Założenie kanału YouTube o grach w 2023 roku: 11 zabójczych wskazówek
Założenie kanału YouTube o grach nie jest łatwym zadaniem. Miliony ludzi grają w gry wideo w wolnym czasie, więc naturalnie konkurencja jest silna.
Masz znanych twórców, takich jak PewDiePie, PaplaninaI DanTDM dominując w przestrzeni z miliardami wyświetleń w YouTube. The Gry MrBeast Kanał ma aż 31,4 miliona subskrybentów. Poza tym masz tysiące małych kanałów na całym świecie, z którymi możesz konkurować!
Utrudnia to nowym twórcom wyróżnienie się, nie mówiąc już o rozpowszechnianiu się. Ale to nie znaczy, że jest to niemożliwe.
Jak założyć kanał o grach: 11 zabójczych wskazówek
Czy warto zakładać kanał gamingowy w 2023 roku? powiedzielibyśmy, że 100% Tak. Oto jak szybko rozwinąć swój kanał o grach w 11 skutecznych krokach.
1. Skoncentruj się na grupie docelowej, a nie na konkretnej grze
Kiedy założysz swój kanał YouTube, kusi Cię, by zagrać w każdą grę, którą masz w domu. Możesz przesłać kilka filmów Fortnite ze względu na niesamowitą popularność gry. Dwa tygodnie później może się wydawać, że dobrym pomysłem jest dodanie trochę treści Minecrafta.
A może zajmujesz wysokie miejsce w grze, w którą grasz od lat, i planujesz przesłać najbardziej chore montaże w historii!
Ale zważcie na nasze ostrzeżenie, twórcy. Jeśli chcesz rozwijać swój kanał gier, nie biegaj za grami. Zamiast tego goń publiczność.
To sprytne posunięcie, ponieważ chociaż niektóre gry z czasem stają się mniej popularne, nawyki oglądania pozostają w dużej mierze takie same, jak wyjaśniono w tym filmie:
Jeśli masz na myśli grupę docelową, możesz tworzyć treści, które lubią oglądać i budować dedykowaną, podstawową grupę widzów. I dobrze dla ciebie, bo tak jest najlepszy tworzone są społeczności graczy!
2. Zdobądź odpowiedni sprzęt do swojego kanału z grami
Jakiego sprzętu potrzebujesz do prowadzenia kanału YouTube z grami? Niewiele, jeśli mamy być szczerzy — ale kilka elementów sprawi, że Twoje filmy będą przyjemniejsze:
- Mikrofon do filmów na YouTube: wielu graczy dodaje podkłady głosowe do swoich filmów, zwłaszcza podczas aktywnej gry. Zainwestuj w wysokiej jakości dźwięk, aby widzowie mogli śledzić akcję.
- Oprogramowanie do nagrywania ekranu: Gdy grasz w gry, potrzebujesz oprogramowania do rejestrowania akcji na ekranie konsoli (PS5, Xbox One, Nintendo Switch itp.).
- Aparat cyfrowy: Może to być lustrzanka cyfrowa, aparat bezlusterkowy lub kamera internetowa. Będziesz go potrzebować, aby nagrać siebie grającego w gry.
- Oświetlenie do filmów na YouTube: Nie pozostawiaj widzów w ciemności. Stwórz dobrze oświetlone ujęcie, jeśli planujesz pokazać swoją twarz!
- Zielony ekran: Wielu graczy korzysta z zielonego ekranu podczas transmisji na żywo. Usuwa tło za streamerem, dzięki czemu na tle rozgrywki widać tylko jego ciało.
3. Wybierz odpowiednią nazwę dla swojego kanału gier
Nazwanie kanału to jedna z najważniejszych rzeczy, które będziesz robić w YouTube. Więc niezależnie od swojej niszy, staraj się postępować zgodnie z tymi najlepszymi praktykami, zawężając listę opcji:
- Wybierz nazwę łatwą do przeliterowania.
