The Ultimate Guide to TikTok Influencer Marketing

Kompletny przewodnik po TikTok Marketing Influencer

Popularność TikTok nie była niczym niezwykłym.

TikTok stał się preferowaną platformą dla użytkowników do dzielenia się i oglądania krótkich rozrywkowych treści wideo podczas ogólnoświatowej blokady i nadal jest najlepiej radzącą sobie aplikacją w 2022 r.

TikTok, podobnie jak Instagram w pierwszych dniach, jest platformą szczególnie zaludnioną przez twórców treści, a nie marki, gdzie kreatywność jest królującym popytem.

Biorąc to pod uwagę, ma sens, dlaczego marki chciałyby korzystać z TikTok influencer marketingu. Influencerzy na TikTok mogą pomóc markom w tworzeniu bardziej autentycznych treści, zwiększaniu ekspozycji i zdobywaniu zaufania swoich odbiorców.

Ale jak działa TikTok influencer marketing dokładnie?

Mam nadzieję, że ten ostateczny przewodnik po TikTok influencer marketingu może wyjaśnić wszystko dla Ciebie.

Wszystko, co musisz wiedzieć o TikTok influencer marketing

  1. Digital marketing na TikTok vs. TikTok influencer marketing: jaka jest różnica?
  2. Czy influencer marketing na TikTok działa?
  3. Korzyści płynące z wykorzystania TikTok influencer marketingu dla Twojej marki
    3.1. TikTok influencer marketing może uprościć tworzenie treści
    3.2. TikTok influencer marketing może sprawić, że UX będzie mniej zakłócający
    3.3. TikTok influencer marketing może pomóc zwiększyć sprzedaż
  4. Jak zaplanować kampanię TikTok influencer marketing?
    4.1. Ustal cele i budżet kampanii TikTok influencer marketing
    4.2. Znajdź odpowiednich influencerów TikTok do swojej kampanii
    4.3. Dotrzyj do influencerów TikTok i poinformuj ich o swojej kampanii
    4.4. Wysyłaj swoje produkty i zatwierdzaj stworzone treści
    4.5. Zmierz sukces swojej kampanii TikTok influencer marketing
  5. Co wziąć pod uwagę planując kampanię TikTok influencer marketing?
    5.1. Skup się na budowaniu długoterminowych relacji z influencerami TikTok
    5.2. Zarządzaj swoimi oczekiwaniami
    5.3. Nie bój się eksperymentować z treściami dla influencerów TikTok
  6. Przykłady marek, które wykorzystują TikTok influencer marketing
    6.1. Red Bull
    6.2. Aerie

1. Digital marketing na TikTok vs. TikTok influencer marketing: jaka jest różnica?

TikTok influencer marketing wykorzystuje dobrze ugruntowane profile w mediach społecznościowych do reklamowania produktów i usług marki wśród jej zaangażowanych followersów TikTok.

Digital marketing z drugiej strony obejmuje markę promującą się na TikTok lub jej innych kanałach.

To powiedziawszy, którą strategię powinna wykorzystać Twoja marka?

Tak naprawdę nie ma dobrej lub złej odpowiedzi na to pytanie.

digital-marketing-vs-influencer-marketing-gymshark-tiktok

Załóżmy, że masz już dobrze ugruntowaną obecność w mediach społecznościowych. W takim przypadku powinieneś rozważyć zanurzenie palca w branży influencer marketingu TikTok, aby wzmocnić profil internetowy swojej marki i przyciągnąć nowych klientów.

Jeśli jesteś nowy na TikTok lub innych platformach, dobrze byłoby najpierw zbudować obecność online. W przeciwnym razie influencerzy nie będą mieli na czym oprzeć swojej promocji ani do czego linkować.

Ostatecznie, Twoja marka doświadczy ciągłego sukcesu, jeśli uda Ci się trafić w idealną mieszankę pomiędzy wykorzystaniem influencer marketingu i marketingu cyfrowego.

2. Czy TikTok influencer marketing działa?

Marki często publikują treści markowe lub reklamy sponsorowane na własnych kontach TikTok. Chociaż jest to dobra strategia, treści generowane przez influencerów zazwyczaj otrzymują więcej interakcji.

