Optimizar su perfil de LinkedIn: consejos y trucos para aumentar su visibilidad
Kiedy zdobyłeś już popularność na wszystkich platformach social media i starasz się utrzymać na powierzchni i dalej dawać czadu w swojej branży, social listening jest niezbędny.
Dzięki takiej dokładnej analizie dowiesz się, co ludzie myślą o Twojej marce. A w świecie, w którym konsumpcjonizm jest na topie, informacja zwrotna od Twoich klientów jest kluczowa.
Social listening na LinkedIn pozwala sprawdzić, jakie są zainteresowania Twoich odbiorców, co inne firmy aktywizują w Twojej niszy i jak poprawić swoją strategię.
Dziś dowiemy się wszystkiego, co warto wiedzieć o social listening na LinkedIn, począwszy od jego znaczenia, a skończywszy na korzyściach, jakie może przynieść.
Social Listening na LinkedIn
1. Czym jest LinkedIn social listening i dlaczego ma znaczenie
2. Jak przeprowadzić social listening na LinkedIn
3. Jak social listening może pomóc Twojej stronie na LinkedIn
4. Korzyści z social listening na LinkedIn
1. Czym jest LinkedIn social listening i dlaczego ma znaczenie
LinkedIn social listening zakłada słuchanie dyskusji Twoich klientów i potencjalnych klientów w świecie online, aby pobrać przydatne dane o Twojej marce.
LinkedIn to nie tylko sieć mediów społecznościowych, w której można znaleźć pracę. Znajduje się tam wiele firm, które sprzedają swoje usługi i produkty.
Poznając, jak użytkownicy oceniają Twoją pracę, będziesz wiedział, co należy zmienić: strategię marketingową czy produkty.
Dostosowanie tego, jak i co sprzedajesz, jest ogromnym krokiem naprzód, ponieważ przyznajesz, że możesz zrobić to lepiej i nie boisz się pokazać, że Twój biznes jest pracą w toku.
Marka, która stale się rozwija, to marka, która nigdy nie przestaje eksperymentować, biorąc pod uwagę różne perspektywy i kąty, aż nadejdzie moment „Evrika”.
Przeprowadzając social listening na LinkedIn, będziesz mógł dowiedzieć się, co użytkownicy mówią o Twojej marce, gdy sądzą, że nie patrzysz
Jeśli zastanawiasz się, dlaczego powinieneś to robić, odpowiedź jest prosta. Największą zaletą jest to, że możesz szybko znaleźć negatywne opinie i zaoferować swojemu klientowi wsparcie.
2. Jak prowadzić social listening na LinkedIn
Social listening na LinkedIn to proces, dzięki któremu każda rozmowa, komentarz i reakcja na temat Twojej marki jest analizowana, jednocześnie oferując Ci dane na temat najnowszych trendów w Twojej branży i niszy.
Zobaczmy, jak przeprowadzić social listening na LinkedIn, aby poprawić strategię Twojej firmy.
Określ cele słuchania
Aby wydobyć ważne dane o swojej marce, powinieneś najpierw ustalić, jakie są Twoje cele, jeśli chodzi o social listening.
Jeśli szukasz tylko najnowszych trendów w swojej niszy i branży, to znajdziesz tam mnóstwo przydatnych pomysłów, które mógłbyś przetestować dla swojej marki.
W przypadku, gdy chcesz poznać opinie dotyczące Twoich produktów i usług, możesz przeanalizować konwersacje, komentarze i wzmianki, aby znaleźć opinie użytkowników.
Po ustaleniu celów social listening na LinkedIn, będziesz mógł odkryć wiele ukrytych informacji zwrotnych w innych postach i komentarzach.
Dołącz do grup na LinkedIn
Aby przeprowadzić skuteczny social listening na LinkedIn, powinieneś dołączyć do grup, w których możesz znaleźć użytkowników o takich samych zainteresowaniach jak Ty.
Znajdź odpowiednie grupy, które skupiają się na tych samych tematach, co Twoja marka. Możesz być zaskoczony, widząc tam osoby już dyskutujące o Twojej marce.
Po dołączeniu do tych grup, będziesz mógł łatwo nadążyć za rozmowami o Twojej marce.
I nie jest to coś, co robią wszyscy twoi konkurenci, więc będziesz miał wielką przewagę przed nimi.
Dostosuj swój newsfeed
Kiedy chcesz wprowadzić więcej zmian, które mogłyby przyciągnąć większą liczbę osób, warto przeanalizować swój newsfeed.
