How to conduct a quick social media audit
Przebijanie się na platformach social media i próba bycia głośniejszym niż cały hałas wokół ciebie, to nie jest łatwa rzecz do zrobienia.
Marketerzy muszą stale przeglądać swoje strategie, aby upewnić się, że wszystkie liczby są w górę, publiczność jest zadowolona z tego, co dostaje i wszyscy słyszeli o ich marce.
Trudny świat, co? Wiemy, że analizowanie postępów Twojej marki w czasie to nie do końca bułka z masłem. Dlatego powinieneś rozważyć poznanie audytu mediów społecznościowych dla owocnego planu na przyszłość.
Trzymaj się nas, aby dowiedzieć się wszystkiego, co musisz wiedzieć o tym, jak przeprowadzić audyt mediów społecznościowych, a nawet więcej. Gotowy?
-
Czym jest audyt mediów społecznościowych?
-
Like przeprowadzić audyt social media
- Narzędzia audytu mediów społecznościowych
- Szablon audytu mediów społecznościowych
Audyt mediów społecznościowych to analiza sposobu zarządzania marką poprzez regularne sprawdzanie ewolucji na platformach mediów społecznościowych, aby dowiedzieć się, jakie ulepszenia są potrzebne.
Menedżerowie mediów społecznościowych i specjaliści ds. marketingu są odpowiedzialni za treści, które zaludniają wszystkie platformy mediów społecznościowych dla marki.
Niektórzy mogą myśleć, że to wszystko jest zabawą i grami, dopóki nie dowiedzą się, że te prace oznaczają również patrzenie na dane, statystyki, raporty i przeprowadzanie audytu.
Jednak dzięki dobrze przeprowadzonym badaniom i dużej ilości cierpliwości, każdy może nauczyć się przeprowadzać audyt mediów społecznościowych. Nie jest to rocket science, ale wymaga sporo pracy.
Aby przeprowadzić audyt mediów społecznościowych dla swojej firmy, powinieneś postępować zgodnie z przewodnikiem krok po kroku, który może pomóc Ci określić zarówno postępy Twojej marki, jak i plan na przyszłość.
Teraz, gdy zapoznałeś się z terminem, nadszedł czas, aby dowiedzieć się, jak przeprowadzić audyt mediów społecznościowych. Podzieliliśmy cały proces na mniejsze kroki, aby ułatwić jego przyswojenie.
Nasz przyjaciel, Dorin van Dam powiedział w jednym z naszych podcastów, że audyt mediów społecznościowych jest jak „robienie zdjęć tego, co dzieje się teraz”.
Częścią świadomości Twojej marki jest bycie rozpoznawalnym na wszystkich platformach mediów społecznościowych, poprzez utrzymywanie spójności, jeśli chodzi o informacje, które dostarczasz swoim klientom, logo i wiele innych.
1. Przeanalizuj swoje profile w mediach społecznościowych
Przeprowadzając audyt mediów społecznościowych, nie ma znaczenia, czy masz konta na wszystkich istniejących platformach. Być może od początku ustaliłeś, które są kanałami social media, poprzez które powinieneś promować swoją markę.
Nie wszystkie aplikacje social media mogą być odpowiednie dla Twojej niszy i to jest ok. Nie potrzebujesz obecności w mediach społecznościowych na wszystkich platformach, aby odnieść sukces. Więc przestań się tym stresować.
Prześledź swoje dane na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, TikTok, Twitterze, YouTube i każdej innej platformie mediów społecznościowych, śledząc swoje metryki, aby mierzyć postępy.
W ten sposób jesteś na bieżąco ze wszystkimi zmianami, które zachodzą na każdej platformie, dotyczącymi Twojego zaangażowania, liczby followersów i innych ważnych metryk.
Możesz analizować swoje profile w mediach społecznościowych albo za pomocą natywnych aplikacji analitycznych, albo narzędzia analitycznego innej firmy, które może objąć wszystkie dane ze wszystkich platform, na których jesteś aktywny w jednym miejscu, jak Socialinsider.
