Jak wygrać w zarabianiu na YouTube
Od czasu wprowadzenia YouTube Shorts wielu twórców zdobyło ogromną liczbę wyświetleń i subskrybentów. Ale oczywiście jest pewien haczyk. Przy milionach wyświetleń i setkach zdobytych subskrybentów przychody z YouTube Shorts w większości przypadków wydają się oscylować wokół zaledwie kilku dolarów. Nawet zero dolarów.
Brać Super londyńskie samochody, Na przykład. W ciągu prawie 60 dni publikowania krótkich filmów w YouTube ten kanał z 25 tysiącami subskrybentów powiedział nam, że zyskał:
- Prawie 30 milionów wyświetleń wideo
- 170 000 godzin czasu oglądania
Super London Cars osiągnęło ten wyczyn, publikując szorty drogich supersamochodów, takich jak parkowanie Ferrari LaFerrari zbyt blisko Porsche GT2 RS. 32-sekundowy film ma ponad milion wyświetleń.
Mimo tego sukcesu Super London Cars nie osiągnął 4000 godzin czasu oglądania potrzebnych do zarabiania na swoim kanale. Zamiast tego ich statystyki YouTube pokazują zaledwie 918 godzin czasu oglądania – i to jedyne godziny, które liczą się do zarabiania. To około 0,54% całkowitego czasu oglądania (170 000) zdobytego przez Super London Cars.
Czy to oznacza koniec dla tego twórcy? Dokładniej, będzie to kanał kiedykolwiek spełnić wymagania, aby dołączyć do programu partnerskiego YouTube (YPP) i zarabiać na jego treściach? Nie możemy powiedzieć na pewno, ale z pewnością możemy pomóc Ci uniknąć tej pułapki monetyzacji.
Zwykły czas oglądania w YouTube a czas oglądania krótkich filmów
Zanim zagłębimy się w dane, chcielibyśmy pochwalić Super London Cars za wykorzystanie możliwości rozwoju, jakie dają YouTube Shorts. Ten twórca gwałtownie rozwinął swój kanał w krótkim czasie, co nie jest łatwe.
W dawnych czasach YouTube wystarczyłoby, aby zakwalifikować się do zarabiania na kanale. Ale oto współczesny haczyk: Filmy odtwarzane z półki Relacje i Krótkie filmy nie wliczają się do wymagań YouTube dotyczących zarabiania.
Aby uzyskać wizualne wyjaśnienie, co to oznacza, obejrzyj nasz najnowszy film „Jak ponieść porażkę w zarabianiu w YouTube”.
Jak już informowaliśmy na poprzednich blogach o YouTube Shorts, miejsce, w którym oglądasz film, wpływa na sposób obliczania jego czasu oglądania. Na przykład, jeśli oglądasz film za pomocą standardowego odtwarzacza YouTube w aplikacji mobilnej, zarabia on 1 regularny Widok YouTube’a. Uzyskany tam czas oglądania będzie wliczał się do generowania przychodu.
Jeśli jednak oglądasz ten sam film na półce Relacje i Krótkie filmy, zarabia on 1 Spodenki pogląd. Gdy treść jest wyświetlana w ten sposób, jej czas oglądania nie jest wliczany do zarabiania na kanale.
Jak sprawdzić swoje statystyki dotyczące czasu oglądania krótkich filmów w YouTube
Chcesz przeanalizować czas oglądania, jaki uzyskujesz dzięki filmom Short w YouTube i zwykłym materiałom? Zaloguj się na swoje konto na komputerze i wykonaj następujące kroki:
- Przejdź do YouTube Studio i kliknij Analityka w lewym menu nawigacyjnym.
- Powinieneś automatycznie przejść do karty Przegląd, gdzie wyświetlany jest duży wykres wyświetleń, czasu oglądania, subskrybentów i szacunkowych przychodów. Przejdź bezpośrednio pod tym wykresem i kliknij Zobacz więcej.
- Następnie zobaczysz kilka zaawansowanych analiz. U góry strony kliknij Źródło ruchu.
Dzięki temu dowiesz się, na poziomie kanału, ile wyświetleń filmów Short w YouTube uzyskujesz. Czas oglądania jest również wyświetlany dla każdego źródła ruchu.
