Czy serwisy społecznościowe powinny mieć przyciski „nie podoba mi się”?
Czy w dzisiejszych mediach społecznościowych jest miejsce na przyciski „nie lubię”? Czy niechęć ma jakiś cel? Analizując najbardziej znane platformy mediów społecznościowych, które są obecnie szeroko stosowane, można uzyskać mieszane wyniki.
Facebook i Instagram nie mają przycisku „nie lubię”. Reddit ma przycisk „głosuj w dół”, a YouTube przycisk „nie lubię”. Twitter nie ma przycisku „nie lubię”, ale może się to wkrótce zmienić, gdy przeprowadzi test umożliwiający niektórym użytkownikom głosowanie w dół.
Przyjrzyjmy się niektórym zaletom i wadom platform i ich przycisku „nie lubię”.
Zalety przycisku „Nie lubię”, który ukrywa swoje numery
YouTube ostatnio wywołał falę, gdy postanowił ukryć liczbę niechęci. Przycisk „Nie lubię” nadal tam jest i jest widoczny. Możesz go kliknąć i nie polubić filmu. Jednak liczba ocen nielubianych jest ukryta. Widzisz tylko liczbę polubień.
Przyjrzyjmy się korzyściom wynikającym z braku liczby ocen negatywnych, zaczynając od YouTube.
Kampanie nienawiści mają mniejszy wpływ
Głównym powodem, dla którego YouTube ukrywa liczbę niechęci, są kampanie nienawiści.
window.arrayOfEmbeds(„kxOuG8jMIgI”) = {’youtube’ : '"<iframe allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/kxOuG8jMIgI" width="560"></iframe>"’}; window.arrayOfEmbedScripts(„youtube”) = „null”;
Firma wyjaśniła, że nienawistne kampanie przeciwko twórcom i ich treściom zawsze były częścią kultury YouTube i chcieli coś z tym zrobić.
Ponieważ nie mógł realistycznie znaleźć sposobu na zatrzymanie samych kampanii, YouTube postanowił skupić się na konsekwencjach, jakie przyniosły – liczbie ocen negatywnych.
Większość osób stojących za kampaniami nienawiści żywi się negatywnością, którą pozostawiają po sobie. Tak więc, usuwając wizualne potwierdzenie, że zostawili ślad w filmie twórcy, nie powinni mieć żadnego powodu, by w ogóle tam być i nie lubić. Przynajmniej taką nadzieję ma YouTube.
Ci ludzie mogą jednak nadal zostawiać negatywne komentarze. Tak więc YouTube faktycznie zabrał tylko jedno narzędzie ze swojego paska.
Ponadto twórcy filmów, które zdobyły niechęć, nadal mogą zobaczyć ich liczbę w swoich statystykach. To widzowie nie mają pojęcia o liczbie.
Mniej stresu podczas publikowania
Gdy publikujesz na YouTube, niezależnie od tematyki swoich postów, narażasz się na krytykę ze strony innych. Czasami może to powodować tak duży stres i niepokój, że odkładasz publikowanie w nieskończoność.
Jednak dzięki nowej polityce nie pokazywania liczby ocen negatywnych nie musi to być tak poważny problem jak wcześniej.
Jasne, negatywne opinie nadal będą widoczne w Twoich statystykach, ale nie będą widoczne dla wszystkich. I jeśli nie zaczniesz ich szukać, nie wpłyną na ciebie. Dzięki temu publikowanie może być o wiele bardziej bezstresowe.
Pomaga Twojemu Zdrowiu Psychicznemu
Opierając się na poprzednim punkcie, nie widząc liczby ocen negatywnych w filmach, które zdecydujesz się udostępnić światu, może być ogólnie dobry dla twojego zdrowia psychicznego.
Stres i niepokój pojawiają się nie tylko w momencie wysyłania wiadomości. Mogą raczej nękać każdy etap korzystania z YouTube. Jasne, możesz być zdenerwowany, gdy klikniesz „opublikuj” na swoim filmie, ale te nerwy mogą towarzyszyć ci, gdy później sprawdzisz film.
Co więcej, wykracza poza wpływ tylko na plakat.
Brak widocznych niechęci może oszczędzić zdrowia psychicznego nie tylko osoby, która udostępniła film. Może to być również dobre dla ich odbiorców.
Jeśli jesteś fanem YouTubera, który jest ofiarą kampanii nienawiści, i widzisz, jak wiele głosów nie podoba się jego filmowi, czując, że to niezasłużone, może to również wpłynąć na twoje zdrowie psychiczne.
Ukrywając liczbę negatywnych komentarzy, YouTube zasadniczo oszczędza zarówno twórcy, jak i jego fanom stresu, niepokoju i wszystkich innych negatywnych emocji, które mogą wynikać z bycia ofiarą kampanii nienawiści.
Wady przycisku Nie lubię, który ukrywa swoje numery
Porozmawiajmy o negatywach, które następują po akcji ukrywania liczby ocen negatywnych na postach.
Nie możesz dostrzec przydatności
Ukrywając niechęć, nie możesz na pierwszy rzut oka stwierdzić, czy film jest pomocny, czy nie.
Wiele osób korzysta z YouTube w poszukiwaniu samouczków, przewodników i przykładów wykonywania określonych czynności. Gdy znajdziesz film, który wydaje się spełniać Twoje oczekiwania, sprawdzenie liczby ocen negatywnych może być naprawdę pomocne.
Jeśli jest więcej ocen negatywnych niż polubień, jest to dobra wskazówka, że film w ogóle nie jest pomocny. W ten sposób nie tracisz czasu na oglądanie go i możesz od razu poszukać innego filmu, który lepiej pasuje do rachunku.
