Jak personalizacja e maili moze poprawic Twoja strategie marketingowa

Jak personalizacja e-maili może poprawić Twoją strategię marketingową

Więcej niż Każdego dnia wysyłanych jest 319 miliardów e-maili. Pomyśl o tej liczbie. Co więcej, szacuje się, że do 2023 roku liczba ta osiągnie 347 miliardów e-maili dziennie. Strategie marketingu e-mailowego zmieniły się drastycznie na przestrzeni lat i oczywiście to, co działało 5 lat temu, już nie ma zastosowania. Jednak marketing e-mailowy nadal odgrywa kluczową rolę w każdej strategii marketingowej. Wykorzystanie dostępnych danych konsumenckich stało się również jednym z najlepszych sposobów personalizacji marketingu.

Przyjrzyjmy się, jak działa personalizacja wiadomości e-mail i dlaczego.

Powiązany: Jak używać e-mail marketingu do promowania swojej marki

Dlaczego e-mail marketing jest nadal preferowanym kanałem dla najlepszych marketerów?

Odpowiedź jest prosta. Zapewnia najlepszy marketingowy zwrot z inwestycji.

Niepoważnie. W rzeczywistości e-mail generuje 38 USD za każdy wydany 1 USD, co daje zdumiewające 3800% ROI, co czyni go jedną z najskuteczniejszych dostępnych opcji.

Marketerzy używają teraz kampanii podzielonych na segmenty — w których baza klientów jest podzielona na segmenty w zależności od potrzeb kampanii. Doprowadziło to do wzrostu aż o 760%.

Według HubSpot73% millenialsów woli również otrzymywać wiadomości od firm za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Zamiast otrzymywać od subskrybentów kampanię e-mailową z ogólnymi ofertami, będą oni otrzymywać wysoce trafne i ukierunkowane wiadomości e-mail. To pokazuje, że zależy Ci na ich doświadczeniach z Twoimi produktami lub usługami i może pomóc w nawiązaniu bliższych relacji z odbiorcami poczty e-mail.

Segmentacja jest dość łatwa dzięki oprogramowaniu CRM. To działa, ponieważ kiedy segmentujesz swoją bazę danych, Twoje kampanie e-mailowe stają się znacznie bardziej ukierunkowane na odbiorców.

oprogramowanie CRM
Marki stają się prawdziwe

Kluczem do skutecznego marketingu jest wysyłanie wysoce trafnych, dostosowanych do potrzeb materiałów do klientów i odbiorców. Aby zatrzymać klientów, firmy muszą skutecznie nadążać. Marketing e-mailowy nie tylko umożliwia to bezproblemowo, ale także sprawia, że ​​Twoja firma wygląda znacznie lepiej. Dzięki dużej ilości dostępnych obecnie narzędzi CRM marketing e-mailowy nigdy nie był łatwiejszy!

Co to jest spersonalizowany marketing e-mailowy i jakie korzyści może odnieść Twoja firma z tej strategii marketingowej?

Ponownie, jak wspomniano powyżej, ludzie chcą być postrzegani jako jednostki z własnymi potrzebami i pragnieniami. Korzystanie z narzędzi, które umożliwiają personalizację treści dla klientów, pomaga wyróżnić się dzięki wysoce dostosowanym treściom. Ale to nie wszystko:

  • Ruch w Twojej witrynie wzrasta, ponieważ wiadomości e-mail są częściej otwierane.
  • Wzmacnia bazę klientów lub firmę, wysyłając odpowiednią treść do właściwego klienta. Klient z Indii nie zostanie zaproszony na wydarzenie dwa dni później w Kalifornii. To wysoce niepożądane treści, których można łatwo uniknąć dzięki spersonalizowanym strategiom marketingowym.
  • Spersonalizowany e-mail marketing buduje zaufanie! Działa to na Twoją korzyść, zwłaszcza jeśli sprzedajesz produkt o wysokiej cenie.

Badania wykazały również, że współczynniki klikalności są 14 procent wyższe, a współczynniki konwersji są o 10 procent wyższe gdy personalizacja jest częścią ogólnej treści wiadomości e-mail.

Jak najlepiej spersonalizować swoje kampanie e-mailowe?

kampanie e-mailowe

Gdy zdecydujesz się zarówno na rodzaje e-maili, które chcesz wysyłać do swoich klientów, jak i rodzaj treści, które chcesz przekazać, jest kilka rzeczy, o których musisz wiedzieć. To podstawy personalizacji e-maili, które pomogą Ci wzmocnić strategię marketingową.

