10 maneras de descifrar el algoritmo de TikTok

10 maneras de descifrar el algoritmo de TikTok

W jaki sposób TikTok tak szybko ewoluował z niszowej platformy mediów społecznościowych dla nastolatków śpiewających na ustach do najczęściej używanej aplikacji w zachodnim świecie, grożącej całkowitą detronizacją Facebooka?

Secretos de LinkedIn: cómo aprovechar el potencial de tu perfil 1

Los secretos de LinkedIn - Cómo crear una marca personal

Descubra las estrategias que transformarán su perfil en una potente herramienta de networking en LinkedIn.

Jest na to kilka odpowiedzi. TikTok zawdzięcza swój niebywały sukces różnym mądrym decyzjom – to prawda.

Jednak sławna strona For You i algorytm, który ją zaludnia, są najskuteczniejszymi narzędziami przyciągania i utrzymywania zainteresowania ludzi.

Ale jak marki mogą wykorzystać Algoritmo de TikTok na swoją korzyść?

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o algorytmie TikTok i o tym, jak z nim pracować, aby sprawić, że Twoje Contenido de TikTok staną się wirusowe.

Wszystko, co musisz wiedzieć o algorytmie TikTok

  1. Czym jest algorytm TikTok?
  2. Jak działa algorytm TikTok?
  3. Jak złamać algorytm TikTok w 2023 roku
    3.1. Twórz treści na TikTok wokół konkretnej niszy
    3.2. Zaczep swoich odbiorców w pierwszych trzech sekundach Twojego TikTok
    3.3. Trzymaj swoje filmy TikTok w czasie poniżej 30 sekund
    3.4. Dołącz odpowiednie słowa kluczowe w swoich podpisach TikTok
    3.5. Umieszczaj odpowiednie hashtagi na TikTok
    3.6. Optymalizuj czas publikowania postów, aby zwiększyć zaangażowanie na TikTok
    3.7. Angażuj się w dyskusje z innymi użytkownikami TikTok
    3.8. Korzystaj z trendów dźwiękowych na TikTok
    3.9. Przetestuj najnowsze funkcje TikTok
    3.10.Zmierz swoją wydajność w TikTok

Czym jest algorytm TikTok?

Algorytm TikTok jest siłą napędową wzrostu i popularności platformy wśród użytkowników.

Algorytm TikTok wybiera, które klipy TikTok pojawiają się na stronie użytkownika For You Page.

Algorytm upewnia się, że każdy użytkownik TikTok ma wysoce spersonalizowane doświadczenie – co czyni go tak atrakcyjnym. Każdy użytkownik otrzymuje zupełnie inny wybór sugerowanych filmów.

Preferencje użytkownika, jak również wiele innych czynników, wpływają na rodzaje TikToków, które są dla niego wyświetlane w czasie.

Jak działa algorytm TikTok?

Ponieważ twórcy aplikacji nadal niechętnie ujawniają specyfikę funkcjonowania algorytmu TikTok, potrzeba więcej dowodów na poparcie opinii ekspertów.

Istnieje wiele teorii dotyczących najlepszych sposobów tworzenia wirusowych treści TikTok.

Jednak w oparciu o dostępne dane i istniejące teorie marketingowe, ułożyliśmy listę czynników rankingowych, które mogą wpływać na algorytm TikTok:

👉 Algorytm TikTok a aktywność użytkowników

Algorytm TikTok faworyzuje interakcję użytkowników.

W związku z tym wideo TikTok ma tym większe szanse na pokazanie się szerszej publiczności, im więcej zaangażowania i wyświetleń otrzyma.

Pozytywne oznaki zaangażowania to polubienia, komentarze, udostępnienia, uzupełnienia i ponowne obejrzenia.

👉 Algorytm TikTok i informacje o wideo

Interakcje z innymi użytkownikami aplikacji są bezpośrednią podstawą sygnałów zaangażowania.