A ze średnim wskaźnikiem zaangażowania według wyświetleń na poziomie 6,72%, TikTok jest obecnie najlepiej działającą aplikacją mediów społecznościowych w 2022 roku i bez wątpienia najlepszą platformą do wykorzystania w influencer marketingu.

tiktok-study-engagement-rate-socialinsider

Ale jak działa TikTok influencer marketing?

Influencerzy dostarczają natywne treści, a integrując je ze swoim planem marketingowym TikTok, możesz wykorzystać je do produkcji dodatkowych natywnych treści, które przemawiają do Twojej grupy docelowej, zwiększając świadomość marki i, ostatecznie, sprzedaż.

Influencerzy na TikTok są również dobrze zorientowani w głównych tematach rozmów na platformie i mogą pomóc Ci zrozumieć, co ma znaczenie dla Twojej grupy docelowej.

3. Korzyści z wykorzystania TikTok influencer marketingu dla Twojej marki

Jeśli chcesz zwiększyć swoje cyfrowe wysiłki marketingowe i dotrzeć do nowych klientów i nisz, możesz rozważyć korzyści, jakie TikTok influencer marketing może mieć dla Twojej marki:

3.1 TikTok influencer marketing może uprościć tworzenie treści

Influencerzy ciężko pracują, aby budować swoje społeczności.

Influencerzy najlepiej wiedzą, na co reagują ich odbiorcy. I z tego powodu prawdopodobnie będą chcieli tworzyć i publikować treści, które są zgodne z ich osobistą marką – oczywiście za Twoją zgodą.

social-media-manager-tasks-study-socialinsider

Pozwalając kluczowym liderom opinii (KOLs) na samodzielne tworzenie angażujących treści, Twój zespół będzie mógł nieco bardziej odpocząć od tworzenia treści i skupić się na innych aspektach Twojej kampanii.

3.2 TikTok influencer marketing może sprawić, że UX będzie mniej destrukcyjny

Nawet marketerzy przyznają, że przewijanie naszych feedów i bycie przytłoczonym przez reklamy nie jest przyjemnym doświadczeniem.

Na szczęście TikTok może być po prostu najlepszą aplikacją do wykorzystania influencerów na.

TikTok influencer marketing może osadzić te reklamy w ramach organicznych treści, które płyną naturalnie, dzięki czemu ich obecność jest mniej oczywista.

3.3 TikTok influencer marketing może pomóc zwiększyć sprzedaż

Badania pokazują, że influencerzy mogą mieć ogólny wpływ na decyzję klienta o dokonaniu zakupu.

Ludzie szanują i ufają opiniom swoich ulubionych influencerów, co sprawia, że są bardziej otwarci na reklamy od marek.

tiktok-influencer-marketing-stats

Według danych DMI Blog, 49% respondentów powiedziało, że kupiło rzeczy na podstawie rekomendacji od influencerów.

4. Jak zaplanować kampanię influencer marketingu na TikTok?

Treści związane z marką, które sprawiają wrażenie jawnej reklamy, często nie są dobrze odbierane przez odbiorców mediów społecznościowych, zwłaszcza na TikTok – gdzie chodzi o bycie autentycznym.

Będąc samymi tubylcami mediów społecznościowych, influencerzy TikTok mają przewagę nad firmami. Wiedzą dokładnie, jak połączyć się z docelową publicznością i odwołać się do niej.

Mając to na uwadze, spójrz na te proste kroki tworzenia kampanii TikTok influencer marketing:

4.1 Ustal swoje cele kampanii TikTok influencer marketing i budżet

Zanim zaczniesz kontaktować się z influencerami TikTok w sprawie partnerstwa, będziesz musiał rozważyć kilka czynników, które będą dyktować kierunek Twojej kampanii TikTok influencer marketing.

Zacznij od rozważenia, co chcesz osiągnąć w kampanii, wiadomość, którą chcesz dostarczyć, budżet, którym dysponujesz, czas trwania kampanii i liczbę influencerów, których musisz zaangażować.

