Instagram Live: Porady i pomysły

Instagram Live: Porady i pomysły

Jeśli uwielbiasz mówić przed kamerą, a kamera kocha z powrotem, to czas, abyś dowiedział się więcej o Instagram live, aby pomóc w rozwoju Twojego biznesu.

IG Live wykracza poza wcześniej nagrane wideo. Jest bardziej naturalny, surowy i pełen sentymentu. Kiedy dzielisz się historią stojącą za swoim biznesem, użytkownicy chętniej poczują się z nim związani.

Dziś jest Twój szczęśliwy dzień! Jesteśmy tutaj, aby podzielić się z Tobą wszystkim, czego nauczyliśmy się o Instagram Live, abyś mógł ulepszyć swoją strategię marketingową na Instagramie. Gotowi?

Cisza gotowa. Kamera w rolce. Prędkość kamery. Zaznacz. Tło. Akcja!

Jak przejść na żywo na Instagramie

  1. Czym jest Instagram Live?
  2. Jak działa Instagram Live – przewodnik krok po kroku
  3. Funkcje Instagram Live
  4. Korzyści z Instagram live
  5. Tips & Tricks on how to host an IG Live
  6. Instagram Get pomysły dla marek

1. Czym jest Instagram Live?

Instagram live umożliwia przesyłanie na żywo klipu dla swoich followersów w czasie rzeczywistym. Możesz zaprosić swoich zwolenników do komentowania i wywołania dyskusji, co pomoże Ci zbudować rozpoznawalność marki.

Łatwo jest dowiedzieć się więcej o Instagram Live i zacząć korzystać z tej funkcji mediów społecznościowych.

Jednak wymaga to cierpliwości i kreatywności. Jest to świetna okazja, aby Twoi zwolennicy zaangażowali się w Twoją markę.

Twój Instagram Live wyskoczy tuż przed wszystkimi innymi Instagram Stories, mając większe szanse na dotarcie do większej liczby użytkowników.

2. Jak korzystać z Instagram Live – przewodnik krok po kroku

Teraz nadszedł czas, abyś odkrył to, co wydawało Ci się najtrudniejsze. Ten przewodnik krok po kroku pomoże Ci szybko nauczyć się podstaw Instagram Live. Oto kroki, które należy wykonać, aby móc żyć na Instagramie.

1.Sprawdź swoje ustawienia Instagram Live

Zanim Twoi followersi Cię poznają, lepiej dowiedz się, kto może Cię zobaczyć i kto może komentować podczas Twojego Instagram Live.

Here you can establish your IG Live settings before starting

Sprawdź ustawienia swojego aparatu, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku. Aby rozpocząć, otwórz tryb Instagram Live, klikając „+” w lewym górnym rogu. Następnie dotknij ikony koła w prawym górnym rogu ekranu. Zobaczysz wtedy nową zakładkę z wieloma ustawieniami.

Możesz ukryć live przed niektórymi osobami i wybrać, po której stronie ekranu ma być wyświetlany pasek narzędzi aparatu. Możesz też ustawić nazwę i publiczność swojego Instagram Live oraz zaplanować go na później.

Wybierz i odznacz to, co Ci odpowiada, a następnie jesteś gotowy do rozpoczęcia.

2. Ogranicz obraźliwe komentarze

Każdy marketer kocha zaangażowanie, ale jednocześnie nikt nie chce widzieć obraźliwych komentarzy. Nadszedł czas, aby ustawić granice dla swoich zwolenników, aby uniknąć nieodpowiednich komentarzy na swoim IG Live.

Here you can restrict comments on your Instagram Live

Możesz ręcznie filtrować określone frazy i słowa, a także ukrywać obraźliwe komentarze. Szczegóły te można znaleźć w Ustawieniach – Prywatność – Ukryte słowa.

3. Korzystanie z trybu Practice Mode dla Instagram Live

Instagram opracował funkcję Practice Mode, aby zachęcić coraz więcej użytkowników do odkrywania IG Live.