Zobacz, jakie są mocne i słabe strony Twojej strategii na każdej platformie mediów społecznościowych.
Może dowiesz się, że to co działało na LinkedIn miało rozczarowujące rezultaty na Instagramie. To pomoże Ci dostosować taktykę.
2. Spójność marki we wszystkich kanałach
Jeśli jesteś obecny na wszystkich platformach social media, musisz dokładnie przeanalizować sposób, w jaki prezentujesz swoją markę na wszystkich z nich.
Upewnij się, że bierzesz je po kolei i przyglądasz się wszystkiemu, co tam masz, od zdjęcia okładkowego po link w Bio i reposty, które kiedyś robiłeś.
W ten sposób zdecydujesz, co usunąć, a co przyzwyczaić, by pasowało do wartości i ideologii Twojej marki.
Konsekwencja jest niezbędna dla Twojej marki na wszystkich platformach social media. Nawet jeśli od dłuższego czasu nie opublikowałeś nic na TikTok, nie oznacza to, że powinieneś pominąć go w swoim audycie mediów społecznościowych.
Wszystkie Twoje konta w mediach społecznościowych powinny być prześwietlone, aby upewnić się, że masz tylko czyste treści.
Specjaliści radzą również marketerom, aby sprawdzili nieoficjalne konta pracowników w mediach społecznościowych, aby zweryfikować rodzaj postów, które posiadają.
Lepiej jest zapewnić wszystkich w firmie, że ujednoliciłeś treści na wszystkich platformach mediów społecznościowych, aby uniknąć nieporozumień lub wprowadzania klientów w błąd.
Po zidentyfikowaniu wszystkich posiadanych kont, przyjrzyj się sieci mediów społecznościowych, adresowi URL, nazwie i opisowi profilu, dacie ostatniej aktywności oraz liczbie fanów lub followersów.
Będziesz mógł lepiej zorganizować swój audyt, jeśli umieścisz wszystkie te dane w arkuszu kalkulacyjnym, aby zobaczyć postępy, jakie robisz w czasie.
Następnie zadaj sobie pytanie, co możesz zrobić, aby wzmocnić swoją obecność w mediach społecznościowych na platformach, na których nie masz tak wielu postów.
3. Obserwuj metryki mediów społecznościowych swojej marki
Wiemy, że chodzi o monitorowanie i analizowanie, ale zaufaj nam, kiedy powiemy, że to wszystko jest tego warte.
Kiedy promujesz swoją markę na kilku kontach w mediach społecznościowych, ważne jest, aby od czasu do czasu sprawdzać, jak radzą sobie Twoje posty.
Aby liczyć swoje postępy na wszystkich platformach mediów społecznościowych, upewnij się, że masz swoją listę metryk, które musisz uważnie śledzić na każdej platformie, jak Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube i reszta.
Po pierwsze, spójrz na metryki, które pokazują zaangażowanie, interakcje, liczbę wzmianek, kliknięć w linki, wyświetleń wideo, zasięgu i wyświetleń. Wszystkie te dane oferują ci wgląd, którego potrzebujesz, aby dowiedzieć się, jakie zmiany należy wdrożyć, aby poprawić swoją grę.
Analizowanie twoich metryk oznacza posiadanie nowego arkusza kalkulacyjnego, w którym uwzględniasz liczby dla każdej metryki w określonym okresie czasu, aby móc porównać wyniki z przyszłymi liczbami.
Stworzyliśmy przewodniki, jak korzystać z analityki dla każdej platformy:
4. Oceń wydajność każdej sieci
Każda platforma social media ma określone metryki, które odgrywają bardzo ważną rolę w ocenie ewolucji Twojej marki.
Dlatego kluczowe jest sprawdzenie wydajności Twojej marki na każdej aplikacji social media osobno podczas przeprowadzania audytu social media.
Zacznij przyglądać się swoim najlepiej działającym postom na każdej aplikacji social media i zobacz dokładnie, co najlepiej zadziałało dla Twojej marki.
