Reels vs TikTok: Dane i spostrzeżenia dotyczące wydajności
Od czasu premiery Instagram Reels – jako szybkiej odpowiedzi platformy na przyciąganie użytkowników mediów społecznościowych do krótkich form wideo, marketerzy zostali złapani w bitwę Reels vs. TikTok, próbując zidentyfikować najlepiej działającą sieć w danym momencie.
Aby odkryć, która z dwóch najpopularniejszych platform social media dostarcza obecnie najlepsze wyniki, przeanalizowaliśmy 564 454 filmów TikTok i 1 345 893 Instagram Reels, przyglądając się kilku metrykom wydajności, takim jak współczynnik zaangażowania, odsłony wideo i inne.
Zanurzmy się!
TikTok vs Reels – porównanie wydajności
A. Summary
B. Key insights
1. W porównaniu z Reels, TikTok odnotowuje średni wskaźnik zaangażowania, który jest sześciokrotnie większy
2. Filmy TikTok otrzymują o 44% więcej komentarzy niż Instagram Reels
3. Liczba zamieszczonych TikToków jest dwukrotnie większa w porównaniu z Instagram Reels
4. Konta z małymi followingami uzyskują wyższy współczynnik oglądalności na Instagram Reels
5. Dane demograficzne TikTok vs Instagram Reels
C. Methodology
A. Podsumowanie
Oto słodki smak tego, co jest w tym raporcie:
Jaki jest średni wskaźnik zaangażowania na post (przez followersów) zarówno na Instagramie Reels jak i TikTok: odkrywamy poziom zainteresowania i interakcji ludzi w TikTok vs Reels.
Która platforma ma wyższy współczynnik oglądalności – Instagram czy TikTok: pokazujemy, który typ treści jest bardziej skuteczny w nakłanianiu ludzi do oglądania większej ilości filmów na mediach społecznościowych.
Ile filmów miesięcznie jest średnio publikowanych na TikTok vs. Reels: częstotliwość publikowania jest świetnym wskaźnikiem tego, na czym ludzie skupiają się w danym momencie.
B. Kluczowe spostrzeżenia
- Filmy TikTok otrzymują dwa razy więcej komentarzy niż Instagram Reels.
- Ludzie zamieszczają dwa razy więcej treści na TikTok niż na Reels.
- Kobiety stanowią większość bazy użytkowników zarówno na TikTok, jak i Instagram Reels.
1. W porównaniu do Reels, TikTok notuje średni wskaźnik zaangażowania, który jest sześciokrotnie większy
W zależności od odbiorców, do których starają się dotrzeć, oraz docelowych celów marketingowych, które chcą osiągnąć, niektóre marki mogą uzyskać wyższy ROI ze swoich działań marketingowych na TikTok.
Jednocześnie, dla innych firm, Instagram mógłby bez wątpienia pozostać najlepiej działającym kanałem mediów społecznościowych.
Podczas gdy TikTok jest masowo popularny wśród użytkowników Gen Z, według danych, Instagram wciąż pozostaje bardziej atrakcyjną platformą dla Millenialsów.
UWAGA: Ze względu na bezpieczeństwo danych i naruszenia prawa, TikTok nie wyświetla informacji o użytkownikach poniżej 18 roku życia.
Oczywiście, kreatywność jest katalizatorem osiągnięcia sukcesu w każdej sieci mediów społecznościowych – nie ma co do tego wątpliwości.
Jednak rozważając zmianę strategii mediów społecznościowych i skupienie się bardziej na TikTok, marki powinny przeprowadzić należytą staranność i zbadać, czy TikTok vs. Reels może zaoferować większy potencjał marketingowy dla konkretnej branży.
To, o czym przede wszystkim należy pamiętać, wybierając jedną platformę kosztem drugiej, to fakt, że choć zarówno TikTok, jak i Reels konkurują o uwagę użytkowników dość podobnymi treściami, to jednak algorytmy obu platform są w jakiś sposób różne.
Ostatecznie to dlatego ten sam fragment treści może odnotować bardzo różne wyniki, gdy jest cross-promowany na TikTok i Reels.
Z punktu widzenia wskaźnika zaangażowania, dane potwierdziły, że TikTok jest najlepiej działającym kanałem do promocji krótkich form wideo. W bitwie na zaangażowanie Reels vs. TikTok, ten drugi odnotowuje około sześć razy większe zaangażowanie.