Here you can select practice mode when starting your IG Live

Zanim przejdziesz na żywo, dotknij ikony oka, aby wybrać Tryb Praktyki.

Ta funkcja Instagrama jest bardzo pomocna, zwłaszcza dla tych, którzy dopiero zaczynają. A wszyscy wiemy, że praktyka czyni mistrza.

4. Go Live

Po wypróbowaniu trybu Practice Mode, nadszedł czas, aby nacisnąć ten przycisk Live i przejść całą drogę.

socialinsider-live

Rozpocznij strumień na żywo i nawiąż połączenia ze swoimi zwolennikami.

Niech te emocje, które sprawiają, że Twój głos drży, będą pozytywne.

5. Zakończ Instagram Live

Kiedy zakończysz swój IG Live, dotknij zakładki „End” z prawego górnego rogu ekranu, a następnie naciśnij „End Now”, aby potwierdzić.

Aby zapisać swój Instagram Live, dotknij zakładki „Koniec” w prawym górnym rogu ekranu.

At the end of the Live you will see how many people have watched and you get the option to save the video

Dzięki temu możesz ponownie użyć lub ponownie wykorzystać wideo, kiedy tylko chcesz. Następnie, po zapisaniu, możesz dodać swoją lokalizację, oznaczyć osoby, napisać podpis i wybrać zdjęcie okładkowe przed opublikowaniem go.

3. Funkcje Instagram Live

Ta funkcja Instagrama oferuje kilka innych funkcji, które pomogą Ci mieć owocne interakcje ze swoimi zwolennikami i fanami.

Instagram live ma wiele interaktywnych funkcji, które pozwalają zarówno zwolennikom, jak i moderatorom na interakcję ze sobą i dzielenie się swoimi przemyśleniami. Wszystkie te narzędzia Instagram Live sprawią, że Twoja transmisja będzie bardziej angażująca i zwiększy świadomość marki. Oto kilka najważniejszych funkcji, które wzmocnią relację między Tobą a Twoją buyer persona.

  • Questions? – Udostępniaj pytania swoich followersów na swoim ekranie na żywo, aby każdy mógł je zobaczyć. Stuknij w przycisk ze znakiem zapytania na dole ekranu. Tylko użytkownicy transmisji na żywo mogą przesyłać pytania, które możesz udostępnić.
  • Wyślij DMs – Inną przydatną opcją jest wysłanie komuś Bezpośredniej Wiadomości dotyczącej Twojego Instagram Live. Małą ikonę białej strzałki możesz dotknąć na dole swojej strony.
  • Komentarze – Dodaj komentarz do strumienia na żywo i przypnij komentarz, który najbardziej Ci się spodobał.
  • Co-hosting is a thing – Yep, nie jesteś sam. Możesz zaprosić innego użytkownika Instagrama jako współgospodarza do Instagram Live, abyście mogli podzielić się swoimi pomysłami. Wystarczy dotknąć ikony osoby na dole ekranu.
  • Baw się filtrami – Możesz zastosować filtr Instagrama do swojej transmisji na żywo, używając ikony filtra w prawym dolnym rogu ekranu.

4. Instagram Live

Korzyści

Instagram live to przydatna funkcja, która pozwala marketerom na swobodę wyrażania swojej kreatywności i pomysłów. Pozwala im również dzielić się wszystkimi myślami i uczuciami, których nie mogą wyrazić na piśmie.

IG Live daje twórcom mediów społecznościowych możliwość pokazania swoich prawdziwych kolorów i bycia dumnym z tego, kim są.

Going live na Instagramie ma tak wiele korzyści dla marek, że szkoda byłoby o nich nie wspomnieć.

Oto kilka najważniejszych korzyści, jakie Instagram Live przynosi każdej firmie:

4.1. Engagement

To nie tylko korzyść, ale jedna z najważniejszych metryk Instagrama, którą każdy marketer powinien mieć na oku.

Stopniowanie jest podobne do Insta Stories, które generują większe zaangażowanie niż zdjęcia na Instagramie, to samo dotyczy Instagram Live. Generują one większe zaangażowanie niż inne typy postów na Instagramie.

