7 wskazówek marketingowych w mediach społecznościowych dla każdej platformy, aby podnieść poziom marketingu
Media społecznościowe szybko się rozwijają. Co roku pojawiają się nowe ulepszenia i trendy, które zachęcają marketerów do szybkiego dostosowywania strategii. Niezależnie od tego, czy masz dużą publiczność w mediach społecznościowych, czy dopiero zaczynasz, mamy strategie projektowania planu marketingowego w mediach społecznościowych. Te wskazówki dotyczące mediów społecznościowych dla firm mogą pomóc Ci wyprzedzić konkurencję i można to osiągnąć poprzez maksymalizację liczby odbiorców, aby przynieść korzyści im i Twojej firmie.
Zacznijmy od 7 skutecznych wskazówek marketingowych w mediach społecznościowych!
1. Zaangażuj odbiorców
Użytkownicy mediów społecznościowych chcą prawdziwych interakcji z markami, które śledzą. Tak więc, oprócz tworzenia wysokiej jakości i odpowiednich treści, upewnij się, że monitorujesz i angażujesz swoich odbiorców na każdej platformie. Odpowiadaj na pytania w swoich postach, uchwytach lub hashtagach.
Jeśli zauważysz, że inne osoby rozmawiają o Twojej firmie lub produkcie, nie wahaj się dołączyć i wnieść coś do rozmowy. Użytkownicy chcą wiedzieć, że wchodzą w interakcje z prawdziwą osobą, a nie robotem przeznaczonym do sprzedaży produktów. Co więcej, doceniaj tych, którzy udostępniają Twoją pracę i odpowiadaj na czas osobom, które o Tobie wspominają.
2. Nie zniechęcaj się zmianami algorytmów
Platformy społecznościowe są znane z tego, że zmieniają swoje algorytmy bez ostrzeżenia, co powoduje, że wiele marek jest zdenerwowanych brakiem widoczności. Zamiast szukać szybkiego rozwiązania, spróbuj dowiedzieć się, co się zmieniło w algorytmie, i odpowiednio zmień strategię dotyczącą treści. W wielu przypadkach zachowanie wysokiej jakości treści pomoże uniknąć poważnych konsekwencji zmian algorytmu.
Kiedy algorytmy ewoluują, bycie wszechobecnym i podążanie za ludźmi tam, gdzie znajdują największą wartość, staje się krytyczne. Idealnym przykładem jest Instagram. Algorytm kanału informacyjnego Instagrama jest regularnie aktualizowana, a wielu użytkowników doświadczyło później dramatycznego spadku zaangażowania w swoje posty, podczas gdy ich zaangażowanie w historię pozostaje względnie stabilne. Dlatego konieczne jest zaangażowanie się we wszystkie aspekty swojej platformy w przypadku, gdy algorytm zdecyduje się podkreślić jedną funkcję nad drugą.
3. Przeprowadź test A/B
Testy A/B należą do popularnych porad w mediach społecznościowych dla firm, z których korzysta wielu profesjonalistów. Testy A/B, znane również jako testy podzielone, porównują dwa lub więcej nagłówków dla tego samego fragmentu treści, aby zobaczyć, który z nich ma największe zaangażowanie.
Marketerzy często stosują testy A/B dla stron docelowych i stron sprzedażowych, ale można ich również używać do testowania postów w mediach społecznościowych. Zamiast publikować wpis na Twitterze lub Facebooku raz, a potem o nim zapomnieć, zaplanuj jego publikację kilka razy z różnymi nagłówkami.
Dlatego testy A/B są niezbędne, ponieważ ludzie różnie reagują na post w zależności od tekstu i wybranych słów wezwania do działania. Używać Harmonogram postów Simplified funkcja planowania postów, które planujesz udostępniać w ciągu tygodnia, i testowania różnych nagłówków. Następnie określ, który z nich ma najlepsze zaangażowanie.
