Wydajność TikTok Benchmarks i Insights na 2022 r
W ciągu kilku lat swojego istnienia, TikTok ewoluował z platformy do lip-syncingu i tanecznych wyzwań do wiodącej sieci mediów społecznościowych i kanału pierwszego kontaktu dla różnych odważnych i wizjonerskich marek, takich jak Duolingo.
Obecnie jest to nie tylko najszybciej rozwijająca się platforma mediów społecznościowych, ale także najlepiej działający kanał marketingowy dla niektórych konkretnych branż.
Analizując 616 tys. filmów TikTok i przyglądając się różnym KPI TikTok, takim jak zaangażowanie, odsłony wideo i inne, wraz z Wave. video, odkryliśmy kilka benchmarków wydajności TikTok, które są obowiązkową wiedzą dla współczesnych marketerów cyfrowych.
Zanurzmy się!
Benchmarki wydajności TikTok na rok 2022
A. Summary
B. Kluczowe spostrzeżenia
1. Wskaźnik zaangażowania TikTok przez odsłony wideo notuje średnio 6,72%
2. Średni wskaźnik oglądalności TikTok w 2022 roku wynosi 16,23%
3. Konta TikTok zamieszczają średnio 20 filmów miesięcznie
4. Filmy TikTok, które zawierają wzmiankę, uzyskują wyższy wskaźnik oglądalności
5. Używanie oryginalnych piosenek prowadzi do nieznacznego spadku średniego wskaźnika oglądalności
C. Methodology
A. Podsumowanie
Czytając to badanie benchmarków TikTok, odkryjesz:
Jaki jest średni wskaźnik zaangażowania według wyświetleń na TikTok: ujawniamy, czym różni się sposób obliczania zaangażowania przez TikTok w porównaniu z innymi platformami mediów społecznościowych oraz główne różnice między zaangażowaniem obliczanym według wyświetleń i według followersów.
Jaki jest średni wskaźnik oglądalności na TikTok w 2022 r.: odkrywamy, jak bardzo użytkownicy mediów społecznościowych są zainteresowani oglądaniem postów wideo na TikTok.
Ile średnio filmów miesięcznie zamieszczają konta na TikTok: jest to wskaźnik zainteresowania ludzi inwestowaniem w TikTok.
Wskaźnik oglądalności TikTok skorelowany z obecnością wzmianek: chcemy odkryć, w jakim stopniu obecność wzmianki wpływa na oglądalność filmu.
Wykorzystanie oryginalnych piosenek jest skuteczną lub raczej nieskuteczną techniką zdobywania większej liczby wyświetleń na TikTok: przyglądamy się wskaźnikowi oglądalności TikTok, gdy w ramach filmiku zintegrowano oryginalny dźwięk w porównaniu z wykorzystaniem modnej piosenki.
B. Kluczowe spostrzeżenia
- TikTok jest platformą social media, która w 2022 roku odnotowuje najwyższy poziom zaangażowania.
- Najmniejsze konta (z perspektywy liczby followersów) rejestrują najwyższe wskaźniki obserwowania.
- Średnia liczba filmów zamieszczanych na TikTok w ciągu miesiąca stale rośnie.
- W przypadku uwzględnienia wzmianki, odsłony filmu na TikTok są zazwyczaj wyższe.
- Filmy TikTok zawierające modną piosenkę zamiast oryginalnego filmu mają nieco wyższy współczynnik oglądalności.
1.Wskaźnik zaangażowania w TikTok według wyświetleń filmów notuje średnio 6,72%
Przy RedBull osiągającym na TikTok publiczność liczącą ponad 6,8 mln followersów lub przy Duolingo zwiększającym swoją kwartalną sprzedaż o 51% dzięki strategii treści TikTok, możliwości marketingowe, jakie oferuje TikTok, stają się niepodważalne.
Chociaż największą bazę konsumentów platformy stanowią użytkownicy z pokolenia Z, TikTok wyrósł na platformę, która przemawia do znacznie szerszego grona odbiorców niż tylko Gen Z.
Stopniowe przechodzenie baz użytkowników innych sieci społecznościowych w kierunku TikTok potwierdzają dane, podkreślane zwłaszcza przy porównywaniu KPI TikTok z KPI innych sieci.
Z perspektywy wskaźnika zaangażowania, na przykład, TikTok przewyższa inne platformy społecznościowe o godne uwagi wartości procentowe.