- Spraw, aby nazwa Twojego kanału była łatwa do zapamiętania.
- Jeśli to możliwe, niech twoja nazwa odzwierciedla grę, w którą grasz, lub gatunek, którego jesteś częścią.
- Podczas nazywania kanału trzymaj się maksymalnie 70 znaków.
- Użyj odpowiednich słów kluczowych.
- Unikaj wulgaryzmów i obraźliwego języka.
Wielu odnoszących sukcesy graczy nazwało swój kanał na podstawie podstawowej gry, w którą grają. Tak więc, jeśli zdecydowałeś się zagrać tylko w jedną grę, wykorzystaj jej tytuł do opracowania unikalna nazwa YouTube dla Twojego kanału.
Jeśli chcesz pójść w innym kierunku, na przykład zbudować markę osobistą, podejdź kreatywnie do nazwy swojego kanału. Możesz użyć swojego imienia i nazwiska lub innego pseudonimu, aby wyrazić swoją osobowość i wyróżnić się w YouTube!
4. Unikaj pułapki „Zagrajmy”.
Wielu graczy uwielbia publikować filmy typu „zagrajmy” w YouTube i szczerze mówiąc, nie możemy ich za to winić. W przeciwieństwie do innych typów filmów w YouTube, ich tworzenie i łatwe edytowanie są zabawne. Wszystko, co musisz zrobić, to nagrać siebie grającego w grę, dodając jednocześnie komentarz dla publiczności!
Czytaj więcej: Jak dotrzeć do 1000 subskrybentów YouTube dzięki filmom z rozgrywki
Chociaż Let’s Play to świetna zabawa, trudno jest uzyskać przyzwoite wyświetlenia z tego typu treści, chyba że jesteś dużym, uznanym kanałem. W końcu przestrzeń Let’s Play jest zatłoczona i konkurencyjna. W tym momencie jest to konkurs popularności, a mali twórcy muszą pójść inną drogą, ponieważ nikt jeszcze nie wie, kim są.
Oto przykładowy film przedstawiający typową grę Let’s Play w YouTube. Gracz iJeven podejmuje się misji w Minecrafcie, który jest pierwszym odcinkiem znacznie większej serii.
Chociaż ten film jest przyjemny, większość widzów szuka samouczków, hacków i szybkich runów do gry Minecraft — a nie filmu Let’s play. Jeśli więc zdecydujesz się zagrać w Let’s Play, udostępnij film do przeszukiwania. Dołącz samouczek lub hack, abyś mógł napisać dobry tytuł dla wyszukiwarki YouTube.
5. Dołącz do społeczności graczy, aby znaleźć pomysły na filmy w YouTube
Burza mózgów nad pomysłami na filmy to najtrudniejsza część rozwoju w YouTube. Ale rozwiązanie jest proste: nie próbuj iść sam. Najlepszym sposobem na rozpoczęcie kanału YouTube o grach jest towarzystwo innych graczy.
Czytaj więcej: 4 szczere powody, dla których kończą Ci się pomysły na filmy w YouTube
Aby rozpocząć, spróbuj dołączyć do społeczności internetowej, takiej jak Discord. Znajdź grupę skupioną wokół gry, w którą grasz, a następnie zwróć uwagę na to, co ludzie mówią.
Odkryjesz:
- Znaczące aktualizacje nadchodzą do gry
- Które aspekty gry ekscytują ludzi
- Pytania nowicjuszy dotyczące gry
Te trzy punkty mogą prowadzić do ekscytujących pomysłów na wideo!
6. Przesyłaj cotygodniowe filmy wideo z gier
Zanim utworzysz kanał YouTube poświęcony grom, zawrzyj ze sobą pakt, by regularnie przesyłać filmy. Powinieneś post przynajmniej raz w tygodniu budować i powiększać grono odbiorców w YouTube.