Sygnały informacji wideo są generowane na podstawie treści, które odwiedzający wyszukują za pomocą zakładki Odkryj.

Składają się one z podpisów, dźwięków, hashtagów, efektów o trendów.

👉 Algorytm TikTok, preferencje użytkownika i ustawienia konta

Algorytm TikTok może również optymalizować wydajność, korzystając z ustawień konta i urządzenia.

Nie mają one takiej samej wagi jak pozostałe czynniki, ponieważ zależą raczej od jednorazowych decyzji dotyczących ustawień niż od bieżących działań.

Preferencje językowe, lokalizacja, typ urządzenia oraz kategorie zainteresowań wybrane jako nowy użytkownik mogą wpływać na algorytm TikTok oraz na to, co zostanie wyświetlone na stronie Dla Ciebie.

Jak złamać algorytm TikTok w 2023 roku

Zrozumienie algorytmu TikTok może pomóc Twojej marce zdobyć przyczepność w aplikacji i zostać odkrytym przez właściwych odbiorców.

Aby pomóc menedżerom mediów społecznościowych wykorzystać algorytm TikTok, zebraliśmy kilka najlepszych porad na ten temat.

Upewnij się, że masz przygotowany długopis i papier. 🤓📝

#1 Twórz swoje treści na TikTok wokół konkretnej niszy

Tworzenie treści na TikTok wokół konkretnej niszy ułatwia algorytmowi TikTok klasyfikowanie Twoich treści i przekazywanie ich odpowiednim osobom.

Dostarczając treści rezonujących z wybranymi TikTokerami i rozumiejąc ich najbardziej cenioną subkulturę, marki mogą zwiększyć zaufanie, lojalność wobec marki i ekspozycję.

Czy Twój pomysł na treści na TikTok jest stworzony wokół OOTDs, skeczy komediowych, porad zawodowych, porad dotyczących związków lub tutoriali kosmetycznych?

W miarę udostępniania istotnych dla Twojej niszy treści, algorytm TikTok zacznie rozpoznawać Twoją wiedzę i częściej pokazywać Twoje klipy odpowiednim odbiorcom.

Screenshot 2022 11 02 at 13.05.28

#2 Zaczep swoich odbiorców w pierwszych trzech sekundach Twojego TikTok

Obejrzenie filmu TikTok w całości jest potężnym wskaźnikiem zainteresowania, jeśli chodzi o to, jak algorytm TikTok wpycha treści na FYP.

Jednak zazwyczaj masz tylko kilka sekund, aby wzbudzić ciekawość widza i utrzymać jego uwagę.

Początkowe trzy do pięciu sekund Twojego filmu powinny dostać jak najwięcej uwagi, ponieważ są tak ważne dla jego sukcesu.

Niestety, prawdą jest, że jeśli nie uda Ci się od razu zainteresować użytkowników, to prawdopodobnie ich stracisz.

Angażująca miniaturka, chwytliwy soundbite i kreatywne ujęcie początkowe są świetnymi przykładami na to, jak od razu przykuć uwagę widzów.

Screenshot 2022 11 02 at 13.08.01

#3 Trzymaj swoje filmy w TikTok poniżej 30 sekund

Pomimo tego, że możesz teraz wrzucać do 10 minut materiału w jednym TikTok, powinieneś dążyć do tego, aby Twoje treści były jak najkrótsze.

A ponieważ algorytm TikTok promuje treści, które są oglądane przez cały czas, powinieneś utrzymywać swoje wideo poniżej 30 sekund.

Naturalnie, dzięki temu łatwiej jest utrzymać uwagę widzów i przekonać ich do obejrzenia go w całości, a nawet do ponownego obejrzenia.

Jeśli nie możesz wyrazić swojej idei w ciągu kilku sekund, możesz rozbić swoje filmy TikTok na osobne części i przesyłać je pojedynczo, aby zachować spójność z publikacją treści.