Instagram Live tworzy silniejsze połączenia między potencjalnymi klientami a markami. Fakt, że ten typ treści na Instagramie jest długoformatowy, determinuje jeszcze większe zaangażowanie niż Stories, które mają tylko 60 sekund.

Strumień na żywo na Instagramie może mieć długość 60 minut.

4.2. Autentyczność

Nic nie może się równać z byciem autentycznym. Instagram Live daje Ci taką szansę. Nawet jeśli zaplanujesz wszystko z dużym wyprzedzeniem, nie da się przewidzieć każdego kroku.

Życie jest nieprzewidywalne i tak samo jest z Twoim Instagram Live. Nie da się ukryć swojej marki, produktów czy kampanii.

Bądź otwarty i przejrzysty ze swoimi zwolennikami, gdy prezentujesz wszystko. Ta funkcja Instagrama usuwa bariery między tobą a twoimi zwolennikami i sprawia, że czujesz się tak, jakbyś rozmawiał o tych samych tematach twarzą w twarz.

W końcu zwolennicy mogą zobaczyć twarz stojącą za marką. To daje im poczucie znajomości.

Brak autentyczności wpływa na dochody i nie chciałbyś, aby Twoja sprzedaż spadła z tego powodu.

4.3. Widoczność

Skoro dowiedzieliśmy się, że 70% postów na Instagramie nie trafia do użytkowników, to jasne jest, że potrzebujesz bezpieczniejszego, lepiej rokującego sposobu na promocję swojej marki. Tworzenie postów na Instagramie, które nie docierają do wystarczającej liczby osób lub kosztują zbyt wiele, może być frustrujące.

Stories mogą Ci to ułatwić. Będą się one pojawiać na górze wszystkich postów. Jednak Instagram Live to game changer, ponieważ są na pierwszym miejscu w kolejce.

Insta Live to świetny sposób na przybliżenie Twojej marki potencjalnym klientom.

Fakt, że jest na pierwszej stronie daje Ci wysokie szanse na uzyskanie większej ilości wyświetleń.

4.4. Pilność

Kiedy użytkownicy Instagrama widzą powiadomienie o treści na żywo, mają poczucie pilności, jakby coś się działo i naprawdę muszą się dowiedzieć, co to jest. Większości zwolenników Instagrama trudno będzie nie śledzić strumienia Instagram Live, zwłaszcza jeśli strumień jest interesujący. Jest ciekawość mieszana z napięciem, zwłaszcza gdy nie jest jasne, jaki będzie następny krok. Użytkownicy klikają, by obejrzeć live stream, by dowiedzieć się więcej o planach marki.

A wszyscy wiemy, że każdy marketer chce widzieć, że jego publiczność jest zainwestowana i nie chce przegapić nowości.

5. Porady i sztuczki dotyczące prowadzenia IG Live

Mimo, że od początku mówiliśmy, że prowadzenie IG Live może być łatwe, nadal istnieje kilka pomocnych wskazówek i trików.

Bycie oryginalnym jest tym, do czego wszyscy dążymy podczas tworzenia świetnych treści. Musisz być przejrzysty, spontaniczny i mieć kontrolę nad transmisją na żywo.

Oto kilka wskazówek i trików, które mogą nauczyć Cię jak prowadzić Instagram Lives, które wyróżniają się z tłumu:

Zapowiedz swój IG Live z wyprzedzeniem

Obowiązkowo poinformuj swoich zwolenników, że planujesz wkrótce przejść na żywo. Osoby zainteresowane mogą ustawić się na otrzymywanie powiadomień o rozpoczęciu Twojej transmisji na żywo.

Możesz również użyć Insta Story do dzielenia się odliczaniem lub przypomnieniami, aby zachęcić swoich zwolenników do uczestniczenia w Twojej transmisji. Dzięki temu Twoja transmisja będzie cieszyła się większą popularnością.