Ukrywając niechęć, YouTube zasadniczo zabrał tę praktyczną sztuczkę, a teraz nie można stwierdzić, czy film jest dobry, czy zły.
Nie możesz powiedzieć, czy warto to zobaczyć
Gdy nie są widoczne negatywne opinie, nie możesz ocenić, czy film jest wart twojego czasu.
Stosunek polubień do negatywnych jest dobrym wskaźnikiem pozwalającym zdecydować, czy określone filmy spełniają Twoje standardy oglądania. Kiedy to zostanie zabrane, możesz zostać wciągnięty w oglądanie czegoś, co wcale nie jest tego warte.
Wielu widzów YouTube korzysta ze stosunku polubień do ocen negatywnych, aby zdecydować, czy obejrzeć film, czy przejść do innego. Jeśli nie możesz użyć tego współczynnika, aby dokonać oceny, możesz zostać oszukany i obejrzeć coś, co marnuje Twój czas.
Czy posiadanie lub ukrywanie niechęci jest właściwym posunięciem?
Inną ważną kwestią do rozważenia jest to, czy posiadanie przycisku „nie lubię” jest w ogóle odpowiednie dla platformy.
Czy ma sens posiadanie przycisku „nie lubię”, usunięcie go lub ukrycie licznika? Spójrzmy na dwa przykłady: Twitter i Reddit.
Czy to w ogóle ma sens dla Platformy?
Twitter zanurza palce w puli niechęci, wprowadzając system minusów.
window.arrayOfEmbeds(„1417920469265788931”) = {’twitter’ : '"n<blockquote class="twitter-tweet">Some of you on iOS may see different options to up or down vote on replies. We're testing this to understand the types of replies you find relevant in a convo, so we can work on ways to show more of them.nYour downvotes aren’t public, while your upvotes will be shown as likes. <a href="https://t.co/hrBfrKQdcY">pic.twitter.com/hrBfrKQdcY</a>n— Twitter Support (@TwitterSupport) <a href="https://twitter.com/TwitterSupport/status/1417920469265788931?ref_src=twsrc%5Etfw">July 21, 2021</a></blockquote>nn"’}; window.arrayOfEmbedScripts(„twitter”) = „"<script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>"”;
Odkąd pojawił się na scenie mediów społecznościowych, Twitter historycznie nie miał niczego w stylu przycisku „nie lubię”. Jednak potencjalnie chce to zmienić.
W lipcu 2021 roku firma ogłosiła na swojej platformie, że testuje dodanie sposobu, w jaki użytkownicy mogą głosować zarówno w górę, jak iw dół. Możesz minusować posty, ale liczba minusów, które otrzymuje post, byłaby widoczna tylko dla samego autora, podobnie jak działa to z YouTube i jego przyciskiem „nie lubię”.
Tweet udostępniony przez Twittera był nieugięty, że „To nie jest przycisk nie lubię”.
Firma zapewniła również, że był to tylko test, aby zobaczyć, czego ludzie chcą, i nie zdecydowano, czy zmiana nastąpi, czy też firma się z tym wstrzyma. Jeśli nie podoba Ci się post, możesz go pominąć i nie polubić, możesz też odpowiedzieć lub zacytować go ponownie i podzielić się swoją opinią na jego temat. Czy więc przycisk „nie lubię” ma w ogóle sens?
Nie wyobrażasz sobie platformy bez niej
Jak możesz nie mieć przycisku „nie lubię”, jeśli jest integralną częścią platformy?
Od samego początku Reddit miał przyciski „w górę” i „w dół”. Ludzie używają minusów, aby powiedzieć, że post był zły, nieoryginalny, skradziony, nie pasuje do tematu lub z wielu innych powodów. Reddit bez głosów w dół w ogóle nie byłby Redditem, a użytkownicy uwielbiają platformy takie, jakie są.
Idąc dzisiaj na Reddit, przekonasz się, że ukrył on dokładną liczbę przycisków głosowania w dół, takich jak YouTube. Ale ukrył również liczbę głosów pozytywnych. Nadal możesz kliknąć dowolny przycisk, ale nie zobaczysz dokładnej oddzielnej liczby głosów za i przeciw. Zamiast tego otrzymujesz sumę obu unoszących się w środku.
Głosowanie w dół jest tak integralną częścią Reddit, że niedawne próby Twittera z zastosowaniem systemu głosów w dół na jego platformie prowadzą ludzi do porównania dwóch serwisów społecznościowych.
window.arrayOfEmbeds(„1505367353860657160”) = {’twitter’ : '"n<blockquote class="twitter-tweet">Twitter is copying Reddit now <a href="https://t.co/hcAXAq8KLI">pic.twitter.com/hcAXAq8KLI</a>n— Oneon Sajid Alt Account (@SajidOneon) <a href="https://twitter.com/SajidOneon/status/1505367353860657160?ref_src=twsrc%5Etfw">March 20, 2022</a></blockquote>nn"’}; window.arrayOfEmbedScripts(„twitter”) = „"<script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>"”;
Reddit potrzebuje równowagi zarówno pozytywnych, jak i negatywnych głosów, aby być platformą, do której zarejestrowali się ludzie. Dlatego zamiast całkowicie usunąć przycisk, zdecydował się ukryć liczbę obu oferowanych przycisków.
Czy ukryte niechęci są przyszłością?
YouTube i Reddit podążyły drogą ukrywania liczby niechęci. Twitter chce wprowadzić system niechęci. Facebook miał przycisk „nie lubię”, ale zdecydował się go usunąć.
Nie ma jeszcze jasnej odpowiedzi na pytanie, czy niechęć powinna pozostać częścią mediów społecznościowych, czy nie. Jak widać, są zarówno plusy, jak i minusy usuwania liczby ocen nielubianych pod postem.