List Comparison Table Infographic Instagram Post 6 copy 3

#4 Dołącz odpowiednie słowa kluczowe w swoich podpisach TikTok

Kiedy już ustalisz swój temat, spróbuj regularnie włączać słowa kluczowe do swoich podpisów TikTok lub treści wideo.

W ten sposób dasz algorytmowi TikTok wszystkie informacje, których potrzebuje, aby poprawnie sklasyfikować Twoją treść.

I chociaż użytkownicy aplikacji mogą teraz wpisać do 2200 znaków w opisie swojego postu, najlepiej będzie, jeśli powstrzymasz się od wypełnienia swojego wpisu na TikTok dużą ilością słów kluczowych tylko dla efektu.

Zamiast tego, celowo zawrzyj słowa kluczowe w stwierdzeniu, które jest zrozumiałe i istotne dla tematu.

Aby zbadać powiązane słowa kluczowe na TikTok, możesz zacząć od szukania konkretnych treści lub kont twórców, dotykając ikony wyszukiwania en la esquina superior derecha de la pantalla.

#5 Dodaj właściwe hasztagi TikTok

Oprócz tworzenia bogatego w słowa kluczowe podpisu, menedżerowie mediów społecznościowych powinni umieszczać hashtagi w swoich opisach TikTok.

Hashtagi pomagają algorytmowi TikTok porządkować treści według tematów i upraszczają użytkownikom wyszukiwanie treści.

Aby zbadać odpowiednie hashtagi TikTok, można również użyć paska Buscar en ze strony Odkryj .

Najbardziej trafne wyniki zostaną wyświetlone w zakładce Top.

Jednakże, jeśli chodzi o hashtagi, zwróć uwagę, że na stronie hashtagów najpierw wyświetlane są filmy, które zapoczątkowały trend, a następnie inne popularne filmy związane z danym hashtagiem.

Lista Tabla comparativa Infografía Instagram Post 5 1

#6 Zoptymalizuj czas publikacji postu, aby zwiększyć zaangażowanie na TikTok

Znalezienie idealnego czasu na upload na TikTok zwiększy liczbę użytkowników, którzy zobaczą Twoje treści od razu.

A im więcej wyświetleń otrzyma, tym większe zaangażowanie użytkowników będziesz w stanie uzyskać na TikTok.

Influencer Marketing Hub podaje sugestie dotyczące optymalnych godzin publikowania TikToków dla każdego dnia tygodnia, a nie jednego scentralizowanego czasu lub zestawu dni, które wyróżniają się jako idealny okres publikowania.

Zgodnie z danymi IMH, oto idealne godziny publikacji TikTok (w EST), które pomogą uzyskać największe zaangażowanie w Twoje filmy:

  • poniedziałek: 6 rano, 10 rano, 10 wieczorem
  • Wtorek: 2 rano, 4 rano, 9 rano
  • Środa: 7 rano, 8 rano, 11 wieczorem
  • Czwartek: 9 rano, 12 wieczorem, 7 wieczorem
  • Piątek: 5 rano, 13.00, 15.00
  • Sobota: 11.00, 19.00, 20.00
  • Niedziela: 7.00, 8.00, 16.00

Pamiętaj jednak, że nie jest to standard i że każde konto może mieć inne idealne godziny publikowania, w zależności od grupy odbiorców, do której jest skierowane.

Aby uzyskać więcej informacji na temat aktywności odbiorców i znaleźć najlepszy czas publikowania dla własnego konta TikTok, możesz sprawdzić swoją stronę Followers lub skorzystać z kompleksowego narzędzia analitycznego TikTok.

#7 Engage with other TikTok users

Zaangażowanie na TikTok – obejmujące polubienia, komentarze, czas oglądania i wyświetlenia profilu – jest jednym z czynników rankingowych algorytmu TikTok.

Dlatego też promowanie zaangażowania użytkowników może pomóc w stworzeniu autentycznej więzi z Twoimi odbiorcami.