  • Jak oszacować koszty kampanii influencer marketingu w TikTok?

TikTok działa podobnie do większości sieci mediów społecznościowych.

Jeśli twórca stanie się wystarczająco popularny, firmy zaczną zwracać na niego uwagę i podejdą do niego, prosząc o udział w kampaniach influencer marketingu.

Ale ile powinieneś zapłacić za influencerów TikTok?

Wielkość influencera, którego chcesz wykorzystać, jest czynnikiem, który zdecydowanie wpływa na koszty kampanii.

W oparciu o wielkość społeczności influencera, Influencer Marketing Hub potwierdza, że budżet może wyglądać coś takiego:

tiktok-influencer-rates

Pamiętaj, że cena może wzrosnąć w zależności od tego, jak daleko chcesz pchnąć TikTok influencer marketing.

Proszenie influencerów o wyłączność lub płacenie za możliwość promowania i ponownego wykorzystania ich filmów może mieć wpływ na ostateczne koszty.

4.2 Znajdź odpowiednich influencerów TikTok dla swojej kampanii

Jako social media manager, istnieje wiele metod, których możesz użyć, aby wybrać idealnych KOLs do swojej kampanii TikTok influencer marketing.

Możesz spędzić czas na przewijaniu na TikTok, przyjrzeć się temu, z kim Twoja docelowa publiczność już się angażuje, lub użyć dedykowanych narzędzi do znalezienia talentów.

Softwares takie jak Dovetale, Klear, czy TikTok’s Creator Marketplace badają wszystko od odbiorców i wieku po styl treści.

tiktok-influencer-background-check

Wybierając influencerów TikTok, przeprowadź marketingowe sprawdzenie kontekstu, aby określić, czy ich zwolennicy, reputacja i treści dobrze pasują do Twojej marki.

Polubienia, komentarze i akcje influencera mogą wiele o nim powiedzieć. Nawet jeśli otrzymują dużo wyświetleń na TikTok, jeśli ludzie dyskutują o ich marce negatywnie w komentarzach, mogą nie pasować do Twojej marki.

Dlatego musisz sprawdzić, czy otrzymują pozytywne zaangażowanie na TikTok, mają podobną grupę docelową i podzielają przekonania i zainteresowania Twojej marki.

4.3 Dotrzyj do influencerów TikTok i poinformuj ich o swojej kampanii

Teraz, gdy wybrałeś już swoich influencerów, możesz zacząć do nich docierać i informować ich o przesłaniu kampanii oraz o tym, jakie są jej rezultaty.

Upewnij się, że włożyłeś trochę wysiłku w napisanie swojej wiadomości do influencerów. Potencjalna relacja może zostać nawiązana lub przerwana przez twoją początkową komunikację z twórcą.

outreach-message-influencer

Masz tylko jedną okazję, aby zostawić po sobie dobre wrażenie. Dlatego kluczowe jest, aby być przejrzystym, przedstawić się, opisać koncepcję kampanii i poprosić o zwyczajowe stawki dla influencerów.

4.4 Wysyłaj swoje produkty i zatwierdzaj stworzone treści

Jeśli Twoja kampania zawiera produkty, które wymagają wysyłki, upewnij się, że produkty, których influencerzy używają w Twojej kampanii, dotrą do nich 1-2 tygodnie przed datami publikacji. Dzięki temu będą mieli wystarczająco dużo czasu na przygotowanie swoich treści.

Jedną rzeczą, o której musisz pamiętać, jest to, że możesz nie mieć całkowitej kontroli nad przekazem.

Treści na TikTok mają być spontaniczne i kontrolowane przez użytkowników.

Udane kampanie na TikTok mogą polegać na tym, że influencerzy będą biegać z Twoim pomysłem, hashtagiem lub filtrem, zamiast forsować konkretny przekaz marki i oczekiwać tylko określonych form zaangażowania.

I chociaż musisz ustalić jasne instrukcje, powinieneś być ostrożny w nakładaniu zbyt wielu ograniczeń na KOLs.

tiktok-influencer-asos-challenge

Najlepiej byłoby, gdybyś dał im swobodę twórczą, aby ten branded content spodobał się ich fanom. Ostatecznie to oni najlepiej wiedzą, co działa na ich odbiorców.

