Wykorzystanie sztucznej inteligencji firmy Simplified do stworzenia struktury AIDA na potrzeby następnej kampanii marketingowej
AIDA Framework pomaga marketerom zrozumieć, co dzieje się w umyśle potencjalnego klienta. Od początkowego etapu poznania produktu do jego ostatecznego zakupu, model AIDA może rozłożyć podróż konsumenta na różne etapy. Przyjrzyjmy się, czym są te fazy AIDA i dlaczego są przydatne dla marketerów. Na koniec omówimy przydatne wskazówki, jak wykorzystać formułę AIDA na swoją korzyść.
Co to jest framework AIDA?
Jak już wiesz, model AIDA podkreśla procesy poznawcze, przez które przechodzi osoba podczas zakupu produktu lub usługi. AIDA to lejek zakupowy, w którym konsumenci przechodzą od jednego kroku do drugiego, aby kontynuować ich kwalifikację, dopóki nie będą gotowi do dokonania zakupu.
Cztery składniki formuły AIDA to:
- Świadomość
- Odsetki
- Pragnienie
- Działanie
Powiązany: W jaki sposób sztuczna inteligencja Simplified może pomóc w tworzeniu imponujących treści
Jak działa Formuła AIDA?
Porównajmy 4 etapy AIDA z piosenką Ariany Grande, 7 pierścieni, co przypadkowo pokrywa się z koncepcją AIDA!
Piosenka Ariany, która znajduje się na szczycie listy przebojów, ma następujący refren: „Widzę to, podoba mi się, chcę tego, mam to”. Tak działa przede wszystkim AIDA Framework.
1. Świadomość (widzę to)
Jako marka musisz stworzyć głębokie zaangażowanie i promować się na rynku. Wprowadź swoją firmę na rynek i zdobądź uwagę potencjalnych konsumentów.
2. Zainteresowanie (lubię to)
Twój konsument jest teraz świadomy tego, czym jest Twój produkt lub usługa. Jest to więc okazja, aby zachęcić ich jedyną w swoim rodzaju korzyścią, która rozwiązuje problem klienta lub wzbudzi jego zainteresowanie produktem.
3. Pragnienie (chcę tego)
Powinieneś skupić się na tym, dlaczego powinni kupować od ciebie, aby proces przebiegał płynnie. Narzędziami do wykorzystania są referencje, społeczny dowód słuszności i podkreślanie korzyści płynących z używania Twojego produktu. Im więcej informacji podasz, tym większe będzie zainteresowanie odbiorców Twoim produktem.
4. Akcja (rozumiem)
Na tym etapie Twój docelowy klient podjął decyzję o zakupie. W tym miejscu powinieneś upewnić się, że masz jasne wezwanie do działania (wezwanie do działania). Ułatw im jak najprościej sfinalizowanie zakupu. Wszelkie tarcia w procesie zakupu mogą spowodować utratę sprzedaży.
Używaj również przekonujących, aktywnych słów, takich jak „kup”, „dołącz”, „zamów” i „za darmo”. Jak na przykład, „Kliknij Tutaj do korzystania z narzędzia do copywritingu AIDA firmy Simplified ZA DARMO!”
Masz to! Teraz już nigdy nie zapomnisz AIDA Framework, dzięki temu chwytliwemu tekstowi śpiewanemu przez Arianę Grande.
Powiązany: 5 najlepszych narzędzi AI Copywriting dla freelancerów
Jak zastosować formułę AIDA w kolejnej kampanii marketingowej?
Według śnieg.io, marketing AIDA był powszechnie używany przez firmy takie jak Nike, Coca-Cola i Apple. Co więcej, korzystając z modelu AIDA, firmy te do perfekcji opanowały sztukę definiowania swojej bazy konsumentów i kierowania swoich działań bezpośrednio do docelowych odbiorców.