Niewątpliwie Tiktok jest świetną platformą do wykorzystania trendów wirusowych, będąc niesamowicie potężnym dla zwiększenia świadomości marki, dzięki ogromnemu potencjałowi wirusowości.
Dodatkowo, dzięki strategii social media skupionej wokół autentyczności i przyjęciu humanistycznego podejścia – jak na przykład Duolingo – Tiktok jest bezsprzecznie najbardziej skutecznym kanałem w generowaniu szybkiego wzrostu.
Biorąc pod uwagę algorytm Instagrama, Reels, z drugiej strony, są bardzo skutecznym rodzajem treści dla marek, które już ustanowiły dużą publiczność w sieci, ponieważ utrzymują zwolenników w pułapce poprzez intrygujące i drażniące filmy.
Wracając na chwilę do algorytmów platform – ważne jest, aby pamiętać, że podczas gdy Instagram jest nadal kanałem opartym na followerach, TikTok jest raczej zorientowany na wyświetlenia.
Z tego powodu, używanie ich komplementarnie i tworzenie unikalnych treści dla każdej z nich, dostosowanych do indywidualnej publiczności platformy i projektu, jest najlepszym podejściem, jakie mogą mieć marketerzy i marki.
Z YouTube wkraczającym na plac zabaw po wydaniu własnej wersji krótkich form wideo dostępnych treści, jako że rozpiętość uwagi użytkowników jest oczywiście niższa niż kiedykolwiek, to interesujące, aby zobaczyć, co jest przyszłością marketingu treści wideo w nadchodzących latach.
Jak wspomniano wcześniej, zaangażowanie jest prawdopodobnie metryką numer jeden, na którą marketerzy patrzą, oceniając wyniki społeczne swojej marki.
Jego znaczenie wynika z faktu, że pokazuje on właśnie, jak bardzo dana wiadomość i kampania była zgodna z potrzebami określonej grupy odbiorców, co w ostatecznym rozrachunku jest tym, co liczy się najbardziej.
Integracja kilku KPI podczas obliczania, zaangażowanie obejmuje mnóstwo typów interakcji użytkowników mediów społecznościowych miały z konkretnego kawałka treści.
Zazwyczaj, serca zrobić dla zaangażowania najbardziej znaczący udział, będąc najłatwiejsze do zdobycia.
Jednakże, podczas gdy polubienia są zawsze miłe, aby uzyskać, komentarze są ostatecznym wskaźnikiem zainteresowania publiczności w kontach postów, pokazując głębsze implikacje i połączenie z konkretnym podmiotem.
Jeśli na bardziej ogólnym poziomie Tiktok przebija Instagram Reels pod względem zaangażowania z dość znacznym udziałem, to interesujące jest zobaczyć, gdzie obie platformy stoją z perspektywy wskaźnika komentarzy.
Chociaż liczby mogą wydawać się dość małe, gdy patrzy się na nie osobno, obszerne dane ujawniły, że TikTok przebija Instagram Reels również pod względem bardziej aktywnego zaangażowania, mając średni wskaźnik komentarzy, który jest prawie dwukrotnie wyższy.
3. Liczba zamieszczonych TikToków jest dwukrotnie większa w porównaniu do Instagram Reels
Oprócz pomysłowości w zachęcaniu do konsumpcji treści wideo, zwłaszcza biorąc pod uwagę wprowadzone ostatnio kreatywne formaty wideo, nowość TikTok jest jednym z kluczowych czynników przyciągających uwagę i zainteresowanie użytkowników mediów społecznościowych.
Dzięki chęci nadążania za trendami, istnieje apetyt na poznanie sposobu działania tego niekonwencjonalnego kanału społecznościowego – dotyczy to zarówno twórców treści, jak i marek.
Ponieważ można to osiągnąć jedynie poprzez eksperymenty – z różnymi koncepcjami wideo i kalendarzami postów – które zakładają stałe, aktywne zaangażowanie i zmiany pochodzące od użytkowników, naturalne jest, że TikTok odnotowuje znaczny poziom aktywności.
Z kolei w przypadku Reels, biorąc pod uwagę, że Instagram jest już od dawna znaną siecią dla większości entuzjastów mediów społecznościowych, jego nowa funkcja, choć podobna do TikTok, nie wzbudza równie wysokich szczytów ciekawości.
Dlatego z punktu widzenia częstotliwości postów, w bitwie Instagram Reels vs TikTok ponownie wygrywa ten drugi.