Może na Facebooku posty, które zawierały zdjęcia ludzi uplasowały się lepiej, ale prawdopodobnie na Instagramie Reels wypadły lepiej niż jakikolwiek inny typ treści.
Posiadanie planu dla każdej platformy social media i zrozumienie jak działa każda aplikacja jest niezbędne, jeśli chcesz uzyskać świetne wyniki na wszystkich z nich.
5. Zrozumienie, gdzie stoisz w swojej niszy
Patrzenie na to co robią inni to nie oszukiwanie, to czerpanie inspiracji. Pamiętaj, że ludzie uczą się od ludzi i że wszystko, o czym myślisz, zostało już powiedziane.
Znajdź sposób, aby powiedzieć to wszystko jeszcze raz, używając własnych słów, historii swojej marki, z nutką emocji, aby nadać nowe życie idei.
Przyglądając się działalności innych marek z Twojej niszy, możesz odkryć nowe strategie, które zadziałały w ich przypadku, ulegając pokusie, aby również je wykorzystać.
Zanim zmienisz swoją wizję i strategię, dokładnie przeanalizuj platformy social media większej liczby marek z tej samej niszy, aby sprawdzić, czy znajdziesz tam wzór inny niż ten, który wykorzystujesz w swojej strategii marketingowej.
Następnie nadszedł czas na wdrożenie nowych rzeczy, które odkryjesz. W ten sposób uzupełnisz swoją strategię marketingową o nowe spostrzeżenia mające pomóc Ci odnieść sukces.
Pamiętaj jednak, że nawet jeśli przyjrzysz się temu, co robią inni, nie powinieneś stosować dokładnie tych samych strategii.
Pamiętaj, że masz swój własny głos i ludzie zauważą Cię tylko wtedy, gdy pokażesz im, że w jakiś sposób różnisz się od konkurencji.
6. Dowiedz się więcej o swoich odbiorcach
Wykonując audyt mediów społecznościowych, powinieneś umieścić na swojej liście również dowiedzenie się więcej o swoich odbiorcach. Pod koniec dnia to oni sprawiają, że serce Twojej marki bije.
Twoja publiczność i społeczność, którą budujesz wokół swojej marki, to ci, którzy walidują Twoją pracę.
Jednym z Twoich celów jest sprawienie, aby lubili Cię coraz bardziej każdego dnia, tak aby przekształcili się w potencjalnych klientów i ostatecznie kupujących.
Jeśli wartości Twojej marki przekonują odbiorców, to znaczy, że robisz to dobrze i że Twoje posty dotarły do osób naprawdę zainteresowanych.
Po poznaniu tego, co lubią Twoi odbiorcy na każdym kanale social media, czas dowiedzieć się, czy persona użytkownika jest taka sama jak persona kupującego.
W ten sposób dowiesz się, który rodzaj treści pomógł w przekształceniu Twoich odbiorców w klientów, dzięki czemu będziesz mógł robić tego więcej.
7.Ustal kanały, które przynoszą najwięcej korzyści
Z czasem możesz zauważyć, że nie rejestrujesz tego samego wskaźnika sukcesu na wszystkich kanałach social media, bez względu na to, jak bardzo się starasz.
Możliwe, że nie szukasz swoich odbiorców tam, gdzie powinieneś. Na przykład, jeśli jesteś lokalną restauracją i chcesz promować swoje najnowsze oferty, to prawdopodobnie dotrzesz do znacznie większej liczby osób, jeśli napiszesz o tym na Facebooku lub Instagramie, zamiast umieszczać wpis na Twitterze.
Wszyscy wiemy, że Twitter służy do krótkich, informacyjnych historii i nie jest popularny do dzielenia się obrazami. Dlatego musisz skupić się na zdjęciach i filmach, gdy Twoja marka sprzedaje coś, co jest warte zobaczenia dla Twoich klientów.
Jeśli dostaną soczyste wizualizacje, Twoi odbiorcy chętniej kupią od Ciebie bezpośrednio przez media społecznościowe.
