Kampanie hasztagowe i sposoby ich wykorzystania
Co czyni dobry hashtag dla kampanii?
Hashtag powinien:
- wywoływać emocje użytkownika
- być unikalny; oraz
- krótki i prosty (zazwyczaj nie więcej niż dwa lub trzy słowa).
Jeśli hashtag jest udany, marki mogą zwiększyć swój zasięg wykładniczo – bardziej niż regularne posty organiczne.
Przyjrzyjmy się pięciu wysoce skutecznym kampaniom z hashtagiem w celu uzyskania inspiracji:
1. #ShareACoke – Coca-Cola
CocaCola Australia wprowadziła #ShareACoke w 2011 roku. Byłoby niedopowiedzeniem powiedzieć, że kampania przyniosła dobre rezultaty. Sześć miesięcy po początkowej premierze kampanii, CocaCola uzyskała 330 milionów wyświetleń na Twitterze, 170 000 tweetów od 160 000 fanów i 2 na 5 Australijczyków kupiło opakowanie „Share a Coke”. Cóż za oszałamiający zwrot z inwestycji!
2. #LikeAGirl – Always
P&G’s Always, marka produktów do pielęgnacji kobiet, wdrożyła #LikeAGirl w 2014 roku. Marka opublikowała wideo na temat piętna płci, które zdobyło 90 milionów+ wyświetleń i było numerem dwa wśród virali globalnie. Dzięki temu, że widzowie całym sercem przyjęli antystygmatyczne przesłanie na skalę globalną, #LikeAGirl zdobył tytuł „Best of Show” na 2015 Marketing Awards Gala.
3. #WorthSaying – L’Oreal Paris
Urodowy gigant L’Oreal Paris, zdecydował, że kobiece usta powinny być „odważne na więcej niż jeden sposób”, kiedy wprowadził #WorthSaying w 2016 roku. Kampania ta zachęcała kobiety na całym świecie do dzielenia się tym, co jest dla nich ważne. Kampanię wsparły takie gwiazdy jak Blake Lively i Jennifer Lopez. Zainspirowała ona kobiety na całym świecie do wzięcia udziału w akcji. Okazało się to bardzo skuteczne – kosmetyczny gigant odświeżył kampanię w 2018 roku.
4. #ShareYourEars – Disney i Make-A-Wish
Disney i Fundacja Make-A-Wish współpracowały, aby uruchomić #ShareYourEars w 2018 roku. Disney zaprosił swoich widzów do podzielenia się zdjęciami siebie, noszących uszy Myszki Miki z #ShareYourEars na Twitterze. Disney przekazał 5 dolarów za każdy post. Kampania natychmiast rozeszła się wirusowo, a kampania zebrała ponad 1 milion dolarów.
4. #LetsDoLunch – Domino’s Pizza
W 2012 roku Domino’s UK wprowadził #LetsDoLunch. Koszt pizzy pepperoni był obniżany za każdy tweet, w którym użyto hashtagu. Okazało się to ogromnym sukcesem. To był ogromny sukces.
Po fali tweetów, koszt pizzy pepperoni spadł z 15. 99 do 7. 74 funtów. Obniżona cena obowiązywała tylko przez jeden dzień. Dominos był w stanie zwiększyć sprzedaż i popularność dzięki zastosowaniu tej kampanii przez krótki czas.