Oto jak wygląda nasz wykres dla vidIQ YouTube Shorts kanał w ciągu ostatnich dwóch miesięcy:
Możesz od razu zignorować czas oglądania krótkich filmów, ponieważ wiemy, że nie wliczają się one do generowania przychodu.
Będziesz jednak liczyć Czas oglądania z każdego innego źródła ruchu, które liczy się do generowania przychodu. Zmień zakres dat na wykresie, aby przechwycić całą historię filmów, a następnie dodaj liczbę godzin czasu oglądania ze źródeł pokazanych poniżej.
Otrzymana liczba powinna prawie odpowiadać liczbie publicznych godzin oglądania Twojego kanału w YouTube.
Gdy rozszerzymy nasz wykres, kanał vidIQ Shorts ma 241 publicznych godzin czasu oglądania, które wliczają się do generowania przychodu. Zajmie to trochę czasu, ale w końcu powinniśmy osiągnąć 4000 godzin czasu oglądania potrzebnych do zgłoszenia się do YPP.
Dziwna analiza czasu oglądania super londyńskich samochodów
Teraz, gdy zapoznałeś się już z naszymi analizami Shorts, nadszedł czas, aby porównać te liczby z kanałem Super London Cars. Ma znacznie więcej subskrybentów, miliony wyświetleń i ogromną ilość czasu oglądania. Ale w jakiś sposób Super London Car jest tylko o 700 godzin bliżej monetyzacji niż my. Oczywiście liczby się nie sumują.
Kiedy spojrzysz na źródła ruchu dla Super London Cars, sprawy stają się jeszcze bardziej zagmatwane. Kanał zarabia prawie cały czas oglądania na YouTube Shorts, ale wciąż są tysiące godzin pochodzących z sugerowanych filmów i funkcji przeglądania.
Same te godziny powinny wystarczyć, aby Super London Cars przekroczyło próg zarabiania YouTube. Więc co się tutaj dzieje?
Cóż, mamy trzy możliwe wyjaśnienia, żadne z nich nie jest dobre:
- W statystykach YouTube wystąpiła usterka i twórca Super London Cars musi skontaktować się z YouTube, aby ją naprawić i złożyć wniosek o zarabianie.
- YouTube zmienił swoje zasady, aby Czas oglądania od każdy wideo poniżej 60 sekund nie będzie się liczyć do generowania przychodu. Ale nie ma publicznych aktualizacji, które by to wspierały.
- Analiza źródeł ruchu nie jest wystarczająco dokładna, by powiedzieć nam, kiedy wyświetlenia pochodzą z YouTube Shorts lub ze zwykłego odtwarzacza YouTube.
Jak wygrać w zarabianiu na YouTube
Filmy YouTube Shorts są nowe i prawdopodobnie nie zostały stworzone z myślą o powszechnym zarabianiu. Jeśli chcesz zarabiać więcej w YouTube, tworzenie krótkich filmów poniżej 60 sekund nie jest rozwiązaniem – przynajmniej nie dzisiaj.
Zamiast tego włóż tę energię w dłuższe treści na swoim głównym kanale. Upewnij się, że Twój kanał został w pełni zoptymalizowany, tak aby zawierał polecane playlisty, baner kanału, linki do banerów, ikonę profilu i miniatury, którym nie można się oprzeć. Zarobisz więcej Czasu oglądania, gdy ludzie będą oglądać filmy za pomocą zwykłego odtwarzacza YouTube, więc najpierw zajmij się tam swoimi bazami.
Gdy już to zrobisz, zainwestuj w osobny kanał YouTube Shorts. Upewnij się, że istnieje wzajemna promocja między Twoim głównym kanałem a kanałem, którego używasz do krótkich, dynamicznych filmów. Gdy utworzysz film Short, który będzie polecany na półce Relacje i Krótkie filmy, istnieje szansa, że widzowie odwiedzą Twój kanał Shorts. Jeśli wcześniej utworzysz sekcję polecanych kanałów, będzie tam reklamowany Twój główny kanał.
Na razie to wszystko, co możesz zrobić. Wykorzystaj główny kanał do podstawowego zarabiania, a następnie wykorzystaj ekspozycję z YouTube Shorts, aby rozwijać oba kanały w sposób organiczny.