A professor falsely flunked an entire class for ChatGPT plagiarism. An incident in Rzeszow in which a professor falsely accused students of plagiarism using ChatGPT.
Niedawny incydent w szkole podstawowej w Rzeszowie wywołał debatę na temat roli i zrozumienia AI w education. 11 października cała klasa otrzymała oceny niedostateczne od nauczyciela, który oskarżył ich o plagiat, ze względu na użycie ChatGPT do wykonania zadania domowego.
Rosnąca integracja Sztucznej Inteligencji (AI) w systemach edukacji na całym świecie okazała się zarówno korzystna, jak i trudna. Pomimo że narzędzia AI takie jak ChatGPT mogą pomóc w generowaniu kreatywnych pomysłów i treści, mogą wystąpić nieporozumienia dotyczące ich odpowiedniego użycia, prowadzące do kontrowersji jak ta w Rzeszowie.
Incydent: Przypadek Rzeszów
Date | Event |
---|---|
11 października | Zadanie domowe z użyciem ChatGPT |
Tydzień później | Oddanie zadania i oskarżenia o plagiat |
Niedługo później | Złożenie skargi do rady szkolnej |
Zadanie domowe, wydane 11 października, opierało się na szkielecie ChatGPT, a uczniom zlecono wypełnienie luk za pomocą ChatGPT, powszechnie używanego chatbota. Jednak po otrzymaniu ukończonych zadań, nauczyciel, którego tożsamość pozostaje nieujawniona, oskarżył całą klasę o plagiat pracy za pomocą chatbota. Pomimo instrukcji do zadania, nauczyciel wystawił wszystkim uczniom oceny niedostateczne.
Oburzeni tym działaniem, uczniowie napisali list skargi do rady szkolnej, a ich rodzice zostali poinformowani o incydencie. Uczniowie teraz domagają się formalnej rewizji oceny nauczyciela przez okręg szkolny.
Understanding plagiarism in the age of AI
Pytanie, które leży u podstaw tej kontrowersji, dotyczy tego, whether the use of z narzędzi AI do generowania tekstu może być uznane za plagiat. Obecne akademickie wytyczne dotyczące AI i plagiatu różnią się, a ten incydent podkreśla potrzebę jasnego zrozumienia i wytycznych dotyczących roli AI w nauce.
The big picture: AI in the education system
Narzędzia AI stały się nieodłączną częścią nowoczesnego systemu edukacji, a ich odpowiednie użycie powinno być zrozumiane zarówno przez nauczycieli, jak i uczniów. Stanowisko National Council of Education wobec tego incydentu jest takie, że oznacza on poważny brak zrozumienia ze strony członków personelu dotyczący wykorzystania technologii AI w nauce.
Patrząc w przyszłość: Zapobieganie przyszłym nieporozumieniom
Suggestion | Korzyść |
---|---|
Ustanowienie jasnych wytycznych dotyczących użycia AI w nauce | Prevents misunderstandings |
Educate staff on AI and its role in education | Zapewnia odpowiednie użycie |
Uwzględnianie użycia AI podczas oceniania | Zapewnia sprawiedliwą ocenę |
Aby uniknąć podobnych incydentów w przyszłości, potrzebne jest skoordynowane wysiłki w celu ustanowienia jasnych wytycznych dotyczących użycia AI w nauce. Nauczyciele powinni również być edukowani na temat roli AI w edukacji i tego, jak uczniowie korzystają z narzędzi AI. Ponadto, proces oceniania powinien uwzględniać korzystanie przez studentów z narzędzi AI, aby zapewnić sprawiedliwość i stosowność.
Summary
Incydent w Rzeszowie służy jako sygnał do poprawy zrozumienia i wytycznych dotyczących wykorzystania AI w edukacji. Zarówno edukatorzy, jak i uczniowie muszą stać się bardziej świadomi niuansów związanych z nowoczesnymi narzędziami edukacyjnymi, aby zapewnić ich odpowiednie wykorzystanie i zapobiegać takim nieporozumieniom w przyszłości.