Przewodnik po strategii kampanii w mediach społecznościowych

Przewodnik po strategii kampanii w mediach społecznościowych

Strategia kampanii w mediach społecznościowych zawsze wyprzedza sukces, nie tylko w słowniku, ale także w prawdziwym życiu.

Dla marketerów, stworzenie skutecznej kampanii w mediach społecznościowych może być wyzwaniem. Jednak nauka korzystania z odpowiednich funkcji i narzędzi może ułatwić pracę.

Dobrze zbadana kampania w mediach społecznościowych, z planem treści ustawionym na miejscu i danymi o docelowej grupie odbiorców może stać się totalnym niewypałem. Na lepsze, oczywiście.

W tym, co poniżej, dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o opracowaniu i wdrożeniu strategii kampanii w mediach społecznościowych, która sprawi, że Twoja marka znajdzie się w centrum uwagi.

  1. Czym jest strategia kampanii w mediach społecznościowych
  2. Jak opracować kampanię w mediach społecznościowych
  3. 3 skuteczne przykłady kampanii w mediach społecznościowych

Strategia kampanii w mediach społecznościowych to plan, który tworzysz, gdy chcesz przejąć świat (świat swojej branży), podbijając media społecznościowe.

Poprzez kampanię promujesz swoją markę na różnych platformach social media, takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok i inne.

Twoja strategia powinna dać wszystkim znać, że istniejesz jako marka i masz coś ważnego do powiedzenia.

Zestaw rewolucyjnych pomysłów, surowych, ale dobrze napisanych treści, które pokazują plasterki życia bez filtrów zawsze przyciągną uwagę ludzi. Obrazy i słowa, które wyzwalają w użytkownikach poczucie swojskości, zawsze wygrają.

Dlatego projektując strategię kampanii w mediach społecznościowych, powinieneś poświęcić swój czas, aby upewnić się, że dostarczasz treści, które spełniają ich oczekiwania.

Ważną rzeczą w projektowaniu strategii marketingowej jest to, aby była ona realna. Nie przesadzaj z wynikami, które chcesz osiągnąć.

W przeciwnym razie będziesz rozczarowany i uznasz tę kampanię w mediach społecznościowych za nieudaną.

Spójrz na dane i zobacz, co udało Ci się osiągnąć do tej pory, sprawdzając analitykę na wszystkich swoich platformach social media.

Opracuj raport, prześledź wzorce i spróbuj dowiedzieć się więcej o swoich odbiorcach, aby zobaczyć, co sprawia, że ich serca mrugają.

Celem kampanii w mediach społecznościowych jest zwiększenie świadomości marki, rozwinięcie lojalnej społeczności, zwiększenie sprzedaży i śledzenie swojej ewolucji w czasie.

Podczas projektowania strategii kampanii w mediach społecznościowych, wśród pierwszych wyzwań, które pojawiają się są znalezienie pracowitego zespołu, wykorzystanie mediów społecznościowych jako cechy biznesowej i zwiększenie ROI.

Poniższy przewodnik krok po kroku ma pomóc zdjąć ciężar z Twoich ramion, oferując Ci strukturę dla Twojej przyszłej strategii kampanii w mediach społecznościowych.

1. Ustal cele kampanii w mediach społecznościowych

Najpierw rzeczy pierwsze! Weź długopis i trochę papieru. Tylko żartuję. Excel rządzi, a nikt nie umie pisać ręcznie.

Podczas opracowywania planu marketingowego dla długoterminowej lub krótkoterminowej kampanii, musisz ustalić, jakie cele chcesz osiągnąć i co jest twoim głównym celem.

Jeśli koordynujesz długoterminową kampanię, wtedy możesz ustawić odważniejsze cele do osiągnięcia. W przypadku, gdy planujesz kampanię marketingową na wydanie nowego produktu, wtedy szybciej zobaczysz wyniki.

Podczas gdy niektóre marki chcą generować więcej sprzedaży, inne chcą generować leady, zwiększać ruch i rozwijać swoją społeczność. Wszystko zależy od sposobu kształtowania strategii.