Będąc siecią społecznościową z wyłącznością na wideo, TikTok wyświetla zaangażowanie inaczej niż inne platformy. Zamiast obliczać ten KPI w zależności od poniższego rozmiaru lub zasięgu, TikTok oblicza zaangażowanie na podstawie wyświetleń wideo.
Zgodnie z tym samym schematem, na potrzeby tego badania średni wskaźnik zaangażowania TikTok został obliczony jako suma interakcji (licząc polubienia, komentarze i udostępnienia) danego postu podzielona przez liczbę wyświetleń wideo w określonych ramach czasowych i pomnożona przez 100.
Ze średnim wskaźnikiem zaangażowania przez odsłony na poziomie 6,72%, TikTok jest platformą social media o najwyższym poziomie zaangażowania w 2022 r.
Podczas gdy przez cały 2021 r. wskaźnik zaangażowania TikTok miał lekko malejącą ścieżkę – począwszy od 2022 r. zmienił swoją trajektorię, będąc obecnie na ścieżce wznoszącej.
Jeśli marki do tej pory wahały się, czy wskoczyć na trend TikTok, to przedstawione dane TikTok z pewnością świetnie pokazują, dla których taka próba jest w dzisiejszych czasach koniecznością.
2. Średnia oglądalność TikTok w 2022 roku wynosi 16,23%
Tym, co odróżnia TikTok od wszystkich innych platform mediów społecznościowych, jest jego unikalny algorytm oraz intencje, sposób myślenia i zachowanie użytkownika podczas poruszania się po platformie.
Jeśli na wszystkich innych sieciach, poniższa baza jest prawdopodobnie metryką numer jeden wskazującą na popularność konta, przypadek TikTok jest nieco inny.
Biorąc pod uwagę, że feed TikTok jest zaludniony wyłącznie filmami, które są wyświetlane przede wszystkim w oparciu o interesujące nas tematy, będąc pokazywanymi na podstawie podobnych wcześniejszych wyszukiwań, tutaj najważniejszą metryką do monitorowania jest liczba wyświetleń.
Średni wskaźnik KPI oglądalności, znany również jako watch rate, jest metryką, która ujawnia odsetek osób, które oglądają filmy TikTok danego konta.
Aby liczyć się jako obejrzenie, film TikTok musi być odtwarzany przez co najmniej trzy sekundy.
Algorytm TikTok niekoniecznie wyświetla zawartość śledzonych profili.
To sprawia, że dla mniejszych firm – które mogą nie mieć znacznego budżetu marketingowego na zwiększenie świadomości marki – jest to świetna okazja, aby się wyróżnić i zyskać dużą widoczność, co potwierdziły dane.
Mając średni wskaźnik oglądalności na poziomie 16,23%, TikTok jest najbardziej uwielbianą obecnie siecią społecznościową z wideo.
Aby zmierzyć wydajność konta z perspektywy współczynnika oglądalności, oto kilka benchmarków TikTok, które mogą pomóc:
- najmniejsze konta (poniżej 5 K followersów) mają najwyższy wskaźnik obserwowalności TikTok – średnio 28,78%;
- profile średniej wielkości (pomiędzy 5K – 50K followersów) osiągają średnie wskaźniki obserwowalności pomiędzy 20.58% a 19.21%;
- konta z fanbase w przedziale 50K-100K followersów odnotowują średni wskaźnik obserwowania TikTok – 16.12%;
- profile z ponad 100K followersów uzyskują najniższy wskaźnik obserwowania TikTok – średnio 15.28%.
Aby obliczyć średni wskaźnik oglądalności TikTok, należy podzielić liczbę wyświetleń postu w danym przedziale czasowym przez całkowitą liczbę followersów profilu i pomnożyć przez 100, aby uzyskać wartość procentową.
3. Konta TikTok publikują średnio 20 filmów miesięcznie
Ponieważ jest to dość odrębna sieć mediów społecznościowych z nowymi koncepcjami i funkcjami, większość marek niechętnie przyłącza się do tej platformy.
Z drugiej strony, twórcy wydają się bardzo entuzjastycznie nastawieni do testowania wód i dołączania do tej nowej, rewolucyjnej, zorientowanej na wideo platformy mediów społecznościowych.