4. Współpracuj z mikro- i makroinfluencerami
Zdobycie zaufania odbiorców na platformach w mocno nasyconym środowisku mediów społecznościowych jest jednym z najtrudniejszych aspektów utrzymania obecności w mediach społecznościowych. Współpraca z wpływowymi osobami w Twojej niszy to jedna ze wspaniałych wskazówek dla firm w zakresie mediów społecznościowych. Dzięki influencerom możesz reklamować produkty w bardziej autentyczny sposób, aby dotrzeć do klientów na bardziej osobistym poziomie.
Współpracując ze znanym influencerem, który ma wielu zwolenników w Twojej branży, wystawiasz swoją markę na nowych odbiorców, którzy mogą jej nie znać.
Wielu marketerów polega na nano influencerach, którzy przemawiają do niewielkiej, ale oddanej i intymnej publiczności. Mikro- lub nanoinfluencer może zapewnić dodatkowy stopień autentyczności, gdy marketing influencerów staje się coraz bardziej rozpowszechniony.
5. Korzystaj z kalendarza treści w mediach społecznościowych
Jest takie stare powiedzenie, które mówi: „niepowodzenie w planowaniu to planowanie porażki”.
Prowadzenie udanej kampanii w mediach społecznościowych może być już dość trudne, tym bardziej bez odpowiedniego planowania. Aby więc zarządzać i publikować wszystkie swoje treści na czas i wydajnie, korzystaj z narzędzi kalendarza treści w mediach społecznościowych.
Kalendarze treści pomagają również w sprawnej dystrybucji zasobów, współpracy zespołowej i lepszej wiedzy o tym, co działa, a co nie. Używać Bezpłatny kalendarz treści w mediach społecznościowych Simplified!
6. Bądź mądry z hashtagami
Wiele firm trafia na każdy trend, niezależnie od tego, czy jest to związane z głosem ich marki. To zła strategia, która spowoduje utratę skupienia się na głównym przekazie marki. Utrzymywanie skupienia na przekazie i powstrzymywanie się od osłabiania marki i przekazu poprzez przeskakiwanie do każdego napotkanego problemu.
Zamiast tego skoncentruj się na tworzeniu swojego hashtagi własnej marki i uczestniczenie w trendach istotnych dla docelowych odbiorców, w których możesz wnieść rzeczywistą wartość do rozmowy.
Potrzebujesz pomocy w rozpoczęciu tworzenia strategii hashtagów w mediach społecznościowych? Z Uproszczone bezpłatne narzędzia, możesz tworzyć szablony, planować posty i generować odpowiednie hashtagi aby zaoszczędzić czas.
7. Utwórz zestaw marki
Zestaw marki to zasób, który przeprowadzi Cię przez każdy aspekt identyfikacji Twojej marki. Mówiąc najprościej, zestaw marki to zbiór zasobów używanych do zachowania spójności tożsamości marki.
Ta spójność jest jedną z podstawowych wskazówek dotyczących mediów społecznościowych w procesie brandingu firm, ponieważ tworzy tożsamość wizualną. Niezbędnymi elementami zestawu marki są logo, czcionki, kolory i grafika.
Te cztery elementy łączą się, tworząc ujednolicony projekt, który natychmiast identyfikuje Twoją markę na wszystkich platformach! Używać Uproszczony aby stworzyć oszałamiający Brand Kit w kilka minut i osiągnąć tę spójność bez wysiłku!
Podsumowując
Solidna strategia marketingowa w mediach społecznościowych jest niezbędnym elementem całego podejścia marketingowego. Zwiększ swój zasięg, wchodząc w interakcję z odbiorcami, korzystając z 7 unikalnych wskazówek marketingowych w mediach społecznościowych wymienionych powyżej.
Dodatkowo, dzięki narzędziom do analizy mediów społecznościowych, możesz określić skuteczność swoich działań marketingowych i dowiedzieć się więcej o docelowych odbiorcach oraz o tym, jak angażują się w Twoją markę. Uproszczony może pomóc na wszystkich etapach marketingu i całkowicie pomóc Twojej marce.