Kiedy zauważysz, że Twoje posty nie osiągają tak dobrych wyników, jak się spodziewałeś na niektórych kanałach mediów społecznościowych, to dobrze jest się przestawić i skupić swoją uwagę na aplikacjach, które przynoszą najlepsze wyniki.
Skupiając swoją energię na aplikacjach mediów społecznościowych, które osiągają dobre wyniki, zyskasz lepsze wyniki w mediach społecznościowych.
WSKAZÓWKA: Na tym etapie procesu audytu mediów społecznościowych możesz również ocenić możliwości dla nowych platform mediów społecznościowych.
8. Zdecyduj o celach, które chcesz osiągnąć
Po tym, jak zobaczysz i porównasz wyniki na kilku platformach mediów społecznościowych przez pewien okres czasu, nadszedł czas, aby ustalić, co zrobić dalej.
Twój następny krok jest zawsze najważniejszy, ponieważ musisz upewnić się, że wykonujesz właściwy ruch.
Wymyślenie nowego planu marketingowego, który zawiera nowe spostrzeżenia, może pomóc Ci zmienić perspektywę i pokazać Twoim odbiorcom, że Twoja marka jest elastyczna, gotowa dostosować się do najnowszych trendów i ich potrzeb.
Na swojej liście celów w mediach społecznościowych możesz mieć:
- Zwiększenie świadomości marki
- Wzrost ruchu na Twojej stronie internetowej
- Uzyskanie nowego wglądu w publiczność
- Generowanie sprzedaży i leadów
- Dotarcie do nowej publiczności w mediach społecznościowych
- Budowanie zaangażowanej społeczności
Aby zmierzyć swoje postępy, możesz skorzystać z niektórych narzędzi do audytu mediów społecznościowych, takich jak Socialinsider. Z pewnością zaoferują Ci one wszystkie potrzebne spostrzeżenia, dzięki którym dowiesz się, jaką ścieżką musi podążać Twoja marka, by odnieść sukces.
9. Sprawdzaj wyniki w czasie
Być może myślisz, że teraz to już koniec i Twoja praca jest skończona. Przykro nam, że rozczarowujemy, ale powinieneś wiedzieć, że audyt mediów społecznościowych opiera się na ciągłej pracy.
Poprzez okresowe sprawdzanie wszystkiego, co powiedzieliśmy powyżej, będziesz w stanie zauważyć wyniki w czasie. Niektórzy ludzie wykonują audyt mediów społecznościowych co roku, a inni wolą robić to co kwartał.
W zależności od wyboru, możesz porównać swoje nowe wyniki z tymi, które zarejestrowałeś w zeszłym kwartale, aby zobaczyć jak się rozwinąłeś.
Jeśli zauważysz nawet najmniejszy wzrost liczb, to jest to Twoja motywacja, aby dalej robić to, na czym znasz się najlepiej.
Po co komplikować swoją pracę, skoro wielcy ludzie wymyślili środki, które to wszystko ułatwiają?
Możesz skorzystać z narzędzi audytu mediów społecznościowych, aby zapobiec popełnianiu błędów, zwłaszcza jeśli jesteś w tym nowy.
Narzędzia audytu mediów społecznościowych mogą zapewnić Ci wszystkie spostrzeżenia i metryki, których potrzebujesz, aby zobaczyć, jak Twoje posty były wykonywane na każdej platformie mediów społecznościowych, które posiadasz.
Zebraliśmy razem listę narzędzi mediów społecznościowych, które naprawdę mogą sprawić, że poczujesz ulgę.
- Socialinsider – Jest to Twoja aplikacja go-to, jeśli chodzi o użyteczne metryki i spostrzeżenia w określonym czasie. Możesz nawet użyć jej do porównania swoich wyników z wynikami konkurencji.
- Sprout Social – To narzędzie do analizy mediów społecznościowych, które pomoże Ci zobaczyć dogłębne dane na temat Twoich postów na kilku kanałach mediów społecznościowych.
- Hootsuite – Korzystając z tego narzędzia, łatwiej jest Ci tworzyć raporty zawierające wszystkie dane potrzebne do audytu mediów społecznościowych.