A niektórzy z nich szybko odnieśli sukces, robiąc fale swoimi filmami na TikTok i zyskując lojalną publiczność.
Zarówno menedżerowie mediów społecznościowych, jak i twórcy wiedzą, że konsekwencja jest kluczem do stworzenia zaangażowanej publiczności i biorą sprawy na poważnie, jeśli chodzi o ich konta i posty na TikTok.
Ze średnią częstotliwością postów na TikTok wynoszącą 20 filmów miesięcznie i rosnącą z roku na rok, jak pokazują dane, TikTok ma potencjał, aby stać się platformą mediów społecznościowych z najwyższym ROI całkiem niedługo.
4. Filmy TikTok, które zawierają wzmiankę, mają wyższy wskaźnik oglądalności
Kolaboracje stanowią znaczącą część filmów TikTok.
Wraz z uruchomieniem specjalnie zaprojektowanych funkcji ułatwiających współpracę, takich jak TikTok Stitch lub Duet, jest całkiem oczywiste, że sama platforma promuje i zachęca do współpracy wideo.
Znasz to powiedzenie – im więcej, tym weselej. Right? – Ma ono zastosowanie również w tym przypadku.
W porównaniu z wyżej wymienionymi nowymi funkcjami TikTok, wzmianki są z kolei dość staromodną formą partnerstwa. Jednak równie skuteczne wzmianki są nadal często wykorzystywane jako taktyka współpracy.
Będąc jednym z najstarszych chwytów marketingowych, aby zdobyć zaufanie ludzi, inicjatywa poparcia jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów generowania świadomości marki i jej pozytywnego wizerunku.
Prawdopodobnie w momencie wymyślenia, wzmianki w mediach społecznościowych zostały stworzone właśnie w tym celu.
Jak ujawniła nasza analiza danych TikTok, w przypadku umieszczenia wzmianki w podpisie, wideo TikTok prawdopodobnie zwiększy swoją oglądalność.
Dodając do tego spostrzeżenia, które odkryły statystyki TikTok, jest również to, że dodanie wzmianki jest skuteczną strategią zwiększenia średniej liczby wyświetleń/obserwacji TikTok, zwłaszcza dla tych kont, które nie zdobyły jeszcze dużej liczby obserwujących.
Po raz kolejny najmniejsze konta zyskują przewagę w postaci zwiększonej szansy na uzyskanie większej uwagi i widoczności, o ile ich filmy na TikTok wykazują się kreatywnością, oryginalnością i autentycznością.
5. Używanie oryginalnych piosenek prowadzi do niewielkiego spadku średniego wskaźnika oglądalności
Twórcy i marki, które wskoczyły do pociągu marketingowego TikTok i zyskały ogromną widoczność w ramach platformy, twierdzą, że istnieją dwa punkty skupienia podczas tworzenia wideo TikTok: uczynienie go zabawnym i użycie modnej piosenki.
Podkreślając ideę, że piosenki są kluczowe dla popularności filmów TikTok, badanie dotyczące dźwięków TikTok przeprowadzone przez Influencer Marketing Hub ujawniło, że 90% użytkowników TikTok twierdzi, że dźwięk jest kluczowym elementem doświadczenia TikTok.
Będąc innym rodzajem „poparcia”, modne utwory są bardziej prawdopodobne, aby uczynić wideo TikTok bardziej atrakcyjnym po prostu dlatego, że sama melodia jest popularna i uwielbiana.
Podczas gdy na TikTok, nie każdy wirusowy filmik integrował znaną piosenkę, ale raczej oryginalny dźwięk, dane wskazują, że średni wskaźnik oglądalności TikTok jest zwykle niższy, gdy zawiera oryginalne melodie.
Jeśli chodzi o topowe piosenki, które generują wyższy wskaźnik oglądalności na TikTok, kilka z nich to:
- Spinning Monkeys Kevina MacLeoda
- Pieces (solo piano version) Danilo Stankovica
- Sunny Day Teda Fresco
- Aesthetic by Tollan Kim
- Still Don’t Know My Name by Labrinth
Methodology
Zestaw danych wykorzystany do odkrycia tych benchmarków TikTok składał się z 616 409 filmów TikTok pochodzących z 3 127 profili TikTok, które były aktywnie obecne na TikTok od sierpnia 2021 r. do sierpnia 2022 r.
Powiązane artykuły: