Top 10 metryk LinkedIn do śledzenia w 2023 roku.
Kiedy media społecznościowe po raz pierwszy pojawiły się w naszym życiu, byliśmy urzeczeni postępem technologii. Było to ponad dekadę temu. Ale, wszystko się zmieniło.
Nie ma nic dziwnego w tym, że w 2023 roku LinkedIn jest teraz na szczycie gry. LinkedIn, nadeszła twoja kolej, by zabłysnąć.
LinkedIn zrobił prostą rzecz, kierując się do innej grupy odbiorców niż inne platformy społecznościowe, ponieważ służy przede wszystkim do profesjonalnego nawiązywania kontaktów.
Teraz, gdy LinkedIn służy przede wszystkim do profesjonalnego nawiązywania kontaktów, istotne jest, aby śledzić swoją wydajność na platformie. Musisz być w stanie zidentyfikować kluczowe metryki, które pomogą Ci stać się najlepszym na LinkedIn. Przyjrzyjmy się najważniejszym metrykom LinkedIn, które każdy marketer powinien znać.
Top 10 metryk LinkedIn, które powinieneś mieć na oku.
- LinkedIn engagement
- Reach
- Impressions
- Wzrost liczby followersów na LinkedIn
- Współczynnik klikalności
- Video views
- Traffic metrics
- Demographics
- Visitors
- Główne funkcje zawodowe odwiedzających
1. Zaangażowanie na LinkedIn
Jest to kluczowa metryka, o której mówi się najwięcej, niezależnie od platformy. Zaangażowanie jest z pewnością ważne, ponieważ pokazuje prawdziwą moc i potencjał Twoich wyników.
W ten sposób mierzysz interakcje, jakie ludzie mają z treściami, które publikujesz. Całkowite zaangażowanie na LinkedIn to suma polubień i komentarzy, a także udziałów, które post otrzymuje w danym okresie czasu.
LinkedIn średni wskaźnik zaangażowania na post przez followersów jest obliczany jako suma polubień, komentarzy i udziałów podzielona przez liczbę postów, wszystkie podzielone przez liczbę followersów, a następnie wszystko pomnożone przez 100, aby uzyskać procent.
LinkedIn to najlepszy sposób na to, by Twój biznes się rozwijał. Wydaje się, że ludzie to zrozumieli, ponieważ zawsze znajdziesz ich angażujących się w treści, które widzą, jeśli posty są wystarczająco dobre i nie mogą się oprzeć twojemu call-to-actions.
2. Zasięg
Kolejną ważną metryką, którą marketerzy LinkedIn powinni monitorować z konsekwencją, jest zasięg.
Metryka zasięgu mówi Ci, ile osób widziało Twoje treści w swoich feedach.
Wraz z impresjami, zasięg przyczynia się do monitorowania świadomości marki.
Wyższy zasięg oznacza, że Twoja treść jest bardziej prawdopodobna do zobaczenia przez potencjalnych klientów.
Jeśli więcej osób widzi Twoje treści, to prawdopodobnie Twoje posty są wystarczająco ciekawe i chwytliwe.
To może zachęcić Cię do odkrywania nowych strategii treści, które pomogą Ci przekształcić użytkowników w zwolenników, a może nawet przyszłych klientów.
Jeśli jednak Twój zasięg jest niski, będziesz miał szansę na uzyskanie insightów z LinkedIn, które pozwolą Ci na optymalizację w podróży, a także pozwolą Ci obrać nowy kierunek strategii marketingowej.
3. Wrażenia
Podczas gdy śledzisz swoje LinkedIn KPIs ważne jest, aby wziąć pod uwagę również wrażenia.
Ta metryka mediów społecznościowych pokazuje, ile osób obejrzało Twoje treści, a także wielokrotne odsłony od tego samego użytkownika.
Jeśli zastanawiasz się, dlaczego powinieneś regularnie sprawdzać te metryki marketingowe, mamy odpowiedź.
Impressions może pomóc Ci określić, które typy treści są bardziej popularne na LinkedIn.
Wyższy współczynnik wyświetleń wskazuje, że Twoje treści są wysokiej jakości i na czasie. Oznacza to również, że odwiedzający są bardziej skłonni do wielokrotnego oglądania Twoich treści.
Dzięki Socialinsider masz dostęp do wielu metryk LinkedIn, które pomogą w raportach analitycznych LinkedIn.
Metryka impresji jest bardzo ważna, ponieważ pokazuje, jak istotne są Twoje treści.
