Profesor fałszywie oblał całą klasę za plagiat ChatGPT. Incydent w Rzeszowie, w którym profesor niesłusznie oskarżył uczniów o plagiat za pomocą ChatGPT. 10227 chatgpt macbook pro hatice baran 2

A professor falsely flunked an entire class for ChatGPT plagiarism. An incident in Rzeszow in which a professor falsely accused students of plagiarism using ChatGPT.

Niedawny incydent w szkole podstawowej w Rzeszowie wywołał debatę na temat roli i zrozumienia AI w education. 11 października cała klasa otrzymała oceny niedostateczne od nauczyciela, który oskarżył ich o plagiat, ze względu na użycie ChatGPT do wykonania zadania domowego.

Rosnąca integracja Sztucznej Inteligencji (AI) w systemach edukacji na całym świecie okazała się zarówno korzystna, jak i trudna. Pomimo że narzędzia AI takie jak ChatGPT mogą pomóc w generowaniu kreatywnych pomysłów i treści, mogą wystąpić nieporozumienia dotyczące ich odpowiedniego użycia, prowadzące do kontrowersji jak ta w Rzeszowie.

Incydent: Przypadek Rzeszów

DateEvent
11 październikaZadanie domowe z użyciem ChatGPT
Tydzień późniejOddanie zadania i oskarżenia o plagiat
Niedługo późniejZłożenie skargi do rady szkolnej

Zadanie domowe, wydane 11 października, opierało się na szkielecie ChatGPT, a uczniom zlecono wypełnienie luk za pomocą ChatGPT, powszechnie używanego chatbota. Jednak po otrzymaniu ukończonych zadań, nauczyciel, którego tożsamość pozostaje nieujawniona, oskarżył całą klasę o plagiat pracy za pomocą chatbota. Pomimo instrukcji do zadania, nauczyciel wystawił wszystkim uczniom oceny niedostateczne.

Oburzeni tym działaniem, uczniowie napisali list skargi do rady szkolnej, a ich rodzice zostali poinformowani o incydencie. Uczniowie teraz domagają się formalnej rewizji oceny nauczyciela przez okręg szkolny.

How to install stable diffusion on Mac

How to install stable diffusion on Mac

Stable Diffusion autorstwa StabilityAI szturmem przejmuje internet. Jego główny cel jest podobny do innych generatorów…

See

Understanding plagiarism in the age of AI

Pytanie, które leży u podstaw tej kontrowersji, dotyczy tego, whether the use of z narzędzi AI do generowania tekstu może być uznane za plagiat. Obecne akademickie wytyczne dotyczące AI i plagiatu różnią się, a ten incydent podkreśla potrzebę jasnego zrozumienia i wytycznych dotyczących roli AI w nauce.

The big picture: AI in the education system

Narzędzia AI stały się nieodłączną częścią nowoczesnego systemu edukacji, a ich odpowiednie użycie powinno być zrozumiane zarówno przez nauczycieli, jak i uczniów. Stanowisko National Council of Education wobec tego incydentu jest takie, że oznacza on poważny brak zrozumienia ze strony członków personelu dotyczący wykorzystania technologii AI w nauce.

Patrząc w przyszłość: Zapobieganie przyszłym nieporozumieniom

SuggestionKorzyść
Ustanowienie jasnych wytycznych dotyczących użycia AI w naucePrevents misunderstandings
Educate staff on AI and its role in educationZapewnia odpowiednie użycie
Uwzględnianie użycia AI podczas ocenianiaZapewnia sprawiedliwą ocenę

Aby uniknąć podobnych incydentów w przyszłości, potrzebne jest skoordynowane wysiłki w celu ustanowienia jasnych wytycznych dotyczących użycia AI w nauce. Nauczyciele powinni również być edukowani na temat roli AI w edukacji i tego, jak uczniowie korzystają z narzędzi AI. Ponadto, proces oceniania powinien uwzględniać korzystanie przez studentów z narzędzi AI, aby zapewnić sprawiedliwość i stosowność.

Summary

Incydent w Rzeszowie służy jako sygnał do poprawy zrozumienia i wytycznych dotyczących wykorzystania AI w edukacji. Zarówno edukatorzy, jak i uczniowie muszą stać się bardziej świadomi niuansów związanych z nowoczesnymi narzędziami edukacyjnymi, aby zapewnić ich odpowiednie wykorzystanie i zapobiegać takim nieporozumieniom w przyszłości.

Similar Posts