TikTok Duetowanie, Zszywanie, reagowanie na komentarze lub współpraca z influencerami TikTok w celu tworzenia treści to doskonałe metody angażowania się z innymi użytkownikami TikTok i zwiększania świadomości marki.

Lista Tabla comparativa Infografía Instagram Post 6 copia

TikTok to platforma, która mocno skupia się na dźwiękach i jest jedną z niewielu sieci redes sociales wspierających wyszukiwanie dźwięków przez użytkowników.

Dlatego nie powinno być zaskoczeniem, że wybrane przez Ciebie audio wpływa na to, jak łatwo ludzie mogą znaleźć Twojego TikToka.

Kiedy użytkownik lubi określony film, algorytm TikTok zasugeruje filmy, które wykorzystują tę samą muzykę lub dźwięk.

TikTok jest kluczowym narzędziem dla wytwórni płytowych i muzyków do promowania ich twórczości. Nawet jeśli piosenka od dawna znajduje się poza głównym nurtem, może organicznie wzrosnąć w aplikacji.

Lista Tabla comparativa Infografía Instagram Post 5 copy 2

Wytwórnie płytowe często płacą influencerom z TikTok za promowanie piosenki, zachęcając do gwałtownego wzrostu treści generowanych przez użytkowników.

Dlatego też włączenie do swojego wideo na TikTok trendowych utworów może zwiększyć widoczność Twoich treści.

Przeciwnie, używanie własnych, oryginalnych dźwięków prowadzi do niewielkiego spadku średniej oglądalności.

#9 Przetestuj najnowsze funkcje TikTok

Zarówno TikTok, jak i sposób korzystania z niego przez poszczególne osoby stale się zmieniają.

To, co było używane głównie do tańca z synchronizacją ust, stało się platformą do budowania prawdziwych społeczności i rozpoczynania kampanii w mediach społecznościowych.

Marketerzy muszą być świadomi nowych funkcji, które TikTok stale rozwija, aby włączyć je do swojej strategii marketingowej B2B TikTok, zachęcić do zaangażowania i wyprzedzić konkurencję.

Testowanie nowych funkcji TikTok jest niezbędne do uzyskania opartego na danych wglądu w działania marketingowe w mediach społecznościowych.

#10 Zmierz swoją wydajność TikTok

Możesz zacząć przewidywać trendy TikTok i wyprzedzać konkurencję tylko poprzez ciągłe monitorowanie, jaki rodzaj treści jest interesujący dla Twojej grupy docelowej.

W tym celu marki mogą korzystać z TikTok Analytics, aby uzyskać przegląd swojego profilu, wzrostu liczby followersów i danych dotyczących treści.

Alternatywnie, marki mogą wykorzystywać dedykowane herramientas analíticas TikTok, aby zanurzyć się w bardziej szczegółowe spostrzeżenia dotyczące wydajności ich treści.

Puede przeprowadzić audyt TikTok i miesięczny raport analityczny TikTok, aby pomóc lepiej zrozumieć, jaki rodzaj treści działa i wygenerować możliwe do podjęcia działania na przyszłość.

Socialinsider

Algorytm TikTok – ostatnie przemyślenia

Najlepszą częścią algorytmu TikTok jest to, że może wystarczyć tylko jeden lub dwa uploady, aby stać się wirusowym dla nowej estetyki lub stać się najnowszym szałem z dnia na dzień.

A ponieważ algorytm TikTok nadal rewolucjonizuje ekspozycję treści, marki są jeszcze bardziej chętne do identyfikowania i kapitalizowania tych trendów TikTok tak szybko, jak to możliwe, aby wyprzedzić swoich rywali.

Ale ponieważ algorytmy mediów społecznościowych stale się zmieniają i ewoluują, jedynym sposobem na pokonanie algorytmu TikTok i przejście wirusowe jest eksperymentowanie z treścią i znajdowanie nowych sposobów jej promowania.

Publicaciones Similares