Sposób, w jaki Twoja marka prezentuje się przed ludźmi, jest naprawdę ważny. Pomyśl o swojej stronie na LinkedIn jak o paszporcie Twojej marki.
Musi wyglądać ładnie, zwracając uwagę na to, jakie posty udostępniasz.
Upewnij się, że dostosowujesz swój newsfeed i ustawiasz automatyczne filtry, aby uniknąć spamowania odbiorców niepotrzebnymi treściami.
Lepiej trzymać w centrum uwagi tylko rodzime dokumenty i treści o Twoich produktach i usługach. Pod koniec dnia to właśnie te rzeczy wzbudzają zainteresowanie ludzi.
Wykonaj silne wyszukiwanie
Przycisk wyszukiwania znajdujący się na Twojej stronie LinkedIn nie służy tylko do wyszukiwania nowych połączeń. Powinieneś go również używać do wyszukiwania interesujących Cię tematów lub popularnych trendów w Twojej branży.
Prowadząc social listening na LinkedIn, musisz wiedzieć, że przycisk wyszukiwania może być używany do wyszukiwania osób, grup, firm, miejsc pracy i Twojej skrzynki odbiorczej.
Po podjęciu decyzji, który temat Cię interesuje, wyizoluj wyszukiwanie tylko do „ludzi”, dzięki czemu będziesz mógł zauważyć, kim powinny być Twoje przyszłe połączenia.
Oznacza to, że masz wiele wspólnego z użytkownikami znajdującymi się na tej liście i powinieneś z nimi porozmawiać.
Zmierz zdrowie marki
LinkedIn social listening to świetna okazja do zmierzenia zdrowia Twojej marki. Jeśli znajdziesz posty, w których klienci skarżą się na Twoje produkty, upewnij się, że powiadomisz o tym swój zespół.
Nawet jeśli może nie być w tym Twojej winy, upewnij się, że przeprosisz klienta za jego rozczarowujące doświadczenie i obiecasz, że wszystko naprawisz.
Kluczem do utrzymania zdrowych relacji z klientami jest bycie szczerym. Odpowiedz na ich zapytania tak szybko, jak to możliwe, aby uniknąć ich mały problem, aby urosnąć do ogromnego problemu.
Może niektóre z rozmów ludzie mają o swojej marce uważają swoje wsparcie klienta. Pomyśl o wprowadzeniu pewnych zmian w tym systemie, aby zaspokoić potrzeby klientów.
Social listening na LinkedIn nie może być wykonywany ręcznie, jeśli chcesz być skuteczny. Narzędzie do słuchania mediów społecznościowych jest przydatne w tym przypadku, ponieważ oferuje wyniki w czasie rzeczywistym.
Poza tym, nie możesz liczyć wszystkich wzmianek i tagów, które dostaje Twoja marka. To jest zadanie dla sztucznej inteligencji.
Specjalistyczne narzędzie może szybko pomóc Ci ustalić, jakie są opinie użytkowników o Twojej marce.
Oto lista narzędzi social media listening, które mogą się przydać podczas prowadzenia nasłuchu społecznościowego na LinkedIn.
3. Jak nasłuch społecznościowy może pomóc Twojej stronie na LinkedIn
Social listening na LinkedIn pomaga marketerom znaleźć insighty w rozmowach i postach użytkowników na temat ich marek.
Prowadzenie social listening na LinkedIn może pomóc Ci zwiększyć reputację marki i budować lepiej zorientowane treści, aby przyciągnąć szerszą publiczność.
Prowadząc social listening na LinkedIn możesz monitorować dotychczasowe wyniki i ewolucję swojej marki.
Kwartalny całościowy social listening pomoże Ci opracować skuteczniejszą strategię marketingową.
Jeśli zdecydujesz się na wyszukiwanie według konkretnych słów kluczowych związanych z Twoją niszą i marką, będziesz mógł śledzić postępy swojej firmy i zobaczyć, czego brakuje.
-
Opracuj strategię przywództwa myślowego
Ludzie pracujący dla Twojej marki, a zwłaszcza kadra kierownicza, stanowią jej wizerunek. Wspólne budowanie strategii przywództwa myślowego może pomóc Ci zwiększyć reputację marki.
Twoja strategia przywództwa myślowego pokazuje, że Twoja firma jest wyspecjalizowana w określonej dziedzinie.
Dzięki Twojej stronie na LinkedIn (jeśli jest dobrze zbudowana), ludzie będą uważać Cię za godne zaufania źródło informacji, jeśli chodzi o Twoją niszę.
W ten sposób przywództwo myślowe, poprzez swoich przedstawicieli, pomaga Ci rozwijać świadomość marki.