- Sociality.io – Ta aplikacja oferuje dostęp do raportów, które mogą pomóc Ci zobaczyć większy obraz, jeśli chodzi o to, co Twoi odbiorcy lubią w całej branży.
- Unmetric – To narzędzie do analityki mediów społecznościowych, które zapewnia kilka metryk, więcej niż można znaleźć w rodzimych aplikacjach. Dzięki temu będziesz lepiej wiedział, jaki powinien być Twój kolejny krok w celu poprawy strategii.
Przeprowadzając audyt mediów społecznościowych, aby ocenić drogę swojego biznesu, musisz przestrzegać zestawu łatwych kroków, aby być skutecznym.
Te podane powyżej z pewnością mogą ci pomóc, ale nic nie może się równać z dobrze zbadanym szablonem audytu mediów społecznościowych.
Taki szablon sprawi, że uznasz, że rzecz audytu jest łatwa-peasy lemon-squeezy (yep, właśnie to powiedziałem).
Postępując zgodnie ze strukturą, wykonanie audytu mediów społecznościowych poczuje się jak zadanie dla dzieci.
Niezależnie od platform, z których korzystasz, bardzo ważne jest wykonanie analizy SWOT (mocne strony, słabe strony, szanse i zagrożenia).
To pomoże Ci ustalić priorytety, ale także zmiany, które musisz wdrożyć, aby rozwijać swój biznes.
Przed wszystkim chwyć za długopis i papier i zacznijmy. Nikt nigdy nie powiedział. Tylko żartuję. Będziesz potrzebował do tego Excela.
Spójrzmy na to, co powinien zawierać twój audyt mediów społecznościowych dla każdej platformy social media.
Szablon audytu mediów społecznościowych dla Instagrama
Po pierwsze, uwzględnij w swoim Excelu każdą ważną rzecz dotyczącą Twojego konta biznesowego, jak uchwyt, bio, hashtagi, link w profilu, cele misji, właściciel kanału, ostatni post, top content.
Po drugie, jeśli chodzi o wyniki Twojej firmy, musisz przyjrzeć się takim rzeczom jak liczba postów, KPI (zaangażowanie, impresje, zasięg, CTR, itp.) i jak bardzo te metryki wzrosły lub zmalały w określonym czasie. Do tego potrzebne będzie narzędzie do analityki Instagrama.
Następnie oceń swoją publiczność, patrząc na demografię, liczbę followersów i zmiany, które zaszły w określonym czasie.
Kolejny krok związany jest z celami. Wypisz je, ustal termin realizacji każdego celu, a następnie napisz o jego wyniku.
Na koniec przeprowadź analizę SWOT. Podaj swoje mocne i słabe strony, czyli wewnętrzne czynniki, które wpływają na Twój sukces, a następnie podaj szanse i zagrożenia, czyli czynniki zewnętrzne, które mogą mieć na Ciebie wpływ.
Szablon audytu mediów społecznościowych dla Facebooka
Kiedy Twoja marka ma własną stronę na Facebooku, ważne jest, aby od czasu do czasu spojrzeć na liczby, aby ocenić produktywność kampanii.
Po pierwsze, spójrz na główne rzeczy, które ludzie mogą zobaczyć na Twojej stronie na Facebooku, jak uchwyt, sekcja o, hashtagi, link w profilu, cele misji, właściciel kanału, top content, ostatnie posty.
Następnie, patrząc na wyniki swojej marki, musisz zawrzeć w swoim audycie mediów społecznościowych liczbę postów, najważniejsze KPI (jak zaangażowanie, wyświetlenia, zasięg, CTR, itp.) i jak wartości tych metryk zmieniały się w określonym przedziale czasowym. Do tego celu potrzebne będzie narzędzie analityczne Facebook.
Kolejną rzeczą w kolejce jest poznanie swoich odbiorców. W tym przypadku, trzeba spojrzeć na demografii i jak liczba zwolenników wahał się w określonym czasie.
Następnie, kolejny ważny krok trzeba zaznaczyć z naszego szablonu audytu mediów społecznych jest ustalenie celów.
