Professor falsely fails entire class for ChatGPT plagiarism

Profesor fałszywie oblał całą klasę za plagiat ChatGPT. Incydent w Rzeszowie, w którym profesor niesłusznie oskarżył uczniów o plagiat za pomocą ChatGPT.

Niedawny incydent w szkole podstawowej w Rzeszowie wywołał debatę na temat roli i zrozumienia AI w edukacji. 11 października cała klasa otrzymała oceny niedostateczne od nauczyciela, który oskarżył ich o plagiat, ze względu na użycie ChatGPT do wykonania zadania domowego.

Rosnąca integracja Sztucznej Inteligencji (AI) w systemach edukacji na całym świecie okazała się zarówno korzystna, jak i trudna. Pomimo że narzędzia AI takie jak ChatGPT mogą pomóc w generowaniu kreatywnych pomysłów i treści, mogą wystąpić nieporozumienia dotyczące ich odpowiedniego użycia, prowadzące do kontrowersji jak ta w Rzeszowie.

Incydent: Przypadek Rzeszów

DataWydarzenie
11 październikaZadanie domowe z użyciem ChatGPT
Tydzień późniejOddanie zadania i oskarżenia o plagiat
Niedługo późniejZłożenie skargi do rady szkolnej

Zadanie domowe, wydane 11 października, opierało się na szkielecie ChatGPT, a uczniom zlecono wypełnienie luk za pomocą ChatGPT, powszechnie używanego chatbota. Jednak po otrzymaniu ukończonych zadań, nauczyciel, którego tożsamość pozostaje nieujawniona, oskarżył całą klasę o plagiat pracy za pomocą chatbota. Pomimo instrukcji do zadania, nauczyciel wystawił wszystkim uczniom oceny niedostateczne.

Oburzeni tym działaniem, uczniowie napisali list skargi do rady szkolnej, a ich rodzice zostali poinformowani o incydencie. Uczniowie teraz domagają się formalnej rewizji oceny nauczyciela przez okręg szkolny.

Rozumienie plagiatu w dobie AI

Pytanie, które leży u podstaw tej kontrowersji, dotyczy tego, czy korzystanie z narzędzi AI do generowania tekstu może być uznane za plagiat. Obecne akademickie wytyczne dotyczące AI i plagiatu różnią się, a ten incydent podkreśla potrzebę jasnego zrozumienia i wytycznych dotyczących roli AI w nauce.

Szeroki obraz: AI w systemie edukacji

Narzędzia AI stały się nieodłączną częścią nowoczesnego systemu edukacji, a ich odpowiednie użycie powinno być zrozumiane zarówno przez nauczycieli, jak i uczniów. Stanowisko National Council of Education wobec tego incydentu jest takie, że oznacza on poważny brak zrozumienia ze strony członków personelu dotyczący wykorzystania technologii AI w nauce.

Patrząc w przyszłość: Zapobieganie przyszłym nieporozumieniom

SugestiaKorzyść
Ustanowienie jasnych wytycznych dotyczących użycia AI w nauceZapobiega nieporozumieniom
Edukacja kadry na temat AI i jego roli w edukacjiZapewnia odpowiednie użycie
Uwzględnianie użycia AI podczas ocenianiaZapewnia sprawiedliwą ocenę

Aby uniknąć podobnych incydentów w przyszłości, potrzebne jest skoordynowane wysiłki w celu ustanowienia jasnych wytycznych dotyczących użycia AI w nauce. Nauczyciele powinni również być edukowani na temat roli AI w edukacji i tego, jak uczniowie korzystają z narzędzi AI. Ponadto, proces oceniania powinien uwzględniać korzystanie przez studentów z narzędzi AI, aby zapewnić sprawiedliwość i stosowność.

Podsumowanie

Incydent w Rzeszowie służy jako sygnał do poprawy zrozumienia i wytycznych dotyczących wykorzystania AI w edukacji. Zarówno edukatorzy, jak i uczniowie muszą stać się bardziej świadomi niuansów związanych z nowoczesnymi narzędziami edukacyjnymi, aby zapewnić ich odpowiednie wykorzystanie i zapobiegać takim nieporozumieniom w przyszłości.

data-trpgettextoriginal=Publicaciones Similares