Ze względu na ich chęć posiadania ścisłej kontroli nad swoją tożsamością i wiadomością, którą chcą przekazać, wiele marek może zmagać się z tym elementem TikTok.

Po otrzymaniu treści musisz je ocenić, aby sprawdzić, czy spełniają wymagania – zanim pozwolisz im opublikować je na swoich kanałach.

Kluczowe jest, abyś skontaktował się z influencerami z wyprzedzeniem i dał im znać, kiedy jest najlepszy czas na publikację.

4.5 Zmierz sukces swojej kampanii influencer marketingu na TikTok

Aby określić skuteczność kampanii TikTok influencer marketing, powinieneś śledzić metryki TikTok, takie jak zasięg, odsłony i zaangażowanie, takie jak polubienia, komentarze, akcje i zapisy.

Złożoność wdrażania i oceny kampanii z kilkoma influencerami jednocześnie jest główną przeszkodą metryczną dla marketerów.

Narzędzia analityczne TikTok mogą być pomocne w tym obszarze, ponieważ automatycznie gromadzą, analizują i pokazują twoje dane w sposób kompleksowy.

tiktok-influencer-s-analytics

Ale – ponieważ masz do czynienia z większą liczbą twórców w tym samym czasie – niektóre dane trzeba będzie zbierać ręcznie.

Twórcy TikTok mogą również dodać linki do profilu, aby napędzić ruch na stronie internetowej i skierować zwolenników w kierunku miejsc sprzedaży detalicznej.

Na koniec kampanii będziesz musiał poprosić o dane dotyczące liczby kliknięć linków od każdego influencera.

Aby określić, jaki rodzaj treści zadziałał, prześledzić, jak został rozdysponowany budżet, i zaplanować kolejne działania, ostatecznie będziesz musiał zestawić wszystkie dane w raporcie analitycznym TikTok.

5. Co należy wziąć pod uwagę, planując kampanię influencer marketingu TikTok?

Mimo że wiele marek zdecydowało się wykorzystać TikTok influencer marketing jako część swojej ogólnej strategii w mediach społecznościowych, nie są pewne, co robić.

Aby zapewnić sukces swojej kampanii z influencerami TikTok, upewnij się, że zastosujesz się do poniższych porad.

5.1 Skup się na budowaniu długoterminowych relacji z influencerami TikTok

Twoja komunikacja z influencerem TikTok musi wyjaśniać już od pierwszej wiadomości zasięgowej, że cenisz długoterminowe partnerstwo jako marka.

Budowanie solidnych relacji z osobami, z którymi współpracujesz, może pomóc Ci uzyskać lepsze treści dla influencerów, przyjemniejsze doświadczenie dla odbiorców, a ostatecznie wyższe zaangażowanie i ROI dla marki.

Ponieważ influencerzy to prawdziwi ludzie, rozwijanie lojalności i zaufania jest niezbędne do każdej udanej relacji.

Ton i jakość treści influencera będzie natychmiast odzwierciedlać, jak czują się o firmach i towarach, które promują.

Kiedy influencer wielokrotnie wspiera konkretną firmę, ich publiczność przyzwyczaja się do oglądania tej marki w ich codziennym życiu i rutynowego konsumowania treści tej marki.

Będąc naturalną częścią ich życia, budowanie długoterminowych relacji z influencerami może pomóc Ci w przekształceniu tych samych odbiorców w oddanych konsumentów.

building-longterm-influencer-relationship

5.2 Manage your expectations

Kluczowe jest zarządzanie oczekiwaniami dotyczącymi kampanii influencer marketingu w TikTok.

Kiedy już zdecydujesz, z iloma influencerami musisz współpracować, skontaktuj się z co najmniej dwoma takimi osobami. Niektórzy niekoniecznie będą chcieli z tobą współpracować, a niektórzy nawet nie odpowiedzą.

