Jak uzyskać więcej wyświetleń krótkich filmów YouTube na swoim kanale
„Dlaczego moje filmy Short w YouTube nie mają wyświetleń?”
Jeśli często o tym myślisz, nie jesteś sam. Zdobycie wyświetleń krótkiego filmu w YouTube – miliony wyświetleń, jeśli o to chodzi – to trudny cel. Wygląda na to, że wszyscy teraz kręcą krótkie filmy i tworzą większą konkurencję.
Ale są też inne powody, dla których możesz mieć problemy ze zdobyciem wyświetleń. W Twoich spodenkach może brakować któregokolwiek z tych elementów:
- Znakomity „hak” w pierwszych trzech sekundach
- Opowiadanie historii, które zabiera widzów w podróż
- Sprawianie, by widzowie coś poczuli — byli szczęśliwi, rozbawieni, zaskoczeni itp.
Ale to tylko kilka propozycji. Oto dokładniejsze spojrzenie na to, jak uzyskać więcej wyświetleń w YouTube Shorts.
Zabawiaj swoich widzów
Zabawianie widzów to skuteczny sposób na tworzenie lepszych filmów Short w YouTube. Jeśli w ciągu pierwszych trzech sekund pokażesz coś ciekawego, zabawnego lub pełnego akcji, istnieje szansa, że widzowie zostaną na dłużej (co da się lub trzeba).
Jeśli nie wiesz, co bawi Twoich widzów, zacznij od zadania kilku podstawowych pytań. Które filmy mają obecnie najwięcej wyświetleń na Twoim kanale? O czym są i dlaczego są tak intrygujące? I w końcu, Jak umieścić te elementy w YouTube Short?
Na przykład spójrz na ten Short from Jessego Heffelsa o nazwie „Ile to było przewrotów?”
Ten film jest niesamowicie zabawny z trzech powodów:
- Od razu przechodzi do akcji. Nie ma „wstępu”, który trzeba przetrwać, zanim wszystko się rozkręci.
- Historia wciąż się buduje. Za każdym razem, gdy grupa odbija się od trampoliny, osoba w środku podskakuje wyżej w niebo.
- Muzyka pasuje do akcji. Inspirująca, optymistyczna melodia towarzyszy szalonemu wyczynowi kaskaderskiemu.
Ale skąd Jesse znał ten obrót koziołki sprawi, że wideo stanie się wirusowe z 13 milionami wyświetleń? Nasze przypuszczenie: zauważył, co działało na jego kanale, a co nie.
Oto niektóre z najpopularniejszych filmów Jessego:
A oto niektóre z najmniej popularnych:
To oczywiste, że widzowie przychodzą, żeby zobaczyć kilka koziołków na niebie, zwłaszcza na trampolinie. To jest dla nich zabawne i wybierają oglądanie na kanale Jessego.
Pokaż swoim widzom coś nowego
Ujawnienie czegoś szokującego lub nieoczekiwanego to kolejny sposób na uzyskanie wyświetleń krótkich filmów w YouTube. To działa, ponieważ czasami jako ludzie jesteśmy codziennie narażeni na te same rzeczy. Może to być nasza praca, miejsce zamieszkania, restauracje w naszej okolicy itp.
Przyznam, że zanim obejrzałem Short o billboardach 3D, nie miałem pojęcia, że istnieją. Byłem więc zdumiony, gdy zobaczyłem, jak wyglądają Dylana Andersona wideo „Te billboardy 3D zatrzymują wszystkich na ulicy”. The Short ma 38 milionów wyświetleń i wciąż rośnie, więc wiem, że nie jestem sam w swoim zdumieniu.
Ponadto Dylan sprawia, że film jest 10 razy lepszy, wyjaśniając, co się dzieje:
„Te billboardy 3D wyglądają tak realistycznie, kiedy pokazują animacje 3D, jak lew przebijający się przez szybę i wyskakujący na ulicę, co nawet przestraszyło tę kobietę…. Tak wiele z nich stało się wirusowych ze względu na to, jak niesamowicie wyglądają i natychmiast zatrzymują wszystkich na ulicy – mówi.
Dodaj emocji do swoich krótkich spodenek w YouTube
Być może zauważyłeś, że w przypadku emocjonalnych filmów ludzie nie tylko je oglądają i wychodzą. Poświęcają czas na komentowanie, polubienie treści lub udostępnianie jej przyjaciołom i rodzinie — ponieważ to dzięki filmom czuć coś.
Oto świetny przykład z Rodzina LeonNata. W filmie „Tata zrobi wszystko, aby jego córka wygrała” ojciec pozwala swojej córce wygrywać w każdym meczu. To wzruszające doświadczenie, ponieważ widzisz, jak jej tata oszukuje (w najlepszy możliwy sposób), gdy córka chichocze po każdej „wygranej”.
