Co to jest grupa docelowa mediów społecznościowych i jak ją znaleźć w 2023 r
Marketing w mediach społecznościowych to najczęstsza droga marketingowa wykorzystywana przez firmy i osoby prywatne do promowania swoich marek. Marki te obejmują wszystkie krańce spektrum, od linii produktów i usług po pomysły i krytyczne przesłania.
Jedną z kluczowych zasad w branży biznesowej jest to, że rynek docelowy nadaje ton całej kampanii marketingowej, od tego, jak nazywasz swoje produkty, po sposób ich promowania za pomocą różnych kanałów marketingowych.
W tym przewodniku omówimy, jaka jest grupa docelowa mediów społecznościowych, dlaczego jest niezbędna i jak możesz ją znaleźć w 2023 roku.
Powiązane: Zmierz wpływ swoich mediów społecznościowych za pomocą analiz
Co to jest grupa docelowa mediów społecznościowych?
Oto gorąca wskazówka: nie każdy jest Twoim rynkiem docelowym. Twoja grupa docelowa w mediach społecznościowych to grupa osób zainteresowanych Twoimi produktami i usługami.
Krótko mówiąc, musisz dokładnie zrozumieć swoją markę, aby wiedzieć, kto jest Twoją grupą docelową. Osoby te mogą najbardziej utożsamiać się z Twoimi produktami i etosem firmy.
Rozpoczynając kampanię marketingową, nie należy pomijać jednego kroku — definiowania grupy docelowej. Jest to podstawowy czynnik solidnego planu marketingowego, który może przetrzeć szlaki sukcesu Twojej organizacji.
Dlaczego warto zdefiniować swoją grupę docelową w mediach społecznościowych?
Rozumiejąc, jak ważne jest zdefiniowanie docelowych odbiorców mediów społecznościowych, łatwiej będzie ci poświęcić odpowiednią ilość czasu i wysiłku na ten etap marketingu.
Oto dlaczego powinieneś jak najwcześniej zdefiniować swój rynek docelowy:
- Kiedy jasno zdefiniujesz swoich odbiorców, możesz skupić się na łączeniu się z nimi na głębszym poziomie.
- Znajomość rynku docelowego ułatwia zrozumienie ich obaw związanych z Twoimi produktami i usługami.
- Identyfikując problemy odbiorców, znasz właściwy sposób promowania swoich rozwiązań.
- Solidne połączenie z odbiorcami pomaga zrozumieć, jakiego języka używać, aby z nimi rezonować.
- Możesz udoskonalić swoją kampanię marketingową i produkty dzięki dogłębnemu zrozumieniu docelowych odbiorców mediów społecznościowych.
Jak znaleźć grupę docelową w mediach społecznościowych?
Dzięki narzędziom marketingowym w Internecie i mediach społecznościowych na wyciągnięcie ręki znalezienie odpowiedniej grupy demograficznej dla Twojej firmy jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.
Oto kilka wskazówek, które pomogą usprawnić ten proces.
1. Utwórz Personę Kupującego
Osoby kupujące to określone typy osób, do których chcesz dotrzeć ze swoją firmą. Stworzenie persony kupującego może nadać docelowym odbiorcom twarz.
Na przykład, jeśli Twoja firma sprzedaje buty, możesz stworzyć postać kupującej kobiety w wieku od 25 do 28 lat, która mieszka samotnie na wczesnym etapie swojej kariery, ma zwierzaka i ma tytuł licencjata.
W ten sposób możesz utworzyć tyle person kupujących, ile potrzebujesz, w zależności od liczby kategorii lub produktów, które posiada Twoja firma.
Osoby kupujące są zwykle tworzone w wyniku szeroko zakrojonych badań nawyków zakupowych docelowych odbiorców.
Powiązane: Wskaźniki marketingu w mediach społecznościowych, które musisz śledzić w 2023 r
2. Monitoruj aktywność swoich odbiorców
Musisz wiedzieć, kiedy Twoi odbiorcy są online, aby kierować do nich reklamy we właściwym czasie. Miej oko na to, kto Cię obserwuje i jak często wchodzą z Tobą w interakcje, i kategoryzuj te osoby na grupy na podstawie danych demograficznych.
Możesz także sprawdzić, czy publikowanie o różnych porach dnia daje dostęp do innych grup docelowych odbiorców w mediach społecznościowych.
Robienie tego na różnych platformach mediów społecznościowych da ci wyobrażenie o tym, które osoby kupujące są aktywne na określonych platformach iw jakim czasie.
3. Ucz się od konkurencji
Jeśli potrzebujesz pomocy w dokładnym ustaleniu, kim są Twoi odbiorcy docelowi, rzuć okiem na to, co robią Twoi konkurenci.
Możesz przyjrzeć się konkretnym aspektom, takim jak ich język, hashtagi i kto ich obserwuje.
Dzięki tym wskaźnikom możesz zacząć tworzyć grupę docelową.
4. Rozmawiaj ze swoimi klientami
Jednym z najlepszych sposobów poznania odbiorców jest rozmowa z obecnymi klientami. Ma to na celu odkrycie, co lubią i jak lubią angażować się w Twoją markę.
Możesz to zrobić za pomocą ankiet rozpowszechnianych za pośrednictwem poczty e-mail, transmisji na żywo na Facebooku lub Instagramie, naklejek Ask Me Anything lub sesji na platformach społecznościowych i tak dalej.
Korzystając z tych informacji, możesz dostosować swoje treści, aby zaangażować odbiorców docelowych.
Powiązane: Świeże pomysły na zaangażowanie w media społecznościowe dla Twojej marki
Użyj Uproszczone, aby śledzić swoje wyniki w mediach społecznościowych
Media społecznościowe mają tu pozostać, dlatego ważne jest, aby skorzystać z najnowszych osiągnięć technologii, aby zawęzić grupę docelową mediów społecznościowych.
Usprawnij zadania związane z gromadzeniem danych za pomocą narzędzi do analizy społecznościowej Simplified!
Uproszczony pomoże Ci w testowaniu A/B, przydzielaniu i monitorowaniu ról w zespole, pisaniu oryginalnych napisów generowanych przez sztuczną inteligencję, tworzeniu zapierającej dech w piersiach grafiki i nie tylko.
Narzędzia do analizy mediów społecznościowych Simplified pomagają agencjom, nowoczesnym marketerom i twórcom treści:
- Mierz kliknięcia, polubienia i wyświetlenia
- Analizuj zawartość jednym kliknięciem
- Uzyskaj dostęp do 12 różnych wskaźników, aby zwiększyć zwrot z inwestycji
- Pobierz raporty danych w formatach PDF i PNG
- Wzmocnij swoje strategie w mediach społecznościowych
Jak analizować posty w mediach społecznościowych za pomocą uproszczonego:
- Przejdź do uproszczonego pulpitu nawigacyjnego i kliknij przycisk „Media społecznościowe” znajdujący się na lewym pasku bocznym
- Z rozwijanych opcji wybierz kartę „Analityka”.
- Wybierz żądane konto i kliknij menu rozwijane, aby dostosować dane, które chcesz zobaczyć
- Pobierz raport z analizy mediów społecznościowych, klikając „+ Nowy raport”.
- Zobacz swój wynik i zmień kampanię marketingową na podstawie otrzymanych danych
To kompleksowe oprogramowanie pomoże Ci zidentyfikować myśli Twoich obserwujących, pomagając Ci dostarczać więcej treści, które by im się spodobały. Śledź teraz wydajność mediów społecznościowych za pomocą narzędzi do analizy społecznościowej Simplified i korzystaj z ich zalet!