Dowiedz się, jaki jest najlepszy czas na wejście na żywo

Jeśli wiesz, jaki jest najlepszy czas na zamieszczenie Instagrama dla Twojej marki, to możesz zaplanować swój kolejny live stream w oparciu o te informacje.

Narzędzie takie jak Socialinsider może pomóc Ci określić najlepszy czas na zamieszczenie postu. Jest to metryka, która jest obliczana na podstawie zaangażowania. Ten wgląd pokazuje Ci czas, w którym użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją treścią bardziej (polubienia, komentarze i akcje). Po sprawdzeniu pulpitu nawigacyjnego w celu określenia najlepszego czasu na publikację na Instagramie, możesz utworzyć swój Instagram Live i upewnić się, że twoi zwolennicy są na czas.

Ustaw swoją lokalizację i światło

Nawet jeśli chcesz promować fajną markę i stworzyć przyjazną atmosferę, nie możesz gościć IG Live na rogu ulicy.

Zadbaj o to, aby wybrać wygodną lokalizację, która da widzom poczucie domu. Jeśli to konieczne, możesz zacząć organizować przedmioty wokół.

Jeśli chcesz, aby wszystko wyglądało bardziej poważnie, formalnie, możesz nawet żyć ze swojego biura przebrany za pingwina. Możesz zrobić co tylko chcesz, byleby było to eye candy.

Oświetlenie to kolejny ważny aspekt. Ciemny kąt twojego domu nie jest dobrym pomysłem, ponieważ może sprawić, że przestrzeń życiowa będzie wydawać się przerażająca.

Jest w porządku, jeśli dzieci biegają wokół. To właściwie lepiej, bo pokazuje surową i naturalną stronę życia.

Baw się tymi elementami, ale nie odstraszaj nikogo.

Introduce branded elements

Teraz jest czas, aby Twoi odbiorcy poczuli się związani z Twoją firmą.

Markowe produkty to świetny sposób na pokazanie swojej marki. Dzięki temu ludzie będą częściej widzieć Twoje logo i zwracać większą uwagę na to, co sprzedajesz.

Nawet jeśli nie sprzedajesz produktów, ważne jest, aby Twoje logo było wydrukowane na koszulce, z humorystycznym wzorem lub na kubku do kawy.

Jeśli ludzie często widzą Twoje logo, prawdopodobnie będą je częściej rozpoznawać. To sprawi, że będą bardziej skłonni do odwiedzenia Twojej strony i zwiększenia ruchu.

Być może twoi nowi klienci.

Wymyśl plan treści

Posiadanie wizji i celu to wszystko, czego potrzebujesz, aby stworzyć solidną strategię treści, która pomoże Ci osiągnąć cele marketingowe. Twój plan może pomóc Ci uniknąć pauz i jąkania podczas mówienia na Instagram Live. Powinieneś stworzyć strukturę, która ma początek, środek i koniec. Trzymaj się swojego planu.

Wszelkie komentarze od Twoich odbiorców nie powinny być postrzegane jako rozproszenia, ale możliwości budowania silnych relacji.

Nie zapomnij trzymać w pobliżu swojej listy pytań i nie kończ swojego live’a, dopóki nie skończysz tej listy.

6. Pomysły na Instagram Lives

Jeśli szukasz powodu do live streamingu na Instagramie, ale nie wiesz od czego zacząć, możemy pomóc. Te pomysły na Instagram Live dla firm mogą naprawdę rozniecić tę pasję i napęd, aby pomóc Ci wprowadzić swój nowy pomysł w życie.

Nie musisz mieć dużo pieniędzy, aby zaplanować Instagram Live. Chodzi o inspirowanie innych i inspirowanie się. Oto kilka wskazówek, które zwiększą Twoją pewność siebie:

Streamuj live podczas wydarzenia

Jeśli bierzesz udział w wydarzeniu, w którym głównym tematem jest Twoja branża, możesz chcieć dać znać swoim followersom z Instagrama.

Marketerzy mają dostęp do wydarzeń, w których nie wszyscy ich zwolennicy mogą uczestniczyć. To niesamowite, aby móc dać im darmowe spostrzeżenia, idąc na żywo podczas wydarzenia.