Po ustaleniu tego, co chcesz osiągnąć, upewnij się, że trzymasz się planu i terminu i napisz o swoich wynikach.
Wreszcie, trzeba również wykonać analizę SWOT. Tutaj musisz skategoryzować czynniki wewnętrzne i czynniki zewnętrzne, które mogą wpłynąć na sukces Twojej marki. Czynniki wewnętrzne to słabe i mocne strony Twojej marki, natomiast czynniki zewnętrzne to zagrożenia i szanse.
Szablon audytu mediów społecznościowych na LinkedIn
Jeśli założyłeś dla swojej firmy stronę na LinkedIn, powinieneś rozważyć przeprowadzenie raz na jakiś czas audytu mediów społecznościowych. Większość marketerów opracowuje audyty mediów społecznościowych co kwartał, co roku lub na koniec każdej kampanii.
Po pierwsze, wszystko na koncie Twojej marki jest niezwykle ważne, ponieważ ludzie widzą te dane jako pierwsze.
Przeanalizuj cechy swojej strony na LinkedIn, takie jak uchwyt, tag line strony firmowej, hashtagi, link w profilu, właściciel kanału, misja, główne treści, ostatnie posty.
Następnie, kiedy oceniasz wyniki swojej firmy, musisz uwzględnić w swoim audycie mediów społecznościowych liczbę postów, kluczowe KPI (takie jak zaangażowanie, zasięg, CTR, wrażenia, interakcje itp.) oraz sposób, w jaki ich wartości mogą się różnić w wybranym przedziale czasowym. Do tego celu będziesz potrzebował narzędzia analitycznego LinkedIn.
Następnie musisz skupić się na swoich odbiorcach. Nie pomijaj tej części z naszego szablonu audytu mediów społecznościowych. Powinieneś spojrzeć na demografię i sposób, w jaki liczba zwolenników zmieniła się w określonym przedziale czasowym.
Następną rzeczą w kolejce jest ustalenie celów marketingowych na LinkedIn dla Twojej kampanii w mediach społecznościowych.
Kiedy jasno wiesz, co chcesz osiągnąć, działaj zgodnie z tym, ustal termin, a następnie napisz o wynikach.
Wreszcie, powinieneś również rozważyć analizę SWOT. Obejmuje ona czynniki wewnętrzne i czynniki zewnętrzne.
Czynniki zewnętrzne to zagrożenia i szanse, natomiast czynniki wewnętrzne to słabe i mocne strony Twojej marki.
Szablon audytu mediów społecznościowych na Twitterze
Twój biznes stanął na nogi i założyłeś już nawet dla niego konto na Twitterze? Jeśli boisz się liczb, to pewnie już myślisz o bólu głowy, jaki czeka Cię podczas przeprowadzania audytu mediów społecznościowych.
Zaufaj nam, że dzięki wykorzystaniu tego szablonu audytu mediów społecznościowych będzie to łatwiejsze niż kiedykolwiek.
Po pierwsze, rozważ przearanżowanie wszystkiego, co masz na koncie swojej marki, zwłaszcza rzeczy, które jako pierwsze zostaną zauważone.
Musisz zrobić dobre wrażenie, kiedy odwiedzający będą lądować na Twojej stronie na Twitterze.
Uwzględnij w swoim audycie dane dotyczące uchwytu, bio, hashtagów, linku w profilu, właściciela kanału, misji, najważniejszych treści, ostatnich postów, a także możesz rozważyć zmianę niektórych infosów, jeśli czujesz się bardziej kreatywny.
Następnie, oceniając wydajność firmy na Twitterze, należy uwzględnić w audycie mediów społecznościowych liczbę postów, ważne KPI (jak zaangażowanie, zasięg, CTR, wrażenia, interakcje itp.) i jak ich wartości mogą się różnić w zależności od okresu czasu, który ustawisz. Do tego potrzebne będzie narzędzie analityczne Twitter.
Następnie w centrum uwagi powinna znaleźć się Twoja publiczność. Lepiej, żebyś nie pomijał tej części zawartej w naszym szablonie audytu mediów społecznościowych.
Należy ocenić demografię, liczbę zwolenników i jak to może się zmieniać w określonym czasie.
Następnie, nadszedł czas, aby pomyśleć o swoich celach dla kampanii mediów społecznych na Twitterze. Ustawić kilka realistycznych celów, działać na nich, ustalić termin, a następnie włączyć swoje wyniki do audytu.
W końcu analiza SWOT to wszystko, czego potrzebujesz, aby się zawinąć. Ocena ta charakteryzuje czynniki wewnętrzne i czynniki zewnętrzne.
Czynniki zewnętrzne to szanse i zagrożenia, natomiast czynniki wewnętrzne to mocne i słabe strony Twojej marki.
Szablon audytu mediów społecznościowych dla TikTok
Teraz, gdy Twoja firma działa na najpopularniejszej platformie wideo, TikTok, czas pomyśleć o strategii oceny swojej pracy.
Po pewnym czasie i może kilku kampaniach TikTok później, postanawiasz spojrzeć na liczby i statystyki, aby zobaczyć, co zadziałało, a co nie zadziałało dla Twojej marki.
Audyt TikTok jest dokładnie tym, czego potrzebujesz i jak przeprowadzić jeden bez szablonu audytu mediów społecznościowych?
Po pierwsze, wejdź na swoje konto i spójrz na nie tak, jakbyś był gościem. Jeśli uważasz, że uchwyt, bio i profil linków są wystarczająco dokładne i zabawne, to być może nie będziesz musiał wprowadzać zmian.
Upewnij się, że w swoim audycie zawarłeś również infos o właścicielu kanału, misji, topowych treściach i ostatnich postach.
Po drugie, kiedy patrzysz na wyniki swojej firmy na TikTok, musisz zawrzeć w swoim audycie mediów społecznościowych całkowitą liczbę postów, główne KPI, które musisz przeanalizować (jak zaangażowanie, odsłony wideo, współczynnik odsłony wideo, zasięg, CTR, wrażenia, interakcje itp.)
Rozważ również, jak te metryki mogą się różnić od kampanii do innej w zależności od czasu, który ustalisz. Do tego potrzebne będzie narzędzie analityczne TikTok.
Następnie postaw na pierwszym miejscu swoich odbiorców. Spójrz na demografię, liczbę zwolenników i jak może się ona zmienić w określonym przedziale czasowym.
Następnie, Twoje cele czekają na spisanie na papierze, a następnie przekształcenie ich w osiągnięcia. Wyznaczaj osiągalne cele, działaj na nich, ustal termin i napisz o swojej ocenie w audycie TikTok.
Na koniec powinieneś rozważyć analizę SWOT. Dzieli się ona na czynniki wewnętrzne i zewnętrzne.
Czynniki wewnętrzne to mocne i słabe strony Twojej marki, natomiast czynniki zewnętrzne to szanse i zagrożenia.
Final thoughts
Jeśli chcesz poprawić swoje wyniki w mediach społecznościowych, musisz opanować swoje dane.
Przeprowadzenie audytu mediów społecznościowych ma pomóc Ci zrobić dokładnie to. Mam nadzieję, że po przejściu przez ten przewodnik, jesteś gotowy, aby dokopać się do swoich liczb.
Jeśli chcesz mieć dostęp do wszystkich swoich metryk mediów społecznościowych w jednym hubie i sprawić, że każdy audyt mediów społecznościowych będzie łatwiejszy, przetestuj nasze funkcje Socialinsider z bezpłatną próbą.
Czy jesteś gotowy, aby przeprowadzić audyt mediów społecznościowych?
Powiązane artykuły:
- Social media analytics – kompletny przewodnik
- Jak tworzyć miesięczne raporty Social Media dla swoich klientów (+Darmowe szablony)
- Analiza mediów społecznościowych: Jak lepiej grać danymi z kanałów krzyżowych podczas tworzenia raportów dotyczących mediów społecznościowych
One Comment
Comments are closed.