Nie przegap ważnych informacji podczas zbierania danych! Tagi personalizacyjne to KLUCZ!

Zbierając informacje o subskrybentach z formularza zgody, pamiętaj o zebraniu ważnych informacji, takich jak imię i nazwisko użytkownika, adres e-mail, lokalizacja itp. Zbieranie i wykorzystywanie innych danych może pomóc w personalizacji wiadomości e-mail i jeszcze bardziej wzmocnić strategię marketingową. Istnieje wiele usług, które mogą ci powiedzieć, które produkty lub strony usług odwiedzał użytkownik, dzięki czemu możesz kierować e-maile dotyczące produktów bezpośrednio do tych użytkowników.

Segmentuj swoje listy e-mailowe

Jak wspomniano wcześniej, klienci mają indywidualne zainteresowania, które różnią się w bardzo szerokim spektrum. Tak więc jest mało prawdopodobne, aby uniwersalne podejście zadziałało dla wszystkich.

Dlatego podzielenie odbiorców na podstawie określonych kategorii może być niezwykle korzystne podczas próby dotarcia do bazy klientów za pośrednictwem marketingu e-mailowego.

Podział klientów na podstawie danych demograficznych i zainteresowań może okazać się przydatny w tworzeniu dostosowanych treści dla każdej grupy.

Korzystaj z treści dynamicznych!

Wykorzystanie różnych typów treści w zależności od rodzaju odbiorców, do których się zwracasz, to kolejny sprytny sposób na ulepszenie gry marketingowej dzięki personalizacji wiadomości e-mail.

Na przykład możesz utworzyć wiele wersji tego samego e-maila i spersonalizować je. Jest to oparte na informacjach, które o nich posiadasz (np. czy są mężczyznami czy kobietami, historią zakupów itp.). Ten sam e-mail może zawierać różne rodzaje treści dla różnych grup! Oto Twoja szansa na zabawę z infografikami, treściami wideo i wszystkimi innymi wariantami treści e-mail marketingu!

Dawno minęły czasy e-maili ze strzelbą, w których wysyłasz nudną masową wiadomość e-mail i modlisz się o wyniki. 😉

Uproszczona wskazówka: Spersonalizowana grafika dla wszystkich Twoich dynamicznych treści i potrzeb marketingu e-mailowego może być idealnym narzędziem do skutecznej i skutecznej strategii marketingowej! Uzyskaj wczesny dostęp TERAZ!

Wykorzystanie automatyzacji w celu zwiększenia trafności i terminów.

Automatyczne dostarczanie treści polega na wysyłaniu ludziom odpowiedniego rodzaju treści do właściwych osób. I nie, nie mamy na myśli planowania e-maili między czasem małego ruchu a czasem dużego ruchu.

Mamy na myśli wysyłanie wiadomości e-mail, które mogą zostać uruchomione po wykonaniu przez subskrybenta określonej akcji lub osiągnięciu kamienia milowego! Może to mieć miejsce, gdy przekroczą określoną liczbę zakupów, będą obchodzić urodziny lub odnowią członkostwo.

Najważniejsze: Kontynuuj!

Załóżmy, że nie otrzymałeś odpowiedzi po wysłaniu wiadomości e-mail. Możesz zwiększyć odsetek odpowiedzi nawet o 21% w porównaniu z pierwszym e-mailem, po prostu wysyłając kilka kolejnych e-maili!

Po prostu upewnij się, że tworzysz odpowiedź uzupełniającą w autentyczny sposób, który jest odbierany przez klientów w sposób organiczny. Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to wyglądać na spamera i zdesperowanego.

Jednym z najłatwiejszych sposobów rozpoczęcia marketingu e-mailowego i strategii marketingowej opartej na personalizacji jest wysłanie powitalnego e-maila! Załóżmy, że klient zapisał się na Twoje e-maile, to najłatwiejszy krok, jaki możesz zrobić, aby uzyskać trwały efekt.

Innym sposobem na wskoczenie na tę modę jest tworzenie treści cateringowych. Bardzo popularnym sposobem podejścia do tego jest tworzenie treści informacyjnych dla klienta. Świadomy klient to klient, w którym wzbudziłeś ciekawość i zainteresowanie, a wszyscy wiemy wspaniałe rzeczy i tworzymy z ciekawości!


data-trpgettextoriginal=Similar Posts