Stworzyliśmy porównanie ponad 50 narzędzi do analityki mediów społecznościowych w oparciu o siatkę G2. Zapoznaj się
4. Wzrost liczby followersów na LinkedIn
Być może, masz już dość słuchania o tym, jak ważne jest uwzględnienie tej metryki. Ta metryka nie jest najważniejsza. Nie jest nawet blisko.
Ale, warto na nią patrzeć od czasu do czasu, bo może ujawnić coś o Twoich treściach i aktywności w ogóle.
Jeśli twoje liczby spadają, może to być spowodowane brakiem aktywności lub tym, że twoje treści nie są skierowane do twoich odbiorców.
Świetnie jest też zobaczyć ewolucję swoich followersów, ponieważ pokaże Ci to szczytową aktywność na LinkedIn. Jeśli publikujesz konsekwentnie i ludzie reagują na twoje treści, możesz w końcu przyciągnąć więcej zwolenników. A to już podwójna wygrana.
5. Kliknięcia i współczynniki klikalności (CTR )
W świecie, który jest w ciągłym ruchu, ludzie nie mogą przestać przewijać. Bądź tym, który sprawi, że wszyscy przestaną przewijać i klikną w Twoją treść.
Jest to możliwe dzięki wymyślaniu angażujących pomysłów i umieszczaniu ich w postach.
Metryka współczynnika klikalności pozwala zidentyfikować odwiedzających, którzy są naprawdę zainteresowani Twoją marką. Przerywają oni swoje scrollowanie i decydują, że chcą dowiedzieć się więcej o Twoich produktach i usługach na Twojej stronie. Aby obliczyć CTR Twoich postów na LinkedIn, podziel całkowitą liczbę kliknięć przez całkowitą liczbę wyświetleń.
Kiedy Twoi odbiorcy klikają w hiperłącze w Twoim poście, to po to, aby dowiedzieć się więcej o idei, którą przedstawiłeś w swoim poście.
Jeśli Twoi zwolennicy klikają w linki w Twoich postach to wskazuje, że są zainteresowani produktami i usługami oferowanymi przez Twoją markę.
PS – Według naszego badania treści na LinkedIn, pliki natywne generują najwyższy CTR we wszystkich rozmiarach kont. Wzloty i upadki w twoim CTR są świetnymi wskaźnikami, które posty najprawdopodobniej skłonią twoich zwolenników do kliknięcia w twoje linki i spędzenia trochę czasu, aby dowiedzieć się więcej o twojej firmie.
Aby sprawdzić współczynnik klikalności swojego profilu, możesz użyć natywnej aplikacji, aby uzyskać dostęp do analityki LinkedIn lub użyć oprogramowania analitycznego Linkedin, takiego jak Socialinsider, aby uzyskać głębszy wgląd w stronę.
Oprócz metryki współczynnika klikalności na LinkedIn istnieje również metryka kliknięć, która różni się od pierwszej metryki wymienionej powyżej.
W przeciwieństwie do CTR, kliknięcia stanowią KPI LinkedIn, który pokazuje, ile osób kliknęło w link w Twoim Bio.
Zazwyczaj prowadzi on do głównej strony serwisu internetowego, a jego głównym celem jest zwiększenie świadomości marki.
6. Odsłony wideo
Metryka odsłon wideo daje Ci informacje o tym, ile razy użytkownicy widzieli Twoje filmy, niezależnie od tego, czy oglądali je wielokrotnie, czy nie.
Użytkownik ogląda film, jeśli zobaczył co najmniej 3 sekundy jego trwania. Odsłony wideo to sposób na zwiększenie koncentracji uwagi Twoich followersów. Ta metryka LinkedIn jest ważniejsza niż jakiekolwiek inne odsłony postów.
Post Views, z drugiej strony, to przegląd tego, ile osób widziało Twój post (dowolny typ postu), niezależnie od tego, czy widzieli go wielokrotnie. Ten pomiar mediów społecznościowych jest podobny do wyświetleń.
Ten KPI LinkedIn pozwoli Ci zobaczyć dogłębne spostrzeżenia dotyczące każdego postu i pomoże Ci poprawić strategię treści na LinkedIn w oparciu o wyniki, jakie uzyskujesz przy obecnym podejściu.
7. Metryka ruchu
LinkedIn sprawia, że Twoja podróż jest warta zachodu.
Korzystając z LinkedIn analytics, możesz śledzić wszystkie odsłony strony i zobaczyć ich źródło.