Jeśli chcesz tworzyć emocjonalne treści (i zwiększyć wskaźnik zaangażowania), stwórz profil psychologiczny swoich widzów. Możesz zacząć od odpowiedzi na następujące pytania:
- Jaki rodzaj humoru cenią?
- O jakich problemach mówią?
- Co ich frustruje?
- Co im się podoba?
- Co ich złości?
Dzięki tym informacjom możesz tworzyć filmy Short, które przemawiają do ludzi i zachęcają ich do zaangażowania. Wszystkie te zaangażowania (polubienia, komentarze i udostępnienia) pozwalają algorytmowi YouTube wiedzieć, że film jest wart polecenia większej liczbie osób.
Obejrzyj ten samouczek, aby poznać więcej sposobów na dodanie emocji, rozrywki i edukacji do swoich filmów Short:
Dodatkowe sposoby na zdobywanie wyświetleń w YouTube Shorts
Chcesz iść o krok dalej? Skorzystaj z tych wskazówek, aby uzyskać dużo wyświetleń w Twoich YouTube Shorts.
Dodaj kilka hashtagów
Chcesz pomóc widzom znaleźć Twoje filmy Short w YouTube? Według YouTube’a dodanie „#szortów” do tytułu filmu pomaga ludziom to zrobić.
Ale to nie jedyny hashtag, którego powinieneś używać. Możesz też dodać tematyczne hashtagi związane z Twoim filmem, na przykład ten krótki film z hasztagiem #Encanto (z popularnego filmu Disneya).
Gdy widzowie dotkną hashtagu (takiego jak ten powyżej), YouTube przekieruje ich do urzędnika strona z hashtagami dla tego tematu. Tam mogą przeglądać dziesiątki filmów na ten sam temat. Tutaj chcesz, aby Twój film był polecany, na wypadek gdyby widzowie szukali filmów Short podobnych do Twoich.
Zapnij szorty
Film krótkometrażowy YouTube, który „zapętla się”, nie ma rozpoznawalnego początku ani końca. Ponieważ widzowie nie mają pojęcia, gdzie historia się kończy lub zaczyna, oglądają film kilka razy, zanim zdadzą sobie sprawę, że się powtarza. Działa to, ponieważ YouTube odtwarza ten sam krótki film, dopóki nie przesuniesz do następnego.
W związku z tym jest to doskonały sposób na uzyskanie wyświetleń krótkich filmów w YouTube.
Oto przykład zapętlonego krótkiego filmu YouTube autorstwa Jake’a Fellmana, animatora 3D:
Chcesz zapętlić szorty? Przeczytaj ten post, aby dowiedzieć się, jak to się robi.
Napisz angażujący tytuł wideo
W YouTube Shorts jedną z pierwszych rzeczy, które widzą widzowie, jest tytuł.
Jeśli chcesz, aby widzowie oglądali (zamiast przesuwać palcem), upewnij się, że słowa opowiadają interesującą historię o Twoim filmie.
Oznacza to, że tytuł Twojego filmu powinien:
- Dokładnie streść wideo.
- Wzbudzaj ciekawość widzów.
- Posiadaj trafne słowa kluczowe (zarówno dla widzów, jak i dla algorytmu YouTube).
Aby uzyskać więcej wskazówek, przeczytaj ten przewodnik dotyczący pisania lepszych tytułów wideo.
Spraw, by Twoje szorty YouTube miały odpowiednią długość
Masz prawie 60 sekund, aby przedstawić swój punkt widzenia w YouTube Short. Ale jeśli możesz opowiedzieć swoją historię w krótszym czasie, prawdopodobnie powinieneś. Ludzie konsumują krótkie filmy szybciej niż dłuższe, więc musisz liczyć każdą sekundę — i wycinać martwe sceny.
Kiedy więc masz już całą historię w swoim krótkim filmie, postaraj się nie dodawać niczego więcej. Ludzie będą mieli mniejsze szanse na nudę i odejście.
Dlaczego potrzebujesz więcej wyświetleń krótkich filmów w YouTube
Przez długi czas popularyzacja YouTube Shorts nie oznaczała dla twórców większych pieniędzy.
Istnieją dwa powody, dla których warto tworzyć lepsze filmy Short i uzyskiwać jak najwięcej wyświetleń:
- Zarabianie premii co miesiąc (100–10 000 USD) z funduszu YouTube Shorts
- Kwalifikacja do programu partnerskiego YouTube po uzyskaniu 10 milionów wyświetleń filmów Short w ciągu 90 dni (plus 1000 subskrybentów)
Czy starasz się osiągnąć te cele?
Zyskaj przewagę dzięki temu przewodnikowi po zarabianiu na YouTube Shorts.