Dopasowanie formuły AIDA do celów Twojej marki i grupy docelowej to długi, ale owocny proces. W następnej sekcji pokażemy dokładnie, jak używać copywriting AIDA dla Twojego biznesu. Zanim jednak pokażemy, jak to zrobić, chcemy udowodnić, jak skuteczny jest framework AIDA. Przedstawiamy zatem studium przypadku, w jaki sposób Francesco Group, wielokrotnie nagradzana marka fryzjerska, wykorzystała koncept AIDA do uruchomienia nowego salonu.
- Świadomość: Rozpoczęli swoją podróż AIDA od kampanii PR cztery miesiące przed premierą. Promowane nagrody, styliści i kwalifikacje, aby przyciągnąć uwagę.
- Odsetki: Bezpośrednia kampania pocztowa oferowała bezpłatną konsultację lub strzyżenie i wykończenie włosów, aby zniewolić mieszkańców. Sformułowanie nieodpartej strategii, aby wzbudzić zainteresowanie ludzi, stanowi drugą fazę struktury AIDA. Wykorzystali badania, aby udowodnić, że to się powiedzie, ponieważ klienci okazują się lojalni, gdy atrakcyjne oferty zapewniają wyjątkową wartość.
- Pragnienie: Zorganizowano i nagłośniono ekskluzywne lokalne wydarzenia związane z inauguracją nowego salonu. To wzbudziło zainteresowanie wśród „tych, którzy chcą zaproszenia” i przekształciło ich w potencjalni klienci chętnie zobaczę nowy salon.
- Działanie: Czytelne wezwania do działania zostały umieszczone na Facebooku (wezwania do dokonania rezerwacji), na stronie internetowej (wezwania do umówienia się na wizytę) oraz w reklamach lokalnych (telefony w celu uzyskania rabatów). To ostatni i kluczowy krok w formule AIDA.
Powiązany: Jak używać ekspandera zdań AI do pisania esejów?
Jak korzystać z (bezpłatnego) narzędzia AIDA AI Copywriting Tool
AI Assistant firmy Simplified tworzy formaty AIDA za copywriting i gwarancje wyróżniające się na tle konkurencji.
Chcesz zwiększyć popyt kupujących na swoje usługi? Współpracuj z Asystentem AI firmy Simplified, aby zrozumieć, czego chcą, lubią i kupują Twoi kupujący.
Na przykład pracujmy nad platformą AIDA dla piekarni o nazwie Cream & Cookie. Oto, co wygenerowało narzędzie do pisania tekstów uproszczonych AIDA:
Ludzki dotyk Simplified w jego kopii AI zmienia zasady gry. W rzeczywistości możesz go użyć do rozpowszechniania kopii AIDA w wielu kanałach mediów społecznościowych. Co więcej, używaj go do e-maili, biuletynów, blogów, reklam i nie tylko, aby zobaczyć, jak reaguje baza klientów.
Powiązany: Uproszczone narzędzia sztucznej inteligencji dla małych firm: łatwe generowanie odpowiedzi na recenzje
Obejrzyj poniższy film, aby dobrze zrozumieć, jak działa narzędzie do pisania tekstów AIDA firmy Simplified, zanim stworzysz je dla swojej marki. Co więcej, bezproblemowo naucz się korzystać ze wszystkich naszych funkcji sztucznej inteligencji do kopiowania i projektowania Uproszczona Akademia.
Podsumowując
Ramy AIDA działają jako baza dla marketerów, aby zrozumieć swoich klientów. Co więcej, formuła AIDA pomaga również w zbieraniu spostrzeżeń i kieruje właścicieli firm w kierunku planu działania w celu poprawy jakości obsługi klienta. Model ten pomaga markom ukierunkować swoje wysiłki przy jednoczesnej optymalizacji strategii marketingowych. A my możemy Ci w tym pomóc!
Uproszczony zapewnia również platformę AIDA w celu dostarczania bardziej ukierunkowanych potencjalnych klientów i klientów za pośrednictwem treści. Najlepsze jest to, że AIDA narzędzie do pisania jest bezpłatne!
Dzięki Design + Copy AI jesteśmy platformą typu „wszystko w jednym”. Aby skalować swoją markę, sprawdź inne bezpłatne narzędzia na naszej stronie internetowej i rozpocznij uproszczoną podróż już dziś.