się ostateczny test, w którym bohater czerpie ze wszystkiego, czego się nauczył.
  • Powrót z eliksirem: Zło zostaje pokonane, wszyscy są bezpieczni, a bohater zostaje przemieniony na zawsze.

Jak dobre opowiadanie historii prowadzi do dłuższego czasu oglądania w YouTube 1681196715 121 jak dobre opowiadanie historii prowadzi do dluzszego czasu ogladania w

Za pomocą tego urządzenia fabularnego możesz badać pojęcia takie jak strach, strata, wzrost i triumf — dlatego to działa! Każdy rozdział wzbudza w bohaterce nowe emocje I widz. Dzięki potężnemu wglądowi (emocje = uwaga) wiemy, że to urządzenie fabularne może wydłużyć czas oglądania w YouTube.

YouTube Przykłady Podróży Bohatera

Możesz wykorzystać podróż bohatera w prawie każdym filmie, ale najlepiej sprawdza się ona w treściach z wyzwaniami lub opowieściami.

Jako szybki przykład udostępnimy dwa filmy z tych kategorii. Zobaczysz, jak obie historie podążają za podróżą bohatera, nawet jeśli twórcy nieco zmodyfikowali je na potrzeby YouTube.

Warto również wspomnieć, że te filmy mają ogromną liczbę wyświetleń. Jest więc duża szansa, że ​​mieli dużo czasu oglądania, co skłoniło algorytm YouTube do udostępnienia ich większej liczbie osób.

Ryan Trahan: „Spędziłem 100 dni w Pokémonach”

Ryan Trahan znany jest ze swoich legendarnych wyzwań, w tym jednego, w którym za jednego grosza przemierzył Amerykę Północną. W poniższym filmie (ponad milion wyświetleń) wykorzystuje podróż bohatera jako wyzwanie w grze.

Oto zestawienie znaczników czasu:

The zew of adventure

0:46–1:01: Ryan rzuca sobie wyzwanie, by żyć w środku Pokemon Purple przez 100 dni i zostań mistrzem.

Crossing the first threshold

1:02–1:58: Ryan rozpoczyna swoją podróż od spotkania z głównymi bohaterami i wybrania swojego pierwszego Pokémona.

Jak dobre opowiadanie historii prowadzi do dłuższego czasu oglądania w YouTube 1681196715 757 jak dobre opowiadanie historii prowadzi do dluzszego czasu ogladania w

Tests, allies and enemies

1:59–3:09: Ryan wkracza do zupełnie nowego świata, grając w „trybie Nuzzlock”. Musi nadać pseudonim wszystkim swoim Pokémonom, walczyć tylko z Pokémonami, które nie zemdlały, i używać tylko pierwszego Pokémona, którego złapie w dowolnym obszarze. Jeśli wszyscy zemdleją, gra jest zakończona.

3:10–19:00: Ryan musi stawić czoła bitwom, misjom i zadaniom pobocznym. Po drodze traci kilka Pokémonów, ale do 81 dnia pokonuje każdego lidera siłowni!

Podejście do Najgłębszej Jaskini

23:08–23:45: Ryan traci „QuackBooma”, silnego pokemona, który zaprowadził go bardzo daleko w grze. To smutna strata! (RIP QuackBoom)

Jak dobre opowiadanie historii prowadzi do dłuższego czasu oglądania w YouTube Jak dobre opowiadanie historii prowadzi do dluzszego czasu ogladania w

27:31–31:06: Ryan pokonuje Elitarną Czwórkę (najlepszych trenerów w lidze Pokémon).

Próba

31:07–33:00: Ryan pokonuje mistrza wszystkich mistrzów w lidze Pokémon. Wygłasza emocjonalną mowę o tym, czego nauczył się grając w Pokémony przez lata.

Lynette Adkins: „Musiałam przeprogramować swój umysł, aby stworzyć wymarzone życie”

Lynette Adkins jest twórcą stylu życia, który mówi o kierowaniu życiem i rozwijaniu swojego sposobu myślenia. W poniższym filmie (ponad 336 000 wyświetleń) dzieli się ważną aktualizacją życia, wykorzystując podróż bohatera.

Oto zestawienie znaczników czasu:

Zwykły świat

0:00–1:22: Lynette opowiada o niesatysfakcjonującej pracy, w której czuła się przepracowana.

The zew of adventure

1:23–2:28: Lynette czuje się „wezwana” do zmiany sposobu myślenia, aby spełnić swoje marzenie o zostaniu przedsiębiorcą.

Meeting with Mentor

2:28–4:28: Lynette spotyka swojego „mentora”, którym tak naprawdę jest jej samoświadomość. Słuchając swoich najskrytszych myśli, zaczyna wierzyć, że jej prawdziwe pragnienia mogą się spełnić.

Crossing the first threshold

5:33–6:38: Lynette zaczyna zmieniać swoje życie, unikając toksycznych związków, nie przepracowując się, zdobywając hobby i nie tylko.

Tests, allies and enemies

6:39–8:35: Lynette wkracza w nowy sposób myślenia, ale ma trudności z tworzeniem granic w szkole i pracy. Zdaje sobie sprawę, że powstrzymuje się z powodu samoograniczających przekonań.

Wróć z eliksirem

8:34–10:25: Wychodząc zwycięsko, Lynette wyjaśnia, jak zmienić swoje życie, usuwając zwątpienie.

Wciągająca historia = Wyświetlenia w YouTube

Aby opanować opowiadanie historii w YouTube, musisz spojrzeć poza YouTube. Zapoznaj się z klasykami, które położyły podwaliny pod wszystkie znane nam dziś urządzenia fabularne. Król Lew. Przeminęło z wiatrem. Szczęki. Następnie możesz wykorzystać te historie jako plan tworzenia emocjonalnych, wciągających treści. W ten sposób uzyskasz więcej czasu oglądania w YouTube!

Ale jeśli potrzebujesz więcej porad, oto 5 dodatkowych sposobów na zapewnienie rozrywki widzom.

Similar Posts