Jak pokazują dane, wraz z upływem czasu coraz więcej twórców i marek zwiększa liczbę filmów zamieszczanych zarówno na TikTok, jak i Instagram Reels.
Jednak równie mocno podkreślany jest fakt, że więcej zasobów inwestuje się w TikTok, biorąc pod uwagę, że platforma ta odnotowuje częstotliwość postów co najmniej dwukrotnie większą niż Instagram Reels.
4. Konta z małym followersem uzyskują wyższy współczynnik oglądalności na Instagram Reels
Jak wspomniano wcześniej, na TikTok metryka wyświetleń wideo jest najlepszym wskaźnikiem popularności kanału, podczas gdy na Instagramie baza followersów pozostaje punktem odniesienia dla ustalenia, czy konto jest wystarczająco sławne, by mieć znaczenie.
Biorąc to pod uwagę, należy również wspomnieć, że algorytm Instagrama jest znany z tego, że działa na korzyść małych kont, zastępując wyższymi wynikami mniejszą bazę followersów – co dane wykazały wielokrotnie.
Z tego powodu, porównując te same wielkości kont na TikTok i Instagramie, najmniejsze konta wydadzą się mieć większą szansę na uzyskanie wyższego wskaźnika oglądalności na Instagram Reels.
Na TikTok, z drugiej strony, wzrost następstwa konta jest bezpośrednio związany z jego wzrostem liczby wyświetleń.
W konsekwencji, gdy wskaźniki KPI, takie jak liczba wyświetleń i followersów, będą się sumować na poszczególnych kontach, TikTok skupi się na ich zwiększeniu w nagrodę za wniesienie wartości na platformę, stopniowo zaczynając przewyższać Reels pod względem wskaźnika oglądalności.
5. Dane demograficzne TikTok vs. Instagram Reels
Podczas gdy pierwsza część tego badania skupiła się na odkryciu statystyk wydajności dla TikTok vs Instagram Reels, aby lepiej nadać sens ustaleniom, które wskazały dane, równie ważne jest, aby wiedzieć, jak wygląda rozszerzony obraz w tej chwili.
Pod względem użyteczności TikTok nie przekroczył jeszcze adopcji Instagrama, ale jest jednak najszybciej rozwijającą się platformą mediów społecznościowych wszech czasów.
W tej chwili w samych Stanach Zjednoczonych jest około 68M kont TikTok, a liczba ta nadal rośnie w ogromnym tempie.
Jeśli chodzi o główną bazę użytkowników obu sieci, kobiety stanowią wiodący segment odbiorców.
Jest to najbardziej przydatna informacja dla marek zainteresowanych wypróbowaniem lub już eksperymentujących z reklamami zarówno na TikTok, jak i Instagramie, i nie tylko.
Przedsiębiorstwa mające na celu dotarcie do określonej grupy docelowej mogą w dużym stopniu skorzystać z wiedzy na temat potencjalnej ekspozycji ich kampanii marketingowych w mediach społecznościowych, a tym samym dokładniej określić cele kampanii.
Na koniec, dla firm z określonej branży, które zastanawiają się, czy TikTok jest teraz miejscem, w którym warto się znaleźć, poniżej znajdują się najważniejsze zainteresowania na TikTok w tej chwili.
PS: Zainteresowania są definiowane na podstawie danych dotyczących długoterminowego zaangażowania użytkowników w treści w aplikacji.
Methodology
Wyniki tego badania opierają się na analizie 564 454 filmów TikTok i 1 345 893 Instagram Reels opublikowanych w okresie sierpień 2021 – sierpień 2022.
Wskaźnik zaangażowania TikTok na post (przez followersów) jest obliczany jako suma polubień, komentarzy i udziałów w poście podzielona przez całkowitą liczbę followersów, których ma dana strona. Wynik jest następnie mnożony przez 100.
Instagram’s engagement rate per post (by followers) is s calculated as the sum of posts’ likes and comments divided by the total number of followers that profile has. Wynik jest następnie mnożony przez 100.
Średni wskaźnik oglądalności reprezentuje liczbę wyświetleń w danym przedziale czasowym podzieloną przez całkowitą liczbę followersów profilu pomnożoną przez 100, aby uzyskać wartość procentową.
Średnia metryka postów na miesiąc jest obliczana jako całkowita liczba postów podzielona przez liczbę dni w przedziale wybranego okresu czasu.
Un comentario
Los comentarios están cerrados.