5.3 Nie bój się eksperymentować z treściami dla influencerów TikTok

Kiedy już zabezpieczyłeś partnerstwa, nadszedł czas, abyś pozwolił influencerom TikTok wziąć się do pracy i stworzyć pożądane treści.

Na TikTok Twoje treści mogą wyglądać zupełnie inaczej niż na innych kanałach social media.

Kiedy influencerzy w końcu udostępniają swoje treści, mogą one nie być w 100% tym, co zostało uzgodnione. Pamiętaj, że influencerzy powinni mieć pewną kreatywną elastyczność podczas pracy nad Twoimi projektami.

Eksperymentuj i myśl nieszablonowo.

6. Przykłady marek, które wykorzystują TikTok influencer marketing

Zastanawiasz się, jak innym markom udaje się zaplanować skuteczne kampanie TikTok influencers marketing?

Poznajmy dwa najbardziej udane przykłady marek wykorzystujących influencerów na TikTok.

Red Bull

3l4MWhPRtsaU lMVoolSJNHq34g9J9lUmexx4kFAlsKuBNmeQceukRfhbuUNRtCw yOGyfHGN0bNov nyOmzxZgAIaTp AENeU1OA9vlFq45fKT06Ll4EqDWOxXmAxsJ9sUxJrcBEOo8Ojzfgczqq9ZAncx1ip8oIAzESXcgdPorc0 swUeP0cepRQ

Jednym z najbardziej kreatywnych biznesów prowadzących marketing w sieci jest Red Bull, który ustanowił standard wirusowych filmów i pokazał najlepsze praktyki zarządzania własnymi stronami w mediach społecznościowych i kanałami wideo.

Marka współpracuje z influencerami na kilku platformach.

Na TikTok, Red Bull współpracował ostatnio z influencerem @keeoh przy kampanii, w której zamieścił on na TikTok filmik, w którym stwierdził, że użyje Red Bulla w pokazie magii. Dzięki temu marka mogła wykorzystać iluzje i wciągające grafiki do skutecznej sprzedaży swoich produktów.

Aerie

NErBcwop8WiTXIY5 L84Coe MU NoxH fafaH1YJLcLHStUVH8 kfFeulDeT TpyZ57dcOpBil0GMh43DYpAPURI1b n5 hokCOeN6sJ7 bAVLtQN

Aerie jest genialnym przykładem marki wykorzystującej influencerów TikTok do poszerzenia swojego zasięgu i zapoczątkowania trendów TikTok.

Aerie zatrudniła kolaboracje z wpływowymi użytkownikami TikTok w jednej kampanii z użyciem hashtagu #AerieReal, aby zwiększyć sprzedaż cyfrową o 75% w jednym kwartale.

Marka współpracowała również z influencerką z TikTok Charli D’Amelio, aby uruchomić sponsorowane wyzwanie z hashtagiem #AerieRealPositivity.

Mając w tym czasie ponad 51 milionów followersów na swoim koncie, influencerka zdobyła ponad 3 miliony polubień i prawie 22 miliony wyświetleń na swoim wideo z kampanii.

Większość kampanii influencerów Aerie zainspirowała użytkowników TikTok do zaangażowania się poprzez przesłanie filmu, użycie hashtagu marki i zidentyfikowanie się jako członkowie społeczności.

Ostatnie przemyślenia

Marketerzy uważają, że Gen Z notorycznie stanowi wyzwanie do zaangażowania się ze względu na ich całkowitą pogardę dla wszystkiego, co przypomina tradycyjną reklamę.

Dlatego menedżerowie mediów społecznościowych wykorzystują TikTok influencer marketing, aby uniknąć bycia zbyt nachalnym podczas sprzedaży na TikTok.

Z badań sugerujących, że widzowie są bardziej skłonni do konwersji w oparciu o słowo z ust, TikTok influencer marketing jest segmentem sektora marketingowego, który stale się rozwija.

Mam nadzieję, że znalazłeś ten artykuł pomocny i teraz czujesz się bardziej pewny siebie, aby przejść do świata influencer marketingu na TikTok.

Czy jesteś gotowy, aby dać TikTok influencer marketing spróbować?


Recommended for you:

data-trpgettextoriginal=Publicaciones Similares