Nie ma znaczenia, czy to mobile czy desktop, ale dzięki temu lepiej poznasz intencje i preferencje swoich odbiorców.
Innymi słowy, Twoje wizyty na stronie są podzielone na odsłony mobilne i desktopowe. Ta informacja może pomóc Ci w ulepszeniu Twoich treści. Na przykład, w przypadku wizyt mobilnych, niektóre z Twoich postów mogą wymagać poprawek, aby wyświetlały się wyraźnie na wszystkich ekranach.
8. Dane demograficzne
Ważne jest, aby zrozumieć, gdzie przychodzą twoi odbiorcy. Możesz lepiej zrozumieć swoją publiczność, patrząc na wykresy.
Jest to ważne, ponieważ możesz chcieć wprowadzić zmiany w treści w oparciu o spostrzeżenia, które otrzymujesz.
W ten sposób zobaczysz, kto dokładnie inwestuje w Twoją stronę i zaczniesz dostosowywać treści do ich demografii.
9. Odwiedzający
Użytkownicy LinkedIn codziennie przewijają posty i musisz wiedzieć, jak przykuć ich uwagę.
Dostarczanie im przydatnych treści, które są zgodne z ich wartościami i zainteresowaniami, zapewni wyższy wskaźnik zaangażowania, a być może nawet wzrost ruchu. Użytkownicy są kluczem do Twojego sukcesu, jeśli otrzymują od Twojej marki wysokiej jakości usługi i produkty.
Odwiedzający to jedna z najważniejszych metryk LinkedIn. Ten LinkedIn KPI daje Ci wgląd we wszystkie osoby, które nie śledzą Twojego profilu, ale regularnie odwiedzają Twoją stronę, aby zobaczyć Twoją najnowszą aktywność i posty. Dzięki metryce LinkedIn Visitors możesz dowiedzieć się, ile osób jest zainteresowanych Twoją działalnością i eksploruje Twoje treści bez śledzenia Twojego profilu.
Aby mieć pewność, że przekształcasz odwiedzających w zwolenników i budujesz lojalną społeczność, powinieneś zamieszczać treści, które głoszą wartości Twojej marki, używając przyjaznego tonu, a jednocześnie zachowując ich informacyjny charakter.
10. Najlepsze funkcje zawodowe dla Twoich odwiedzających
Czy LinkedIn nie dotyczy profesjonalnego networkingu? Cóż, to prawda.
To dlatego, że funkcje zawodowe Twoich odwiedzających są kluczowe, aby zrozumieć, kto odwiedza Twoją stronę.
Twój biznes jest prawdopodobnie skierowany do konkretnej grupy odbiorców. Ta metryka jest więc ważniejsza niż możesz sobie zdawać sprawę. Zajrzyj na ich strony internetowe, aby zobaczyć, jak sobie radzą. To pomoże Ci określić, jak dobra jest Twoja treść.
Użytkownicy LinkedIn codziennie przewijają posty. Aby skłonić ich do zatrzymania się i wejścia w interakcję z naszą treścią, warto wiedzieć, jak ich przyciągnąć.
Dostarczanie im treści, które są istotne dla ich zainteresowań i wartości, zapewni wyższy wskaźnik zaangażowania, a być może nawet większy ruch. Ten LinkedIn KPI daje wgląd we wszystkie osoby, które nie śledzą Twojego profilu, ale regularnie odwiedzają Twoją stronę, aby zobaczyć Twoją najnowszą aktywność i posty.
Aby upewnić się, że odwiedzający stają się zwolennikami i budują lojalne podążanie, powinieneś zamieszczać treści, które promują wartości Twojej marki i są przyjazne i informacyjne.
Końcowe myśli
Z LinkedIn staje się bardziej popularny niż kiedykolwiek wcześniej, ważne jest, aby zaangażować się i odnieść jak największy sukces. Dane są zawsze po twojej stronie, gdy chodzi o cokolwiek społecznego. Śledź swoją wydajność w mediach społecznościowych i naucz się języka analityki LinkedIn. To się na pewno opłaci.
Jako podsumowanie tego wykładu, oto najważniejsze metryki LinkedIn, które Twoja marka musi śledzić w 2023 roku:
- Engagement
- Reach
- Impressions
- Followers growth
- Clicks and click-through rate
- Video views
- Traffic metrics
- Demographics
- Visitors
- Top job functions of your visitors
One Comment
Comments are closed.