To pozwoli Ci dać im więcej informacji o swojej niszy i odpowiedzieć na wszelkie pytania, które mogą mieć na temat wydarzenia.

Search for influencer collaborations

Wiemy, że influencer marketing może być świetnym pomysłem na Instagram Live, który pomoże Twojej marce wejść na właściwą drogę do sukcesu. Kolaboracje z osobami, które są znane w Twojej branży mogą być ogromną zaletą.

Porozmawiaj z influencerami ze swojej branży, którzy podzielają Twoje wartości, abyś mógł przedstawić im swoją markę. Możesz poprowadzić Instagram Live z celebrytą, aby zwiększyć wiarygodność dla wszystkich, którzy biorą udział.

Instagram live pozwala zaprosić influencerów, wybierając opcję „Add a Guest” i planując wywiady oraz Q&A. Twoi odbiorcy będą zachwyceni, widząc, że połączyłeś się z influencerem, który ufa Twoim produktom. To może sprawić, że będą bardziej skłonni do zakupu Twoich produktów i usług.

Make Q&As

Ten rodzaj Instagram Live pomoże Ci utrzymać zaangażowanie Twoich odbiorców o każdej godzinie. Prawdopodobnie będą mieli wiele pytań dotyczących Twoich produktów, jeśli właśnie odkryli Twoją markę.

Szybkie i łatwe Q&A może pomóc użytkownikom być bardziej pewnym siebie i zadawać wszelkie pytania, które mają. Lepiej jest ogłosić swoje Q&A na żywo, aby zapewnić użytkownikom możliwość zadawania pytań dotyczących Twojej firmy.

Zorganizuj warsztat lub tutorial

Kreatywnym pomysłem jest zorganizowanie warsztatów lub samouczka, aby pokazać ludziom, jak korzystać z Twoich produktów.

Możesz podzielić się z klientami pewnymi sekretami i sztuczkami, aby zbudować silniejszą relację między Twoją firmą, a ich. Podczas tutorialu możesz pokazać swoim zwolennikom, jakich produktów będziesz używać, jakie masz nowości, a następnie nauczyć ich, jak używasz tych produktów.

Do an unboxing

Idąc na żywo na Instagramie podczas unboxingu produktów z Twojej marki, użytkownicy będą bardziej uważni na pracę stojącą za Twoją marką.

Nie chodzi tylko o otwarcie pudełka. Chodzi również o to, jak wprowadzasz swoje produkty na rynek i jak je pakujesz, aby klienci wrócili do Twojej witryny, aby zamówić więcej. Dając klientom wgląd w proces stojący za twoimi produktami naprawdę sprawia, że doceniają cię bardziej.

Share a review

Możesz również użyć Instagram Live, aby zrecenzować wydarzenie, w którym uczestniczyłeś lub podzielić się swoimi przemyśleniami na temat najnowszych wiadomości w swojej dziedzinie.

Dzielenie się ze swoją społecznością opiniami na temat produktów, liderów i usług w Twojej branży może rozbudzić ich ciekawość i zwiększyć zainteresowanie.

Końcowe myśli

Wszyscy boimy się nieznanego, ponieważ nie możesz kontrolować rzeczy wokół ciebie. Jesteś napędzany przez ciekawość i pasję, gdy uczysz się czegoś nowego. To jest właśnie to, co robi Instagram Live. Nawet jeśli początkowo byłeś niechętny, aby spróbować, wkrótce zostaniesz zainspirowany, aby dowiedzieć się więcej.

Mamy nadzieję, że łatwiej było Ci wykorzystać sztuczki i techniki, którymi się podzieliliśmy. Teraz podziel się tym, czego się nauczyłeś z rówieśnikami.

Wypróbuj jak najwięcej pomysłów na Instagram Live i zobacz, które z nich działają dla Ciebie najlepiej. Jeśli masz jakieś pytania, jesteśmy tutaj, aby pomóc.

Podobne wpisy