Dlaczego ten numer? YouTube stał się dobry w dostarczaniu treści właściwym odbiorcom. Niezależnie od tego, czy publikujesz cztery filmy miesięcznie, czy jeden film dziennie, YouTube poleci Twoje treści, jeśli są dobrze zoptymalizowane.
Więc nie wypalaj się, przestrzegając szalonego harmonogramu publikowania. Idź wolno. W ten sposób zrozumiesz, jak YouTube wpasowuje się w Twoje życie, niezależnie od tego, czy chodzi o zachowanie równowagi między szkołą, pracą czy czasem rodzinnym.
7. Spraw, aby prezentacje wideo były krótkie i zabawne
w YouTube, utrzymanie widowni jest wszystkim. Jeśli ktoś trafi na Twój film, ale nie przekroczy pierwszych 30 sekund, wysyła to negatywny sygnał do algorytmu YouTube. Oznacza to, że Twój film może nie spełniać obietnic i nie powinien być polecany większej liczbie widzów.
Aby nigdy tak się nie stało, utwórz mocne wprowadzenie do każdego filmu. Zamiast pokazywać ekran menu gry podczas rozmowy, przejdź do sedna treści. Poruszaj postaciami po terenie gry, wyjaśniając sens dzisiejszego filmu.
Celem jest uniemożliwienie komuś kliknięcia. Tytuł Twojego filmu stanowi dla widzów obietnicę, którą należy dotrzymywać wcześnie i często.
8. Twórz kuszące miniatury i tytuły YouTube
Tytuły filmów i miniatury są tym, co naprawdę przyciąga widzów. Przekonują ludzi do klikania w Twoje treści, więc ta potężna para powinna być optymalizowana przez 100% czasu.
Tytuł filmu nie służy tylko do wyświetlania; może również pomóc Ci wspiąć się na wyniki wyszukiwania w YouTube. Jeśli znajdziesz w YouTube popularne słowa kluczowe, które nie są zbyt konkurencyjne, będziesz o krok bliżej do tworzenia fantastycznych, wartych kliknięć tytułów.
Ale wyższa pozycja w YouTube to połowa sukcesu. Gdy to zrobisz, miniatura Twojego filmu powinna zachęcać do większej liczby kliknięć.
Czytaj więcej: Przewodnik po miniaturach YouTube – 9 sposobów na zwiększenie współczynnika klikalności
Aby dać z siebie wszystko w tej dziedzinie, grafika powinna być prosta, ale przyciągająca wzrok. Widzowie powinni łatwo zrozumieć to w ciągu kilku sekund, tak jak to:
9. Zapoznaj się z tematami wideo, zanim naciśniesz przycisk nagrywania
Zanim stworzysz film, przeprowadź burzę mózgów na temat kilku opcji tytułów. Na początku może się to wydawać dziwne, ale zaufaj nam: potrzebujesz tego hacka. Lepiej przeprowadź burzę mózgów i zobacz, które słowa kluczowe są popularne w przypadku danego tematu, aby zwiększyć zasięg swojego filmu.
Czytaj więcej: Jak znaleźć słowa kluczowe w YouTube, które rozwiną Twój kanał
Ponadto ten plan zmusza Cię do stworzenia najlepszego filmu, nawet o tym nie wiedząc. Najpierw zoptymalizujesz swoje treści pod kątem algorytmu YouTube, znajdując wartościowe słowa kluczowe. Następnie przeprowadzisz wyszukiwanie w YouTube, aby zobaczyć, co opublikowali inni twórcy. Wszystkie te badania powiedzą Ci, czy warto nagrać film i jak możesz ulepszyć to, co już tam jest.
10. Zamień trendy w grach w filmy na YouTube
Popularny temat to ogromna szansa na zwiększenie liczby wyświetleń w YouTube. Możesz skorzystać z popkultury, świąt, wiadomości o grach lub wszystkiego, co wnosi coś pozytywnego (ale istotnego) do Twojego kanału.
