Jak czesto zmienia sie kolejnosc historii na Instagramie

Jak często zmienia się kolejność historii na Instagramie

Jeśli jesteś stałym bywalcem Instagrama i lubisz sprawdzać, kto oglądał Twoje historie, na pewno zastanawiałeś się, dlaczego Instagram tak ocenia ludzi. Dlaczego określone nazwisko zawsze pojawia się na pierwszym miejscu lub w pierwszej dziesiątce? Ale to nie jedyna rzecz, którą ludzie uważają za mylącą.

Jak często zmienia się kolejność historii na Instagramie

Ponieważ Instagram zawiera wiele sponsorowanych reklam, ludzie chcą wiedzieć, skąd Instagram wie, które z nich chcesz zobaczyć. W jaki sposób może stwierdzić, które produkty są dla Ciebie istotne?

Ten artykuł odpowie na wszystkie te pytania i nie tylko.

Jak Instagram ocenia osoby, które obejrzały Twoją historię?

Istnieje wiele spekulacji na ten temat, ponieważ Instagram nie ujawnił tajemnicy swojego algorytmu rankingu.

Niektórzy uważają, że Instagram porządkuje widzów w Instagram Story na podstawie tego, jak często odwiedzają Twój profil. Inni uważają, że ma to związek z tym, jak często lubią Twoje zdjęcia lub przesyłają je innym użytkownikom.

Chociaż byłoby miło dowiedzieć się, kto w ten sposób prześladuje Twój profil na Instagramie, odpowiedź jest bardziej złożona.

Algorytm rankingu Instagrama

Kolejność relacji na Instagramie często się zmienia

Algorytm rankingu Instagrams działa za kulisami i zbiera dane ze wszystkich urządzeń, których używasz do otwierania tej aplikacji. Ten algorytm jest dziełem programistów Instagrama, a jego celem jest poprawa komfortu użytkowania.

Mówiąc najprościej, algorytm rankingowy Instagrama zbiera dane podczas korzystania z aplikacji. Ale co dokładnie zbiera i czy narusza twoją prywatność?

Jak często zmienia się kolejność historii na Instagramie

Informacje, które są codziennie zbierane od Ciebie, obejmują:

  1. Jakie profile odwiedzasz
  2. Z kim rozmawiasz
  3. Osoby oznaczane w postach
  4. Osoby, których najczęściej szukasz
  5. Posty, które lubisz
  6. Hashtagi itp.

Wszystkie te informacje są gromadzone i wykorzystywane do ustalenia, z kim najczęściej wchodzisz w interakcje. Interakcja to główny parametr, który decyduje o rankingach na Instagramie.

Innymi słowy, jeśli najczęściej rozmawiasz z jednym ze swoich znajomych na Instagramie, są szanse, że zawsze pojawi się jako pierwszy. Dzieje się tak, dopóki nie będziesz częściej wchodzić w interakcje z kimś innym.

Algorytm wykorzystuje te same informacje, aby określić, czyje posty pojawiają się jako pierwsze na Twoim kanale na Instagramie.

Żadna z zebranych informacji nie jest szkodliwa, a Instagram wykorzystuje je wyłącznie w celu świadczenia użytkownikom lepszych usług. Ale jak mają się do tego reklamy sponsorowane?

Jeśli chodzi o reklamy, algorytm został nieco ulepszony.

Jak często zmieniaj kolejność historii na Instagramie

Skąd Instagram wie, które reklamy wyświetlać?

W tym przypadku algorytm wykorzystuje więcej niż wymienione wcześniej czynniki. Wiele osób uważa, że ​​dokładność miejsc docelowych reklam jest niepokojąca.

Celem algorytmu jest coś więcej niż tylko lista osób, z którymi najczęściej wchodzisz w interakcje. Ma również na celu poznanie Twojej postaci i zbudowanie Twojego profilu jako konsumenta. W ten sposób Instagram będzie wiedział dokładnie, które reklamy najprawdopodobniej Cię zainteresują, co zwiększy szanse na ich kliknięcie.

Dodatkowe informacje zbierane przez ten algorytm obejmują:

  1. Czego najczęściej szukasz
  2. Które strony na Instagramie odwiedzasz najczęściej
  3. Twoja historia przeglądarki
  4. Twoje wiadomości itp.

Niektóre z tych rzeczy mogą się wydawać niezwykłe lub niepokojące.

Polityka prywatności Instagrama zmieniła się wkrótce po tym, jak kupił je Facebook. Ponieważ Facebook przyznał, że prowadzi dzienniki połączeń, wiadomości tekstowych i wyszukiwania, naturalnie oczekuje się, że Instagram zrobi to samo.

Jak widzimy z ich zmieniona polityka prywatności, Instagram może uzyskiwać historię przeglądania (w Google Chrome lub innych przeglądarkach), ustawiając narzędzia do śledzenia danych online lub używając plików cookie. Ponieważ aplikacja ma dostęp do tych modułów śledzących, będą one wiedzieć, czego szukałeś w Google.

Zmiana kolejności relacji na Instagramie

Ta informacja jest kluczem do ustalenia, czego aktualnie potrzebujesz. Na przykład nie zdziw się, jeśli reklama sklepu z gitarami pojawi się w Twoim kanale po tym, jak spędzisz dzień na czytaniu o gitarach. Pamiętaj, że Facebook jest właścicielem Instagrama, więc wszystko, czego szukasz na Facebooku, będzie również widoczne na Instagramie.

Ponadto niektórzy eksperci twierdzą, że Instagram może filtrować wiadomości pod kątem słów kluczowych. Więc jeśli rozmawiałeś z kimś o gitarach, może to również mieć wpływ na reklamy gitar, które widzisz.

Czy ma to wpływ na Twoją prywatność?

Instagram nie przyznał się do stosowania wszystkich wspomnianych wcześniej taktyk, ale filtrowanie wiadomości to znana praktyka, przed którą ostrzegają eksperci. Podobne taktyki są stosowane na innych stronach internetowych i popularnych platformach.

Pytanie brzmi, czy należy się tym martwić?

Ponieważ wszystkie te dane są zbierane przez algorytm, a nie przez kogoś ręcznie, możesz mieć wrażenie, że Twoje informacje są w bezpiecznych rękach. Pod koniec dnia wszystko sprowadza się do tego, jak bardzo jesteś skłonny zaufać ich metodom.

#!trpst#trp-gettext data-trpgettextoriginal=#!trpen#Similar Posts#!trpst#/trp-gettext#!trpen#