Jak to naprawić, gdy Facebook Pay nie działa
To, że Facebook Pay nie działa, jest zwykle spowodowane tym, że ty lub druga osoba nie spełniacie pewnych podstawowych wymagań, takich jak lokalizacja lub wiek, albo dlatego, że nie jest używana ważna metoda płatności. Niezależnie od tego, czy to jest dla Ciebie problem, czy jest to coś innego, poniżej znajdziesz wszystko, co możesz spróbować, aby FB Pay znów działał.
Dlaczego Facebook Pay nie działa?
Istnieje wiele możliwych powodów, dla których nie możesz wysyłać ani odbierać pieniędzy:
- Jesteś w kraju, w którym FB Pay nie jest obsługiwane
- Nie jesteś wystarczająco dorosły, aby go używać
- Odbiorca odrzucił płatność
- Nie masz aktywnego konta na Facebooku
- Nie masz prawidłowej metody płatności
- Aplikacja jest uszkodzona lub nieaktualna
- Twoja sieć (lub Facebook) nie działa
Jak to naprawić, gdy Facebook Pay nie działa
Biorąc pod uwagę kilka powodów wymienionych powyżej, istnieje więcej niż jedna poprawka, w zależności od konkretnego problemu, którego doświadczasz. Zapoznaj się z tymi wskazówkami, aby najpierw zająć się bardziej prawdopodobnymi poprawkami.
-
Potwierdź, że ty i odbiorca mieszkacie w Stanach Zjednoczonych i macie co najmniej 18 lat. Są to dwa podstawowe wymagania, które należy spełnić, zanim będzie można przesyłać pieniądze przez Facebooka.
Jak można się spodziewać, nie ma szybkiego rozwiązania, jeśli nie spełniasz wymagań dotyczących lokalizacji lub wieku. Ale ważne jest, aby znać te wymagania teraz, zanim przejdziesz przez pozostałe kroki rozwiązywania problemów.
-
Poczekaj! Niektórzy użytkownicy zauważają, że FB Pay mówi „oczekuje” i wydaje się nie działać, mimo że płatność ostatecznie zostaje zrealizowana.
Z jakiegoś powodu płatność wydaje się być zablokowana, ale komunikat nie aktualizuje się po faktycznym zakończeniu płatności. Nic innego nie możesz zrobić, ale zdaj sobie sprawę, że czasami tak to działa.
-
Powiedz osobie, której płacisz, aby przyjęła pieniądze dodanie informacji o płatności do swojego konta. Jeśli to Ty masz problemy z otrzymywaniem pieniędzy, dodaj jedną z tych metod płatności do swojego konta.
Nie jest to przypadek, w którym Facebook Pay nie działa, ale sytuacja, w której konto po prostu nie jest w pełni skonfigurowane do otrzymywania pieniędzy.
Aby to zrobić z witryny na komputery, przejdź do Facebook Pay. Jeśli jesteś w aplikacji Messenger, znajdź płatność na Facebooku w menu.
Jeśli do FB Pay jest już dołączona metoda płatności, środki przychodzące są akceptowane automatycznie. Jedynym przypadkiem, w którym nie będzie, jest sytuacja, w której nie jest używany.
-
Popraw wszystko, co powoduje, że Twoja metoda płatności nie działa. Aby wysyłać lub odbierać pieniądze, musi działać poprawnie.
Zalecamy najpierw usunięcie, a następnie ponowne dodanie metody płatności w celu „odświeżenia” jej połączenia z Facebook Pay. Jeśli to nie zadziała, skontaktuj się z firmą obsługującą Twoje płatności (PayPal lub dostawcą karty), aby dowiedzieć się, na czym polega problem.
Facebook wymienia obsługiwane metody płatności oraz w jakich okolicznościach (np. tylko debet i PayPal są dozwolone w przypadku wysyłania pieniędzy znajomym). Ponadto Twoja karta może działać tylko w jeden sposób — karty przedpłacone z możliwością ponownego doładowania, które otrzymują środki z jednego źródła (np. wysłać pieniądze z FB Pay, nie odbierać.
-
Otwórz ustawienia płatności na Facebooku i upewnij się, że waluta jest ustawiona na Dolary amerykańskie.
-
Zaloguj się do ponownie aktywować swoje konto na Facebooku jeśli została wyłączona.
Pomimo tego, że możesz korzystać z Messengera bez aktywnego konta na Facebooku, część Facebook Pay nie będzie działać, jeśli nie masz aktywnego konta.
-
Wyloguj się z Facebooka (lub Instagrama, jeśli go używasz), a następnie zaloguj się ponownie. Jeśli używasz aplikacji, zamiast tego wyloguj się z Messengera.
Czasami drobne usterki związane z Facebookiem jako całością lub konkretnie z FB Pay można rozwiązać, ponownie nawiązując połączenie z Facebookiem.
-
Ponownie zainstaluj aplikację Messenger/Instagram na swoim telefonie lub wyloguj się i wyczyść pamięć podręczną przeglądarki, jeśli korzystasz z Facebook Pay na komputerze.
Może istnieć aktualizacja, której jeszcze nie zastosowałeś, która naprawia błąd powodujący problemy. Lub winna może być pamięć podręczna aplikacji lub przeglądarki.
Poświęć ten czas na ponowne uruchomienie urządzenia, niezależnie od tego, czy jest to telefon, tablet czy komputer. Ponowne uruchomienie jest proste do wykonania i może wystarczyć, aby wszystko znów działało.
-
Sprawdź, czy Facebook nie działa. Podobnie jak w pierwszym kroku, nic nie możesz zrobić, jeśli serwery Facebooka nie działają. Musisz to przeczekać. Próbuj tak często, jak uznasz to za stosowne, a ostatecznie problem zostanie rozwiązany, a Facebook Pay wznowi działanie.
-
Sprawdź własną sieć pod kątem problemów. W zależności od tego, gdzie się znajdujesz, najlepszym sposobem szybkiego sprawdzenia, czy jest to problem z Wi-Fi lub mobilnym internetem, jest przełączenie się na inną sieć i ponowna próba.
Na przykład, jeśli FB Pay nie działa na Twoim telefonie, gdy korzystasz z Wi-Fi, wyłącz Wi-Fi i spróbuj ponownie skorzystać z internetu w swoim abonamencie komórkowym. Lub zrób odwrotnie: jeśli mobilna transmisja danych nie działa, przełącz się na Wi-Fi.
Wyłącz VPN, jeśli używasz go podczas próby przelewu pieniędzy — niektóre usługi finansowe nie działają dobrze z VPN. Facebook mógł to wykryć i blokuje Facebook Pay lub adres IP, który podaje ci VPN, może uniemożliwiać płatność.
-
Skontaktuj się z Facebookiem jeśli wszystko inne zawiodło. Jeśli potwierdziłeś, że wszystkie powyższe elementy działają i działają prawidłowo, jedyne, co możesz teraz zrobić, to zgłosić problem do Facebooka w celu uzyskania dalszej pomocy.