I po raz kolejny mamy do tego narzędzie.
Po zarejestrowaniu się w vidIQ sprawdź nasze narzędzie najczęściej oglądanych filmów w rozszerzeniu. To pomocny mały gadżet, który pozwala zobaczyć trendy w Twojej niszy.
W rozszerzeniu vidIQ możesz szybko uzyskać dostęp do narzędzia za pośrednictwem paska statystyk w czasie rzeczywistym. Oto jak to wygląda:
Jeśli klikniesz menu rozwijane i wybierzesz Najczęściej oglądanew Twojej przeglądarce otworzy się to okno:
Kiedy myślisz, że masz pomysł na kolejny film, wprowadź kilka słów kluczowych, które możesz uwzględnić w rankingu w tym narzędziu. Możesz odkryć, że żaden twórca nie opublikował posta na ten temat od miesięcy.
W zależności od tego, ile wyświetleń na godzinę uzyskuje dany temat, możesz mieć możliwość konkurowania ze starszymi filmami w YouTube.
11. Eksperymentuj z YouTube Shorts
Filmy YouTube Shorts są przeznaczone dla osób oglądających krótkie filmy w YouTube na swoich telefonach. Świetnie nadają się do tworzenia zabawnych filmów, szybkich wyjaśnień lub wszystkiego, co nie wymaga długiego, tradycyjnego filmu.
Są również idealne dla społeczności graczy. YouTube Shorts rejestruje te przezabawne, wstrząsające momenty, które mają miejsce podczas gry, na przykład gdy postać spada z półki lub gdy pojawia się nieoczekiwana usterka. Nawet jeśli nie masz nic zabawnego do powiedzenia, możesz nagrać 60-sekundowe samouczki.
Gdy wszystko będzie gotowe, opublikuj kilka filmów Short na swoim kanale YouTube. Widzieliśmy, jak kanały gier rozwijają się wraz z tą zawartością i nie mówimy tu o małych skokach tu i tam. Możliwe jest zdobycie 1 miliona subskrybentów w trzy miesiące.
Speedrun Twoja droga do monetyzacji
Jako kanał o grach masz wiele możliwości zarabiania na swoich treściach w miarę rozwoju kanału:
- transmisja na żywo: W ostatnim kwartale 2022 r. łącznie 1,17 miliarda godzin treści związanych z grami na żywo zostało obejrzanych w YouTube. Dzięki transmisjom na żywo możesz zarabiać na superczatach i naklejkach. I oczywiście możesz użyć wersji transmisji wideo na żądanie, aby wygenerować więcej treści dzięki przychodom z reklam.
- Marketing afiliacyjny: Innym sposobem zarabiania pieniędzy na kanale gier YouTube jest uczestnictwo w programach partnerskich. Oznacza to, że polecasz produkty swoim odbiorcom i zarabiasz prowizję, gdy dokonują zakupu za pośrednictwem Twojego linku partnerskiego.
Z drugiej strony zawsze istnieje najbardziej ceniona droga zarabiania, czyli włączanie reklam. Możesz także rozpocząć wspieranie kanału YouTube który umożliwia widzom dołączenie do Twojego kanału za pomocą miesięcznych płatności i uzyskanie dodatkowych korzyści, takich jak odznaki i dostęp do ekskluzywnych treści.
Uruchom swój kanał gamingowy już dziś
Teraz, kiedy już wiesz Dokładnie jak założyć kanał YouTube o grach, pozostało tylko jedno: zacznij tworzyć!
Pamiętaj, że najlepsze kanały YouTube o grach mają:
- Popularne słowa kluczowe
- Chwytliwa nazwa
- Mocne skupienie
- Częste przesyłanie
- Atrakcyjne miniatury i tytuły
Aby mieć pewność, że Ci się uda, poznaj trzy najważniejsze powody, dla których większość kanałów z grami zawodzi (aby uniknąć tych błędów!)