2. Poznaj swoich odbiorców

Nie możesz przyciągnąć nowych zwolenników, jeśli nie wiesz, jakiego typu posty lubią i co sprawia, że się angażują.

Robienie założeń na temat swojej społeczności nie pomoże Ci w przeprowadzeniu udanej kampanii.

Musisz zebrać dane o swoich odbiorcach i w tym celu powinieneś skorzystać z narzędzia analitycznego innej firmy, takiego jak Socialinsider.

W ten sposób zobaczysz, jakie typy postów mają wyższe zaangażowanie, większy zasięg, zbierają więcej interakcji, jaki jest najlepszy czas publikowania postów i w jakiej branży są zainteresowani.

3. Dowiedz się więcej o swojej konkurencji

Skoro już przy tym jesteś, analizując wyniki swojej marki za pomocą narzędzia analitycznego, powinieneś równie dobrze opracować analizę konkurencji.

Korzystając z Socialinsider, zobaczysz, że opracowanie porównań w Benchmarkach to bułka z masłem.

Powinieneś spojrzeć na to, jakie są najpopularniejsze posty Twoich konkurentów, jakie mają zaangażowanie i jak zwiększyli swoją publiczność.

Powinieneś skupić się na wkładaniu wysiłku w platformy social media, gdzie społeczność Twojej branży nie jest obsługiwana.

Są to kluczowe metryki, które musisz ocenić, patrząc jednocześnie na ich treść. Jakość treści może naprawdę być game-changerem. Dlatego musisz być kreatywny, przyjazny i na-point z treścią.

Oprócz wykonywania przeglądu analitycznego swojej marki, należy również rozważyć słuchanie społeczne. Ten proces może naprawdę pomóc Ci dowiedzieć się, jakie są priorytety i oczekiwania Twojej społeczności.

Poprzez social listening, będziesz w stanie zbudować silniejsze połączenia ze swoimi odbiorcami, odpowiadając na ich zapytania i poprawiając obsługę klienta.

4. Wykonaj audyt mediów społecznościowych

Raz na jakiś czas, najlepiej co kwartał lub na koniec każdego roku, koniecznie opracuj audyt mediów społecznościowych.

To pomoże Ci spojrzeć na ewolucję Twojej marki na wszystkich platformach social media. Z pomocą może przyjść narzędzie do audytu social media, które pomoże Ci znaleźć odpowiedzi na najważniejsze pytania.

Zastanów się, co działa, a co wymaga poprawy, na jakich platformach social media Twoja publiczność jest bardziej aktywna, a co robi Twoja konkurencja. Dzięki temu będziesz wiedział, czy Twoja kampania marketingowa wymaga korekt.

5. Módl się o inspirację

Tworząc treści do swoich kampanii, nie zawsze masz inspirację. Inspiracja to proces i musisz ją podsycać.

Zrób kilka kroków wstecz, aby zobaczyć większy obraz. Może to pomoże Ci wpaść na przydatny pomysł do Twojej kampanii.

Inspiracja nie jest stała, ale pojawianie się jest. Tak długo, jak pracujesz wystarczająco ciężko, wysiłki w końcu się opłacą. Uważne badania pomogą ci umieścić swój umysł w pracy.

Czasami trzeba szukać inspiracji, a platformy mediów społecznościowych to najlepsze miejsca do szukania. Przewijanie historii lub postów może napędzić Twoją kreatywność.

6. Rozwijaj treści typu eye-candy

Wreszcie, gdy wszystko inne jest ustawione na miejscu, możesz zacząć pisać treści do kampanii w mediach społecznościowych.

Pomyśl o odpowiednich słowach i spreparuj swoje teksty. Następnie możesz zaplanować swoje posty w zależności od tego, jak długo potrwa Twoja kampania.

Pamiętaj o tym, że Twoje treści muszą odpowiadać misji i wartościom Twojej marki.

Kolejną ważną rzeczą jest to, aby nie zamieszczać tych samych treści na każdej platformie social media. Edytuj teksty i przyzwyczajaj zdjęcia i filmy do odpowiednich rozmiarów dla każdego kanału społecznościowego.

7. Oceniaj wyniki kampanii i w razie potrzeby zmieniaj strategię

Po zakończeniu kampanii w mediach społecznościowych lub po co najmniej kilku tygodniach jej trwania, oceń metryki wydajności swojej marki.

W ten sposób zobaczysz, czy Twoja strategia zadziałała. Najważniejsze metryki mediów społecznościowych, na które musisz spojrzeć, to zaangażowanie, zasięg, impresje, przyrost followersów, zdobyte followersy i odsłony wideo.

W przypadku, gdy Twoje metryki wskazują niższe wartości niż wcześniej, być może powinieneś rozważyć zmianę strategii kampanii w mediach społecznościowych.

Starbucks – #PSL (Pumpkin Spice Latte)

Wszyscy znamy Starbucksa i pewnie każdy z nas wypił przynajmniej jedną kawę z tej kawiarni. Cóż, ich strategia marketingowa jest w punkt i wszyscy możemy przyznać, że wiedzą jak sprzedawać swoją kawę.

A screenshot with a starbucks post on instagram depicting a PSL

Mają wyznaczoną kampanię na każdą porę roku, a kiedy nadchodzi jesień, nawet zanim opadną pierwsze rześkie liście, to Pumpkin Spice Latte jest na okrągło.

Ten jesienny napój pojawił się w menu Starbucksa w 2003 roku. Napój ten jest obecnie dostępny w ponad 50 krajach i każdej jesieni generuje ponad 100 mln dolarów przychodu.

This is a screenshot of a starbucks post with a girl drinking a starbucks bevarage

Ich jesienna kampania skupia się na oferowaniu klientom smaku nadchodzącej chłodnej pory roku.

Pumpkin Spice Latte jest w sam raz na wietrzny jesienny dzień, pogodę w rodzaju swetra. Ponieważ Starbucks polega na tym, obejmuje również wszystkie treści generowane przez klientów.

Właściwie to zyskuje wielu nowych klientów dzięki naprawdę kreatywnym treściom generowanym przez klientów, które przejmuje od swoich klientów.

Starbucks może pochwalić się naprawdę udaną kampanią, jeśli chodzi o #PSL, ponieważ wszyscy ich klienci oznaczają ich w swoich postach i używają tego hashtagu.

A screenshot of a starbucks' instagram post with a guy making a video while drinking starbucks

Klienci sfotografowali i sfilmowali siebie na tak wiele kreatywnych sposobów, że marka nie mogła się oprzeć umieszczeniu ich wysokiej jakości treści.

Od panien młodych, które nie mogły wyjść za mąż bez kawy Starbucks, po młodych ludzi, którzy stali się naprawdę entuzjastycznie nastawieni do tego napoju.

Starbucks nie tylko zwiększył sprzedaż dzięki tej kampanii, ale także zwiększył liczbę swoich odbiorców i wskaźniki takie jak zaangażowanie, interakcje i wrażenia od swoich zwolenników.

W przypadku tej jesiennej kampanii wystarczyło kilka pytań i odpowiedzi oraz postów z baristami przygotowującymi kawę, aby przyciągnąć uwagę klientów. I tak oto pojawiło się ponad 2 miliony postów z hashtagiem #PSL.

Oreo – #oreoscope

Oreo rzuciło wyzwanie użytkownikom poprzez swoją kampanię #oreoscope, która rozpoczęła się w 2018 roku. Głównym celem tej kampanii marketingowej było przyciągnięcie wszystkich spragnionych słodyczy do przekształcenia ich znaku zodiaku.

W ten sposób dowiedzieli się, która jest ich ulubioną pustynią i co definiuje ich jako miłośników słodyczy.

Dlatego Oreo poprosił zwolenników o interakcję z ich Tweetem poprzez polubienie go. W ten sposób otrzymaliby #oreoskop oparty na ich osobowości przeanalizowanej dzięki poprzednim tweetom. Całkiem zabawne, prawda?

A tweet about oreo's campaign named oreoscope

#oreoskop miał powiedzieć, jaki znak zodiaku pasuje do Ciebie na podstawie miłości do oreos i słodyczy.

Ta kampania marketingowa Twitter był wybuch, ponieważ było to coś, co ludzie nie widzieli wcześniej.

This is a screenshot with an oreo client's post about oreoscope

Dlatego też nie tylko pomogła w powiększeniu grona odbiorców, ale zdeterminowała ich do większego zaangażowania, ponieważ każdy otrzymał spersonalizowane horoskopy.

Kampania Oreo #oreoscope zebrała ponad 20.000 polubień, a ludzie byli zachwyceni pomysłem.

To dowodzi, że kampania była naprawdę skuteczna, zwiększając świadomość marki, zaangażowanie i liczbę followersów.

Dove – #ReverseSelfie

Dove prowadzi kampanię, która zachęca kobiety do rezygnacji z używania filtrów i aplikacji do twarzy, będąc dumną z ich #ReverseSelfieCampaign.

Używając ich produktów, kobiety powinny czuć się wzmocnione i bardziej pewne siebie, jeśli chodzi o ich naturalne piękno.

A screenshot from dove's video about real beauty with a woman looking at her younger self

Kiedy małe dziewczynki są inspirowane, by nie podążać za trendami w mediach społecznościowych, a zamiast tego być sobą, wyrastają na bardziej pewne siebie kobiety.

Dove podkreśliło, że ich celem jest określenie małych dziewczynek i kobiet, by czuły się bardziej sobą i zapomniały o niepisanych zasadach społeczeństwa związanych ze standardami urody.

Piękno opiera się na zdrowej skórze, a Dove podkreśliło, że jest to jedna z wartości ich marki.

A screenshot with a little girl and her mother using the half-face filter to talk about a dove study

Firma opracowała kampanię o nazwie Reverse Selfie, aby zachęcić kobiety do zapomnienia o filtrach i cechach, które sprawiają, że wyglądają surrealistycznie.

Powinny eksponować na zdjęciach swoje prawdziwe ja, będąc dumne z tego, jak wyglądają.

Ta kampania Dove pomogła marce zdobyć wielu zwolenników, a nawet przekształcić część z nich w leady.

Badanie opracowane przez Dove ujawniło, że 85% dziewcząt, które zamieszczają posty na mediach społecznościowych, edytowało swoje zdjęcia już w wieku 13 lat, a 25% dziewcząt uważa, że nie wygląda wystarczająco dobrze.

Niektóre z postów, które lepiej radziły sobie na ich koncie na Instagramie, to te z hashtagiem #reverseselfie, uzyskując ponad 200 k reakcji od followersów.

A screenshot from a dove post with a little girl scrolling on social media

Ewolucja zaangażowania wzrosła, na podstawie analizy w Socialinsider. W przypadku postów będących częścią kampanii #ReverseSelfieCampaign, liczba wyświetleń i interakcji przekroczyła 1 milion.

Treści, które wypadły lepiej, to zdjęcia pokazujące, jak powinno wyglądać prawdziwe piękno i prawdziwa skóra.

Marka kosmetyczna zwiększyła świadomość marki dzięki swojej kampanii, przyciągając więcej osób podzielających jej przekonania.

Końcowe myśli

Miejmy nadzieję, że te kampanie marketingowe w mediach społecznościowych zainspirują Cię do przeoczenia własnej strategii, aby Twoja marka wyróżniała się z tłumu.

Opracowanie strategii kampanii w mediach społecznościowych może wydawać się wyboistą drogą, ale jeśli jesteś zdeterminowany i gotowy do pracy nad nią, kiedy dotrzesz do celu, wiele się nauczysz.

Potrzebujesz solidnego zespołu i godnych zaufania ludzi wokół siebie, aby zaprojektować kampanię, która mogłaby napędzić Twój biznes na drodze do sukcesu.

Kluczem do udanej strategii kampanii jest praktykowanie tego, co głosisz i pisanie wysokiej jakości treści dla swoich zwolenników. W ten sposób, będąc prawdziwym, przyciągniesz ludzi przyciągniętych do najważniejszych wartości w życiu.

Related articles:

data-trpgettextoriginal=Similar Posts