-
Competitive social intelligence
Ponieważ nie jesteś jedyny w swojej branży, pojawi się konkurencja i musisz być gotowy, aby stawić jej czoła i ją pokonać.
Poprzez swoje wartości, pomysły i usługi, które oferujesz, musisz starać się przewyższyć postęp konkurencji.
Nawet gdy bitwa zamienia się w wojnę, nadal musisz mieć niezbędne zasoby, aby stawić jej czoła.
Dzięki przeoczeniu ewolucji konkurencji uzyskujesz dostęp do wielu spostrzeżeń dotyczących ich strategii marketingowej.
Social listening na LinkedIn dla Twojej marki to nie wszystko. Powinieneś również rozważyć użycie LinkedIn social listening, aby zobaczyć, co robią inni.
Śledź nowe produkty i usługi swoich rywali i zobacz, jakie opinie otrzymują od swoich klientów.
To pomoże Ci wprowadzić lepszą strategię LinkedIn dla Twojej marki i znaleźć nowe leady.
4. Korzyści z social listening na LinkedIn
Social listening na LinkedIn może zwiększyć efektywność strategii Twojej marki. I to nie jest jedyna korzyść.
Możesz natychmiast dowiedzieć się, czy klient skarży się na Twoje produkty lub usługi, aby rozwiązać problem, zanim zobaczą go wszyscy na LinkedIn.
Dzięki social listeningowi jako pierwszy przeczytasz opinie swoich klientów i poznasz najnowsze trendy w swojej branży.
Jeśli uważasz, że potrzebujesz jeszcze więcej powodów, by prowadzić social listening na LinkedIn, podaliśmy Ci kilka kolejnych.
-
Dowiedz się, czego chcą Twoi odbiorcy
Opinie Twoich odbiorców mówią Ci, czego chcą i jakie dane muszą zobaczyć, aby utrzymać ich zaangażowanie.
Zrób notatki i przemyśl swoją strategię marketingową na LinkedIn w oparciu o upodobania i nieupodobania Twoich klientów.
Zaspokajając potrzeby swoich klientów, udaje Ci się również zwiększyć reputację marki, ponieważ będą oni nadal mówić o Tobie, chwaląc Cię za Twoje produkty i obsługę klienta.
A jeśli masz szczęśliwych klientów, z pewnością masz dobrze prosperujący biznes.
Su strategia LinkedIn nie jest kompletna, jeśli nie przyjrzysz się temu, co robi Twoja konkurencja.
W przeciwnym razie nie będziesz wiedział, czy musisz ponownie dostosować swój plan marketingowy, czy też wymyślić rewolucyjne usługi i produkty.
Monitorowanie konkurencji pomoże Ci opracować lepsze contenidos en LinkedIn, ponieważ wiesz, jak zmienia się rynek, potrzeby klientów, a Twoja branża stale się rozwija.
Narzędzie do nasłuchu mediów społecznościowych pokazuje Ci, w jakiego typu dyskusjach wspomina się o Twojej marce. Odkrywając zainteresowania użytkowników, udaje Ci się opracować buyer persona.
To pomoże Ci zbudować profil Twojego idealnego klienta. Jedyne, co musisz zrobić w następnej kolejności, to dowiedzieć się, co utrzymuje ich zainteresowanie i dostarcza.
Znalezienie informacji o ewolucji Twojej konkurencji również oferuje Ci wgląd w to, co ludzie myślą o ich usługach.
W ten sposób możesz przekształcić tych użytkowników w leady. Być może masz dla nich lepsze produkty lub oferty i możesz ich przyciągnąć, by zamiast tego stali się Twoimi klientami.
Reflexiones finales
Kiedy dekonstruujesz każdą funkcję platformy social media, masz szansę zbadać ją z każdej perspektywy.
Tak jest w przypadku LinkedIn, kiedy po raz pierwszy prowadzisz social listening. Ten rodzaj analizy oferuje Ci nowe spostrzeżenia, które mogą pomóc Ci lepiej połączyć się z Twoimi odbiorcami.
Słuchanie społecznościowe na LinkedIn pozwala Ci nadążać za najnowszymi trendami i śledzić opinie klientów, aby zaoferować im najlepsze doświadczenie w zakresie obsługi klienta.
Ten kompletny przewodnik po słuchaniu społecznościowym LinkedIn oferuje Ci nitty-gritty dane, które pomogą Ci rozwijać Twoją markę na LinkedIn.
W przypadku jakichkolwiek pytań, nie wahaj się z nami skontaktować. Chętnie pomogę.